1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{6984}: Alla sitter lugnt i båten . Värvningsgruppen tog tidig sommarsemester och återkommer med resultat i början av september .😆😆😆

{6984}: Ointressant i sammanhanget, det intressanta är ATT det kan vara en anledning (av flera) till att resan ev ställts in.
Men om du vill byta ämne och diskutera varför man isf inte presenterat dessa hypotetiska nyförvärv så kan du säkert komma på några tänkbara förklaringar själv, om du tänker efter.

mk: Vad är det jag inte svarat på?
Kom med nåt konkret istf allmänt svammel och antydningar som ingen förstår...

Huge: Så OM man nu hade signat med spelare och har detta som skäl att inte åka.
Varför presenteras inte spelaren/spelarna?

{6984}: Men skärp dig för fan.
Tony raljerade om "mkt snack och liten verkstad" därför att man ev ställt in en planerad/utlovad värvningsresa.
Jag försökte förklara att verkstadssvamlet kanske är dumt OM man nu ex redan signat med det man vill ha och då slipper slösa pengar på en överflödig och dyr värvningsresa.
Obegripligt hur nån utifrån sammanhanget kan tolka det jag skrivit som att jag på nåt sätt verkligen VET att man signat och gjort klart med återstående värvningar.
Varför inte bara stå för vad du gjort och erkänna att du av nån anledning inte förstått det som många andra uppenbarligen fattat från första början?

HitTheLights: Jag förstår vad Huge menar. Det jag vände mig emot var sättet han skriver det på.

Huge: Du borde byta jobb Huge.
Du hade passat utmärkt som medieansvarig för valfritt ljuskyggt företag.

Du hade med bravur lyckats att svara på frågor utan att svara.
För svarar gör du inte, du kommer med alternativa förklaringar.
Som är lägre än Glocalnet.

{6984}: Huge skrev något som vissa tolkade på ett sätt som Huge inte menade. Nu vet alla vad han menade och då borde rimligtvis denna disskution vara död!?? Fine att Huge har en tendens att älta saker i absurdum, men den här gången ser jag inte varför folk fortsätter dra detta i långbänk. Jag antar att det är abstinensen efter att se Brynäs spela som tar sig konstiga uttryck...

Huge: Nej, du har ingen aning om att man signat det man vill ha. Det är helt osannolikt som du skriver.

Men... "Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha" Så hävdar du att man ställer in resan på grund av att den blivit onödig just på grund av att man både hittat de spelare man vill ha och dessutom fått deras namnteckning.

Huge: citera dig själv rätt.

{6984}: Så du tycker på fullt allvar att det låter sannolikt att JAG skulle känna till att man redan signat det man vill ha?
Visst går det att missförstå om man som du och några andra VILL göra det, men alla vettiga skribenter har förstås fattat att jag beskrev en tänkbar anledning till varför resan ev är inställd, nämligen om man ex redan signat med det man vill ha.
Hur du sen lyckats uppfatta mitt försök att förklara för de som uppenbarligen saknat läsförståelse till att jag inte står för vad jag skrivit, är ju både skrattretande och obegripligt.

SnowKing: Huge skrev "Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha?" Det finns inte mycket utrymme över för spekulation. Huge låter rätt säker på sin sak.

{6984}:
Alla som finns på detta forumet anar att Brynäs spetsspelare inte är klara än, det dröjer säkert en månad, minst.
När sen Huge använder detta OM på detta ganska självklara sätt så menar du alltså ändå att det är HUGE som skall be om ursäkt för att andra inte förstår det självklara???

Zappaholic: Huge har redan slaktat innebörden av ordet "om" genom år av bortförklaringar i form av noveller till nlägg.

Förövrigt så kan man använda OM när man spekulerar vilket Huge gjorde i det här fallet.

Att han inte är man nog att stå för det han skriver utan skyller ifrån sig med en massa bortförklaringar spelar ingen roll.

Huge: roligt att du, som vanligt, dömer ut Rodrigues för att ha lite kunskap. Men har du någon mer kunskap än honom angående Brynäs förehavanden? Skulle inte tro det va!?

70 Rodrigues: Hahah nä låt oss ha kul istället:

SUCK!!!

{7225}: När du avregistrerar dig från hockeysnack, deal?

mk: Bättre kvicksand än sandlåda.

{7225}: I mitt tycke så trampar du ganska fort i kvicksand.
Du har en retorik ibland som får en att häpna..

70 Rodrigues: När ska du sluta fjanta?

mattiask: Touché, schack matt😀

Huge: Jo men samtidigt blir det ett påstående så som du uttrycker dig vilket leder till att man läser det som att du vet att de värvat något.

KulaShaker: Fan det är ju offseason. Då kommer detta alltid fram😀

Zappaholic: Du har rätt i att vi måste inse att det är stor skillnad på dessa två ord och att man kan aldrig vara övertydlig med vad man skriver!! Så sjukt lätt att det missuppfattas när allt man ser är "lite" text!!
Du som verkar vara rättrådig av dig kanske ska hålla en lektion i svenska!! :-D :-D :-D
OBS! Det sista var ett skämt!!! OBS!

Zappaholic: Lite tragiskt att se vilken typ av diskussion som engagerar mest här i forumet!

mk: Vi borde alla avsluta diskussionen med att inse att det faktiskt är en stor skillnad på "om" och "när"...

Huge:Ska man inte alltid betona när man menar samma som "kanske" ?
Annars så blir det ju svårt att veta vad man menar.

Det är ju inte så att jag kan höra vad du menar.

Det är ju därför smileys och andra tecken finns för att visa vad man menar.
Så OM du menar att det KANSKE är klart, så VISA det så att man fattar. Annars så är det bara en svepande mening.
Eller hur😀

mk:
Det finns ett bra uttryck som lyder "missförstå mig rätt" .... med det menas att "alla" som vill förstå kommer att fatta precis vad som avses!
Nu var det ju Huge som var skribent och då finns det ett antal här på forumet som alltid anstränger sig lite extra för att missförstå.... eller också fattar dom inte på riktigt! ;-)

Seså gossar, borsta av sanden och kliv upp ur sandlådan till oss andra :-)

Huge: När i mitt inlägg gnäller jag, jag ställer en fråga o skojar till det lite?

mattiask: Behövs inga bortförklaringar, jag menade precis det jag skrev: OM man redan gjort klart med nåt riktigt bra så kan det ha varit en vettig anledning till att man isf ställt in värvningsresan till AHL.
Som svar på Rodrigues virriga senilsnack om verkstäder, där han gnäller över att man isf ändrat sig innan han ens vet anledningen.

mk: Behövs inte. Det räcker att du själv förklarar att du inte fattat vad ordet "om" betyder, ber om ursäkt och återvänder till din lilla glaskupa bland dom andra guldfiskarna... :-)

SnowKing:Då får Doris gå in och rätta det då.

Ska vi gå en vända på 200 inlägg i detta ämne?

Det är ju samma definition som om en förlängning av spelare ska räknas som nyförvärv..

SnowKing: Nä, man ska tydligen vara i 70 årsåldern o presenil😂😂😂😂

Huge:
#1749945 · Huge · 1 timmar sedan
70 Rodrigues: Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha?

Kommer du ihåg detta?
Eler är det guldfisk minne?

mattiask:
Huge skrev faktiskt "Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha?"
OM Huge menat att det var klart hade han skrivit "Varför åka över NÄR man redan hittat...."
Det behöver man inte va magister för att fatta! ;-)

Huge: "När har jag påstått att man signat och gjort klart med nåt?"

"Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha?
Du har ju som vanligt inte en susning om varför man isf ställer in resan, ändå yrar du om verkstäder hit och dit.
Den enda verkstad där det är mkt snack och lite kunskap i är väl isf i din egen.
Som vanligt, mao.... :-)"

Nu är det så Huge att du precis påstod det. Oavsett hur mycket jag gillar dig och dina åsikter så kommer det ibland till en gräns där inte ens du kan förklara bort dig.
Och kom inte med någon text om att det inte var så du menade eller så.

Zappaholic: Eller så är inte AHL huvudspåret längre, man kanske har andra "bättre" alternativ på gång. Kanske spelare som inte anses vara samma chansning som det ändå är med utländska spelare som inte spelat i Sverige tidigare.

70 Rodrigues: När har jag påstått att man signat och gjort klart med nåt?

Huge: Jo det ska gudarna veta. Eftersom allt enligt dig är signat o klart så kan du väl berätta vilka som kommer?

70 Rodrigues: Behovet att åka över kanske egentligen inte är så stort. AHL-slutspelets matcher har säkert BZ tillgång till att kolla på och han har säkert en lista med namn som är prioriterade. Tycker det är rätt bra om de stannar, den kostnaden kan läggas på annat.

70 Rodrigues: Jag svarar på det mesta, även korkade inlägg.... :-)

Huge: Tänk att jag visste att du skulle svara på den😂😂😂😂😂. Det är signat o klart alltså, fan vad bra😃

70 Rodrigues: Varför åka över om man redan har hittat och signat det man vill ha?
Du har ju som vanligt inte en susning om varför man isf ställer in resan, ändå yrar du om verkstäder hit och dit.
Den enda verkstad där det är mkt snack och lite kunskap i är väl isf i din egen.
Som vanligt, mao.... :-)

Brynäsgubbe: Mycket snack o liten verkstad alltså , precis som vanligt mao😂😂😂

70 Rodrigues: Det lät som på mötet att de inte kommer åka, antagligen var det mest snack för att lugna fans.

Någon som vet om Bengtzén o Bulan har åkt över eller ska åka över pölen för att titta på spelare, eller blir det videovärvningar från Sätraåsen😉

MrMadhawk har gjort en ranking över vilka de 15 tyngsta spelartappen i SHL. Föga förvånande rankar han Rödin som det tyngsta (Thoresen på 3:e plats)

« · 1750011 · »