Brynäs IF

713442 inlägg · 7953 ämnen

Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

« · 1294461 · » Till forumet


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Bissett19: Va fan ska han till Prag o göra??
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Sundlöv i intervju med radiosporten ang värvningen av Greiss:

"Jag är på väg till Prag nu"

Fan vet han inte att Brendl lirar i Finland:)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
SH: Ein bißchen Frieden kanske :-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Svartgulröd: "Bara att spela "The Wall" med Pink Floyd när han gör entré..."

Eller nån med koll på tyskan kanske kan hala fram nåt m Rammstein...?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

pastorn: Jag antar att han ville veta vilka styrkor Greiss har som målvakt men det blev lite fel..

Ja, för jag var på matchen mot Linköping. Då såg det ut precis som på bilden med klubbmärken och lagens namn.

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving:

Whats your skills?

I can stop the puck.

Bra fråga av tv4.

Angående kuben, minns inte om klubbmärkerna syndes mot Skellfteå, men konstigt de inte körde klubbnamnen på tavlan som matchen innan.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Bissett19:

hahahahahahaha! skön tifo! vad tror du om: Ni har förlorat 2 världskrig - vinn matchen?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving:

Ja verkligen, fullsatt och en 3p skulle vem som helst älska läkerol ;
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
brynäs08

"Håll nollan eller stick hem"?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
brynäs08: Jo, det hade varit kul. Vi får väl se om supporterklubben/klubbarna ordnar något..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving:

Vore det inte kul att ge han ett rejält tifo som välkommen hit nästa hemmamatch?
Kommentera


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Svartgulröd:

Jag är inte lika försiktig med superlativen: BRA JOBBAT SUNDLÖV! Hoppas och tror på denna tysk som faktiskt bevisat att han är en duglig målvakt, troligtvis eliseriens bästa!

F O R Z A B R Y N Ä S ! ! !
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Det kan ju även vara så att man tidigt insett att man behöver en ny målvakt, en ersättare åt Bjurling som inte hållit måttet. Svedberg är värvad som tvåa efter Läck därför är det mest logiskt att man byter ut den misslyckade ettan mot en mer solklar.

Fast jag är lite försiktig med superlativen tills Greiss visat vad han går för på isen. Han skulle ju inte vara den första NHL-meriterade keepern som fått en tung start i ES.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Peja: "Svedberg har stått många matcher i rad, trots att han inte alltid har briljerat... Tror du inte att det delvis kan bero på att han överglänser Bjurling på träningarna?"

Visst fasen har träningarna en viss inverkan, hur mkt är svårt att säga.
Men i det här fallet tror jag definitivt att Svedberg har utstrålat ett större lugn och förtroende under matcherna plus att han möjligtvis kanske varit lite vassare på just träningarna.
Jag menar att helhetsbilden av de båda ur tränarnas synvinkel talar till Svedbergs fördel alla dar i veckan.

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Haha, kanske lite :P
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Linström_92: Haha, jag tycker den är ganska jobbig jag :P
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
70 Rodrigues: Undrar hur många matcher det tar innan han blir bekväm med de stora runkarna runt rinkarna.....
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Håller med, men viken jävla accent på engelskan! Stört skön ju :)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Bissett19: Ja, där var han med bra!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
70 Rodrigues:

Borde det inte vara lättare att gå från små till stora rinkar?
När man går från stora Elitserie rinkar till NHL så går ju allt plötsligt så mycket snabbare och det kan vara en svår omställning. Går man från snabbt till långsamt borde det vara lättare, eller tänker jag fel?
Skillnaden från att möta Deroit eller SSK borde var att gå från snabbt till stilla och det kan ju i sig vara lite förvirrande

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving:

1,28 in i klippet nyper Greiss en straff av Crosby...
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
70 Rodrigues: Va fa-n han har ju spelat med landslaget men det är bra att han hinner träna ett par gånger innan tisdagen. Fast någon lär väl släpa med han till Heartbreak och vips så blev han Arnason ;-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
MarcusElving: Lär nog ta ett par matcher innan han känner sig riktigt bekväm med dom stora rinkarna?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Sundlöv har kanske köpt Greissen i säcken?

Bara att spela "The Wall" med Pink Floyd när han gör entré...
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Linström_92: Greiss verkar vara en reko kille! =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Nu finns även en intervju på GD :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Nu hoppas jag att folk börjar traska sig till LA igen. Det här är vad folk har hoppats på! Förväntar mig att det ska vara många i LA nästa torsdag mot AIK. Bra tryck i klacken och mkt folk!
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Bissett19: Haha, det fanns definitivt likheter med Crosby i utseendet, dock var engelskan lite sämre än Crosbys ;)

Det var inte dåligt att få Greiss till priset som sportexpressen uppger, om det stämmer vill säga. Sundlöv har gjort det här riktigt bra i så fall.

Andra sportchefer sitter nog och kliar sig i huvudet nu och tänker: Vafan, hur lyckades Sundlöv med det där då?

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Han gnäller defenitivt mer än andra spelare i samma läge. Svedberg är ju i exakt samma läge eftersom Sundlöv inte utaltat sig om vem som ska få lämna. Kanske blir det Svedberg som lämnar eftersom han själv tycker att han är för ung för att vara given 2:a.

Klart att Sundlöv akivt har sökt en ny målvakt, ingen spelare snubblar in genom dörren i ett elitserielag.
Jag tror precis som du att Sundlöv och Pecka trodde väldigt mycket på Bjurling men att man har fått anledning att ompröva det. Brynäs är ingen klubb som tar in spelare bara för att man fick en bra chans utan varje värvning fyller en lucka.
Hur han har tränat vet vi inte som du säger men vi kan väll tänka oss att det finns en anledning att han inte spelat på ett antal matcher trots att Svedberg har sviktat vissa matcher. Vi som är som du säger läktarcoacher bedömmer enbart matcher men lagledningen ser ju också en annan sida. Att han har varit dålig på träning har jag ingen aning om men att säga att han inte har fått chansen stämmer inte eftersom han visar upp sig varje dag för tränarna.

Jag har väldigt svårt för männsikor som inte kan ifrågasätta sig själv utan alltid försöker hitta en annan anledning till att det blivit som det blev. Av det jag läst framstår BB som en spelare som, besviken eller inte, helt omöjligt att kritisera sig själv.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Peja: Näe båda två är lika kassa på träningarna. ;-)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Svedberg har stått många matcher i rad, trots att han inte alltid har briljerat... Tror du inte att det delvis kan bero på att han överglänser Bjurling på träningarna?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Peja: Finns öht inget som tyder på att Bjurling skulle ha tränat dåligt eller utvecklats sämre än vad man förväntat sig.
Jag tror inte att det är speciellt komplicerat:
Svedberg och Bjurling har haft förtroende från både Sundlöv och Pecka.
Ett förtroende som man grundar i sina roller som yrkesmän, till skillnad från oss läktarcoacher som väl har en tendens att överdriva både negativa som positiva skeenden.
Men när nu den här gyllene chansen dök upp och vi dessutom verkar ha fått ett riktigt reapris på tysken så är det väl naturligt att slå till.
Det finns trots allt en relativt  stor osäkerhetsfaktor när det gäller vårt målvaktspar så här långt, det ska man inte sticka under stol med.
Och då får den målvakt som anses ha minst potential och dessutom för dagen vara det ngt sämre valet, helt enkelt finna sig i att bli utlånad eller såld.
Svårare är det nog inte.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Zzz: Jag uppfattar det iaf som att Bjurling inte gnäller mer än andra som hamnat i ungefär samma läge, oavsett om det gällt en målvakt eller en utespelare.
Och det spelar väl egentligen ingen större roll som jag ser det HUR man uttycker sig ibland.
En annan spelare kanske skulle ha sagt nåt i stil med "Jag har jobbat på och gjort vad jag kan, men tyvärr så verkar det inte ha räckt..."
Ett uttalande som jag isf innehåller minst lika mkt kritik mot den som tagit beslutet, bara det att det inte är lika uttalat som när Bjurling säger rent ut att han är besviken över att inte ha fått chansen.

Sen håller jag med dig om att Svedberg absolut är den som borde vara minst lika besviken.
Tror dock att hans besvikelse dämpas av vetskapen att han trots allt inte behöver flytta nån annanstans och att han även känner att Brynäs tagit ett lagmässigt korrekt beslut.
Du kan ju tänka dig hur Svedberg hade reagerat om Bjurling hade fått stanna...    :-)

Och visst ligger det lite fiskande efter rubriker från medias sida bakom det hela.
Som det förvisso alltid gör.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
arnio: Ahh därav förklaringen till att ni är som ni är, mot varann härinne.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Hahl Bundy: Brynäsare förlåter aldrig.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Själv undrar jag hur lång tid det tar innan hela gb:n härinne skriker hysteriskt:
"Bjurling Kom tillbaks! Allt är förlåtet!" :)
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Zzz: Jepp, Bjurling är en citatmaskin. Han har ju antagligen inte varit bra på träning heller.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Precis, och en besvikelse kan man yttra på olika sätt. Men jag tycker att Bjurling har haft en tendens att vilja lägga all kritik utanför sig själv och det tycker jag är löjeväckande.
Om du minns hade vi samma diskussion för en månad sedan där jag även då hävdade att han ville hålla ifrån sig kritik och anledningar till att han fått lämna Djurgården och Södertälje.
Och det finns ju en anledning till att det är Bjurling som citeras i tidningen och inte Svedberg som jag ändå tycker har rätt att vara mer besviken. Medierna vet att han slänger ur sig saker och som man kan bygga rubriker på.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Skitstöveln: Riktigt bra gjort av Sundlöv, om han är skillnaden mellan placering 9-12 och semi så är det en väldigt snabb payback på den investeringen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Ambroo:

Det ska väl till Timrå i år igen..
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge: Vinner ni guld nu?
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Huge:" jag försvarar bara Bjurlings reaktion utifrån det faktum att han faktiskt inte fått en ärlig chans, som jag ser det."

4 matcher 83%, stod upp tills han ramlade sedan kom han inte upp förrän det var paus/slut på matchen.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Skitstöveln: Skulle vara schysst om Sundlöv kunde hitta en riktigt bra back också...
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Skitstöveln: Härligt!
Kommentera


Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

SH: "Greisstzky"

Funkar inte.
Vi har ju redan en Gretzky i laget och risken för sammanblandning är för stor...     ;-)

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
Zzz: Håller med, och jag försvarar bara Bjurlings reaktion utifrån det faktum att han faktiskt inte fått en ärlig chans, som jag ser det.
Även om det till 99.9% är troligt att han ändå inte skulle platsa, mer än som backup till Svedberg.
Och även om han VET att ett par chanser ändå inte skulle göra någon skillnad när nu Greiss ansluter.
Då är jag mer inne på att hans besvikelse egentligen grundar sig i att Brynäs istället har valt att satsa på Svedberg som backup till Greiss.
Och den besvikelsen är väl iofs mer lättförståelig, jämfört med besvikelsen över att man signat Greiss.
Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.

Bissett19: "Sylf hittar nog på nåt ska du se..."

Ja, det är det jag är rädd för....     :-)

Kommentera

Sv: Thomas Greiss klar för Brynäs IF.
SH: Ja, det ligger väl också en moralisk aspekt i den här historien, även om det är business och man normalt sett inte ska ta några sentimentala hänsyn sas.
Men nog tycker jag att Brynäs gott kan kosta på sig att ge honom ett vederlag istf att kanske utnyttja kontraktet, som säkert stipulerar att han kan lånas ut till nåt AS-lag eller liknande.
Då har ju Bjurling iaf ett eget val och behöver inte känna sig tvingad till nåt lag eller en plats där han inte vill spela.
Sen är det absolut som du säger: högst sannolikt att han till stor del fått nöta bänk bakom Svedberg.
Ngt jag själv alltid trott ända från start.
Kommentera

« · 1294461 · »