1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742313 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: 13+13 i Karlskrona är inte fy skam! Jämför det med Ollas 9+7, så kommer det bli ett lyft med honom.

Han vill flytta närmare Ö-vik. Då borde det stå mellan Skellefteå och Brynäs?

Skrubben: En riktigt duktig spelare och det kan nog vara en brynäsflytt på G där.

Skrubben: Yes, spelade ju i Bofors innan så det kan funka!

Ove Myling: Äh, Munkas med fler skiter i hockeyn, de är bara här för att sabba forumet. Även Huge med sina mastodontinlägg och ständiga tjafs med allt och alla.

{7225}: Så om man riktar kritik mot föreningen så är man inget fan? En otroligt motbjudande inställning där vissa elitister utesluter andra. Din inställning strider mot allt som föreningsdemokrati står för. Att man har rätt till egna åsikter.

munkas: Det är enkelt ordnat.
Logga ut!!!

munkas det är sådana som du som förstör, inte fans.

{7225}: Det blir så pga att Brynäs alltid har väldigt lång silly, då man alltid åker ut först. Det i kombination med alla rykten om skitspelare skapar en ilska och frustration hos fansen.

fan vad det skrivs skit här

{6984}: din egen stridsyxan med Huge då? Självinsikten din verkar vara obefintlig.

Bifbiffen/Zappaholic: Nu räcket det fan.Gräv ned stridsyxan nu.

Zappaholic: Helt riktigt. Värdesätter min tid mer än så.

SnowKing: Modig var det, inte Bjurling.

{7225}: Ja, det vore ju inte fel. Jämförde och JJ har faktiskt bättre stats i Almtuna än vad Lindbäck hade! Hoppas att han får fortsätta vara frisk och utvecklas!

1 säsong i Brynäs innan han drar till kHL :)
www.hockeysverige.se/2016/04/10/pavel-datsiuk-lamnar-nhl/

Charles:
Inte alldeles lätt att spå hur målvaktssituationen kommer se ut i Brynäs de närmaste 2-3 åren.
Markström, Lindbäck, Dansk, Läck, Eriksson, Svedberg... Bjurling försvann väl innan han hunnit spela en enda match.
Tror o hoppas på att det blir bra, Rautio stabil och Felix tar ett steg framåt!

moment22: Joel Lassinanti hade en liknande position och han växte i allsvenskan och är nu en toppmålvakt i SHL, behöver inte vara dåligt detta, även om jag också hade föredragit en annan situation kring målvakterna

moment22: Lindbäck och JJ om två år kanske

Kan inte släppa det här med målvaktsfrågan. Bz har sagt att man vill ha en liknade lösning med Jonas Johansson som man hade den här säsongen, dvs att man signar honom och lånar ut. Men det har inte hänt något än. Och Rautio fick två år på sitt kontrakt. Ponera att JJ lånas ut till Almtuna och lyckas bra (han har redan en bra säsong med dem), då är ju nästa steg en andraspade i SHL. Men det kan inte bli i Brynäs för de har fullt. (Om nu inte Sandström sticker redan efter denna säsong, vilket i nuläget känns osannolikt). Så vad fan är planen med JJ? Känns som att det varit bättre att skriva ett år med Rautio men det accepterade han nog inte. Känns som man offrade JJ när man skrev två år med Rautio. Nu är ju hela det här resonemanget baserat på antaganden så jag ska inte hetsa upp mig alltför mycket men lite trist känns det, för jag tror väldigt mycket på JJ!

Pettisbif: Visst är det så att kärt barn har många namn och Granis är inget undantag.
Det roliga är att den här debatten har växt från en fjäder till en höna och verkar ha tagits väldigt mkt på allvar.
Från att ha varit en lite skämtsam kommentar till Huss om att det inte känns riktigt rätt som HS:are här på brynässidan att kalla honom för Grana då lulefansen verkar ha tagit "patent" och lagt beslag på det namnet sas, så lyckades Powerfade förstås missuppfatta det hela och tolka det som att jag påstått att det minsann är lulingarna som varit först med att kalla Granis för Grana.
Min poäng har ju aldrig varit att försöka påvisa vem eller vilka som kommit på smeknamnen Granis eller Grana, poängen har ju bara varit att jag personligen tycker att det inte känns rätt att på brynässidan byta namn på honom, bara för att han har gjort 2 säsonger i Luleå, typ.
Svårare än så var det inte.
Vi får väl kalla honom för nåt annat då, för husfridens skull.
Grythunden eller grävlingen från Orsa, om nu inte det gamla Granis kommer till heders igen... ;-))

pjåtor: Inget händer ju så det blir lätt så...

Denna Sillytråd har ju spårat fullständigt!!!

Bifbiffen: Scrolla bakåt och titta hur många gånger jag "rycker in" så får du ju se själv hur sällan det är innan du häver ur dig "alltid".

Eller värdesätter du din tid mer än så?

Charles: Eller som Wikegård kallar honom: Jonathan "Gråsuggan" Granström 😂

Charles: Att som Huge säger att det är lulingarna som hittat på grana kan jag såhär direkt dementera! Det kommer från hans tid i Mora och när jag var matris med P och Lurken så kallades Granström för Granis, Jonte och Grana!

Inget konstigt att en spelare/person har olika nick.
Minns tex att Kenneth Bergquist kallades för Kenta, Berka och Bacon. Precis som jag själv blir kallad för peet, valpen och mogge.

Så släpp gnabbet om att Granström SKA kallas för granis. Man kallar väl en spelare så som man själv tycker är fräckt och passande. Jag kallar ju tex vår #22 för sunk, sunkan, sunken och stekspadde bladet.

Kärt barn har många namn, Huge!

Zappaholic: På vilket sätt var den lustig? Det är som att du sitter och väntar på att få rycka in.

Huge: bästa smeknamnet på Granström är ju ändå, "Grävlingen från Orsa"

Huge: Jo, jag gillar också Ollas. En kämpe som verkligen ger allt, men jag är mer rädd att vi får en obalans gällande åldersstrukturen. Tyngd håller jag med dig om, men rutin? Vi har ett gäng forwards som närmar sig eller är runt 30 strecket (Enter, Alcén, Blomqvist). Behåller vi Ollas , får in Grana samtidigt som vi ev. riskerar att förlora Lindblom också så har vi troligen SHLs högsta medelålder och egentligen inga "hemvävda" spelare att bygga laget kring. Det optimala lagbygget kretsar kring en stomme relativt laglojala spelare som har fortsatt utvecklingspotential (typ Rödin) och i vårt fall ser det tyvärr, om inte tomt, så i varje fall tunnt ut på forwardssidan.

{2064}: Jag är inne på samma sak. Alternativt att Grana bildar tredje länk i den formationen och att Nick går in i förstalinan tillsammans med de två som man tänkt värva från AHL. Samtidigt ska ju Lindblom in nånstans där. Så det känns mest som att PoW får flytta på sig.

Men fan vad trångt det blir om platserna i tredje och fjärdelinan.

{6984}: Frågan är vem som skulle kunna kompletera dem?
Jag tror på en tung, målfarlig powerforward som inte rädd att ta utrymmet framför mål. Någon som öppnar upp helt enkelt och kan ta vara på returer eller eventuella passar.
Westerholmarna är grymma på att vända och vrida men är sällan framför mål och inte några grymma skyttar heller. Nästan så att Nick Johnson vore ett alternativ...

Huge: Jag ville bara poängtera att det går bra att kalla honom både och... Du menade ju att det var i Luleå han fått det smeknamnet vilket alltså inte stämmer.

Ove Myling: Mycket talar ju för att Tvillingkedjan ( om de nu inte särar på dem ) Kommer att producera lite bättre nästa säsong. Speciellt om de får en lite mer målfarlig tredjelänk i den linan.

{6984}: Möjligt, men härinne har vi väl alltid använt "Granis" så det känns lite olustigt att använda Grana....😀

Skrubben: My bad...Nackdelen med att endast skumma igenom text på nätet. Aftonblaskan har den effekten på mig ;-)

Bifbiffen: Alltid? Lustig definition av alltid du har...

{6984}: Jag kallar honom Grinström

{6984}: Ehh va? Det står ingenstans att i artikeln att dom hämtat alla rykten från GD. Dom hänvisar till GD angående Smotherman-ryktet, men sen skriver dom:"Enligt Sportbladets uppgifter är Luleå-forwarden Jonathan Granström, 30, klar för Brynäs till nästa säsong."

Hur är det med läsförståelsen? 😊

Huge: ollas och granis. Vill du behålla alcen oxå? Med dessa tre plus blomman, Thorell, mannberg, bröderna westerholm och enter blir det hård konkurrens i tredje och fjärdelinan.

Lite mer offensiv spets hoppas iaf jag på än idel grovjobbare och brunkare.

Och ja, jag vet att man ska gräva guld i USA. Men målsättningen med årets trupp var väl att fler spelare än en kedja skulle producera. Ser inte så lovande ut isf.

Skrubben: Det framgår ju i artikeln att de hämtat alla rykten från GD, så varför skulle just Smotherman ryktet vara mindre träffsäkert? Grana nämn ju han med menar jag.

Huge: Spelarna i Brynäs kalade honom Grana de med... Bara så att du vet... ;-)

{2064}: Ser helst både Granis (inte Grana, det är ett smeknamn som lulingarna har patent på...) OCH Ollas. Alltid bra med några junisar men tycker isf att det räcker med nån till utöver det vi redan har. Måste in lite mer tyngd och rutin som balanserar upp det lite lätta garde vi haft ett tag nu.
In med Fröden från AIK, sen stänger vi junissidan för den här gången.

{2064}: Smotherman-ryktet kom från GD. Dom brukar vara mindre träffsäkra gällande silly season än Sportbladet. Framför allt så var det Abrahamsson som skrev artikeln. Han bor i Gävle och har många kontakter inom föreningen. Jag tror han aldrig haft fel om en silly-nyhet om Brynäs tidigare! Men vi kan givetvis inte vara 100 % säkra förrän det kommer på hemsidan.

Skrubben: Fast "enligt uppgifter" kan bli hur som helst. Det såg vi med Smotherman. Men, låt oss hoppas!
Det känns som om medelåldern kommer höjas med BZs intåg, hade gärna sett några lovande juniorer att bygga vidare på.
OM Grana ansluter så känns det rätt ok att släppa Ollas trots allt.

Dallemas: "En publikfavorit är på väg tillbaka till Gavlerinken.
Enligt Sportbladets uppgifter är Luleå-forwarden Jonathan Granström, 30, klar för Brynäs till nästa säsong."

Skrubben: har du länk till den artikeln inaftonbladet?

Zappaholic: "Varför diskuterar du ens med Huge om du nu värdesätter din tid så högt? Det är väl bara att scrolla förbi och inte svara om du nu tycker det är skit han skriver."

Ungefär av samma anledning som att du alltid kommer till Huges undsättning när stackarn hamnat i ännu en diskussion. Den gemensamma nämnaren i dispyter här inne är Huge. Coinsidence? Knappast

{7225}: Ja, enligt Aftonbladet ska allt vara påkritat och klart. Osten får väl köpa loss Granis från hans kontrakt med Brynäs om han vill ha kvar honom nästa säsong 😅

{2064}: Vårt hopp när det gäller Granis är nog at han helt enkelt kritat på för oss redan vilket inte är otroligt.

ellis:

Kände bara antydningar om att Bengtzen inte gör något om dagarna var i antågande igen. Har jag förstått saken rätt så åker de över till Nordamerika nästa vecka.

« · 1744504 · »