Luleå HF

115745 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 65171 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: NHL 2002
Oj oj oj Lule.. Ni åker snart ut! Jag hoppas verkligen att ni kommer att åka så långt ned att ni kommer till samma plats som Almtuna.. Då får ni känna på deras vrede, och sedan "Pooof". Så har Almtuna kommit till elitserien! Och de kommer att vinna så enkelt..


Hälsningar från Italien !
Grattis!
Kommentera

NHL 2002
Om du har spelet NHL 2002 så vill du säkert kunna lira med Luleå i det också. Det går det! Kika in på www.smhl.net/shg och se själv.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Ingen orsak!
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
nek97raj:

Okej, då vet jag.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Snarare berusande ord.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
fulla ord? Är det sådana där alla bokstäver finns med?
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
JO!
man behöver inte ens vinna för att va bäst!
Man kan vara bäst på att spela och så fast man inte klarar det så bra...
O vi va väldigt nära att komma till slutspel så sluta att säga sånna fulla ord............
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
det var bra att ni tog första matchen hoppas ni vinner nästa också....
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Mini Myran>> Kommer man inte ens med till slutspel är man väl knappast bäst?
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Kalasstart! grymt vikigt vinna första matchen.

Nu laddar vi för ytterligare en vinst på söndag!
Kommentera

Sv: Tommy P
han gör tre mål idag
Kommentera

Tommy P
Ikväll mina vänner är han tillbaka...

Cry on.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Klarar ni MoDo?!..hoppas d!!!..

Hoppas nån i lule smäller på Stalle oxå rätt bra=)!...

Lykka till!...

FORZA MALMÖ!!!
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Lulle tar nog inte guld men det vore i för sig kul men kommer nog inte att hända..
Färjestad vinner nog
LHC ä bäst!
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
tjena alla luleå bor vilka tror ni tar sm guldet då????? jag tror färgestad men om dom inte tar det så vill jag att luleå tar det....
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Jo, man ska leva på hoppet!
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Jag är mycket hellre en optimist än någon dysterkvist, livet blir så mycket roligare då.

Sen tycker jag ändå inte det skulle vara någon större skräll om Luleå slår ut MoDo, MoDo får givetvis gälla som favoriter.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
Helt klart kommer MoDo att vinna, i en serie om bäst av sju vinner alltid det bästa laget.
Kommentera

Sv: SM-SLUTSPEL
ha ha, tja, hoppet är det sista som överger en optimist, va?
Kommentera

SM-SLUTSPEL
Lotten föll på MoDo, repris på fjolårets kvartsfinalserie.
Hoppas på en repris även resulatmässigt.

I alla fall ekonomiskt var det en fullträff med lottningen, bussresor till Ö-vik istället för flygresor till Karlstad.
Kommentera

Snart är det slutspel...
Jag känner inte alls samma längtan till slutspelet i år. Varför vet jag inte. Det känns inte alls lika hett som det brukar och de här sista mgångarna brukar ju speglas av en så kallad "slutspelshockey", men den har vi inte sett skymten av, inte i MIFs matcher i alla fall. Tätt, tufft, bra målvaktsspel, bra försvar och målsnåla/jämna/täta matcher brukar det bli innan slutspelet. Jag ställer mig frågan: Har MIF någonsin tacklat mindre och spelat ett spel helt utan fysisk. Bort med spelarna framför mål, och ge fri sikt åt Hadelöv. Så skall det vara, men så har det inte varit. Det ser mörkt ut för MIF inför slutspelet och örmodligen blir det respass redan efter kvartsfinalen.

Elitserien i stort verkar sakna jämnheten och klasskillnaden mellan olika lag är markant. Det var ingen ordentlig kamp om de två kvalplatserna. Slutspelslagen har jag tyckt varit klara sen länge, det handlade bara om at Brnäs, Luleå skulle komma upp till normal nivåför då har varken LHC eller SSK en chans. HV, Modo, Djurgården ligger på 2-4 plats med betryggande avstånd ner till 5.an frölunda. Och så Färjestad i en klass för sig. Slutspelet känns ointressatare än på länge.

Man brukar säga att allt kan hända i ett slutspel, men det känns inte så just nu. Ingen kommer att kunna stoppa Färjestad, det tror jag inte. De är så överlägsna att det finns inte. Nu har de dessutom en målvakt av toppklass, ja elitseriens bästa målvakt vill jag påstå.

Tipset känns bergsäkert: SM-Guld, Färjestad
Kommentera

Dead as fuck...
Fan, ert hockeysnack är ju stendött! Ingen datakunnig som bryr sig om hockey längre i BD-län...?

Luleforum var en gång en institution i hockey-Sverige, men idag ba´... Nada!
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
all fula ord accepteras absolut inte hær inte speciellt om Micke Renberg med dess ord som inte accepteras.
Skærp er!
Annars kan jag saga att jag befinner mig i Nicaraqua och foljer med spanningen Luleas resultat, vilket bada matcher slutade lyckligt. nu kan vi rikta oss pa slutspel...
SLUTSPEL NASTA!!!
Kommentera

Sv: Ny sportsite!
Snälla Luleäå vinn över SSk på Söndag så Brynäs kommer till Slutspel!
Kommentera

Ny sportsite!
Sportintresserad? Då är detta något för dig!
Snabba nyheter, krönikor och intressanta intervjuver...
Kommentera

Sv: LHC-LHF
Genomusel match av Luleå, usch vad stirrigt det blev i andra perioden, enda positiva var att det trots allt blev 2 poäng.

Nu kan vi börja ladda för slutspel, då blir det dags för dom gamla slutspelsrävarna Berglund, Åkerström m.fl att tända till.
Kommentera

Sv: LHC-LHF
VI kommer vinna mot lilla Luleå!
Det kommer i början gå jättelätt och det kommer nog bli massor av mål men sedan i tredje perioden kommer Luleå igen men vi kommer ändå vinna...
Tror på 4-3 till oss!!!!
Ett LHC-fan
Kommentera

LHC-LHF
Ikväll äntligen dags för LHF på canal+ igen, förhoppningsvis är LHF på bettet ikväll.
LHF brukar ha en märklig förmåga att vara sega och usla efter ett långt uppehåll, det får inte hända ikväll.

Tipset får bli 2-5, ett resultat som i praktiken skulle betyda en säkrad slutspelsplats, om SSK förlorar mot FBK.
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Vi vinner mot Lulebajs på torsdag
spöket från Malmslätt
2002-02-26 12:31:12
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Man kan väl också begära mer än tre mål mot ett så pass överkomligt motstånd?!
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Visst skulle matchen ha vunnits i vilket fall, men faktum kvarstår: Sverige släppte in fyra mål, Salo skulle ha tagit två och Öhlund var orsaken till två.

Sen får han vara precis hur bra som helst i Vancouver, det glädjer mig MINST lika mycket som dig.
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Kan väl hålla med att både Öhlund och Renberg gjorde usla insater under OS.
Men att Öhlund skulle vara en genomusel spelare för det vore bra konstigt va, Vancouver's coacher måste vara knäppa då som ger han 30-33min spel per match, mest av alla backar i Vancouver.

Vad gäller insatsen mot Vitryssland var hela laget uselt så där kan man varken skylla på Salo, Öhlund osv matchen skulle ha vunnits i vilket fall.
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
spot on, nickeo!
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Personligen så tycker jag att M.Öhlund var usel rakt igenom OS. Hoppas han drar hem till Luleå å slår ett par indianare där med....

elithockey.tripod.com
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Hur bra var renberg på en skala 1-5? jo, det ska jag säga: _.
Liksom Öhlund.
Måtte man slippa se dem i blågul dress mer. Holmström skulle inte platsat i vårt hockey-bockey-lag.
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Nike89:

Hur borta är du egentligen? VAKNA! Du hänger uppenbarligen inte med, då ska du inte uttala dig heller! Läs den här gamla artikel för att fatta:

www.kuriren.nu/search?NS-search-page=document&NS-rel-doc-name=/karkiv/02-02-11/sportnyheter/21.html&NS-query=Mikael+Renberg&NS-search-type=NS-boolean-query&NS-collection=karkiv2&NS-docs-matched=20&NS-doc-number=2
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
LHF-Micke:Har du inte hört vad Mikael Renberg har sagt om att Luleå gick ut i media med det där?
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
SKITSNACK! Det är stor chans att Micke Renberg kommer tillbaka till Luleå Hockey!
Kommentera

Sv: Micke Renberg!!!
Det är iaf säkert att Mikael Renberg har gjort sin sista match med Luleå.
Kommentera

Micke Renberg!!!
Sägerr bara en sak, Micke Renberg en spelare av den kalibern får ni aldrig mer!.. undrar om han skulle vilja spela i elitseriens mest spännande lag, Modo, ihop me dävrldens bästa ishockey spelare och spöa Luleå med typ 30-1?..
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Oj vad nervös man kommer vara när man ser Linköping-Luleå på Canal +.... Tänk om vi vinner, då är slutspels platsen nästan klar.... jaja vi har råd med förlust i den matchen och kanske även mot HV..... Älska Luleå Hockey!!
Kommentera

Huselius karriär kanske över?
Husse har gått ner 5kilo det är chrons sjukdom en tarmsjukdom.
Han kanske ska operera sig då är det över!!!!!!!!
Hoppas Husse blir frisk...
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Jonas Rönnqvist till Luleå?
Enligt NSD har Jonas Rönnqvist köpt en villa i Bergnäset.
Jonas befarade att Luleå ligger bra till att få honom till nästa säsong.
Luleå hoppas på första värvning för nästa år redan nu...
vad tycker ni alla??
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Håller med dig. Jag är missnöjd med PPV:n, synd att jag missar Luleå matcher den 28 feb, är då borta...

Jag hoppas på en förbättring när det gäller PPV:n, man visar alla direktsändna allsvenskan matcher så man bör också visa alla elitseriematcher oxå.


Pärwie!
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Ja, det är inte alltid så lätt att vinna på beställning så nöjd måste man vara även om underhållningsvärdet tydligen inte varit något vidare, av vad hört från en polare som såg matchen.

Såg dessutom att matchen mot LHC 28 feb kommer sändas på canal+, äntligen en match där LHF visas var i oktober senast.

Tycker annars att det är förjävligt att PPV:n aldrig visar LHF matcher, när PPV lanserades så sa man att matcher skulle sändas från lag som sällan visas på Canal+, vilket inte alls blivit fallet.
Var ju i samband med PPV lanseringen jag skaffade digitalboxen, funderar nu på att säga upp skiten.
Kommentera

Sv: LHF-TIK
4-1 vinst mot Timrå satt skönt!
Nu är det dags för 23 dagars uppehåll.
sen möter vi linköping borta och två raka hemmamatcher mot HV71 och Södertälje innan sista matchen borta mot AIK.
Visst ser det bra ut för Luleå.


Luleå forever!!!!
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Mycket bra tippat, grabben! 4-1, å man börjar få mark om slutspelet! Trodde man inte i början av säsongen, men nu KÄNNS DET SKÖÖÖNT!
Kommentera

Sv: LHF-TIK
Lycka till ikväll mot Timrå.




Hoppas ni vinner
Kommentera

LHF-TIK
Lite av slagläge ikväll, vinst och det skall mycket till för att missa slutspelet, 6p tillgodo på LHC i såfall.

Sen vore det inte helt fel om BIF och SSK förlorar sina matcher.

Tips 5-1, nu tycker jag det är dags för en stabil vinst mot TIK som vi haft så svårt för den här säsongen.

Inga fler onödiga poängförluster tack!
Kommentera

Sv: Våga vägra allsvenskan
gäspar vad menar du /:=
Kommentera

« · 65171 · »