Luleå HF

115717 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!

« · 2530939 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Osj02: Grattis Växjö!
Inte för att jag gillar er utan tycker ni är ett j*vla plastlag men jag unnar Skellefteå AIK och staden Skellefteå inte ett skit.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Tittar på SM finalen, jag tycker inte att det är en speciellt bra match, inget fysiskt spel, mest fram och tillbaka och inte så hett framför mål. Lite vardagslunk nästan … 😴 SAIK är helt bortplockade
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Populär bild :)
Uppladdat:

450x300-sas.pngsas.png

Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Känslosamt..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Emellanåt ser man väl både Stridh och Bulan komma med lite luriga tjuvnyp så där lagom fräcka ändå när de intervjuas. Uppskattar mer när han kan vara lite laid back och plockar fram en räv bakom örat som retar gallfeber på motståndarna. Röde Roger har ju en historia av att hugga direkt på sånt i sin präktighet :)
Bulan väcker känslor. Precis som Osten gjorde. Är oerhört glad att han kom hem och han tillsammans med övriga ledare har ju utvecklat spelet på ett himla bra sätt över tid tycker jag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Jo, om Bulan. Lite intressant att ha följt hans utveckling på SHL-nivå först med Rönken, sedan i Pölsan och därefter hemma i Luleå. Tycker att han numera är lite mer laidback, tar det lugnare, kanske inte lika aktivt på spelarna i båset. Fast jag har iofs bara sett honom på TV och ej live sedan Styvben åkte ur. Vilket kanske beror på att de följt hans intentioner. Men sällan några kontroversiella kommentarer om matcherna och som regel tar ju Stridh presskonferenserna, där Stridh är extremt säker på att inte ställa till med något.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Ja märkligt. Och synd. För man såg redan i första matchen att en Mario i matchform skulle vara nån som kunde lyfta laget en bit. Tror mycket på han till kommande säsong. Betydligt större djup i forwardsbesättningen lär det bli än förra vändan Omark var hem och spelade, om han nu presenteras. Vilket jag tror.
Är rätt taggad inför nästa säsong när man läser vad det spekuleras i för sista nyförvärv på backsidan. Gissar att det kan ta ett tag innan alla hittar in i systemet och coacherna hittar rätt kedjor och roller.
Sen tycker jag att Bulan är rätt på saken och ödmjuk angående gångna säsongen. Finns ju de som krävt hans huvud på ett fat. Nä han är rätt man på rätt plats enligt mig i varje fall. Klart läsvärt var det i alla fall. Därför jag delade här. Får se om jag fortsätter med sånt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Uppdaterat lag 2023/24 enligt Luleå Hockeys hemsida.

Målvakter
#31 Matteus Ward - 2023/24
#34 Joel Lassinantti - 2024/25

Backar
#23 Jesper Sellgren - 2024/25
#29 Erik Gustafsson - 2023/24
#39 Pontus Själin - 2024/25

#5 Marcus Hardegård - 2024/25 (NY)
#9 Ludvig Jansson - 2024/25 (NY)

Forwards
#10 Einar Emanuelsson - 2027/28
#38 Olli Nikupeteri - 2023/24
#14 Jonas Berglund - 2023/24
#19 Mario Kempe - 2023/24
#20 Jack Connolly - 2024/25
#21 Juhani Tyrväinen - 2023/24
#24 Brendan Shinnimin - 2024/25

#11 Nikola Pasic - 2024/25 (NY)
#25 Patrik Zdráhal - 2024/25 (NY)
#40 David Lilja - 2024/25 (NY)

Ser ju trevligt ut än så länge. Fast förlusterna Honka och speciellt Engsund blir svåra att ersätta. Finns lite klar att vänta på då och ett flertal namn är ju omtalade fast det dröjer, delvis eftersom de väl väntar på att deras säsonger ska vara över innan de presenteras. Och så får vi se om Fröberg får bättre bud eller om han blir kvar, vilket vi hoppas. Hans kemi med Shining Shinnimin lär ju innebära att en riktigt stark offensiv lina är klar om Fröberg blir kvar.

Är mycket nöjd med att vi slipper se #44 i Luleå och svårt att förstå att Ulfven släpper in en sådan defensivt högriskspelare; de presenterar på egen sida honom som med "offensiva uppsidor" och det stämmer förstås, men i kombination med alla de insläppta mål som inträffar när han är på isen har man svårt att se hur ett SHL-lag kan stå ut med den lata slarvern.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Intressant att läsa intervjun med Bulan.

Och upplysande att läsa att Komarov spelade mer eller mindre skadad mest hela säsongen. Han var ju riktigt trevlig inledningsvis men sedan märktes han tyvärr inte så mycket.

Inledningsvis hanterades väl Kempe bra med tanken att han skulle komma in i det och bli i form. Sedan fick han småskavanker och var borta någon match här, någon match där och kanske man skulle slussat in honom lite långsammare men det bedömdes väl OK att efter nästan ett år blir det lite småreaktioner och att de skulle släppa. Men så i slutet komplicerades det ju med en fraktur av knäskålen och då var det ju över för säsongen. Och sista matchen såg vi ju alla att han hade stora besvär och förvånades över att han inte klev av eller att Bulan inte plockade av honom. Men de ville väl kämpa in i kaklet. Shit happends.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Skönt att våra talanger kommer till norr till slut. Såg Hardes talang redan i ungdomsåren i Timrå. Han var lite för valpig och lite för långsam på rören när han blev senior. Kul att se att han tagit ett stort kliv nu.En riktig rackarrökare till slagskott har han också.
Ta hand om honom!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Egentligen tycker jag folk kan ta en billig nätprenumeration för att få tillgång till NSD/Kurrens bevakning. Det gör jag sen ett tag. Den enda prenumeration/abonnemang jag kör utöver bredbandet f.ö. trots hundra mil hem ;)
Men
Kan inte undanhålla er en jäkla bra intervju med Bulan så ni som nu inte har råd (jag har inte den högsta pensionen) kan läsa.
Från NSD idag
------------------------------------------------
Han beskriver det som en jobbig grundserie där laget inte levde upp till förväntningarna. Här summerar Luleå Hockey-tränaren Thomas Berglund säsongen och pratar om ojämnheten, Mario Kempes speltid och läxan inför hösten. ”Vi ledare får ta lärdom av den här säsongen”, säger han.

Thomas ”Bulan” Berglund brukar vilja ha någon vecka på sig för att analysera den gångna säsongen. När han nu sammanfattar den är första frågan om han har smält kvartsfinalförlusten mot Växjö.

– Det känns som att det var länge sedan vi spelade. Men smält och smält. Det är inte så att jag går och tänker på det varje dag. När man ser på tv så blir man påmind om det. Men det känns som att det går ganska fort när man åker ur. Tiden springer i väg ganska fort, säger Thomas Berglund.

Vad är analysen från säsongen?

– Det blev ju en jobbig säsong så till vida att vi inte levde upp till våra egna förväntningar eller andras förväntningar. Vi tyckte inte att spelet funkade över tid. Vi gjorde bra insatser, men vi var lite ojämna i spelet som vi inte har sett tidigare säsonger. Sen så lyckades vi bra i Champions League och tog oss till final där. Tyvärr förlorade vi i finalen, men det var starkt jobbat, säger han och fortsätter:

– Men säsongen som sådan i SHL var ju jobbig. Till slut tog vi oss till kvartsfinal. Vi redde ut ganska knepiga situationer och vann viktiga matcher.

Berglund menar segrarna på hemmaplan i februari mot Brynäs och HV 71.

– Där lyckades vi göra bra matcher när vi verkligen var trängda. Det var samma sak i slutspelet. Vi slog ut Oskarshamn och var bra när vi behövde vara bra. Sen gjorde vi utifrån förutsättningarna en bra kvartsfinalrunda med många skador. Vi lyckades störa Växjö väldigt bra med de förutsättningarna som var. Totalt sett så lyckades vi vända säsongen till att bli okej. Men säsongens gång som sådan var jobbig, men samtidigt lärorik.

Det var en säsong när Luleås vanligtvis starka försvarsspel inte fungerade hela tiden och framåt hade laget väldigt svårt att göra mål.

– Det är svårt att analysera exakt vad det beror på. Året innan gjorde vi näst flest mål. Nu gjorde vi minst mål det här året. Det är klart att vi tappade i kvalitet på de spelare som kom in mot de spelare som vi tappade. De som kom in, det vill jag mena, de hade vi inte så mycket nytta av eftersom det var skador och annat hela tiden.

Är det så enkelt så att ni hade behövt lite mer offensiva spelare, några målskyttar till?

– Jag vet inte. Vi släppte fortfarande in ganska lite mål. Men offensivt sett så skapade vi mycket chanser. Vi vann ofta målchanserna i matcherna, men vi satte inte dit dem.

Hur var det när det var som tyngst under grundserien?

– Man försöker hela tiden att hitta en väg framåt. De gånger det inte funkar försöker man hitta och analysera vad som är fel och hitta vägar framåt. Det var mer tungjobbat i år än vad det har varit tidigare. Vi fick ytterst få långa segersviter. Jämnheten uteblev och vi dippade för mycket tycker jag. Vi höll en för ojämn nivå.

Har du någon förklaring till det att det var så ojämnt?

– Det är svårt att säga. Vi hade mycket skador. Leo Komarov spelade ju i stort skadad och han hade problem med ständig huvudvärk. Våra stjärnspelare och stjärnvärvningarna var i stort sett borta. Leo gjorde vad han kunde, men han bet ihop och körde, trots att han hade problem hela säsongen.

Det var mycket snack om att man ville att du skulle avgå. Blir du påverkad av sånt?

– Jag vet inte. Jag läser faktiskt inte. Vissa tycker si och vissa tycker så. Det är lätt att tycka att någon ska avgå så fort något går emot. Jag tror inte att det är det bästa sättet att gå alla gånger. Det är inte så att jag känner att det är något jag har tagit åt mig av. Jag är ingen sämre tränare nu än när vi var en hårsmån ifrån att vinna SM-guld. Men det är många som har synpunkter. Det är många som har åsikter, men de har heller ingen insikt i verksamheten eller vad det handlar om. Men åsikter och engagemang, det är det allting bygger på. Det får man någonstans ta i den här branschen.

Varför kunde ni höja er i slutspelet?

– Vi gick samman på något sätt. Vi var ett bra cuplag. Vi visade det i Champions League-matcherna. Många tycker att vi fick en så lätt lottning. Men vi slog ut de lagen vi mötte. Matcherna ska vinnas och vi slog ut Frölunda till sist.
Berglund säger att laget mjölkade ur allting som fanns i truppen i slutspelet när man tvingade Växjö till sju matcher i kvartsfinalen.

– Det visar ju hur jämnt det är i den här serien. Det är inte så jäkla lätt att ta sig till topp sex eller ta sig till semifinal. Det ska man tänka på när man pratar om det här. Det är inte som i fotboll. Att det är fyra lag som kan ta guld i herrallsvenskan. Alla har i stort sett samma ekonomiska förutsättningar i SHL och det innebär ju att det är nio till tio lag som i stort sett ska kunna vinna. Vi och Rögle som var etta och tvåa året innan blev tia och nia nu.

Rögle hade ungefär samma resa som Luleå. En ojämn grundserie och ett slutspel som visade att laget hade mer i sig.

– De såg också bättre ut i slutspelet. Vi hade en ganska likvärdig säsong som de. Vi var båda bra förra säsongen och förväntningarna var höga. Det blev inte bra för någon av oss. Ändå pressade de Skellefteå och hade dem på gaffeln. Det visar hur jämn den här serien är.

Här är en läxa att göra för Luleå menar Berglund.

– Samtidigt visar det också hur noggrann man måste vara för att kunna nå framgång. Man kan inte tulla på någonting. Vi ledare får också ta lärdom av den här säsongen och verkligen titta på vad vi kan göra bättre. Vi kan inte bara säga att vi inte hade ett lika bra lag som i fjol. Visst, det är kanske en del av det. Men vi måste också se oss i spegeln och se vad vi hade kunnat göra bättre. Det tror jag kommer att vara nyttigt för oss att dra lärdom av för framtiden.

Luleå Hockey har presenterat tre unga nyförvärv i backen Ludvig Jansson och forwardarna David Lilja och Nikola Pasic.

– Man pratar mycket om kontinuitet. Men också om att många bra har lämnat. Samtidigt är det friskt att få in nya spelare. De är unga allsvenska spelare. Jag tror mycket på dem. Alla tre är väldigt intressanta spelare. Jag har stor tro på att de kommer att hjälpa vårt lag framåt. Sen får man ge dem lite tid och så. Men jag tror att de kommer att hjälpa oss. Alla tre har bra kvalitéer. Det är kul att få jobba med unga spelare också. Det känns som en liten nystart. Inför förra säsongen hade vi inte så många nya. Vi tappade ganska många spetsiga spelare. Men vi hade kvar många spelare och det har varit bra grabbar. Det känns friskt att få in nytt blod just nu.

Här hittar Berglund mer självkritik. Kanske trodde lagledningen för mycket på sitt inspelade lag från förra säsongen.

– Har man många spelare kvar från året innan så går man kanske inte igenom grunderna lika djupt. Man går vidare och bottnar inte i saker som man behöver göra. Det är en analys som vi får göra. Nu får vi ett nytt lag. Då blir det naturligt att man går djupare på försäsongen med spelsystem och är noggrannare i de sakerna. Sånt som man kanske tar lite för givet som ledare när man har samma lag. Vi kanske skulle ha gjort något annorlunda. Men det är sånt vi ska analysera tillsammans när vi träffas igen.

Mario Kempe när han kom in, fick han spela för mycket i början?

– Nej, det tycker jag inte. Han var ju friskförklarad. Han fick spela precis som alla andra. Han fick börja lugnt de första matcherna. Så länge ingen säger något och allt känns bra. Då spelar man honom som vanligt. Som att det vore en vanlig värvning. Det är inga konstigheter med det.

Han kom inte och sa att han kände sig sliten och ville spela mindre?

– Nej. Om man vill spela mindre då får man säga det. Vi kan inte gå och fråga hur varje spelare mår inför varje match. Om man har en skada så måste man säga till att man inte kan gå 100 procent. Sen fick han en skada i slutändan. Jag vet inte hur länge han gick med den. Det såg inte alls bra ut med hans knä. Därför blev han opererad. Vi hoppas att han kommer tillbaka i toppform nästa år.

Räknar du med honom att han är spelklar i höst?

– Absolut. Det kommer han att vara. Han ska vara spelklar och vara med på första träningen, säger Berglund och utvecklar:

– Det blir tufft att komma in direkt och börja leverera. SHL är en tuff liga och man kommer inte bara hit och dominerar. Det gör man bara inte. Sen fick han aldrig riktigt chansen att komma in och så kom skadan i knäskålen. Det blev en parentes det här året. Det blev tråkigt för honom. Han kunde inte göra sig själv rättvisa. Han kommer att komma tillbaka nästa år. Vi får se fram emot det och att dra nytta av hans kvalitet nästa år i stället. Nu kommer han att vara med från början. Det tror jag är en jäkla fördel för honom.

Mattias Friberg
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
björn power: Underbar värvning!
Hoppas att dom värnar talangerna från norr i fortsättningen nu. För att dom ska slippa ta omvägar. Visserligen kanske han inte platsat när han blev senior, men hur som helst en jätteskön värvning!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
björn power: Möjligt. Hitta han samtidigt på hemsidan. Eller om han stått uppsatt där på J20 länge?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Ytterligare en spelare i LHF truppen fostrad i "Norrbottens pärla" Älvsbyn, man blir glad :)
Kommentera


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Grattis till Korsträsks Lidström. :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
som inte var ett rykte utan finns på hemsidan redan......
Man har ju haft på känn att juniorsidan har en del att jobba på. Tar man in en LHC-produkt som ska gå före våra egna, är det ett underbetyg. Tror att Fabbe har en del att jobba med och att hans intåg var ett rätt noga planerat skifte.
Gissar att planen är att slippa se Norrbottenstalanger fara söder om Piteälven i framtiden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Och så levererar NSD nästa rykte. Alexander Fredriksson från LHC, en lovande ung back värvas in till J20 med avsikt att kanske få känna på SHL under året.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Nu ser kontrakten ut enl nedan. Hämtat från hemsidan.
#5 Marcus Hardegård - 2024/25 (NY)
#9 Ludvig Jansson - 2024/25 (NY)
#23 Jesper Sellgren - 2024/25
#29 Erik Gustafsson - 2023/24
#39 Pontus Själin - 2024/25
En bra början. Är väldigt nyfiken på hur resten kan koma att se ut. Det har ju ryktats om SHL-återvändare (Larsson), nån finne(?) och även nåt QB-ämne från AHL. Tror att en eller två av dom ansluter. Nåja. Kanske dom fått ihop tekniken för en #LHFlive till nästa vecka?
Trevlig helg på er :)
Kommentera


Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Finalserien är väl knappast nåt som drar till sig nåt stort intresse. Känns rätt avslaget och känslofattigt det lilla jag iddats kolla. Men nu verkar Plasters ha oddsen på sin sida......
Uppladdat:

450x300-plasters.pngplasters.png

Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Patrik Z #25 2år och nu Noora T #40 1år till (nionde säsongen för övrigt!!) :)

Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Elliot12: Mycket trevligt. Hittills presenterade rekryteringar ser alla bra ut. Kommer de att lyckas lika bra i Luleå Hockey och SHL? Svårt att säga. Blir nog en viss omställning innan de förstår farten och jobbet i SHL och speciellt gäller det förstås Bulanhockey i ligans bästa lag när det gäller spelet utan puck.

Några kanske fungerar redan i år medan för andra kan det sitta först i slutet av eller under nästa säsong. Men av stats att döma duktiga talanger och kan de förstå och fungera i vår hockey kan de ha mycket att tillföra.

Tycker att Skuggan, Bulan och de andra gjort ett bra jobb som vanligt, att rekrytera och komplettera med bra spelare tidigt under silly season. I fjol fungerade det ju sämre, men det var speciella omständigheter när vi skulle ersätta bara några få och tappat Limpan med flera; samtidigt som det blev svårt att kon kurera med Schweiz och t.o.m. AHL.

Men än så länge alldeles utmärkt och så väntar vi på ännu mer imponerande till linorna. Spännande att se hur backsidan kan komma att kompletteras.

Intressant att Luleå lägger ut direkt på hemsidan utan att kämpa med tekniken för Luleå Live men det fungerar väl nästa vecka. Tror det kan landas spelare snart som Skuggan gärna presenterar Live:-)

Personligen tycker jag ju att vi blev bortmyglade av idiotiska zebror som stod för skandal efter skandal nere i platsjös platsarena och nu tycks plastsjö betydligt enklare gå till gludet, sedan de zebrabjöds att slå oss. Och då talar vi om en säsong då vi "misslyckades" samtidigt som vi tror att vi blir starkare kommande säsong.

Vi har underbara dagar framför oss.
Kommentera



Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Jag har ingen aning om det spelet bakom, men det kan jag förstå. Han sågade ju hela klubben på alla vis. Rätt onyanserat. Visst begicks det fel men värvandet i fjol, men han drog det lite väl långt. Tycker jag. Sen har jag ju sett citat från klubbrepresentanter i tidningen efter den krönikan, så nån 100%ig bojkott är det väl inte? Eller har jag missat nåt och det bara är citat från hemsidan jag läst? Får nog vara uppmärksam märker jag.
Jaja
De flesta som levererar nyheter där på NorrMedia gör det rätt bra.
Avslöjat många nyförvärv har han Jiglund.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Luleå Hockey är kritiska till sista krönikan han hade och kritiserade dem för besluten och annat vad sjutton det nu var, Efter det har Luleå klippt banden mot NorrMedia...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Ahhh....jag är lite seg idag märker jag :)
Ja vi har nog lite olika åsikt om Pelle J. Själv tycker jag han spårat ur och mest verkar försöka vinna poäng hos de högljuddaste supportrarna. Gnällig gubbe känns han som numera. Orkar knappt läsa skiten han skriver. Må så vara att supportrar kan gå bananas på nätet sånt är väl livet, men en journalist har i alla fall jag lite högre krav på.
Nu var det nog inte Pelle som skött liven som dom är sur på i och för sig. Tror dom köpt in material för att slippa leja nån som inte fixar det eller så är det dom själv som haft för simpel utrustning.
Jaja
Tids nog får vi väl lite namn att tjata om.
Känns som en spännande säsong nästa.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: YT=YouTube :)
Ja du fick reda på Luleå Hockey är på krigsstigen mot NorrMedia efter Pelle Johanssons sista krönika, Lätt stöta personer som inte klarar av sanningen uppenbarligen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Vet inte vad Yt är? Jag gissar att det kanske inte var nätproblem utan nåt annat. Live är ju lite kul och ett sätt om man ser det ur klubbens synvinkel att få till lite direktkontakt och reaktioner med supportrar?
Har alltid tyckt att det känns roligare med liven även om jag inte alltid kunnat se den direkt. Än med pressmeddelanden eller tillrättalagda efterhandskonstruktioner.
Jaja.
Vad som än felade så gissar jag att man knappast bränner den "skyldige" offentligt, men kanske går vidare med andra lösningar framöver.
Bara att vänta nån dag till då.....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: jaja det spelar nog mindre roll egen utrustning eller vad då nätet laggar då blir det samma skit ändå, Problemet är bara varför inte spela in och lägg upp på YT istället för envisas med LIVE samma effekt likväl....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
LHF har tydligen beställt hem teknikgrejer som i bästa fall kommer denna vecka, så LHFlive kanske tidigast fredag, men gissar måndag/tisdag jag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Det ser vi fram emot :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
björn power: Ja men man ser Biel är det lite bättre laget under Törmänens ledning, GSHC är mer spetsigt och man kanske inte får fullt ut av lagt heller....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Tror det kommer i morgon gissar att dem inte ville ta ljuset från förlängningarna i damlaget, Tror vi har tre igen att presentera Eklind - Tjecken + Hardegård kan även vara Ponta...
Sedan lastar man väl in nästa vecka på Omark och resterande av backarna!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
björn power: Efter ett jätteövertag för GS med massor av mål-missar så avgör Biel på misstag av en GS back..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Kakan en 2a ass på Geneves kvittering, nu väntar vi på OT..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Kanske dimper ner en Petter med? Vem vet? Avsked från Kärpet nu såg jag.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Nä vi får hållas på halster ett tag till. En jäkla massa rykten i svang nu. Vi får se. Håller tummarna för Limpan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Blev ingen Live i dag då...
Då kan vi se på GSHC Vs Biel igen då och se om Omark lyckas i afton...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Det åter ju nästan FÖR bra för att vara sant med både Larsson och han som lirade QB. Har ju snackats om nån finne med bra meriter också. Jaja.
Försöker att hålla det lite ifrån mig för lätt bli besviken om det nu kommer in spelare som på pappret är av sämre virke.
Den som lever får se :)
Jag brukar ju inte resonera så här när det sen blir skarpt läge och match då jag har svårt att föreställa mig förluster. Ligger inte i min natur.
Nåja.
Lite spänning inför liven ska vi väl ha.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Spekulativt så är det Larsson sedan är nog backen från San Josés farmarlag en som jag kan tänka mig de har fått på papper utöver det vete sjutton, På forwardssidan är väl det mesta redan avslöjat så där lär väl inte bli mycket av överraskningar..
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Jo så kan det bli. Gillar formatet med LHFlive även om det ofta läckt ut innan. Men blir lite extra stämning och nån trevlig intervju. Lite skillnad emot pressmeddelanden.
Hoppas att dom fixat tekniken tills nästa veva. Annars är det nog inte bara Skuggan som ledsnar och att dom drar ett pressmeddelande.
Backarna känns det ju som att det kan komma nåt som vi inte riktigt vet, även om forwardssidan verkar spikad sånär som på nån junis och en centerplats. Får se vad Fröberg väljer....
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Om inte annat så ser vi en syrlig Skuggan och Herr Ur :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Jo jag har läst det där med. Bara att jag är på det skeptiska humöret nu. Är ju säkert så och rena drömmen med ett lite mer skillat gäng i övrigt med. Ser en hel del spekulationer på annat håll. Ser fram emot kommande #LHFlive om de nu fixar tekniken? :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Han är klar på 2år Limpan det kommer ut så fort GSHC blir utslagna eller vinner...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Inte mkt tid för hockeyn nu egentligen. Unnar Limpan en titel. Liksom nästa år om han nu är klar.
Lite kul dock med MoDo som jag måste erkänna att jaghoppas näpsar Skansen IF. Bara för att.
En h-es massa annat att stå i så här års.
Ha de
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Biel avgör med 7sec kvar av 3:e perioden Brunner styr upp pucken i taket på GSHC målvakten, Jäkla flax mål men Biel var det bättre laget rakt igenom matchen sedan betydligt bättre spel överlag i matchen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
BJ#21: Ja Kempe tror jag kan bli riktigt bra bara han får läka ihop och får en försäsong i benen.
Inte kollat nåt på den matchen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts: Tror vi har ett sparkapital där på Kempe gäller bara han får bli hel och frisk från skadorna, Han har en bra uppsida gäller bara man hittar balansen för han då kommer han vara mer produktiv vara än Komarek var!

CMORE 19:00 EHC Biel vs Genève-Servette HC game 2 dock är det jäkla dålig kvalité på spelet ärligt talat, Det är så jäkla låst och tillknäppt så Omark kommer knappt till sin rätta!
Kommentera

« · 2530939 · »