1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737244 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
bifhjärta: märkligt då att han säger i dagens GD att det kan bli klart imorgon eller om en månad. Men de kanske vill släppa mer konkreta saker i Brynäs-TV först.

bifhjärta: Är nästan säker att det kommer bli tvåtransatlanter som kommer in.

Hade det inte varit så gott som klart med spelarna, så hade man nog gjort om det med Ågren😀

Vem kan det tänkas vara. För det blir väl en Ahl spelare?

Såg Bengtzén, Sjödin och Melin utanför Tennstopet idag. Tyvärr ingen spelare med i Bengtzéns bil vid det tillfället 🙁

Klippet är från idag. Första dagen på försäsongsträningen och det avhandlar dom i klippet! Dessutom säger Larsson att han installerat sig i lägenheten under kvällen =)

Tigerhjärta: Det måste vara minst två forwards som ska in. Annars blir det ju typ samma forwardsuppsättning som vi avslutade säsongen med, minus Lindblom, tvillingarna, Johnsson och Zaborsky. Knappast en förbättring eller bra bredd isf...

Tigerhjärta: Ja tänkte med på det men då hade dom väl inte lagt ut det?

bifhjärta: Frågan är när detta spelades in? Om det är så att det spelades in förra veckan så kan det ha varit Carlsson och Ikonen han syftade på? Eller så har jag helt fel!

Pilen32: Lät på Bz att 2st ska in utöver Boqvist. Hoppas på en speluppläggare som kan styra ett pp och en stark målskytt. Gärna högerskytt för det behövs.

Bz sa i senaste videoklippet att 2st ska presenteras i början på nästa vecka. Och sen kanske en till. Spännande!

Bengtzén säger att Ikonen kommer bli en toppspelare för oss nästa säsong. Menar han med det att han kommer vara i en första/andra kedja? Och isåfall lyfta upp en spelare från 4:e kedjan till 3:e kedjan? Boqvist?

Skulle isåfall betyda att det endast behövs en till ytterforward till truppen. Möjligtvis också en center.

Personligen vill jag helst ha in två spetspelare i truppen, en center till förstakedjan, och en ytterforward.
Skulle behövas två spelare för att få en bra bredd på truppen.

Skönt att backsidan är klar, ser riktigt stabil ut med flera spelare som kan ta kliv, och en riktigt bra bredd!

Skrubben: Magnus Ågren tänkte sig inte för, och avslöjade nästan att de kommer spelare från USA eller Canada som de sista spelarna😀

Boqvist försäsongstränar med laget. Klappat och klart då alltså.

Otroligt bra att Ikonen stannar. Synd bara att det är skrivet på ett år.

Det känns riktigt bra att alla spelare vi vill ha kvar kommer stanna nästa säsong (förutom Lindblom). Det är ytterst sällan SHL-lag kan behålla så många spelare i en trupp från säsongen innan. Det brukar väl bara gälla bottenlag, men att vi som SM-finalist kan göra det är fantastiskt.

Vi minns hur Skellefteå byggde sin dynasti. Två raka SM-silver, men lyckades behålla stora delar av truppen och vann sedan guldet 2013 i total överlägsen stil.

Bifbiffen: Ligger i bakluckan!

Den stora frågan. Sitter "spetsspelaren" kvar i Bengtzéns bil?

SnowKing: Spännande nu när Bengtzén kan fokusera på två spetsforwards. En center och en forwards borde det rimligtvis vara. Det borde finnas bra med pengar att lägga på dess två. Jag har stora förhoppningar. Hoppas minst en av dom är en svensk som signerar mer än ett år.

Anders Berg:
"Pudas ut - Larsson in. Är det skillnaden mellan silver och guld alltså?

Skillnaden är mindre än så... Truppen hade guldkvalitet redan som den såg ut i vinter!
Vi tog silver trots att: Bertil tacklades sönder - Skyttekungen Nick helt tappade stilen - Zab opererades och var borta väldigt länge - Förstakedjan helt tappade stilen när Jensen skadades (för det var väl så?) - Westerholmarna som ju var bra och produktiva stora delar av hösten tappade stilen/inte räckte till i slutspelet.

Ett lag som skall gå hela vägen och vinna sista matchen på säsongen måste både va bra och ha tur! Det räcker inte att köpa ihop den bästa truppen om bärande spelare blir skadade i parti o minut.
Jag tycker det är små marginaler som avgör... kanske det räckt om Bertil fått va hel.

Anders Berg: okej.

Det tycker jag är rätt. Vi hade redan en av SHLs bästa backbesättningar. Och den blir inte sämre ett år till. Tvärtom,
Gunderson har kommit in i SHL spelet ordentligt,
Carlsson fortsätter utvecklas.
Larsson tror jag mer på än Pudas
Ersson kommer förhoppningsvis ta fler steg, kanske vår nästa Bertilsson? Han hade tendenser i finalserien.

Inkazar: Jag menade på backsidan alltså, den är spikad nu enligt Bengtzén.

Inkazar: Det är alltid lite spännande med folk som "spelar" korkade bara för att få möjligheten att gnälla lite...

Anders Berg: det ska in 2-3 (troligen 2) spetsförvärv till. Sluta olyckskraxa redan.

Pudas ut - Larsson in. Är det skillnaden mellan silver och guld alltså?

IKONEN OCH CARLSSON 1 ÅR TILL!!

Inkazar: Absolut, men vi har inte råd att i en producerande kedja, ha en som gör 3 mål per säsong. Där måste han upp någon nivå till, oavsett vilken spelartyp han är.

Bifbiffen: ikonen är en speluppläggare. Inte en avslutare. Visst gör han något mål då och då. Men det är främst hans sätt att se isen och lägga mackor man är ute efter.

Att jämföra Zab och ikonen blir bara konstigt. Det är 2 helt olika spelartyper.

Inkazar: Det är väl i så fall 1 mål på 11 matcher som inte imponerar eller för den delen 3 mål på 36 matcher om man räknar med tiden i Djurgården. Sen får man ha överseende att det är tungt att behöva spela i Djurgården.

Hoppas som sagt att en hel försäsong med Brynäs gör att han tar ännu ett kliv. Jag tycker dock Zaborsky är en klart vassare forward, men som det verkar till en helt annan prislapp.

Inkazar: Och han är bara 95:a också. Stor utvecklingspotential där.

Bifbiffen: han gjorde det riktigt bra dom 10 matcher han spelade i grundserien med (räknar inte första matchen då han mötte Djurgården direkt och det märktes att det var konstigt)
Han 7p på 10matcher kan ingen gnälla på. :-)

SvennEG: verkar så. Jag är dock försiktigt positiv. Hoppas inte man bränt för mycket av budgeten på honom. Ett fint slutspel så hoppas han kan fortsätta så!!

Boqvist d.ä. vill spela i ett läg där han "känner sig behövd"... Gör man sig inte behövd?
#samhall

Kan man tolka detta som att Ikonen också blir kvar?

#1828165 · Pettisbif 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2017-05-10 22:09
Kommer med inside:
-Carlsson är väldigt nära en förlängning.
-Ikonen arbetas det hårt med för att behålla.
-Boqvist kommer med största sannolikhet att bli kvar.

Datum skrubben...

Skrubben: jag undrar vad som hände med "dacke72" han verkar ha gått under jorden med sallinen :-p

Brynäslegenden: Både Madhawk och GD har källor på att det är klart.

Applåder till Honken som avslöjade detta redan i fredags.

Jeppe Boqvist stannar, skönt!

Peja: Pettis lämar med ett sånt "avslöjande" en 1X2-gardering. Blir det nu klart med en spelare i veckan så kan han givetvis hävda att det var denna spelare han såg kliva in i bilen. Blir det ingen värvning kan han skylla på grusade förhandlingar.
😃

atilla: Förstår inte varför man väljer att hålla namnet hemligt om man ser han plocka nån? :) Jo för att man ljuger antagligen...

mk: Det är förstås upp till var och en att välja om de tror på att Pettisbif av en ren tillfällighet stod på en plats där BZ av en ren tillfällighet råkade hämta upp en 'spetsspelare' med sin bil.

mk: om man gör 10 saker varav EN blir fel så måste man påpeka det 😂
Speciellt viktigt när det står "gissningar" i trådnamnet 😉

atilla: Hur kan du vara så säker på att Pettis bra hittar på?

Förklara gärna.

honken21: Han sitter ju bara och hittar på. Han slänger ju ur sig saker hela tiden som inte stämmer. Rena gissningsleken

honken21: Nu vet jag inte Bengtzens familjestatus. Men det kanske var en dejt. Haha. Förstår inte vad han Pettis får ut av dessa påhitt. Trams

Pettisbif: ge mig en anledning till att inte direkt säga vem du såg att han plockade upp?

Skrubben: Pettisbifs tillförlitlighet är på källarnivå. Möjligt att Bengtzén plockade upp nån i sin bil men det var nog bara nån helgflanör som ville åka med nåt kvarter...

Pettisbif: Vem plockade han upp då?

Pettisbif: Du måste säga vem han plockade upp Pettis!!
Är så jäkla sugen på ett nyförvärv nu!!

Pettisbif: Lars-Erik Spets minsann tillbaks!?

Skrubben:
Allt det har jag redan sagt..

Förlängningarna med Lukas, Ersson och Felix visste jag innan det kom ut. Snart väntas Bz gå ut med att Lucas och Bogen stannar. Sen är det bara Ikonen plus 2 spets forwards kvar. Btw.såg jag Bz plocka upp en person i hans bil för nån dag sen. Den personen ÄR spets... intressant!

« · 1828766 · »