Huge

35186 inlägg · 40030 besäkare

Historik

· 68 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: "Tycker inte att kritiken från oss fans är obefogad utifrån detta. Men även utifrån upprepade påståenden och lovord från klubben och ledarna angående att de minsann har lärt sig av senaste sejouren i SHL - att nu var föreningen redo att gå upp och man ska inte upprepa samma misstag som senast.

Ja, men bara för att man säkerligen haft allvarliga och hyggligt realistiska intentioner och har lärt sig nånting av senaste sejouren så är ju det ingen absolut garanti för att ni skulle göra det bättre iår än vad ni de facto har presterat så här långt. Det har samtidigt varit små marginaler här mot slutet, nån dålig/slarvig match mot DIF och framförallt förlusten hemma mot IKO blev väl mer eller mindre dödsstöten för möjligheterna att undvika kvalspel. Vinster i dom här båda matcherna och ni hade kanske varit i samma sits som oss nu, vem vet.
Förstår att ni naturligtvis är besvikna men tycker ändå att ni är lite väl hårda mot tränarna, framförallt mot Freddan som ändå varit med om att både ramla ur och ta sig upp med ert lag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Går ju lika gärna att tolka som att Brynäs är intresserade av både Wedin och Norman, då har man ju iaf gjort ETT bra köp om bara nån av dom nappar.
I övrigt finns det inget i artikeln som går att tolka som att det har strandat med Norman, som jag ser det.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Inte alls, det finns säkert nån eller några som har mer inside info än andra. Jag talar om den stora majoriteten av oftast överengagerade, otåliga och inte speciellt insatta fans som efter förlust vill sparka alla och efter vinst verkar tycka att allt är frid och fröjd igen.
Och som du säger: den här retoriken kan man applicera på samtliga lag i SHL och HA, utan undantag...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Har inte läst allt och du har säkert rätt men min uppfattning är ändå att gnället till absolut största del handlat om båda tränarna i allmänhet och inte att att kritikerna härinne har gnällt specifikt över uppenbara samarbetsproblem mellan Freddan och Ante. Hade ett sånt problem varit så uppenbart så borde det ha läckt ut tidigare, inte minst från media, typ Höken m.fl…

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Alt att många supportrar inte är i balans.
Bara en tanke…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nä, men eftersom du specifikt anger ex hög ålder som argument för att man inte bör förlänga med en 33-åring så är väl Little ett bevis på att din tes är minsta sagt stelbent och onyanserad.
Både Sallinen och Little är i sina respektive roller och i sina lag fortfarande tillräckligt bra för att få fortsatt förtroende. Vi tycker olika och vi får väl se vad Alcen och Manner gör. Utifrån deras beslut så kan vi kanske jämföra med vad vi soffbedömare härinne har ansett och därmed avglra vem/vilka som varit den skickligaste soffsportchefen/sofftränaren….👊😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Det ringer massa varningsklockor kring att behålla en spelare som Sallinen vid 33 års ålder."

LHC har förlängt med 2 år med den 33-årige Broc Little.
Apropå ålder och att man inte bör behålla 33-åringar...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Lite som Peja är inne på, varför ska vi låta spelare stanna i Brynäs tills de är så dåliga att de inte platsar alls längre."

Vem som anses platsa eller inte avgörs nog inte av oss härinne utan av mer kunniga och insatta personer. På mig verkar det som att många tror att det är realistiskt att ersätta samtliga utgående kontrakt med toppspelare på varenda position och att det borde ske redan till nästa säsong.
Jag tror inte på det upplägget och Sallinen är fortfarande tillräckligt bra för att kunna bidra till att vi samtidigt och med hjälp av ännu vassare toppvärvningar, kommer att få ett starkt lag till hösten.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Blev knas, lägger in hela artikeln istället. Heja Mikko, kör hårt!!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ni har väl presterat ungefär vad alla, både utomstående och ni själva, rimligtvis har förväntat sig. Alla fans skriker på tränaravgång när det går dåligt, det hör till.
Har dock aldrig läst nåt härinne under säsongen om att problemet varit nån sorts schism/oenighet mellan era båda tränare. Tyder väl mest på att ingen härinne heller haft en aning om eller lagt fram vad en ev lösning hade kunnat vara mitt i säsongen.
Visst, ni hade 12 raka förluster men upphämtningen därefter fram till kontakt igen och gott hopp om att hänga kvar gjorde väl att både spelare, tränare och Nubben inte kände nån större vilja och anledning att i det läget börja sparka nån av eller båda tränarna.
Hur många krav på tränarbyte hörde man härinne under den upphämtningsperioden? Hade tränarna helt plötsligt blivit riktigt bra och borde få stanna efter att ha varit värdelösa under den mörka streaken med 12 raka förluster?
För mig verkar det iaf som att Freddan har varit ärlig: det handlar i första hand om ekonomi.
Sannolikt i komb med att spelarna till sist fått välja på ”pest eller kolera”, nåt som Nubben säkert är nöjd med. Han kan hävda att han aldrig borde ha satsat på båda tillsammans i sina resp roller men iaf och till sist har agerat för att få till en förbättring.
Lycka till i kvalet och vore kul om ni fixade det.
Sen är jag iofs rätt säker på att om Ante INTE klarar av att hålla er kvar så kommer så kommer det att komma en massa facitihand-gnäll härinne om varför man inte behöll Freddan istf Ante, från alla som nu velat sparka Freddan.
Det är väl lite så det brukar funka hos supportrar som vill mycket men sällan har nån större kunskap och insyn om hur det verkligen ligger till…😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Vad är det för fel att ev satsa på båda?
Varför skapa ett problem som inte finns?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag vill inte se ett gäng dyra och äldre spelare som är på väg ner i karriären.
Jag ville se Sallinen kvar pga de skäl jag redogjort för eftersom jag tycker att du i nuläget undervärderar och felaktigt klassar honom som föredetting.
Finns inget i hans insatser den här säsongen som jag tycker motiverar ett avsked, kontrakt på 1 år med ev nedgång i lön känns både klokt och realistiskt.
Det betyder inte att jag vill ha kvar en del andra lite äldre spelare utfyllnadsspelare, räcker med att behålla Sallinen, även om jag än så länge heller inte håller med om att han bara är en ”utfyllnadsspelare”.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag har bara påstått vad jag tror om just Johan Larsson och hans ev vilja att återvända till just Brynäs. Min känsla utifrån bl.a obefintliga antydningar/önskemål om en sån ev flytt från hans sida när han varit föremål för transferrykten därborta, är att han aldrig kommer att återvända hit.
Berra, Scott och Gunde må vara icke födda gävlebor men har å andra sidan både lämnat och kommit tillbaka, isf mest undantag från regeln att man måste ha varit född i Gävle för att ha hjärta för Brynäs.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nä, inte alls så skevt om man ser till det jag mest vill peka på: jämförelsen mellan spelare som är födda, uppväxta och sen barnsben har spelat i Gävle/Brynäs och spelare som JL och Kellman.
Det utesluter ju inte att det samtidigt är mer troligt att JL hade återvänt än att Kellman skulle göra det.
Om du förstår vad jag menar…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tycker att xxxBIFxxx resonerar klokt och realistiskt just med tanke på enbart nästa säsong.
Du överdriver och får det att låta som om Sallinen är en avdankad föredetting som inte tillför mkt som cementerad i vår fjärdelina.
Om det är NÅN äldre spelare som självfallet inte har samma utvecklingspotential som en yngre och som Alcen borde behålla så är det isf Sallinen.
Stort hjärta, jobbar stenhårt, mkt rutin och användbar på alla positioner. Finns andra äldre spelare som Alcen och inte minst Manner isf kommer att göra sig av med.
Ovanstående upplägg behöver ju heller inte utesluta att vi värvar nåt lovande/mer etablerat från HA.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Ja, och det är just det jag baserar min poäng på: JL är inte från Gävle.
Har därmed förmodligen inte samma önskan och känsla för att återvända till Brynäs som Silfverberg & Co har.
Samma med Kellman som isf hade ännu mindre anledning att komma tillbaka än vad JL har, därav liknelsen med just Kellman.
Överlag känns det som att spelare som haft längre och mer lyckade karriärer i ex NHL ofta återvänder till sina resp gamla klubbar och där man samtidigt är födda och började spela ishockey.
Sen brukar alternativet vara att man istället lägger av när man kommer hem.
Det är vad JAG tror om vi spekulerar i hur våra spelare därborta i allmänhet brukar agera i dom här lägena.
Undantagen brukar väl isf vara dom som återvänder efter mkt kort tid med svansen mellan benen sas, där tror jag att vi har större möjligheter att få tillbaka spelarna ifråga.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Silfver, Järnkrook, Lindholm och Oscar L är ju i grunden genuina brynäsare där chansen att nån eller några återvänder känns skyhögt mkt större än att ex Johan Larsson, som inte har samma rötter i föreningen, skulle återvända.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag vet naturligtvis inte med 100% säkerhet, men i min bok känns det iaf till 99% säkert att han aldrig varit aktuell för Brynäs igen.
Att Sundlöv eller nån senare SC ev har hört sig för stämmer säkert, men det säger ju ingenting om hur JL har svarat på en sån förfrågan.
Såvitt jag vet har det väl heller inte funnits några antydningar eller uppgifter från mer insatta källor som typ Höken om att JL nån gång skulle ha varit på gång att flytta hem till SHL och än mindre till just Brynäs.
Nä, det känns isf mer som att han är en parallell till Joel Kellman: exbrynäsare som isf väljer nåt annat i SHL vid ev hemkomst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Därför att det aldrig har funnits nån realistisk substans i ev rykten om att just JL skulle återvända till Brynäs. Det har nog bara varit näst intill utopiska drömmar hos fans som oftast börjar spekulera om hemflytt av exbrynäsare så fort det ryktas om nåt därborta.
Känns lika osannolikt att JL skulle återvända till Gävle som att Järnkrook skulle ha gjort det…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Att Johan Larsson ryktats till Brynäs sen 1753 hos verklighetsfrånvända och önskedrömmande supportrar betyder ju inte att det i verkligheten måste ha legat något i dessa rykten…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Om Kinnvall är på väg in, vad är isf vitsen med att ersätta honom med nåt billigare?
Förstår vad du menar, men syftningsfelen kan ställa till det ibland... ;-)

Ser Ok ut, speciellt om Alcen istället har tänkt sig 9 backar istf 8.
Och då kompletterar med ytterligare en etablerad klassback.
Läste nåt i Modoboken om att Gunderson ryktas på väg in, det får man förstås ta för vad det är....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: "Sanny har väldigt få egna källor. Det är Hökens jobb.
Det gör han jävligt bra."

Ja, det håller jag också med om.
Men du har ju missat vad sakfrågan gällt från första början: Johannessons kvaliteter som back, att kvaliteterna rimligtvis måste ha varit kända för Sanny utan att han ska behöva fråga Höken om den saken och ifall det vore nåt för Alcen att satsa på?
Eftersom Stefan63 ställde sig lite tvivlande och frågande till om det verkligen är en ung och lovande back vi i första hand är i behov av nästa säsong och det var just JH som Sanny föreslog i podden, så hänvisade jag bara till Sannys fina omdömen om JH som "bevis" för att denne sannolikt skulle komma att bli en förstärkning värd att värva.
Det är bara i samband med ovanstående frågeställning som jag har blandat in Sanny i det hela, inget annat.
Min avsikt från början har aldrig varit att blanda in Höken och hans källor i det hela eller hur mkt eller lite kontakt Alcen ev har haft med JH innan Sanny och Höken "tipsade" honom om denne i podden.
Det har ju i sin tur blivit en följddebatt som inte har nåt med den ursprungliga sakfrågan att göra.
Sen kan det förstås vara så att Höken visste att det nästan var klart med JH men istället valde att via Sanny avslöja det mellan raderna sas, genom att "tipsa" Alcen.
Eller så är det inte konstigare än att Sanny följt JH, lite skämtsamt tipsat Alcen om denne, samtidigt som Alcen i det läget redan hade börjat förhandla med JH alt att man var muntligt överens.

Det är vad jag tror och vi kommer nog inte längre än så.
Hoppas iaf att Johannesson skriver på så att Lindstein inte blir ensam ung och lovande back i laget.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: ""Allmänt riktat tips till alla lag om en bra spelare" Hahahahaha."

Citera gärna hela meningarna när du försöker argumentera med hjälp av vad andra skrivit, det blir ärligare och mer korrekt då. Men du kanske inte är intresserad av det?

Så här skrev jag:

"Det var som jag uppfattade det ett allmänt riktat tips till samtliga lag, men kanske specifikt till just Brynäs"

Fy fan, din ohederliga debatteknik genom att bara citera delar av en mening för att på så sätt försöka "vinna" en diskussion är helt otrolig...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: I grunden tror jag att det är ett allmänt tips till vilket lag som helst på en lovande spelare men samtidigt specifikt riktat till Alcen då man talar om vårt gynnsamma kontraktsläge och möjligheterna att bland mer etablerade backar även få in en ung och lovande dito för framtiden.
Sen är det förstås rent nys att Alcen skulle ha blivit intresserad av eller tagit kontakt med JH första när han hörde talas om tipset i Sannys podd.
Vad är det som är så otroligt konstigt med ovanstående resonemang, menar du?
Du kan ju börja med att lägga fram nåt mer konkret som bevisar att Sanny inte haft en aning om JH och att det är Höken som tipsat med syftet att få Sanny att framstå som mer kunnig och insatt än vad han i själva verket är.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "Så Höken berättar för Sanny som låtsas tipsa om värvningen för att verka kunnig. Riktigt lågt om det är sant faktiskt."

Finns ingenting öht som indikerar eller bevisar att Sanny bara har lyssnat på vad Höken har sagt om Johannesson och sen själv låtsats ha tipsat om/upptäckt denne för att försöka framstå som kunnig.
Lägger ut länk till podden, lyssna från ca 35.30 där man först pratar om Brynäs i allmänhet och lite senare om Johannesson.
Höken låter t.o.m lite förvånad när Sanny nämner sin JH-spaning, låter lite väl konspiratoriskt att det skulle vara en fejkad förvåning för att då Sanny att framstå som kunnig fastän han inte haft en aning om vem JH är, typ.
Som sagt, avgör själva och dra era egna slutsatser...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: "Han har fått det av Höken.
Tyckte det va lite konstigt att han gick så hårt på att JH skulle till Brynäs just."

1. Du har inte en aning om hur det ligger till, inte jag heller.
Varför skulle det vara så osannolikt att Sanny har koll på en lovande back i Rögle,
utan att Höken måste ha varit inblandad och sagt sitt?
Dom jobbar väl sannolikt ihop i podden och går igenom ex tänkbara och intressanta värvningar att ta upp i sina spekulationer.

2. Det var som jag uppfattade det ett allmänt riktat tips till samtliga lag, men kanske specifikt till just Brynäs eftersom man samtidigt tog upp vårt läge med osedvanligt många kontrakt som går ut och därmed ha möjligheten att värva en ung och lovande back för framtiden när möjligheten ges att få nåt sånt utifrån när man inte har nåt liknande i de egna leden.

Den enda som verkar ha svalt nåt är väl du, som okritiskt och utan några som helst belägg sväljer påståendet från andra om att det måste vara Höken som informerat en totalt okunnig och oinsatt Sanny om Johannesson.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Jag är fullständigt inne i matchen, det är du som inte ens är ombytt eller sitter på bänken…

Sanny spanade om en lovande back i Rögle som han tyckte/trodde att övriga lag borde vara intresserade av.
Ingenstans framgick det nåt annat än att han baserade sin spaning på sina egna iakttagelser. Jag uppfattade det iaf som Sannys egen uppfattning om Johannesson, inget annat.

Om Höken sen varit inblandad och haft samma åsikt som Sanny och ev bidragit med sina synpunkger spelar väl egentligen ingen roll utan understryker väl isf bara det jag försöker säga: att Johansson sannolikt är en mkt intressant och eftertraktad back som Alcen borde vara intresserad av eftersom Stefan63 istället verkade tvivla och ställde sig lite frågande till om vi verkligen behöver en ung och lovande back den här säsongen.
Mitt inlägg i frågan har mao inte ett skit att göra med vad Alcen ev redan visste om Johannesson när
Höken/Sanny försökte tipsa övriga lag om denne.

Ett tips där han naturligtvis heller inte, som du verkar tro, försöker att framstå som nån som upptäckt nånting som ingen annan sportchef redan har gjort. Sanny var nog fullt medveten om att alla sportchefer redan haft Johannesson på radarn och dessutom blivit kontaktade av dennes agent.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Alla poäng är lika mkt värda men det utesluter ju inte att poängen i kampen mot övriga bottenkollegor i s.k 6-poängmatcher är extra viktiga att ro hem. Dom vinsterna ökar ju möjligheterna ännu mer att hålla dessa bottenkollegor bakom sig, jämfört med ev vinster mot lag som inte är inblandade i bottenstriden.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Gunderson som din önskade och högkaratiga kronjuvel i backuppsättningen och det ser Ok ut..😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Håller med, men varför inte båda delarna?
Om vi utgår ifrån att vi idag har 9 backar och Alcen vill behålla den numerären och sen gissar lite på vad som skulle kunna hända så får vi följande uppsättning nästa säsong:

Berra
Björk
Bergman
Genoway
Hedberg
LIndstein

NY Kinnvall
NY Johannesson
NY Back med hög karat och som du önskar dig.

Med förbehållet att nån av de 6 "redan klara" också kan bli utbytta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Innan säsongen var det väl mer oklart vilka ev bottenkollegor vi skulle komma att få slåss emot därnere ifall det scenariot skulle bli verklighet, så i det läget kanske matcherna mot dessa lag inte betydde nåt mer än matcherna mot övriga lag.
Men då har man ju inte tagit hänsyn till det verkliga och mer överhängande, aktuella och konkreta sammanhanget: räknat från läget av serien när det började utkristallisera sig vilka andra lag som vi sannolikt skulle komma att få tampas med om att i ex undvika kvalspel. Och fr.o.m DET läget kan ju ingen bestrida att matcherna mot LHC, Djurgården, Timrå och Malmö har varit extra viktiga att ta poäng i.
Att det sen stämmer att alla lag snor poäng av varandra över en säsong och att tabellen efter 52 omgångar sällan ljuger, är väl mer eller mindre en annan diskussion.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: För vad det nu är värt och i jämförelse med vad vi soffbedömare härinne tycker och som inte haft nån större koll på Johannesson, så har iaf Sanny hyllat honom i en av sina krönikor som en mkt lovande och oslipad diamant som trots allt ändå presterat mkt bra på den lilla istid han fått i Rögle.
En gammal storback som Sanny borde ändå ha rätt så bra koll och vara trovärdig i såna här fall, tycker man.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Är Leksand redan klara åtta?
Om jag räknat rätt så kan väl IKO passera Leksand och sno åttondeplatsen, eller?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jim80: 34 mål nu. Sanslöst skicklig avslutare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Vår dag kommer nästa lördag…👊😁👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: Veronneaus 33:e mål.
Undrar var Leksand legat i tabellen utan honom?
(sagt utan nån som helst avundsjuka i rösten…)
😇

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: 2-2 direkt…😠

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: Även om Leksand vinner så borde IKO fixa en slutspelsplats. Dom har sen både Växjö och Djurgården hemma, men det ska iaf spelas om’et…
Kan visa sig viktigt för oss att Manner inte plockade
VV, kan ha hållit kvar målskillnaden vid -3 istf -2 gentemot Malmö.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men Herrregud, kolla in Alsenfelts idioträddningar i sista minuten när Rögle plockat målvakten.
Det kan ha tagit dom till slutspel..🥵

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Back: Ja, uppehållet och bussresa med rinkrost i första blir lite avgörande idag.
2-3 i Malmö nu, vi är ändå före på målskillnad.
Viktigast nu är att LHC får ta max 1p mot Örebro på tisdag, då har vi mkt i egna händer inför sista mot Leksand.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Iceman99: Du verkar inte ha mkt tillit och beundran för ditt eget lag om ni måste ha vår och domarnas hjälp för att kunna spela er offensiva och ”roliga” hockey.
Vore det inte skönare att kunna njuta om ni klarade det jobbet själva?
2-1 nu från det defensiva laget.
Avvaktande PP för oss och hoppas du njuter nu av ert defensiva spel…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Iceman99: Offensiven mot ett rinkrostigt motstånd i första råkar leda med 2-0 pga en flytstyrning, chanspass av Palve och domarnas blindhet vid Ölunds friläge.
Det är INTE bra för hockeyn att ni har enögda hemmadomare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Som bradberry säger: solklar tripping från Strausmann på Ölund där, när man ser reprisen.
Surt…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettersson neddragen och Johnsons klubba fastnar i fallet. 2 min för Pettersson….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Lite klassiskt rinkrostigt uppträdande i första efter långt uppehåll och lång dagsresa(?) i buss.
Brukar bli bättre efterhand, 2-1 och vi är med på allvar. Fan, idioträddning på Ölunds friläge..🥶

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: En otagbar styrning och chanspass av Palve ger 2-0 i arslet direkt. Helt fel start mot ett taggat SAIK. 2-1 nödvändigt, annars får vi nog hoppas på att Rögle gör sitt idag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Hur kan det vara en panikvärvning om man ändå hade varit nöjd med det man har i laget ifall man inte hade hittat nåt med hög kvalitet?
Panik hade det väl isf varit ifall man hade värvat nåt dyrare än Wandell men tvingats ta nåt som var ledigt men som man egentligen inte hade velat ha?
Som SnowKing redan och så bra har sagt: en försäkring mot skador där man inte hade så mkt att förlora, varken ekonomiskt eller sportsligt.
Vi kommer nog inte så mkt längre så det är avslutat även från min sida.
Vore ju höjden av Karma ifall Wandell skulle avgöra när vi slår ut Leksand... :-)))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Säkert obegripligt för oss sofftyckare som i jämförelse med Alcen/Manner är okunniga, oinsatta och oerfarna bedömare.
Dock troligtvis inte ett dugg obegripligt för Alcen/Manner som i jämförelse med oss sofftyckare de facto ÄR kunnigare, mer insatta och mer erfarna bedömare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nu hänger jag inte riktigt med.
Alcen sa ju relativt tidigt att man inte skulle värva nånting om man inte hittade nåt riktigt bra och som definitivt skulle förstärka truppen.
Med det i åtanke, varför ska han då ytterligare en gång behöva förklara att vi avstod från att värva eftersom vi inte hittade nån med kvalitet och som vi ville ha?

"Wandell värvningen var en panikåtgärd, oavsett vad du säger, när man såg andra lag fläska på."

Låter ju ologiskt att det skulle ha rört sig om en panikåtgärd när man redan från start klargjort att det inte skulle behövas nån ny spelare ifall man inte hittade nåt med riktigt bra kvalitet. Vilket man de facto inte verkar ha gjort och därför säkrade upp med nåt som var billigare och iaf bättre än nånting från egna led.

Oavsett vad vi härinne sitter och tjafsar om så går det inte att avgöra nånting då vi inte vet vilka alternativ Alcen har haft som värvningsobjekt, vilka som har passat in i det man velat ha, vilka som har velat komma hit, vilka som har passa plånboken.

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2022-03-19
Sputnik: Det är väl bara att tacka och ta emot Wennerholms och övriga "experters" tips. Finns det nån bättre tändvätska för era spelare än att ideligen få höra hur mkt bättre DIF har varit i era matcher?
Att dom sen inte nämner nåt om er större rutin från kvalspel tyder väl mest på att dom är så pass skitskraja för att Djurgården ska ramla ur att dom har förträngt denna icke så obetydliga fördel som ni isf har...

· 68 ·
Om Huge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE

Från Lidingö