Brynäs IF

713977 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20

« · 1336799 · » Till forumet


Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Wikegård tog Väsby till finrummet lika mkt som Fredrik Andersson tog MODO till guld.
Wikegård har inte vunnit något, någonsin. Sen kommer inte ta något tränar jobb då han vet att han kommer få äta upp allt han sagt. Det är som om han glömt bort hur svårt det är att leda ett lag när han sitter och pratar i sådana enkla termer om hur man bygger framgång.. Han skulle ställa upp med 90tals hockey 1-3-1 i sin ädlaste form.
Sen är han en av de absolut sämsta ambassadören som svensk hockey någonsin haft.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Hur mycket tid ska man lägga ner på att träna straffar?
Brynäs har varit inblandade i 5 straffläggningar på 40 omgångar.

Låt oss dra till med att det i tid motsvarar totalt en match.
Då är straffar 1/40 av det totala "momentet" ishockey.

Brynäs stora problem är ju att vi tar för få trepoängare.

Jag varit mot avgörande på straffar redan sen i somras.
Spelar ingen roll om vi skulle ha vunnit alla straffläggningar,
jag skulle inte varit för straffavgöranden ändå.

Det blir tråkigare rent tabellmässigt när man vet att alla tre
poängen alltid delas ut i en match. Det tidigare systemet med
att två lag i samma match kunde tappa två poäng gjorde att
det kunde "hända mer" rent tabellmässigt i en omgång.

Sen har ju straffläggning i grunden inte så mycket med hur
bra hockeyspelare du är. För lägger du ner tillräckligt mycket
tid på att träna in en eller två riktigt bra straffvarianter,
så kan ju vilken person som helst, som kan åka skridskor
hjälpligt och har rätt bra bollsinne, bli en bra straffskytt.
Men du kan ju fortfarande vara en dålig hockeyspelare,
med usel fysik, spelförsåelse och skridskoåkning.

Det jag vänder mig emot är att det ger lika bra betalt i poäng
att vinna på straffar som att vinna efter förlängning.

Sporter där det aldrig kan bli oavgjort är oftast urtråkiga,
såsom bastket och volleyboll.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Roger Ramkvist: Wikegård tog Väsby upp till "finrummet" och tog djurgården till semifinal två ggr! Även att han har utvecklats, han är den smartaste "hockeyexperten" i dags läget.

Han har en sån otrolig karisma, han skulle få gång dönickarna i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Tväst: men något måste hända! minst två av dom punkterna bör genomföras.

Men jag är inte 100% seriös heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat:
Du e rätt kul du...... skriver du standupmanus åxå?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat:

då kan vi snacka div 2 efter vi har konkat :)... Wikegård hmmm ja han lyckades ju kalas med DIF....
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: precis! Det är ingen slump att Brynäs har förlorat alla sina straffar.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Tycker att Brynäs ska börja om på nytt!

-Ny ledning
-Ny trupp
-Ny sportchef (!)
-Ny tränare (Helst vill jag se Wikegård! Skulle passa perfekt som brynäs tränare)
-Höja spelarbudgeten (Det finns pengar!)

Då kan vi komma och snacka om semifinal!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Håller med!. Det ska gnällas bara för att vi råkar vara usla i spelformen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Bra skrivet!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Dunc: Har inga större problem med Nordan även att han är långt ifrån den ledande center vi betalade för att få. Men att i 3 mot 3 spela honom som ensam forward borde till och med en timråit tycka är märkligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Davey_22: Klart han inte kan lära någon att skjuta straffar, men han har bra tekniska spelare i laget, så visst fan ska det gå att vinna straffar. Och där är czarnecki anvarig. Han har inte i någon match haft rätt fingertoppskänsla att välja rätt straffskyttar. Och förmodligen inte nötat straffskytten lika mycket som våra motståndare för det ser bedrövligt ut. Som att man inte ens försöker. Och ja det är czarneckis ansvar att se till att det funkar!

Resten handlade om min samlade kritik till Czarnecki som du ifrågasatte.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Satt och tittade på spelschemat. Av dom sista sju matcherna så har Brynäs fem på bortaplan. Känns som om att har man inte fått igång bortaspelet tills dess är vi nog rätt rökta.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Jag håller inte med där ang. att slumpen avgör. Alla spelare är ju bevisligen inte lika bra på att lägga straffar, laget med bäst skyttar vinner oftare. Inte alltid men oftare. På ett sätt tycker jag nästan att det är mindre slump än en fladderpuck från blå som träffar tre spelare på vägen in i målet. Visst det är ett moment av hockey som är onaturligt men med 3 straffar per lag så tycker jag faktiskt att den där slumpfaktorn är ganska liten.

Jag såg inte gårdagens match så jag vet faktiskt inte. Angående nollan eller ej så är det klart att båda målvakterna gjorde det :)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz:

Själv är jag av den åsikten att det ska vara 10 lag i serien där de 4:a främsta går till slutspel. Det var tider det ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Bragd-Birger:

Jag antar att vissa gillar avgörande på straffar och andra inte. Jag anser att det ska spelas om poängen och kan man inte skilja lagen åt efter 65 minuters spel så är det en pinne var som gäller.
Jag gillar även att en poäng kan "förintas" om inget av lagen lyckas vinna matchen.
Nu är reglerna som de är och det är väl bara att gilla läget även om jag har svårt att inte gnälla lite då jag verkligen inte gillar xtra poäng via straffar.
Antar att syftet med straffar är att skapa mer show och underhållning men tror inte att man har vunnit speciellt många extra åskådare genom att införa detta otyg. Det är ju snarare så att hockeyn tappar åskådare och det kan bara bero på straffavgörandets införande ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: I höstas var det Lauritz! Vem blir nästa?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Ja Timrå var bättre än Brynäs inget snack om det. Men deras straffar var väll inte så bra. Första straffen är Svedberg för ivrig och blir grundlurad av första finten. Andra straffen är ju inte mycket att säga om, ingen bra straff men heller ingen straff som han givet skulle ta.

Svedberg får ett insläppt igår. Likasom att bara en av straffskyttarena får ta med sig målet.

Rent allmänt så tycker jag förlängning och straffar är ett jävla skit. varför inte låta en match sluta oavgjort? Jag må vara konservativ men jag tycker det blir mer tur än skicklighet som avgör. Jag var iof mot att man tog bort redline offside också.. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Jo visst, straffar är som bekant att jämställa med lotteri och slantsingling. Att dom inte har tänkt på det inom fotbollen? Där låter dom ju t o m VM-finaler avgöras på detta sätt.

Ett alternativt synsätt är att straffar är en egen liten psykologisk uppgörelse, där man kan sno en pinne till genom enskilda bra prestationer av målvakt och skyttar.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle:
Lotteri som i att slumpen avgör. Nu ska jag villigt erkänna att Timrås straffar vad betydligt bättre än Brynäs dito under gårdagen.
Kan även säga att jag tycker att om något av lagen skulle ha 2 pinnar i går så var det Timrå då de skapade fler klara målchanser.
Höll Svedberg 0:an i går eller släppte han in 2?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Ambroo:

Det hade jag absolut tyckt. Straffar är ett jioop och poäng är aldelev för viktiga för att dela ut via jippon.
I mina ögon så slutade matchen oavgjort och Timrå fick en poöng för att de vann ett jippo efter matchen var slut.
Nu är det som det är men avskyr detta med straffar efter oavgjord match.
Kan man inte utse en segrare efter 65 minuter så ska det vara en pinne till vart lag och inget annat.
Sudden tycker jag är helt OK för då spelar man i alla fall om poängen.
Nästa gång det blir straffar ska jag fan göra något annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: Lustigt att du inte kan läsa inlägg ordentligt. Som jag skrev,han har testat olika straffskyttar och olika målvakter.

När man befinner sig på seniornivå,tror du tränaren kan coacha en spelare i straffläggning då ? Lära han något ?

Det enda han kan göra är att låta dem träna på straffar,och det vet vi ju inte hur mycket dem tränar på. Det TROLIGA är att Brynäs tränar ungefär lika mycket som alla andra lag på den punkten.

Min teori är att en kombination av okunskap och hjärnspöken pga tidigare straff-förluster ligger bakom de dystra statsen.

Vad har Nordans vara eller icke vara i 3 mot 3 med straffar att göra ? Det minns jag inte att jag drog upp. Personligen hade jag nog valt en speedigare spelare i det läget.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Davey_22: Kan jag inte? Det är väl hans förbannade plikt att se till att vi är vässade i även denna spelformen, eller är det utanför hans ansvar?

Förklara gärna valet av Nordan som ensam forward 3 mot 3?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Vilken aspekt av straffar tycker du är lotteri?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: Nu får du ju fan kamma till dig. Du kan inte skylla ALLT på NC, han har prövat flera olika straffläggare, ska han lära dem att dribbla och finta eller ?

"Ah men fan pojkar,dra upp den på backhand och lägg upp den i krysset istället "
Kommentera


Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Peja:

Jag reagerade också på det,nu var det iaf enligt statistiken 29 sek kvar av förlängningen,matchklockan i bild hade fipplat ur.
Men hade gärna sett två forwards där.

Hade bara Brynäs vågat lite mer ikväll hade vi vunnit,Timrå kändes jävligt ängsligt.
Man tänkte ju att när BIF fick spela 5-4 med tre minuter kvar att man verkligen hade chansen att avgöra,nä istället blir man försiktig och spelar bara runt pucken.
Synd när verkligen Svedberg gav Brynäs chansen att vinna då är dom helt impotenta framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Hade du tyckt likadant om ni "vunnit"?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Peja: Försökt analysera varför. Men det är helt jävla obegripligt.. Han kanske kastade tärning? Czarnecki är en dåre.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Ca 50 sekunder kvar av förlängningen och spel tre mot tre... är det någon som kan förklara varför Czarnecki matchade Nordquist som enda forward i det läget?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Löjligt att såga straffarna så. Det är czarneckis förbannade plikt att se till att vi tar poäng även i denna formen..
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Johnny Bravo: Tyvärr är reglerna sådana.  Vad kommer näst? Tekningar, bäst av 3 5 poäng? Spela om det i stället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Nu är reglerna såna. Det kan du inte göra nåt åt.
2 pinnar till oss.

Vi skulle ha haft 3 så ni rånade oss på en. Gläds istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Johnny Bravo: Ni vann en poäng och fick en poäng men matche vann ni inte. Jag är av den åsikten att poäng ska delas ut efter resultat av matcher och inte av vinnare av lotteri. Sedan har jag kanske en annan syn på hockey än dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: Japp 0-0 o Vi fick 2 p.
Hur rättvist som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Blizzard: Förstår att du inte förstår. Jag ogillar bara att något som inte har med hockey att göra ska kunna påverka tabellen. De körde detta för typ 10 år sedan och lade ner det, varför ta upp skiten igen? Det enda Timrå vann var ett helt omotiverat xtra poäng. Matchen slutade nämligen 0 - 0.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
foppa78: Firar 1P nere på Nivå.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Var är arnio och Huge???
Kommentera


Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: "Qvarre:Matchen slutade 0 - 0. Timrå tror att de segrade och det är patetiskt att se."

Hahahaha, ligger man 9:a i tabellen så är det väl självklart att dom firar när dom tar 2P ist för 1P det är väl en seger jämtemot poängsystemet. Förstår inte hur du resonerar.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
rafalski: Så tycker du.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Nej, det hade dom inte gjort men missar de slutspel pga något vrår jippo så lägger jag ner detta. Jag vill se hockey o att man spelar om poängen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
rafalski: Tycker också att det är rätt att skita i alla media-gamarna....visar att de är väldigt missnöjd!!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Förstår inte varför folk klagar som fan på denna match? Visst matchen är inte bra, men jag tycker att båda lagen ska vara glada över poängen dom får, att det sedan avgörs på straffar är ju lite synd men samtidigt så har så många andra matcher också gjort det så inget att säga om.

Svedberg är återigen grym och visar vem som är Brynäs förstemålvakt.
Lars J fepplar ett par gånger idag, men tycker ändå att han gör en helt okej match och bara hoppas att han kan bygga vidare på detta.

Men som sagt, man ska vara glad över den pinnen man får. Och sett till tabelläget var det riktigt gött.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
NOLLADE i säsongens VIKTIGASTE match. USELT? Nej, nej, nej, Brynäs är inte bättre, helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: OkI, nästa gång kör vi hastighets åkning eller någon annan färdighets tävling. Hockey är ett spel och jag avskyr straffar då ett jippo inteska ha influens över hur serien slutar. Jag tycker man ska spela om det, inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Qvarre: brynäs hade legat minst 5:a om alla straffar hade vunnits.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
70 Rodrigues: inte ett dugg fegt, visar att ingen var nöjd och sket i vad media tycker.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
En fråga bara. När blev prestationen på isen avgörande för att få speltid i detta lag?

Har ju inte spelat någon roll under hela säsongen och helt plötsligt så är Kahnberg bänkad?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: StrAffar efter Sudden är inte hockey.
Kommentera

« · 1336799 · »