Luleå HF

SHL · 118243 inlägg · 891 ämnen

« · 2349155 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Nu vill jag inte klaga på Limpan, allt han gjort för Luleå Hockey har varit 110% hela tiden, så han är en hjälte. Men klubbhjärta är som jag ser på saken något som inte existerat på länge. Det är såklart oftast pengar som styr en hockeyspelares karriär idag. Om det är rätt eller fel kan diskuteras.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Hear hear, så sant som det är sagt, Higsticking VS Limpan är en galen jämförelse. Limpans klubbhjärta är absolut det största!. Jag saknar Limpan som gett oss ett gott minne och en vision av kvalitet rakt igenom och ser framåt.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: Läser kommentarer av flera här och undrar om det bara är jag som ser att Kejsaren är naken? Eller inte naken, hur man nu ser på saken.

T ex

”Jocke Lindström NOBBADE ett kontrakt i Schweiz som var på några år för att spela i Skellefteå”… ”…han har ett stort hjärta för sin moderklubb.”

Andemeningen tycks vara att Limpan och Highsticking är jämförbara och Omark jagar pengar medan Highsticking minsann ”visat hjärta” för sin moderklubb?

Nu tycks ju 2 av 3 inläggare vara från Västerbottensföreningar men ändå. Kan förstå tänket för dig som Luleåsupporter, Busen, om du i första hand vill se bästa möjliga lag i Luleå Hockey och blir störd av att Limpan inte agerat så att det blir så.

Men att börja jämföra vår Limpan med Apans highsticking är ju helt uppåt väggarna.

Låt oss undersöka fakta för de båda.

JUNIORTID OCH STRAX DÄREFTER
• Limpan kom tidigt till Luleå och blev klubben trogen till dess han som 22-åring lämnade för utlandet.
• Sista säsongen i Elitserien: 58 matcher 60 poäng (1,03 p/m).

• Highsticking lämnade Apan som 15-åring. Gick till MooDoo som han blev trogen till han som 22-åring lämnade för utlandet.
• Sista säsongen i Elitserien: 37 matcher 5 poäng (0,14 p/m).

NHL-TID
• Limpan hade draftats av Edmonton Oilers; en fruktansvärd klubb på den tiden som saboterade massor av talanger. Laget kom konstant sist i hela NHL för att få tinga draftetta, vilket de fick år efter år och de flesta felhanterade de och förstörde karriären för. Limpan erbjöds ett kontrakt med armbågen och tog i stället ett år till topplön i Dynamo Moskva, innan han kom till Oilers. Då straffades han genom att sättas i en prunkande fjärdelina med begränsad speltid eller skickas till AHL. Oilers slarvade bort Limpans NHL-karriär och när han efter två år i AHL-NHL (Oilers vägrade släppa honom) det tredje året förklarade att nu flyttar han hem till Luleå släppte de äntligen honom; en månad till ett Buffalo i gungning, där det inte fungerade och han lämnade Nordamerika för gott efter bara drygt två år där.
• NHL 79 matcher 31 poäng (0,39 p/m); AHL 75 matcher 76 poäng (1,01 p/m).

• Highsticking å sin sida har lämnat Sverige för NHL hela tre gånger och det har blivit sammanlagt 7 säsonger där borta. Men gång efter gång har han misslyckats eftersom han bara fungerar i klubbar och sammanhang där han behandlas som den största stjärnan och spelar i en omgivning/ett motstånd där han ostörd kan få bra puckar i bra lägen och bara koncentrera sig på att panga in mål. Det fungerade aldrig någonstans i NHL/AHL trots att han försökt i hela fem NHL-klubbar.
• 150 matcher 43 poäng(0,29 p/m). AHL 200 matcher 182 poäng (0,91 p/m).

KHL-tid
Ja, det räcker ju med sammanfattningen:
• Limpan 7 säsonger, 476 matcher 429 poäng (0.,90 p/m).
• Highsticking: 2 säsonger 102 matcher 51 poäng (0,50 p/m).

Schweiz
• Limpan 2 säsonger 97 matcher 130 poäng (1,34 p/m).
• Highsticking: 0

VM
Nja, hoppar väl över det, men vi kan ju i alla fall nämna att senast de båda var med var i samma VM, där Limpan blev bäste forward och poänggörare i Tre Kronor medan Highsticking lyckades leda en förstalina som blev Sveriges mest usla genom tiderna med 0 poäng för Highsticking.

Sammanfattningsvis.
Limpan har varit en stjärnspelare i absolut toppklass i KHL och Schweiz inklusive hans sista hela säsonger i Luleå 2008-09 med 60p på 58 matcher och 2021-22 med 75p på 69 matcher (sammanlagt 1,06 p/m från 21 år och uppåt) och smittat runt 1 poäng per match under sin karriär.

Limpan har självklart varit så bra att han skulle ha varit en stjärna även i NHL men dårarnas sammansvärjning-korkskallelaget Oilers stal det från honom.

Joakim Highsticking Lindström har tillbringat nästan lika många säsonger utomlands som Limpan men han har aldrig lyckats i utlandet överhuvudtaget. Som bäst kan han karakteriseras som en hygglig forward på medioker nivå och hans senaste tid i utlandet i KHL började de placera honom på läktaren allt som oftast under våren eftersom han inte dög till. Har han "nobbat" ett förslag från Schweiz någon gång är det antagligen eftersom han begrep så pass att det skulle gå åt helvete som det alltid gjort för honom när han som senior spelat utanför Apan.

Att hitta på att överhuvudtaget jämföra stjärnan Linus Omark med halvportionen Highsticking Lindström är helt uppåt väggarna. Ska Limpan jämföras med någon måste det handla om svenska toppspelare i NHL eller i Europa. Hur många av dessa har kommit hem för att spela sina avslutande säsonger för sin moderklubb på senare tid? Och hur många har kommit hem mitt under karriären en säsong då de stod på topp och var som bäst?

Min uppfattning är att vi ska vara jävligt tacksamma över att Linus kom hem under 2021-2022 och lyfte Luleå Hockey till en fantastisk säsong där Delfinen fylldes nästa hela tiden. T.o.m. när vi spelade bortamatch.

Det kallar jag klubbhjärta.

Påståendet jämförelsevis att Highsticking har ett stort hjärta för sin moderklubb ser jag närmaast som ett skämt eller ett oförskämt om det nu inte bygger på okunskap, vilket jag ovan lagt fram fakta för att totalt tvätta bort.

Highsticking Lindström förtjänar inte att bli ihågkommen som en stor hockeyspelare med stort klubbhjärta för det är bara hittepå att hävda något sådant. Däremot förtjänar han att bli ihågkommen för sin vana att slå klubban i ansiktet på icke förberedda motståndare och att han lyckats vinna utvisningsligan avseende 2 minutersutvisningar i Elitserien SHL.

Våra båda Linusar först Klasen sedan Omark har valt att komma hem till Luleå en säsong mitt i karriären trots att de haft extremt bra erbjudanden från massor av klubbar i Schweiz och KHL. Det ska vi vara tacksamma för.

Apan har vid jämna tillfällen tagit emot sina tidigare köpespelare som återvänder med svansen mellan benen sedan de misslyckats kapitalt i utlandet och varje gång skyltar Apan offentligt att "den och den stjärnan kommer "hem" eftersom "hjärtat brinner för Apan".

Allt sådant där aptugg är bara ljug, typiskt för sekten och ska de vara så förbannat svårt att begripa det?

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: Du har helt rätt det du skriver! Pengar styr människan oavsett vad du håller på med i samhället.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Jocke Lindström NOBBADE ett kontrakt i Schweiz som var på några år för att spela i Skellefteå, Tror man måste förstå lite grunden för limpan och det är pengar sedan att gumman styr han en hel hög är en annan femma men för min del räcker det med denna säsong som var!

Våra GM måste få grepp på situationen och få spelare SOM vill spela i Luleå oavsett och inte strula som Limpan gjorde ånyo tyvärr, Kanske min åsikt är en annan än det övriga har men är less på veliga spelare som inte vet vad dem vill efter säsong!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: Säga vad man vill om den fulspelande apan Jocke men han har ett stort hjärta för sin moderklubb, det får man ge honom.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: Skillnaden är den att Limpan många år varit stjärna i KHL och Schweiz, medan highsticking Lindström konsekvent misslyckats utanför Sveriges gränser. Highsticking har helt enkelt inte annat att välja på, och när han lurade Aplasse J och sedan köpfest-Näsan att skriva kostsamma och långa kontrakt, var det det bästa som kunde hända highsticking. Limpan hade fått mycket väl betalt och lyckats överallt i Europa och KHL.

Hade Highsticking alternativa erbjudanden från Schweiz, när han skrev på mångårigt med Apan? Jag har i alla fall inte hört något om det. Men var det så insåg han nog att han skulle misslyckas precis som han just innan misslyckats i NHL/AHL/KHL och t.o.m fått se matcher från läktaren.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
KulaShaker: Ja och nej. Tror inte att det var flygrädsla den gången?! Om jag inte missminner mig handlade det om Ritola som körde en hittepå att han blev yr och kräktes när han flög och därför var ”tvungen” bryta kontraktet med Apan som desssförinnan pröjsat Ritola lön ett halvår medan han rehabiliterade svår knäskada.

Riolan har ju kört hittepå för att bryta vartenda j-a kontrakt han skrivit och den j-a penningjägarn äcklar mig så det var säkerligen i kraftigt fördömande ordalag jag orerade om den där Ritolan;-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Det där synar jag förutom på flygrädslan den har du rätt på!

Sedan så kan vi jämföra Jocke Lindström i Skellefteå han hade så jäkla feta kontrakt framför sig men valde han dem NEJ hjältat styrde han hem och valde bort alla klubbar som jagade han, Limpan vänder hem 35år lagom ålder vända hem och spela för klubben i hans hjärta men visar han det där klubbhjärtat eg nje nja då hade han gjort som Jocke Lindström och valt bort Schweiz och andra klubbar för den förening som betyder något för han men nu nej han åkte på isen en vinter sedan var det nog!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Realisten: Bra skrivet du tänker som mig du :)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Det här med flygrädsla som orsak till klubbyte vill jag minnas att du skrivit om tidigare, men då i lite mer fördömande ordalag! ;-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Realisten: Hmm, tror inte man kan nonchalera flygrädslan. Jodå, han har spelat många säsonger i KHL där han flyget mycket och likaledes fick han flyga i Sverige senaste säsongen.

Men den som upplever sådan ångest trots att han flyget så mycket HAR problem. Och det drabbar inte bara den timme han sitter i planet utan kommer över honom även annan tid dagarna innan han ska flyga, när han får de destruktiva tankarna som kommer över honom att han inte ska få leva med sin fru och vara med att hans barn växer upp och allt sådant irrationellt som kommer i honom och svårt påverkar hans liv mest hela tiden. Starkt att han kunnat gå ut offentligt med detta och berätta hur han känner.

I Schweiz åker han tåg till matcherna och tillbringar nästan inga nätter borta från familjen. Och kan i stort sett slippa ridas av maran flygrädsla. Tror att det påverkar inte bara honom positivt utan också hans relation till frun och barnen och hur de mår.

Det ovanstående bara som en kommentar om hur mycket hans flygrädsla kan tänkas betyda för honom. Jag har ingen aning om hur allt påverkat hans val nu.

Men personligen känner jag mig lycklig över att han kom hem och lät oss uppleva honom i Luleå Hockey det år som varit. Sverige har runt tvåhundra spelare i utlandet och när jag försöker komma på några andra namn som i liknande situationen gjort liknande val att komma hem och ge sin klubb en bra säsong medan man är på topp kommer jag knappast på något annat namn.

Förutom Linus Klasen.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Att bli besviken är ok men det är så jävla uselt att kritisera spelare som gör val man inte själv gillar eller med egen superlogik definierar som ett felaktigt val.
------------------------------------------------------------------------------
Sorry jag ser nu att du skrev 'gör val som MAN själv nte gillar, inte HAN själv inte gillar.
Det blev lite grann av syftningsfel från min sida.

I övrigt står jag för all vad jag nyligen skrev.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Ser att Omark uttalar sig i media om att han åker tillbaks till Schweiz och också förlänger sitt kontrakt där.Har inte följt med i sociala medier men tydligen så får han skit för det valet, det är väl Luleåhjärtat som saknas då kanske.Att bli besviken är ok men det är så jävla uselt att kritisera spelare som gör val man inte själv gillar eller med egen superlogik definierar som ett felaktigt val.
------------------------------------------------------------------------------
Menar du att Omark valt att spela i Schwitz även fast han egentligen inte vill själv det?!?
Det kan du väl ändå inte på fullt allvar mena !??

Han har valt att spela i Schwiz för att säkert tjänar typ minst 5 ggr så mycket som han skulle ha haft i Luleå.
Detta fast han garanterat inte är i 'behov' av pengarna.

Men däremot har han säkert(med full rätt ska tilläggas) kommit fram till den bistra insikten att han 'aldrig' kommer vinna det där efterlängtade (uteblivna) SM-Guldet med Luleå..

Just därför lämnar han nu efter 1 ynka säsong.

Men vill du 'intala dig själv' något annat så är du i din fulla rätt att göra det.

Och att det där med flygrädslan egentligen skulle ha nån direkt inverkan på hans val, det ger jag inte heller speciellt mycket för...

Under hans år i KHL var han säkert tvungen att flyga bra mycket längre sträckor än blivit 'tvungen' till under hans korta sejourer här i Sverige...
Vad säger det egentligen??...

Är det inte dags att ta av silkesvantarna nu??
Men Linus Omark är väl helig, så därför ska han väl alltid behandlas med silkesvantar?...

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Håller med du. Känner bara tacksamhet över att Limpan valde att komma hem och ge allt under ett år för att Luleå skulle få en härlig hockeysäsongen och även om vi inte avgjorde utan i stället förlorade SM-finalens game seven i slutet av tredje perioden, gav han allt han kunde säsongen igenom. Och hockeyn i Luleå säsongen 2021-2022 levde upp fantastiskt och att Limpan kom hem detta år hade stor betydelse för det. Återigen, tack för det, Linus Omark!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Problemet är bara att Limpan inte tar bladet ur tungan och säger som det är istället, För det han gör skapar mer frustration och irritation över hur han gör i situationen!

Hade han sagt rakt ut fine det blir bara detta år i Luleå sedan drar jag tillbaka ned till Schweiz men han sitter och förhalar det hela tills efter säsongen, vet att dem tog beslutet redan runt Jul att återvända ned till Schweiz kommande säsong men detta är lite Limpan i ett nötskal tyvärr!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Ser att Omark uttalar sig i media om att han åker tillbaks till Schweiz och också förlänger sitt kontrakt där. Har inte följt med i sociala medier men tydligen så får han skit för det valet, det är väl Luleåhjärtat som saknas då kanske. Att bli besviken är ok men det är så jävla uselt att kritisera spelare som gör val man inte själv gillar eller med egen superlogik definierar som ett felaktigt val.
Det är deras liv, om det är pengar eller annat är ointressant, var och en gör sina val utifrån sitt eget bästa och det måste man såklart respektera. Vi har inte alla fakta och heller inte kännedom det som inte är fakta utan ”mjukvara” dvs värderingar och känslor, och vi ska heller inte ha det. Sådana val gör alla, även trollen bakom tangentborden, allt utifrån de valmöjligheter och viljor man själv har. Omark med familj har gjort sitt val och uppenbarligen är Schweiz ett bättre val än Luleå för dem och vi ska inte kleta våra svikna förhoppningar på människan Omark. Ingen bra reklam för oss ”fantastiska” Luleåfans med ett sånt beteende. Omarks liv är hans eget, om det inte inkluderar att spela i Luleå så är det bara acceptera.
Min åsikt!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Pågår tydligen ett så kallat VM, där de bästa länderna inte ställer upp med sina bästa lag utan snarare lag 5-6; dvs de skulle kunnat ställa upp 4-5 landslag som skulle spöa skiten ur det lag de skickar till "VM".

Jag bryr mig inte speciellt och det är länge sedan det berörde. Nu har tydligen Sverige haft ledningen med 3-0 inför tredje perioden i kvartsfinal mot ett Kanada som i gruppspelet torskat mot Schweiz och Danmark. Men vända och vinna mot Sverige, det fixade de.

Till semi har vi Finland, Tjeckien, USA och Kanada. Alltså inte ländernas A-lag. I snitt är det väl E-lagen som gör upp.

Vem bryr sig?

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Nu har lottningen för Europamästerskapet CHL:s grupper genomförts.

Luleå får tjeckiska Sparta Prag, finska Mikkeli och danska Aalborg i sin grupp. Låter överkomligt.

Warulfven har nog enklaste gruppen, Röglet som Luleå ungefär (har Zürich i gruppen) och lite tuffare för Fiskrenset (med Berlin och Mountfield) samt Apan (med Davos och Trinec) men det låter nog som att alla 5 svenska lagen kommer att vara med de 16 lag som når åttondelsfinal och slutspel om European Trophy.

Matcherna i gruppspelet återstår att fastställa men speldatum är klara:
• 1-4 september match 1-2
• 8-11 september match 3-4
• 4-5 oktober match 5
• 11-12 oktober match 6

Slutspelet körs
• 15-16 samt 22-23 november åttondelsfinaler
• 6-7 samt 13 december kvartsfinaler
• 10-11 samt 17-18 januari semifinaler
• 18 februari final

BSTL?
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2022-05-26-kl-135824.png


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Ska tänka mig för bättre nästa gång :-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
KulltorpsOlli: Jo, var ju svar på "Luleå har inte dragkraft att få spelare att stanna i klubben."

Och då blir det ju fyndigt att skriva:
"Den där Myllys var väl sådär halvbra bara..."

Det som lurade en lite var att du dessutom körde Myllis i stället för det korrekta Myllys (har korrigerat nu); är ju ett språk associerat med frossa, SM-Glud, slivrer, igenkligen och annat nysvenskt hockeyspråk.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sami Lepistö var öppen för att stanna i Luleå Hockey – men han var inte intresserad av att ansluta senare under säsongen – vilket enligt honom var klubbens enda alternativ. "Det var inte riktigt ett erbjudande. De hoppades att vi kunde göra samma deal igen, att jag skulle komma senare på säsongen", säger han.

kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lepisto-berattar-darfor-lamnar-han-lulea-hockey-det-var-inte-riktigt-ett-erbjudande/rx5w42gj

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
KulltorpsOlli: Sorry men jag fattade inte heller. Kanske du ska notera när du skämtar (blink emoji) så vi som inte är tankeläsare också förstår när det inte är ett hån. Då kan vi skratta tillsammans.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
DansbandsWolf: Alla fattade att jag skämtade om Myllys utom du tror jag.. :-) Läs igen.
Alla vet hur bra han var, det var ju hela grejen med mitt skämt.
:-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
KulltorpsOlli: Men du....vad förväntar du dig när man går in i ett annat lags bok och dryga sig utan att ha på fötter?
Väx upp du är i Norrland nu.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
DansbandsWolf: Ni är så ödmjuka däruppe. Gulligt! :-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: Minst 200% bättre än den bästa Timrå IK någonsin haft.
Man blir glad!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
KulltorpsOlli: Halvbra men ändå bäst :-D

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Den där Myllys var väl sådär halvbra bara...

:-)

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: Ja, Lepistö har också skrivit nytt kontrakt nu.

Another Finn - SCL Tigers sign defender Sami Lepistö from LuleåThe 37-year-old veteran defenseman has signed a one-year contract with the Tigers. He is the fourth Finn on their roster for next season

www.scltigers.ch/sami-lepistoe-zu-den-scl-tigers/

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Lepistö drar till alperna, synd att Luleå inte har dragkraft att få spelare att stanna i klubben.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Omark håller redan på att förhandla om förlängning med Geneve, så då kan vi glömma honom helt.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Jag hänger förstås inte med i bedrägeriet "VM" där runt hundra av de bästa spelarna från var och en av de starkaste nationerna inte deltar.

Men såg (länk) att Norge fick ett mål bortdömt eftersom pucken tagit på en linjeman, ändrat riktning och sålunda styrts in i det svenska målet.

Att mål orsakade av domare inte godkänns låter ju lovande.

Synd att den regeln inte fanns tidigare. Då hade Luleå sluppit en hel del mål orsakade av patrick höjdhopparen Sjöberg och FriSören Persson.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{9682}: Riskerar froza loss.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Timrå Isstadion: Ni har inget glud och därav ingen självdistans eller förståelse av ironi.


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: He he. Fakta är fakta och det skulle nog kännas liiite jobbigt, vore man Apa, och skulle snacka bort detta. Marklund och Lundmark var i begynnelsen.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{ 9999 }: Intressant.De flesta finska spelare har varit strålande i Luleå. Finns några undantag, men ju mer finländare desto bättre tänker man. I hvår herrhockey, likaså i vår damhockey. Finland och Sverige hörde ihop i sexhundra år och ingenstans är det så sant som i Norrbotten.

TILLÄGG: 9999, ditt nick försvinner i de inlägg man svarar till dig. Kanske scriptet skrivits så att bara siffror inom klammer inte kommer med, jag vet inte. Körde mellanslag runt siffrorna, då kom nicken med. Men ej rödfärgat. Så vet du att när folk svarar dig kanske det inte syns att det är dig de svarar. Av den anledningen.


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Ungefär samma som på SR, "cykeln kom sent till Skellefteå" :-D
Uppladdat:

500x0-283139302101590074762091184316701302551542507n.jpg


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: Den var låst, sammanfatta gärna

Har en annan med liknande innehåll. Fakta talar för sig självt.


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: hittar absolut inget att malte säger att han aldrig kommer att spela i Luleå, det verkar som du har killgissat igen 😁😁😁

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: Bara forts leta du så hittar du inte mitt problem men talar fakta och inte gissar likt dig!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: hittar inget så därför frågar jag dig.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Wilhelmsson: Leta själv bara google du så finner du!

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Tini: den klassiska "vi är nöjda med truppen" kommentaren av Luleå, så vi fortsätter med ett försvagat lag som inte höll hela vägen.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: har du en länk?

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
{6908}: Jo, och tidigare Stefan Liv och Lokomotiv Jaroslavl. Inte så lätt att må bra med ideliga flygresor när man är flygrädd. Då är länder som Schweiz, Irland, Belgien, Holland och Danmark att föredra. Och är man hockeyspelare är det ju Schweiz som gäller.

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Realisten: Ja, visst känns det vemodigt. Men tacksamt att han ändå gav Luleå ett år. Skräpigt med pandemiskiten. Limpan och Klasen hade ju planerat hem samtidigt men nu blev de separerade ett år. Nå, det är som det är. Hoppas att han och familjen får det bra i Alplandet.

« · 2349155 · »