1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743568 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: Det är inte omöjligt att han givit dem de summorna.

{7739}: Nej man vet aldrig... När han säger att han "jobbat hårt" på att få hem Jensen så låter det som att han har förhandlat länge med hans agent och tillslut kommit fram till ett alldeles för högt pris :/

kennys: ""Experten kritisk till Brynäs lagbygge: "De måste börja leverera namn nu".
Fler som börjar bli otåliga.
Saxat från AB"

Intressant rubrik.
"Experten" resonerar alltså som en 5-åring som är otålig för att pappa ännu inte handlat nåt lördagsgodis fastän det redan är onsdag.
Herregud, räcker det inte med att ett gäng likasinnade sitter härinne och grinar, ska man behöva läsa skiten i GD också?

Chris11:

Så var det inte riktigt. Däremot hade Jensen andra erbjudanden att ta ställning till.

Har kollat in lite vad Jensen är för typ av spelare.

Han är rörlig på skridskorna och åker med ett jävla tryck i åkningen, ungefär som Rödin, fast snabbare. Han hanterar pucken bra och har bra klubbteknik. En bra passningsspelare, men kan även göra mål. Verkar som att passningsspelet och skridskoåkningen är hans starka sidor.
Ser ut att vara lätt i kroppen, orädd för det fysiska spelet, blockar skott och tar inga onödiga utvisningar. Senaste säsongen tog han EN(!) 2:A på hela säsongen. Snacka om disciplin.

Överlag är han en smart spelare som rör sig bra över hela isen. Dock en dålig tekare så det kanske vore bäst att ha honom på kanten i tredjekedjan?

Johan Norrström: Utan tvekan ett intressant namn, kan nog bli bra. Hoppas inte man betalade för mycket för honom.

{7739}: "Brynäs har en historik av att salta breddspelarnas kontrakt. Nordquist är ett annat exempel."

Det är nog snarare så att du och många andra har en historik härinne när det gäller att gissa och komma med påståenden utan att han en aning om hur ex kontrakten ser ut, ex när det gäller en breddspelare och om denne har en onormalt hög lön eller inte i förhållande till vad en normallön brukar ligga på.

Chris11: En tvåa på hela säsongen liksom ett mål...

Chris11: "Carl Lejonkräk: att ha nio SHL-backar i ett lag låter lite för mycket. Isåfall måste två sitta på läktaren och en på bänken. Hur tänkte du där?
Salmela-Bertilsson
Andersén-Fälth
Zanetti-Kilström
(Sunken, Carlsson och Pudas extraspelare?)

Hur många forwards ska vi ha då? 18? Så kan fem sitta på läktaren och en på bänken?"

Jag kan absolut tänka mig 9 backar och i alla fall 15 anfallare av god SHL klass, det vore mumma. Glöm inte alla skador vi kommer att få under säsongen.

{7225}: Pudas och/eller Carlsson ska verkligen inte vara extraspelare

Huge: Och du har en historik av att bara klaga på andra skribenter för några egna åsikter har du inte. Förutom att fackmän alltid vet bäst, i alla lägen, men det är å andra sidan inte att ha en åsikt.

{7225}: yes men enligt något Röglefan som skrev här inne för någon dag sedan så spelade Jensen halvskadad.

Ska vi ha 15 forwards i laget så blir det ingen vass spets. Då för vi köra med fyra fjärdekedjor och sen en extra fjärdekedja på läktaren. Hur tänker du egentligen?
15 forwards, 9 backar och 4 målvakter eller? Låter väldigt onödigt

Chris11: Thorell 100k, aldrig. Han spelade i allvenskan, tror inte direkt att andra lag i SHL var så värst intresserade av honom. Tror han är en joker.

Men ja, din teori stämmer bra. Skulle kunna bli så!
Har det någonsin hänt, att Brynäs värvar 3st såpass stora namn (stjärnor)?

hahii: Det har nog aldrig hänt. Men nu är det dags. Man kan väl inte bränna pengarna på massa skit? Det gäller att betala mycket för stjärnorna men inte brunkarna!
Värva smart nu Bengtzén, tre toppspelare ska in, sen ser forwardssidan bra ut!

Chris11: Skönt med folk som kan ändra åsikt, efter att ha läst på...med tanke på vad du sa igår när nyheten släpptes;) Jag tror verkligen att han blir väldigt bra för oss....

{7225}: Vart får Brynäs pengarna ifrån för att ha 9 backar och 15 anfallare av god SHL klass? Och hur många är villiga att börja säsongen på läktaren?

{7720}: Ingen aning.

{7739}: Du verkar vara mkt för att gissa och inte veta.
Senast var det lönerna för breddspelarna som du gissade på, nu sitter du och gissar vad jag har påstått om fackmän.
Kan tala om för dig att jag INTE påstått att dom alltid vet bäst i alla lägen.
Så fortsätt gärna gissa vad jag sagt i den frågan, gissning verkar vara en av dina paradgrenar...

Skrubben: Hur bra är Everberg? En ersättare till Scott/Rödin eller Ollas?

Skrubben: Har missat denna Everberg helt! Vad är han för spelare? Har sett att vissa personer vill ha han här i Brynäs. Är det en förstalina spelare ?

Tigerhjärta: Jag skulle gärna se honom som förstacenter! På gränsen till NHL men har inte riktigt platsat. Kommer vara en grym spelare i SHL. Det kan jag nästan lova.

Skrubben:
Kan du inte byta profilbild, snälla?
Blir illamående när jag blir påmind om att vi slängt iväg kanske 3 miljoner kronor på den mannen...

tjugo8: Haha, snart så. Jag torska ett bet mot en kille som också huserar här på hockeysnack. En av grejerna var att ha Porschen som profilbild 😁

Skrubben: fast inte förstacenter va? :/

en spelare jag skrivit om att jag vill se i Brynäs tidigare, Mark Arcobello är tydligen väldigt nära Bern

Skrubben:
Uppfattat!
Betta bättre! ;)

Charles: Han verkar riktigt vass.

Charles: Tycker också Andy Miele är väldigt intressant. Men där blir det väl samma sak, KHL/NLA.

www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

De tre sista spetsspelarna kommer avgöra hela säsongen. Det kommer inte gå att göra någon chansning och värva tre okända från AHL, utan det måste åtminstone in en kille som tidigare levererat på SHL-nivå. Det finns många etablerade namn lediga, bara att hugga!

Rodrigo: lustigt nog ryktades han till Västerås för något år sedan

Chris11: Ja, det går inte att chansa, max en kan vi prova, de andra två måste som du säger redan bevisat att man kan leverera på SHL-nivå, annars kan det bli
lex Modo. Ryktades om Hjälmarson tidigare under säsogen, vet inte var det ryktet kom ifrån eller om det låg någon som helst sanning i det, men en sån spelare vore ju inte helt fel:)

Var inne på Luleås och Skellefteås sidor...herregud vilken dynga dom sprider..Skellefteå klart värst.Och här inne skulle det vara skoj att se mer konkreta rykten om eventuella nyförvärv och mindre ekonomi snack :()

Huge: ""Experten" resonerar alltså som en 5-åring som är otålig för att pappa ännu inte handlat nåt lördagsgodis fastän det redan är onsdag."

Jag tycker inte att en hobbyskribent ska försöka att analysera och kritisera vad en kunnig fackman skriver i tidningen. Här har vi en kunnig, initierad proffsskribent som skriver en artikel och då tror inte jag att någon busschaffis har bättre koll på läget än honom.

Vem tror du bäst kan bedöma läget i Brynäs; en yrkesman eller en lekman på HS?

Ove Myling:
En journalist på en lokaltidning är knappast mer expert än någon annan som med hjärta och själ följer hockey. Eller skojar du med mig? Låter nästan så.

Vad händer om vi landar tre grymma spelare nästa vecka/i maj/i sommar? Är det ändå för sent då? Vad är det som säger att alla tyngre värvningar måste göras innan vecka 18? Förstår inte resonemanget här alltså.

Metalman: Här kommer lite troliga spelare som med största säkerhet står på den sportsliga ledningens önskelistor:

www.eliteprospects.com/team.php?team=25
www.eliteprospects.com/team.php?team=7

Ove Myling: Roligt ;-)

dAVydov:

Det är bråttom vet du väl. Om några dagar är marknaden död.

Huge: ""Experten" resonerar alltså som en 5-åring som är otålig för att pappa ännu inte handlat nåt lördagsgodis fastän det redan är onsdag.
Herregud, räcker det inte med att ett gäng likasinnade sitter härinne och grinar"

Du själv resonerar istället som en 65-årig stofil som vänder kappan efter vinden och sågar journalister och tyckare som kritiserar Brynäs men använder alster från samma yrkeskår för att underbygga din argumentation när det passar dig. Du kallar andra för oinsatta och griniga men även om du inbillar dig själv att du är seriös och trovärdig, framstår du i mångas ögon som grinigast på forumet.

TREVLIG VALBORGSHELG ALLA SKÖNA BRYNÄSARE! Pözz på er 😚

Ove Myling: Va löjligt, spelar väl ingen roll om han är yrkesman eller lekman i detta fall, lika dumt blir ju uttalandet oavsett, det är fortfarande 5 månader till SHL börjar....Då kan man ju tycka att det är ännu fjantigare att en så kallad expert utrycker sej på ett sådant sätt.

Andreas Galle: Jo, men hade han publicerat samma artikel 5 timmar innan seriepremiären hade han ändå blivit avfärdad som okunnig, otålig, murvel osv. Artikeln är ju negativt vinklad mot Brynäs, alltså måste den vara felaktig...

Andreas Galle: Enligt en viss skribent härinne, vi kan kalla honom Huge, har ju vi läktarcoacher inget att komma med jämfört med kunniga yrkesmän. Det kan appliceras på både anställda hos Brynäs som journalister.

Andreas Galle: Och vem är du att döma att uttalandet är "löjligt"?

ellis: Dömer? Jag tycker en sak, det är väl var och ens rättighet, att man inte behöver ha så bråttom, finns det inga nyförvärv just nu så får vi väl vänta till dom blir klara....Värre än så var det inte.

ellis: Kör du på "only God can judge me" eller?

munkas:
Den som skriver att det är bråttom med laget när det återstår 5 månader till seriestart kommer aldrig att kallas seriös i min bok.... oavsett om skribenten är läktarcoach, journalist eller annan typ av "expert".
Låt dom spela VM först så kanske de s.k. spetsspelarna har lättare att bestämma sig!
Hellre rätt spelare i juli än ett fel sammansatt lag i april... är inte det ganska självklart?

Andreas Galle: Vi som tycker lite annorlunda i värvningsförfarandet är ju underförstått korkade i dina - och andras - inlägg. Sen har ni fått det till, eller försöker få det till, att vi ser truppen spikad och klar till 1 maj. Det är såna påståenden som är löjliga, inte vad vi och initierade hockeyskribenter har för nulägesuppfattningar.

« · 1748242 · »