Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20

1337397 · » Till forumet


Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Lindström: Sjödda? Över min döda kropp. Han du räkna hans "indianer" sista säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
arnio: VA, huvud :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Lindström: "arnio: Ja tänk vad det kan göra att vara bästis med någon.

För prestations mässigt hållar han inte ens för spel i Mora, men det är klart Hansen är ju en framtidsman så hoppas dom skriver minst 3 nya år med han."

Ja där ser man ju vilken expert du är, vilket enormt kunnande du besitter om ishockey jag tar av mig hatten jag inte har på huvudet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
arnio: Ja tänk vad det kan göra att vara bästis med någon.

För prestations mässigt hållar han inte ens för spel i Mora, men det är klart Hansen är ju en framtidsman så hoppas dom skriver minst 3 nya år med han.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
hahii: Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin!Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Ove, Ove, Ove Molin! Osv.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Lindström: Undra om Hansen skulle acceptera en utlåning till Mora?
Eller troligen så skulle inte Mora behöva hans tjänster då dom inte behöver en 5é centar i laget."

Knappast aktuellt då han har en ganska säker plats i laguppställningen som det känns.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
hahii: Avd dumpa Dale å hyr in Sjödda PRONTO!!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Lindström: Haha, Ove Molin gjorde 9 poäng, 1mål och 8 assist igår och Sjödin gjorde 4 mål och 3 assist.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
arnio: Undra om Hansen skulle acceptera en utlåning till Mora?
Eller troligen så skulle inte Mora behöva hans tjänster då dom inte behöver en 5é centar i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Men, om nu Kahnberg skulle vilja spela i Frölunda igen så är det ju knappast en spelare som inte ens tar en plats i Brynäs som Frölunda vill ha.
Troligt är i så fall att Kahnberg efter petningarna vill dra men att inte bänkningarna hör ihop med att han vill till Göteborg.

Jag tror att Kahna helt enkelt har det tungt hockeymässigt och har svårt att ta i när det går tungt. Att han medvetet skulle spela dåligt för att kunna flytta till Göteborg utesluter jag precis som jag utesluter att brynäslaget medvetet skulle spela dåligt för att de inte gillar NC.

Fallet Kahnberg liknar fallet med Sandin tycker jag men Kahnberg skulle nog inte acceptera en utlåning till Mora.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
arnio: Vad jag har hört så vill han hem till GBG igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: inte en chans att Brynäs skulle släppa Kahna till Frölunda i detta läge. Schweiz känna troligare fast troligast är att han spelar mot Gnaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: har hört att Kahna vill hem till GBG igen! Så troligtvis så kommer han försvinna innan transfer fönstret stänger.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: Du kan väl vara så snäll att upplysa oss ovetande då eller är det en hemlis?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
arnio: Haha, ja shit. Du fattar verkligen inte anledningen att han är petad. Återigen, det har INTE med prestationen att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: Det vore ju bra att släppa honom till en ny klubb om han nu inte får speltid. Inte så smart att släppa honom till ett av lagen som deltar i streckstriden men det tror jag inte kommer att ske heller.

Vi får hoppas att han rycker upp sig i alla fall men jag undrar om inte Kahna kommer att få be om att byta klubb innan den sista Januari
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
65selander: Vill ha en förklaring snart! Köper inte prestationssnacket. Kahnberg ska ha mkt istid i en offensiv roll samt i PP. Jag är av uppfattningen att han inte fått chansen i år. Misshandlats i matchningen... Samt naturligtvis skadorna han haft. Ser detta som Czarneckis misslyckande... Har oxå på känn att något har hänt. Ngn incident eller liknande. Får väl "gräva lite". Om inte någon vetgirig HS-snackare vill ta bladet från munnen snart...
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
65selander: Det är anledningen att han är petad som gör mig förbannad. Håller med, han har inte presterat. Kahnberg har en tendens till att vara bra varannat år.
Vore dock det mest korkade man kan göra att släppa honom till annan klubb, men de här nissarna har ju överraskat negativt förr.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
..,.,,,,,,

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Lite lustigt att vissa gnäller att Kahnberg är petat.
Samma personer har skrivit att man inte skall gå efter namnet på tröjan.

Clark har mer poäng än Kahna!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Man inte ens spolar, utan enbart skrapar , men som sagt en smalare yta, endast Socker&Jäst-Conny åker väl längt ute vid sargen vid straff.
Dock skulle man måste vänta rätt länge på att isen fryser, därav endast skrapning.
/MesserSchmidt
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
sylf: Säg inte det...fast med en ny ledning kanske avses fiberledning i arenan, vad vet jag...
Iofs ger jag honom rätt på en punkt och ett halvt rätt på en annan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Jag kan bara svara för hur man gör i Timrå förstås, jag vet inte om det ser ut på andra sätt på andra arenor.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Dream Team: Spolar man verkligen isen inför straffar på samtliga arenor? Hur som helst så spolar man ju bara en begränsad yta mellan målet och mittpunkten. Jag hade lätt rekat isen ute vid sarghörnen och sedan åkt rakt fram och laddat ett slaggo rakt upp i plexit, från blå.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Olle: Fast isen spolas ju inför straffläggningen, så dålig is kan nog ingen klaga på i nån större mening.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gurra88: Kanske bäst att jag understryker att det inte var någon kritik mot BIF, jag tycker bara rent generellt att straffar är rätt "fair & square". Sen finns det ju dom som argumenterar för att isen ibland är dålig. I ett sånt läge kan man ju anta att laget som får skjuta först har en liten liten nackdel. Å andra sidan så ser jag inte varför en spelare inte skulle få kolla isen fram till målet innan straffen läggs.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Huss: Vad skulle du gjort med Lauritz då?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Jag kan lova att vi aldrig når Semi med Czarnecki som tränare
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Huss: Ja, fast INNAN vi når semi, bör vi nog ha genomfört de flesta av punkterna!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: "Tycker att Brynäs ska börja om på nytt!

-Ny ledning
-Ny trupp
-Ny sportchef (!)
-Ny tränare (Helst vill jag se Wikegård! Skulle passa perfekt som brynäs tränare)
-Höja spelarbudgeten (Det finns pengar!)

Då kan vi komma och snacka om semifinal!"

Fasen, det var nog årets roligaste inlägg so far :-)) För jag antar det dröp av ironi.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
spud: Han kan mer hockey än vad vi kan drömma om, kan jag lova! Han skulle kunna motivera laget med den karisman som han har!

Läst förut att någon vill se Luckner som tränare i brynäs? :O Han måste vara den mesigaste tränaren som är aktiv! Hellre Wikegård än Harald Luckner!
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Peja: Han sa i något inlägg i sin blogg att han är typisk Godisare och att rivaliteten mellan Godis och Brynäs aldrig gjort honom till en riktig Brynäsare. Han sa också att Djugården numera är laget som ligger närmast hjärtat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz: Jag har hört honom säga precis tvärtom.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Peja: Inte enligt honom själv. Däremot har han spelat i Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz: Wikegård har visst varit Brynäsare.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Gidde: Klart att Wikegård kan en hel del hockey, men hans tränaregenskaper känns på nåt sätt som om dom går hand i hand med hans allmänna framtoning: mkt gapande och spel för galleriet.
Nog måste det finnas intressantare namn på marknaden än nån som dessutom varit borta från hockeyn ett tag och sannolikt lagt alla tankar på hyllan, vad gäller att träna ett ES-lag?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Vi är nog bosatta på olika planeter. Jag skulle börja uppskatta att se på hockey på SVT om Wikegård tog ett tränarjobb, bara det inte blir i MODO.

Du får gärna visa på vad Nicklas Wikegård lycktas med. Vad är det som gör honom till en bra hockeytränare? Du pratar om kunskap och hans förmåga att säga rätt saker. I båda de grenarna får han stryk av Leif Boork, kollar man resultatmässigt så spelar Boork i ES och Wikegård får kvala för att hänga kvar i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20

Huge:

Det är väl faktiskt hans största merit som tränare, samt att han lyckades föra upp Vilda Väsby till ES. Men då var han assisterande tränare.

Dvs, han har en massa åsikter om allt och alla, men har faktiskt inte kunnat backa upp det med några egna meriter...

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz: Finns ingen klubb i ES som vill ha han.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: Nej han har aldrig varit Brynäsare och har nu Djurgården närmast hjärtat. Det finns viktigare egenskaper hos en tränare än att sitta och i tv och säga vad man tycker utan att på något sätt behöva stå för det sportsligt.
Vore ju kul om han hade varit antingen framgångrik eller nyskapande under sin tränarkarriär man han har varit något av dessa. Han är populist och inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz: Wikegård är brynäsare i botten! Han är en renodlad hockeynörd, han vågar säga vad han tycker!
Fast det skulle bli tråkigt under JVM och eht matcherna dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Huge: Hehe, absolut. Jag tänkte mest sportsligt =).

Men det skulle vara väldigt kul att se honom träna ett lag igen. Han har väldigt mycket att leva upp till om man säger så...
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Zzz: Är inte Wikegård mest känd för att ha demolerat Bodens omklädningsrum när han var tränare däruppe?
Som man brukar säga: hellr ökänd än okänd....    :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
spud: Så sant! Wikegård kommer inte att ha det lätt den dagen han kliver ner i båset igen. Han gick från en medelmåttig tränare till hockeyexpert på ett dygn.

Wikegård var väll ass tränare i Väsby? Hans stora bedrift var väll när han endast var ett mål ifrån att ta upp Boden i elitserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat: "-Höja spelarbudgeten (Det finns pengar!)"

Vad baserar du det på?
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Tväst: Har du hittills sett eller hört nån av kritikerna eller undertecknarna av diverse namninsamlingar komma upp med välmotiverade och realistiskt underbyggda förslag på vilka som ex skulle kunna göra saker och ting bättre än de som redan sitter vid rodret?

Namninsamlingar i all ära, men dom undertecknas i regel av populistiska tomtar utan nån större insyn eller kunskap.
Man grundar sitt deltagande enbart på missnöje över att favoritlaget inte vinner fler matcher.
Djupare än så är inte analyserna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
GävleLasse:
Att städa upp efter flera års ekonomiska misstag som andra har bäddat för är nog ingen angenäm uppgift. Har man inte lika stor kassakista som flertalet konkurenter så måste det ju bli en viss chansning i verksamheten, allternativt lägga sig på en "säker/tråkigare" nivå vad gäller spelarrekrytering.

Jag tycker att vägvalet man har slagit in på är värt att prova, juniorer som grund och spetsa laget med profiler som lyfter laget.

Om vi kan vara överens om att problemet till stor del är av ekonomisk art kan jag inte förstå den massiva kritiken mot Sundlöv o NC.
Det svåra är väl att få in tillräckligt med sponsorpengar i förhållande till önskad budget?
Det har även diskuterats mycket om Läkerol arena o dess kostnader, styrelsens utseende o antal anställda.
Dessa frågor passar jag kategoriskt på... jag har ingen aning om vad det kostar att driva Brynäs/Läkerolarena AB.
Därför har jag heller inget förslag på vem som skulle kunna göra det bättre,
får helt enkelt lita på de som är tillsatta t.v.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Tväst: Namnlistor och liknande hjälper sällan ett lag kortsiktigt men det är ett bra sätt att visa sitt missnöje om hur föreningen sköts. På så vis kanske man kan nå en förbättring i framtiden. Dessvärre har man från brynäshåll återigen satt utvecklingen framåt i bakgrunden när man förlängde med sundlöv. Har man inte lyckats på sex säsonger så lär han inte lyckas nästa säsong heller.

Visst har han en liten budget att röra sig med men stor nog att slänga bort stora delar av den på chansningar som Kahnberg, Clarke och liknande. Det är främst den bristen på utveckling som jag har skrivit under. Cz har misslyckats att matcha laget optimalt och kör med sina favoriter även fast de inte levrerat.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Enaranger:
Bra inlägg om straffarna.
Lyckas inget lag avgöra efter förlängning, då har man inte gjort sig förtjänt av mer än en poäng var.

Tyvärr så är det väl oftast så att när förbundsförståsigpåare skall "bredda" intresset bland allmogen så passar det sällan ihop med vad vi som är intresserade på riktigt tycker.
Kommentera

Sv: Timrå IK- Brynäs IF 2011-01-20
Erat:
OK, Jag är ingen vän av revolutioner..... ivf inte i idrottssammanhang.
Hur ofta hjälper det nån längre stund att byta tränare mitt i säsongen?
Kan nån räkna upp några exempel när namnlistor o protester från fans har lyft ett lag?
Vi ligger fortfarande på slutspelsplats, även om det är obehagligt nära ner till div. streck.

Panikåtgärder bör man spara tills det verkligen är panik tycker jag.

Jag såg inte matchen igår men tycker det är en lite konstig debatt att ge NC skullden för att våra spelare inte kan överlista motståndarmålisen i en straffläggning.
Kommentera

1337397 · »