1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737260 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Pilen32: Ärligt talat, det är ju svårt att jämföra med andra lag som kanske har för avsikt att ta in spetsbackar, precis som Brynäs forwardsuppsättning 'inväntar' spetsforwards. Tycker nog att Färjestad har en bra backuppsättning, de har många backar som skulle gå in i vilket SHL-lag som helst.

Vilket lag i SHL tycker ni har den bästa backuppsättningen? Sett till både kvalité och kvantitet.
Tycker Brynäs är med där uppe i toppen, väldigt bra backar både offensivt och defensivt, samt ett par spelare som kan ta ytterligare kliv nästa år (Carlsson, Ersson, Boqvist m.m).
Har även en bra bredd med rutinerade spelare som Zanetti och Sundqvist och yngre spelare som Boqvist som kan ta platser om det behövs.
Stort + att backarna redan är samspelta! Endast 1 ny back inför nästa säsong!

Finns det andra lag som ser lika starka och stabila ut bakåt?

Peja: Ska bli spännande, Bengtzén verkar ju tro sig kunna hitta någon bättre än Zaborsky.

Skrubben: Jo, jag är medveten om att min kravbild på 'den forwarden' är väldigt hög, men samtidigt kommer den spelaren troligtvis att vara en av truppens absolut dyraste spelare. Därav kravbilden.

Berge:
Såhär är nog det bästa:

Sandström (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Larsson Kilström
Fälth Carlsson
Sundqvist Ersson
Zanetti

Clark Ölund Boqvist
NY Jensen NY
Ikonen Granström Paille
Caporusso Blomqvist Alcén
Asklöf Mannberg

PP1:
Gunderson
NY
Clark
Ölund
NY

PP2:
Larsson
Ikonen
Blomqvist
Jensen
Boqvist

Skrubben: Ikonen och Boqvist är andra alternativ. Jag gillar Paille, men han känns som sagt inte tillräckligt puckskicklig för en förstakedja.

Clark - Jensen - Ny
Ikonen/ny - Ölund - Paille
Blomqvist - Boqvist/ny - Luigi
Mannberg - Granström - Alcén

Asklöf

Gunderson - Bertil
Kilas - Larsson
Fälth - Carlsson
Zanetti - Ersson

Sunken, Boqvist.

Peja: helt enig! Ölund bästa alternativet just nu men hans kreativitet skulle vi må bra av i en annan lina.

Peja: Jag skulle nästa säga att det är "mission impossible" att hitta en spelare som är stark på puck, fina handleder och en målskytt. Men vi får se vad Bengan fiskar fram.

Skrubben: Den kedjan lever ju mycket på finess i kortpassningsspelet, tycker personligen att Paille är lite för 'kantig' i passningsspelet för att spela där. Det bästa alternativet i den nuvarande truppen vore nog Ölund, fast honom vill man förstås hellre ha som center i en annan kedja.

Peja: Skulle inte Paille kunna passa väldigt bra in i den kedjan?

Berge: Tror det är viktigt för Jensen och Clark att BZ tar in en forward som är stark på pucken. Känns som en viktig ingrediens som annars kommer att saknas i deras kedja iom Lindbloms frånvaro.

Antalet bultar i Ölandsbron lär iaf vara fler än antalet bultar i Gävle Bro ;)

Berge:
- Kommer Jensen fortsätta hålla hög nivå utan Lindblom?
Har förhoppningar om det, då hans produktion med största säkerhet sjönk pga. en skada....

Bifbiffen:

Vad har ni för förväntningar på våra unga spelare nästa säsong?

Kommer Jensen fortsätta hålla hög nivå utan Lindblom?

Vem vinner interna poängligan?

Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

Vissa är snabba på att hävda hur ointressanta och tjatiga vissa samtalsämnen är. Märkligt att dessa personer inte skriver något nu när målvaktsfrågan har tystnat.. skriv något, vad som helst, väntar med spänning

{7057}: De ska väl börja med försäsongsträningen på måndag. Då tycker jag allt de kan passa på med ett sånt där studio Brynäs och presentera lite roliga nyheter av något slag.

{6984}: Blir spännande att se vilken spelare som får den löneposten nu :)

munkas: Det är inte omöjligt med tanke på hsns CV

SvennEG: Zab var bäst betald i Brynäs enligt källor inifrån omklädningsrummet. Hur mycket det innebär kan man spekulera i.

{6984}: Aja får nog lov att motvilligt erkänna att jag har för dålig koll för att ta denna diskussion :)
Ser att det enl artikeln är så marknaden ser ut, att trotjänarna har väldigt bra betalt.

SvennEG: Det är ju fortfarande bara spekulationer. Han har säkert en hög lön. Men har å andra sidan skills och stats att backa upp den. Om du ser på hans säsong med det fåtal matcher han fick. Det som hände innan operationen får man ta med en nypa salt för vi vet ju inte hur länge han spelade skadad. Vid comebacken så gjorde han ett bra jobb. Det är inte lätt att spela med Piff & Puff

{6984}: nja säger bara att jag inte vet exakt. Men läser ganska lätt att han har högre än det flesta via denna artikel som jag antar varit uppe här förut Bortsett från riktiga spetsen då.

SvennEG: så han är inte värd sin okända lön?
Du bör jobba en smula på argumenten 😉

{6984}: Ja så är det och då är han nog utmärkt. Nu har jag ju ingen koll precis på vad han tjänar men av vad jag sett tycker jag fortfarande inte riktigt han är värd det.

SvennEG: Jag tror att Bz ser till fler aspekter än bara lönen. Först och främst så måste det finnas en riktigt vilja att spela i Brynäs. Sen skall det funka rent socialt både i laget och på fritiden.

{2064}: Nej håller med, pengarna som läggs på honom skulle jag hellre se på någon bättre. Men nu är det som det är med att han har kontrakt och då tycker jag han förtjänar uppskattning.

Någon som harvkontakter på sätraåsen som hört något spännande?

Inkazar: Aj då. Men om Honkens rykte stämmer att Boqvist blir kvar så är jag ändå nöjd med den här fredagen :)

Skrubben: glöm den. Han kommer spela i HV om det blir Sverige.

www.jp.se/article/andre-petersson-om-framtiden/

På Svenskafans ryktas det om att Andre Pettersson varit på besök i Gävle. Någon som hört något mer?

Ruskigt bra värvning om det stämmer!

munkas: Kan han hitta tillbaka till nivån han höll säsongen 2011/2012 så ser jag hellre honom som ordinarie än tex Zanetti

SnowKing: precis. Hällre rätt än fort. Clark var sist in 2016. Den 5e juni för att vara exakt.

ellis:
"Har Brynäs värvat...?"
Trodde vi diskuterat klart det för ett år sen... hellre rätt än fort!

ellis: Örebro värvade en kille som gjorde 10 poäng på 50 matcher i AHL. Och Tomas Skogs till Mora är typ en likadan back som Sunken.

Du hade blivit nöjd om Brynäs presenterat dessa herrar idag? Hahaha

ellis: Brynäs kör förlängningar i år. Bara två forwards som ska in nu, sen är truppen klar. Räkna med att dessa två nog inte ramlar in förrän typ juni/juli. Din silly är tyvärr död. Det blev ingen i år.

Jahaja, under fredagen har Mora värvat, HV har värvat, Örebro har värvat...
Har Brynäs värvat...?

KulaShaker: Dessutom med jättestort ? kring om han kan spela givet skadans art. Såg helst att Sunken eller Zanetti gjorde plats för någon ny spelare med större potential. Bägge är habila SHL backar men uppsidan är för liten tyvärr.

{2064}: Han kommer nog få begränsat med speltid, mest boxplay.

{2064}: Nej, tyvärr är det nog så. En redan ytterst begränsad back som nu haft en lång skadefrånvaro och dessutom blivit ett år äldre. Det hade nog gått att lägga hans månadslön på något riktigt hyggligt. Jaja, kul för sunk iaf.

SvennEG: Respekt absolut och kul att Sunken börjar bli hel. Men kommer hans återkomst att göra laget starkare? Knappast.

SvennEG: nästa blir hans 13:e i klubben. Lite galet ändå. Hoppas han får vara skadefri och han kan träna riktigt hårt

Inkazar: Säga vad man vill om hans spel vissa säsonger men ca 641 matcher med Brynäs tycker jag inte förtjänar annat än en jäkla massa respekt.

Sunken siktar på spel till hösten.

Citat ur en intervju med honom i GD:

"– Jag mår bra. Jag försökte länge under förra säsongen, men med tre veckor kvar slutade jag köra isträning. Jag har inte känt av ljumskarna någonting på slutet och förhoppningsvis är det lugnt nu när vi börjar om igen.

Då är du alltså inställd på att köra nästa säsong?

– Ja, absolut."

{7981}: Info från inblandade:)

Honken: toppen! Källa?

Ser ut som Boqvist blir kvar iallafall:)

Bifbiffen: Tilltänkt etta, ja. Men han är ingen toppmålvakt i shl, och kommer aldrig bli.

Huge: Felix ligger väl på ungefär samma siffror som Jamie Ram gjorde, så jag förstår att du är nöjd.

Inkazar: Rent statistiskt har PW ändå varit rätt bra i grundserien de fem senaste åren:
12/13: 91,0%
13/14: 92,6%
14/15: 90,5%
15/16: 91,4%
16/17: 91,0%

Inte absolut toppklass i serien men bra siffror för en andramålvakt. Och det är väl egentligen bara den här säsongen som PW har haft ett riktigt bra lag framför sig.

Undrar var hans efterträdare i Almtuna, dvs Magnus Hellberg, kommer att spela nästa säsong?

Huge: Jag ser det som högst osannolikhet att de plockar över honom till nästa säsong. De vill nog se mer än en halv magisk säsong innan de satsar på den lättretlige Linus.

« · 1828654 · »