Zzz: "Jag tror precis som du att Sundlöv och Pecka trodde väldigt mycket på Bjurling men att man har fått anledning att ompröva det."
Ja, och den anledningen tror jag isf mer är att Sundlöv lyckats hitta Greiss och inte så mkt att man egentligen börjat tvivla på Bjurling först nu så här i efterhand.
Jag tror ärligt talat att man hela tiden varit lite skeptiska till Bjurlings kapacitet men hållit god min utåt sas. Man kan ju inte gärna gå ut och säga sin innersta mening i ett sånt läge, det hade knappast gynnat Bjurling om man nu hade tvingats forsätta med honom därför att man inte lyckats hitta nåt i stil med Greiss e dyl.
När jag talar om att Bjurling inte fått chansen så menar jag förstås enbart matcherna. 4 matcher är trots allt en mkt kort tid för att kunna få nån sorts stabilitet i sitt spel, även för en rutinerad målvakt som Bjurling.
Sen tror jag att den STORA anledningen till att han inte spelat på ett par matcher är att Svedberg helt enkelt varit riktigt bra och inte alls sviktat, som du påstår, så där håller jag inte riktigt med dig.
De gånger Svedberg darrat en aning så har ju hela laget varit darrigt, även om man kanske hade önskat att en målvakt som nu ska vara bra hade klivit fram i de lägena och räddat laget som Markan många gånger gjorde.
Hur som helst: jag tror stenhårt på den här tysken och är inte speciellt orolig.
Verkar vara en skön typ som dessutom är på väg upp i karriären.
Och med tanke på Sundlövs patenterade sätt att få nyförvärv att trivas i klubben så vete fan om han vill tillbaka till Sharks... :-)
Svartgulröd: "Det kan ju även vara så att man tidigt insett att man behöver en ny målvakt, en ersättare åt Bjurling som inte hållit måttet. Svedberg är värvad som tvåa efter Läck därför är det mest logiskt att man byter ut den misslyckade ettan mot en mer solklar."
Ja, och det är väl det jag hela tiden också varit inne på: Bjurling har varit lite av en nödlösning pga omständigheterna (en förmodat tunn marknad och att man ville ha en snabb lösning på målvaktsfrågan).
Därmed inte sagt att man ansett honom vara ett uselt val utan mer ngt av ett frågetecken som man sen haft förhoppningar om att Pecka skulle kunna räta ut till ett utropstecken, typ.
Men som sagt: det finns flera tänkbara förklaringar till hur man resonerat.
Jag tror iaf på att man halvchansat på Bjurling delvis av nöden och att man sen jobbat aktivt med att hitta nåt bättre och där alternativet isf har hållit minst Greissklass eller bättre.
70 Rodrigues: "Slut på argument ser jag?"
Sa han som inte har nåt argument öht för att jag skulle ha klippt och klistrat...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Wikegård kommenterar Greiss en snabbis, om någon är intresserad..
Gurra88:Vad väntar du dig för svar? Givetvis så komer det bara ett.
"Det har ju bara gått 12 matcher"
Huge är vörldsmästare att hitta på ursäkter och bortförklaringar.