Historik
Föregående · 67 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Högberg igen. Nu väntar man ju bara på en spelvändning och 1-2 på LHC:s första målchans…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag tittar bara på LHC-matchen nu. Vår egen är ju ändå körd. Friberg brände precis ett öppet mål..😤😤
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Håller delvis med. Mkt slump/oflyt har väl bestulit honom på säg 5 mål under säsongen och då hade ju 13 mål varit än mer godkänt.
Han är som sagt inblandad i en hel del chanser och det är ju viktigast.
Han är som sagt inblandad i en hel del chanser och det är ju viktigast.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: 8:e målet av Olesen, välförtjänt och godkänt ändå för en nykomling i SHL samt viktigt inför nästa säsong, om det blir golfbanan efter ikväll. Har skapat mkt men många gånger inte haft rätta flytet med avsluten.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Klart det godkändes. Tillförde ju bara pucken energi som Scott gjorde men blev bortdömd.
Hmmm…
Hmmm…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vår högt ärade GN och andra undersåtar i samma rike klarar tyvärr inte av att hantera två olika känslor samtidigt, deras gnällgener blockerar hjärnans funktioner när det gäller den biten.
Dom klarar inte av att både vara nöjda i det kortare perspektivet utifrån hur förutsättningarna sett ut den här säsongen och samtidigt vara missnöjda generellt sett ( vilket alla nog är) över att vi ännu inte har nått till den nivå på laget som alla naturligtvis önskar att vi alltid bör hålla inför varje säsong.
Dom klarar inte av att både vara nöjda i det kortare perspektivet utifrån hur förutsättningarna sett ut den här säsongen och samtidigt vara missnöjda generellt sett ( vilket alla nog är) över att vi ännu inte har nått till den nivå på laget som alla naturligtvis önskar att vi alltid bör hålla inför varje säsong.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Ja, jag tror att de flesta hade tagit det här läget innan säsongen så visst kan man vara nöjd över att vi fixat nytt kontrakt med tanke på att säsongen på förhand och av de flesta förväntades bli den jämnaste som någonsin spelats, sett till lagens trupper.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Uttjatat ämne om sexpoängsmatcherna och dom är förstås extra viktiga och speciellt i ett skede av säsongen där det börjar dra ihop sig med få matcher kvar att spela och en vinst mot en bottenkollega i det läget blir extra viktig då en vinst ökar möjligheten att hålla bottenkollegan ifråga bakom sig under resten av serien.
Det är ändå inte detsamma som att titta på hela säsongen och utifrån samtliga resultat mot förmodade bottenkollegor dra slutsatsen att det är där som vi har slarvat bort ett play-in.
Det blir ju bara ett hypotetiskt resonemang eftersom vi inte vet hur det hade gått om vi hade vunnit mot bottenkollegorna. Då hade vi istället kanske förlorat mot andra lag i de matcher där vi de facto har vunnit. Samma gäller ju för bottenkollegorna: vi vet heller inte hur det hade gått för dom ifall dom hade förlorat mot oss, så det hela blir som sagt bara hypotetiska resonemang och inget mer.
Bortsett från detta: det är förstås surt att nu i efterhand, med torskarna mot just LHC och IKO och med 1 match kvar att spela, konstatera att vi KANSKE hade varit klara för play-in/legat före dom i tabellen ifall vi hade tagit fler poäng mot dom tidigare under serien.
Nu är det bara att hoppas på hockeygudarna och att dom inte hindrar oss från att gå till play-in den här säsongen, i nån sorts försök att skipa gudomlig rättvisa eftersom dom lät oss vinna över HV ifjol...
Det är ändå inte detsamma som att titta på hela säsongen och utifrån samtliga resultat mot förmodade bottenkollegor dra slutsatsen att det är där som vi har slarvat bort ett play-in.
Det blir ju bara ett hypotetiskt resonemang eftersom vi inte vet hur det hade gått om vi hade vunnit mot bottenkollegorna. Då hade vi istället kanske förlorat mot andra lag i de matcher där vi de facto har vunnit. Samma gäller ju för bottenkollegorna: vi vet heller inte hur det hade gått för dom ifall dom hade förlorat mot oss, så det hela blir som sagt bara hypotetiska resonemang och inget mer.
Bortsett från detta: det är förstås surt att nu i efterhand, med torskarna mot just LHC och IKO och med 1 match kvar att spela, konstatera att vi KANSKE hade varit klara för play-in/legat före dom i tabellen ifall vi hade tagit fler poäng mot dom tidigare under serien.
Nu är det bara att hoppas på hockeygudarna och att dom inte hindrar oss från att gå till play-in den här säsongen, i nån sorts försök att skipa gudomlig rättvisa eftersom dom lät oss vinna över HV ifjol...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, Veini till NHL låter iaf mer troligt än att Dima kommer att hamna där.
Beror isf kanske på hur desperat Dima är att spela därborta, oklart om han initialt isf accepterar att börja i AHL när han samtidigt säger sig vara redo att ta nästa steg (från AHL/SHL till NHL). Dessutom osäkert vad som händer hemma i Ukraina framöver, Sverige ligger ju trots allt mkt närmare släkt och vänner än vad Nordamerika gör.
Hoppas han stannar i Brynäs och bygger vidare på den här "inskolningssäsongen".
Beror isf kanske på hur desperat Dima är att spela därborta, oklart om han initialt isf accepterar att börja i AHL när han samtidigt säger sig vara redo att ta nästa steg (från AHL/SHL till NHL). Dessutom osäkert vad som händer hemma i Ukraina framöver, Sverige ligger ju trots allt mkt närmare släkt och vänner än vad Nordamerika gör.
Hoppas han stannar i Brynäs och bygger vidare på den här "inskolningssäsongen".
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jo, jag vet. Han fattar inte att han motsäger sig själv.
Inte mkt att göra, har försökt förklara.
Jag släpper det nu.
Inte mkt att göra, har försökt förklara.
Jag släpper det nu.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Hehe...
Om det här är en öppen audition för Humorgalan 2022 så finns det betydligt fler och ännu roligare kandidater härinne som har mkt större chans att ta hem förstapriset än vad jag har.
Och du: än har ingen lyckats vederlägga det jag påstår med hjälp av nåt exempel eller beslagit mig med nåt fel i det jag hävdar.
Så än så länge får du nog lita på mina ord.
Vi Bomhusbor, om än f.d, ljuger aldrig*
* korsar fingrarna bakom ryggen...
Om det här är en öppen audition för Humorgalan 2022 så finns det betydligt fler och ännu roligare kandidater härinne som har mkt större chans att ta hem förstapriset än vad jag har.
Och du: än har ingen lyckats vederlägga det jag påstår med hjälp av nåt exempel eller beslagit mig med nåt fel i det jag hävdar.
Så än så länge får du nog lita på mina ord.
Vi Bomhusbor, om än f.d, ljuger aldrig*
* korsar fingrarna bakom ryggen...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha, ja du ser. Även magistern kan blanda ihop saker och ting. Det blev i hastigheten en oavsiktlig hybrid mellan "vederlägga" och "beslå".
Det ska antingen vara "där det i efterhand har gått att vederlägga det jag sagt..."
Eller: "där det i efterhand går att beslå mig med ngt fel i det jag påstått..."
Tack för rättningen, där fick jag en välförtjänt bock i kanten! ;-)
Det ska antingen vara "där det i efterhand har gått att vederlägga det jag sagt..."
Eller: "där det i efterhand går att beslå mig med ngt fel i det jag påstått..."
Tack för rättningen, där fick jag en välförtjänt bock i kanten! ;-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Minst sagt märklig logik där.
Om du påstår att Axle är en alkis bara för att han påstår sig vara lite överförfriskad ibland i sina inlägg så har du ju utifrån hans skrivande dragit slutsatsen att han är en alkis.
Skillnaden är ju att Axle aldrig har dragit några slutsatser om hur du är som människa enbart baserat på att du är bitter under matcherna. Han har ju bara konstaterat att du är bitter, inget mer. Och det stämmer ju dessutom eftersom du själv erkänner att du är lite bitter under matcherna. Du kan ju mkt väl vara en jätteglad och positiv människa i övrigt, då det inte handlar om Brynäs väl och ve.
Vem vet...
Om du påstår att Axle är en alkis bara för att han påstår sig vara lite överförfriskad ibland i sina inlägg så har du ju utifrån hans skrivande dragit slutsatsen att han är en alkis.
Skillnaden är ju att Axle aldrig har dragit några slutsatser om hur du är som människa enbart baserat på att du är bitter under matcherna. Han har ju bara konstaterat att du är bitter, inget mer. Och det stämmer ju dessutom eftersom du själv erkänner att du är lite bitter under matcherna. Du kan ju mkt väl vara en jätteglad och positiv människa i övrigt, då det inte handlar om Brynäs väl och ve.
Vem vet...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Kan inte så här på rak arm minnas nån gång där jag haft fel när det gäller nån konkret faktafråga och där det i efterhand har gått att belägga det jag påstått med kalla och motsägande fakta.
Men det stämmer säkert att jag haft fel nån eller några gånger, så du kanske kan berätta för mig så får vi se om jag kommer ihåg....
Men det stämmer säkert att jag haft fel nån eller några gånger, så du kanske kan berätta för mig så får vi se om jag kommer ihåg....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : När du nu har blivit överbevisad om att du har fel så är det helt Ok om du erkänner det. Ingen tycker att det är skämmigt eller så. Du behöver inte försöka byta ämne för att komma undan sakfrågan, vi förstår ändå att du är överbevisad.
Så ta ett djupt andetag nu och tänk på lättnaden du kommer att erfara när du erkänt, trycket över bröstet brukar släppa då.
Tro mig, som soffdoktor vet jag vad jag talar om.... ;-))
Så ta ett djupt andetag nu och tänk på lättnaden du kommer att erfara när du erkänt, trycket över bröstet brukar släppa då.
Tro mig, som soffdoktor vet jag vad jag talar om.... ;-))
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Träffade Björne D för några år sen när vi stod och slog bollar på vår golflake. Måste ha varit när både han och BZ var på tapeten som sportchefer. Jag frågade honom rakt ut ifall han hade bestämt sig men han ville inte svara rakt av på det, men han antydde att det nog inte skulle bli nånting.
Vilket också visade sig stämma.
Han kanske anser sig ha fått tillräckligt med rutin för att ta jobbet den här gången om han får frågan, vem vet.
Vilket också visade sig stämma.
Han kanske anser sig ha fått tillräckligt med rutin för att ta jobbet den här gången om han får frågan, vem vet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Saxat matchreferat från Västerås IK:s hemsida efter match mot AIK:
"Men just nu har inte Västerås det där flytet som behövs. Man måste jobba pucken ända in i mål, typ! Samtidigt måste man respektera en motståndare som trots sitt prekära läge i tabellen aldrig vek ned sig. Vid 3-1 till Västerås visade inte AIK minsta tillstymmelse till gamnacke utan kämpade oförtrutet på."
Finns många fler exempel än det här på närr "gamnacke" används i den betydelse jag avser.
Bara så att du vet och att du har fel när du påstår att uttrycket bara existerar som en beteckning på gamnacke som en fysiskt åkomma.
"Men just nu har inte Västerås det där flytet som behövs. Man måste jobba pucken ända in i mål, typ! Samtidigt måste man respektera en motståndare som trots sitt prekära läge i tabellen aldrig vek ned sig. Vid 3-1 till Västerås visade inte AIK minsta tillstymmelse till gamnacke utan kämpade oförtrutet på."
Finns många fler exempel än det här på närr "gamnacke" används i den betydelse jag avser.
Bara så att du vet och att du har fel när du påstår att uttrycket bara existerar som en beteckning på gamnacke som en fysiskt åkomma.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: "Så tror en Djurgårdare
KNOW YOUR ENEMY. Linus Sunnervik, tidigare redaktör för Djurgården på Svenskafans.com.
Vad tror du om matchen imorgon?
- Det blir en chans till revansch för Djurgården efter den dråpliga förlusten i Svenska Cupen, där man brände massor av chanser för att sen krokna ihop mot slutet och förlora. Klassisk gamnacke, som tyvärr vi sett för mycket av i DIF i år."
Saxat ur nåt Djurgårdsforum.
KNOW YOUR ENEMY. Linus Sunnervik, tidigare redaktör för Djurgården på Svenskafans.com.
Vad tror du om matchen imorgon?
- Det blir en chans till revansch för Djurgården efter den dråpliga förlusten i Svenska Cupen, där man brände massor av chanser för att sen krokna ihop mot slutet och förlora. Klassisk gamnacke, som tyvärr vi sett för mycket av i DIF i år."
Saxat ur nåt Djurgårdsforum.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "det är mottagaren som bestämmer om det är ett påhopp eller inte..Typiskt bully och mobbar argument.."
Självklart, men inom rimliga gränser.
Och "gamnacke", "sofftyckare", "läktarcoach" kan i rimlighetens namn inte betecknas som ett påhopp.
Men jag kan förstå att det, som Peja påpekar, tragiskt nog finns väldigt lättkränkta personer och exemplet med "gubbe" är väl ett talande bevis på företeelsen, även om det låter som gubben ifråga måste betecknas som skrattretande och osedvanligt lättkränkt.
Jag säger som poeten Nils Ferlin lär ha sagt om den anda av lättkränkthet han själv levde och verkade i: "Det går inte att dikta om en synål ens, innan nån enögd fan börjar gnälla"....
Självklart, men inom rimliga gränser.
Och "gamnacke", "sofftyckare", "läktarcoach" kan i rimlighetens namn inte betecknas som ett påhopp.
Men jag kan förstå att det, som Peja påpekar, tragiskt nog finns väldigt lättkränkta personer och exemplet med "gubbe" är väl ett talande bevis på företeelsen, även om det låter som gubben ifråga måste betecknas som skrattretande och osedvanligt lättkränkt.
Jag säger som poeten Nils Ferlin lär ha sagt om den anda av lättkränkthet han själv levde och verkade i: "Det går inte att dikta om en synål ens, innan nån enögd fan börjar gnälla"....
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Nä, jag är ingen doktor. Varför undrar du över det?
Måste man vara doktor för att känna till att "gamnacke" kan ha två olika betydelser?
Eller vad menar du?
Försöker du säga att du själv både har en gamnacke rent fysiskt och även har en gamnacke i den alternativa och symboliska betydelsen?
Isf är det väl bara att beklaga och hoppas att du blir frisk från båda åkommorna.. ;-)
Måste man vara doktor för att känna till att "gamnacke" kan ha två olika betydelser?
Eller vad menar du?
Försöker du säga att du själv både har en gamnacke rent fysiskt och även har en gamnacke i den alternativa och symboliska betydelsen?
Isf är det väl bara att beklaga och hoppas att du blir frisk från båda åkommorna.. ;-)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Så det stämmer inte att ”gamnacke” kan betyda två olika saker då: en fysisk åkomma och en målande beskrivning av nån som hänger med huvudet, gnäller och ger upp på förhand?
Måste man vara läkare för att känna till båda betydelserna, eller hur tänkte du nu?
Sen ska du inte tro på allt som skrivs här.
Nätet vimlar tyvärr av oseriösa tomtar som slänger ur sig nåt och där det inte går att få bekräftat om det stämmer.
Måste man vara läkare för att känna till båda betydelserna, eller hur tänkte du nu?
Sen ska du inte tro på allt som skrivs här.
Nätet vimlar tyvärr av oseriösa tomtar som slänger ur sig nåt och där det inte går att få bekräftat om det stämmer.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : "Jag erkänner absolut att jag har/är jävligt negativ till det mesta runt laget"
Du erkänner mao att du är en gamnacke.
Samtidigt betecknar du epitetet "gamnacke" på ngn som ett påhopp.
Hur kan du anse att ngn isf har gjort ett påhopp mot dig när du själv erkänner att du ÄR en gamnacke och erkänner/verkar inse detta?
Har du anmält dig själv för påhopp på dig själv? ;-))
Allvarligt: slappna av och försök skilja på vad som verkligen är ett påhopp och vad som bara är vedertagna beskrivningar på ett beteende som oftast är enklare att beskriva med nåt visuellt och målande istf ex en mening med några torra ord.
Du erkänner mao att du är en gamnacke.
Samtidigt betecknar du epitetet "gamnacke" på ngn som ett påhopp.
Hur kan du anse att ngn isf har gjort ett påhopp mot dig när du själv erkänner att du ÄR en gamnacke och erkänner/verkar inse detta?
Har du anmält dig själv för påhopp på dig själv? ;-))
Allvarligt: slappna av och försök skilja på vad som verkligen är ett påhopp och vad som bara är vedertagna beskrivningar på ett beteende som oftast är enklare att beskriva med nåt visuellt och målande istf ex en mening med några torra ord.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nä, men jag är rädd att dom kämpar ner Frölunda och tar full pott.
Tror nästan mer på att IKO gör bort sig mot Djurgården och att det isf blir vår räddning.
Om vi nu ska spekulera kring nåt vi ändå inte kan påverka. Oavsett så är ju det viktigaste målet uppnått, stackars djurgårdare och tikare.
Man minns hur det kändes förra säsongen vid den här tiden och även hur det slutade.
Upplevelsen/berg och dalbanan skildrat i emojis från början till slutet:
😡😡😡
🥶🥶🥶
🤔🤔🤔
🥵🥵🥵
😱😱😱
😳😳😳
👏👏👏
😁😁😁
😄😄😄
✌️✌️✌️
🚀🎉🥂🍾
Tror nästan mer på att IKO gör bort sig mot Djurgården och att det isf blir vår räddning.
Om vi nu ska spekulera kring nåt vi ändå inte kan påverka. Oavsett så är ju det viktigaste målet uppnått, stackars djurgårdare och tikare.
Man minns hur det kändes förra säsongen vid den här tiden och även hur det slutade.
Upplevelsen/berg och dalbanan skildrat i emojis från början till slutet:
😡😡😡
🥶🥶🥶
🤔🤔🤔
🥵🥵🥵
😱😱😱
😳😳😳
👏👏👏
😁😁😁
😄😄😄
✌️✌️✌️
🚀🎉🥂🍾
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : ”Du påstår att jag skrev att det skulle bli torsk i matcherna mot Rögle och IOK vilket jag inte gjorde”
Det har jag inte alls påstått att du har skrivit.
Jag skrev att jag var ledsen OM du hade fel mot Rögle och IKO eftersom jag antar att du trodde på förluster där och inte att vi skulle vinna.
Du får läsa inläggen lite noggrannare så att vi slipper se dig påstå nåt som jag aldrig har sagt.
Angående ev påhopp så har du blivit kallad ”gamnacke”. Det är en målande beskrivning och ett vedertaget begrepp för nån som hänger med huvudet, nästan alltid tror på förlust och ger upp matcherna på förhand.
Inte värre än när jag eller nån annan blir kallad ”struts”, ”rövslickare” eller ”besserwisser”.
Har märkligt nog aldrig hört dig gnälla om påhopp när såna ”påhopp” används härinne eller när spelare/ledare får utstå glåpord och skitkastning.
Så sluta lek prinsessan på ärten och ta av dig offerkoftan, finns isf betydligt värre epitet än ”gamnacke” som är värda att ifrågasätta.
Det har jag inte alls påstått att du har skrivit.
Jag skrev att jag var ledsen OM du hade fel mot Rögle och IKO eftersom jag antar att du trodde på förluster där och inte att vi skulle vinna.
Du får läsa inläggen lite noggrannare så att vi slipper se dig påstå nåt som jag aldrig har sagt.
Angående ev påhopp så har du blivit kallad ”gamnacke”. Det är en målande beskrivning och ett vedertaget begrepp för nån som hänger med huvudet, nästan alltid tror på förlust och ger upp matcherna på förhand.
Inte värre än när jag eller nån annan blir kallad ”struts”, ”rövslickare” eller ”besserwisser”.
Har märkligt nog aldrig hört dig gnälla om påhopp när såna ”påhopp” används härinne eller när spelare/ledare får utstå glåpord och skitkastning.
Så sluta lek prinsessan på ärten och ta av dig offerkoftan, finns isf betydligt värre epitet än ”gamnacke” som är värda att ifrågasätta.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Du säger att Brynäs aldrig klarar av att vinna under press på torsdag och med storpublik.
Du får svaret att det inte stämmer, vi vann ju ex mot Leksand tidigare, trots storpublik.
Du svarar då att: jo, men på torsdag gäller det ju som mest (underförstått: och under den pressen klarar vi aldrig att vinna)
Du får svaret att det inte alls är på torsdag som det gäller som mest. Mot HV gällde det som mest och vi vann. Mot Rögle och IKO gällde det också som mest och vi vann.
Eftersom vi bevisligen vunnit när det gällt som absolut mest så har du ju tokfel när du påstår att vi aldrig kan vinna under press och med storpublik.
Dessutom har du tokfel när du påstår att det är på torsdag det gäller som mest.
Det var mot Rögle och IKO det gällde som mest den här säsongen, i jämförelse gäller matchen på torsdag väldigt lite även om den är viktig.
Summa summarum: det är du och inte jag som snackar skit och du har bevisligen fel när du påstår att vi inte kan vinna under press och med storpublik eller när det gäller som mest.
Du får svaret att det inte stämmer, vi vann ju ex mot Leksand tidigare, trots storpublik.
Du svarar då att: jo, men på torsdag gäller det ju som mest (underförstått: och under den pressen klarar vi aldrig att vinna)
Du får svaret att det inte alls är på torsdag som det gäller som mest. Mot HV gällde det som mest och vi vann. Mot Rögle och IKO gällde det också som mest och vi vann.
Eftersom vi bevisligen vunnit när det gällt som absolut mest så har du ju tokfel när du påstår att vi aldrig kan vinna under press och med storpublik.
Dessutom har du tokfel när du påstår att det är på torsdag det gäller som mest.
Det var mot Rögle och IKO det gällde som mest den här säsongen, i jämförelse gäller matchen på torsdag väldigt lite även om den är viktig.
Summa summarum: det är du och inte jag som snackar skit och du har bevisligen fel när du påstår att vi inte kan vinna under press och med storpublik eller när det gäller som mest.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Adekvata fakta är att du sagt att det blir kvalspel. Fel.
Adekvata fakta är att du sagt att vi inte kan vinna när det gäller mest. Fel igen.
Vi vann mot HV när det gällde som mest: att hänga kvar eller ramla ur SHL.
Vi vann mot Rögle och IKO när det återigen gällde som mest: att tvingas kvalspela eller hänga kvar.
Du har ju inte haft en siffra rätt så vem av oss är det som snackar skit? Du är ju inte trovärdig för fem öre…
Adekvata fakta är att du sagt att vi inte kan vinna när det gäller mest. Fel igen.
Vi vann mot HV när det gällde som mest: att hänga kvar eller ramla ur SHL.
Vi vann mot Rögle och IKO när det återigen gällde som mest: att tvingas kvalspela eller hänga kvar.
Du har ju inte haft en siffra rätt så vem av oss är det som snackar skit? Du är ju inte trovärdig för fem öre…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Du svamlar ju som den gamnacke du är.
Det var mot Rögle och IKO senast som det gällde mest: kvalspel eller inte.
På torsdag gäller det inte nåt spel om vidare liv i SHL, ”bara” en slutspelsplats.
Ledsen om du fick fel mot Rögle och IKO, men du får väl glädja dig om vi torskar på torsdag istället…
Det var mot Rögle och IKO senast som det gällde mest: kvalspel eller inte.
På torsdag gäller det inte nåt spel om vidare liv i SHL, ”bara” en slutspelsplats.
Ledsen om du fick fel mot Rögle och IKO, men du får väl glädja dig om vi torskar på torsdag istället…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vid Oskarsförlust får dom ta max 1p mot DIF hemma i sista.
Vid LHC-vinst får dom också ta max 1p Frölunda borta i sista.
Om jag räknat rätt gentemot dessa båda…
Vid LHC-vinst får dom också ta max 1p Frölunda borta i sista.
Om jag räknat rätt gentemot dessa båda…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: LHC:aren blir först inknuffad i målgården. Väl där ligger han ner och sparkar på Enroth. Godkänt mål. ??????
Förklaring i pausen från domarna önskas, tack.
Förklaring i pausen från domarna önskas, tack.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Stolpskott från Örebro…😡
Kom igen nu, kexxen!!!
Kom igen nu, kexxen!!!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Jag försökte ge en i mitt tycke mer nyanserad bild av ert läge från en utomstående som inte är färgad av besvikelse och (över)engagemang för sitt lag.
Har haft en bra och sansad dialog med bl.a mikenomad och några till och har absolut ingen agenda där jag försöker strö nån sorts salt i era sår eller vara mästrande på nåt vis.
Om du och vissa andra sen uppfattar min intention som negativ så är det snarare mottagarens eget fel och inte avsändarens.
Som sagt: hoppas verkligen att ni klarar kvalet.
Det säger jag tråkigt nog med risk för att det kanske också kommer att mottas negativt härinne......
Har haft en bra och sansad dialog med bl.a mikenomad och några till och har absolut ingen agenda där jag försöker strö nån sorts salt i era sår eller vara mästrande på nåt vis.
Om du och vissa andra sen uppfattar min intention som negativ så är det snarare mottagarens eget fel och inte avsändarens.
Som sagt: hoppas verkligen att ni klarar kvalet.
Det säger jag tråkigt nog med risk för att det kanske också kommer att mottas negativt härinne......
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Har ändå för mig att man nämnde Wedin även i den första versionen, man jag kan ha fel.
Oavsett så har det fortfarande inte kommit fram nåt nytt gällande frågan om när Manner varit intresserad av Norman men att förhandlingarna strandade på pengarna.
Vi får väl hoppas att dom har rätt den här gången ifall dom försöker säga att Alcen är ute efter både Norman och Wedin och att man har kommit en bit på väg i förhandlingarna.
Oavsett så har det fortfarande inte kommit fram nåt nytt gällande frågan om när Manner varit intresserad av Norman men att förhandlingarna strandade på pengarna.
Vi får väl hoppas att dom har rätt den här gången ifall dom försöker säga att Alcen är ute efter både Norman och Wedin och att man har kommit en bit på väg i förhandlingarna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
thorwald: Som inbiten, besviken och engagerad Timråit förstår jag att du uppfattar mig som överslätande.
Är dock rätt säker på att en utomstående och mer objektiv bedömare som inte har samma känslor för ditt lag, inte håller med om att jag försöker släta över nånting med det jag försöker säga och tror stämmer ganska så bra.
Är dock rätt säker på att en utomstående och mer objektiv bedömare som inte har samma känslor för ditt lag, inte håller med om att jag försöker släta över nånting med det jag försöker säga och tror stämmer ganska så bra.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Lite svårt att tolka artikeln eftersom den är lite luddigt skriven. Det står att Manner ska ha VARIT intresserad men när man SKULLE förhandla tog det stopp pga pengarna. Jag tolkar det som att det gällde ett tidigare skede när Brynäs har försökt värva Norman, ex innan fönstret stängde i februari.
Dessutom låter det märkligt att AB först skriver att Brynäs ÄR ute efter Norman om man samtidigt känt till att förhandlingarna redan har strandat/Norman har sagt nej.
Isf hade man ju bara kunnat skriva att förhandlingarna strandat mellan parterna alt att det inte blivit/kommer att bli nån affär.
Dessutom låter det märkligt att AB först skriver att Brynäs ÄR ute efter Norman om man samtidigt känt till att förhandlingarna redan har strandat/Norman har sagt nej.
Isf hade man ju bara kunnat skriva att förhandlingarna strandat mellan parterna alt att det inte blivit/kommer att bli nån affär.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, men det visar väl ändå hur små marginaler det har varit då en slarvig insats mot DIF och en jämn fight men ändå förlust mot IKO till sist varit det som sannolikt avgjorde det hela.
Vilket jag bara försökte säga, inte att om inte om hade funnits osv...
Vilket jag bara försökte säga, inte att om inte om hade funnits osv...
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: "Tycker inte att kritiken från oss fans är obefogad utifrån detta. Men även utifrån upprepade påståenden och lovord från klubben och ledarna angående att de minsann har lärt sig av senaste sejouren i SHL - att nu var föreningen redo att gå upp och man ska inte upprepa samma misstag som senast.
Ja, men bara för att man säkerligen haft allvarliga och hyggligt realistiska intentioner och har lärt sig nånting av senaste sejouren så är ju det ingen absolut garanti för att ni skulle göra det bättre iår än vad ni de facto har presterat så här långt. Det har samtidigt varit små marginaler här mot slutet, nån dålig/slarvig match mot DIF och framförallt förlusten hemma mot IKO blev väl mer eller mindre dödsstöten för möjligheterna att undvika kvalspel. Vinster i dom här båda matcherna och ni hade kanske varit i samma sits som oss nu, vem vet.
Förstår att ni naturligtvis är besvikna men tycker ändå att ni är lite väl hårda mot tränarna, framförallt mot Freddan som ändå varit med om att både ramla ur och ta sig upp med ert lag.
Ja, men bara för att man säkerligen haft allvarliga och hyggligt realistiska intentioner och har lärt sig nånting av senaste sejouren så är ju det ingen absolut garanti för att ni skulle göra det bättre iår än vad ni de facto har presterat så här långt. Det har samtidigt varit små marginaler här mot slutet, nån dålig/slarvig match mot DIF och framförallt förlusten hemma mot IKO blev väl mer eller mindre dödsstöten för möjligheterna att undvika kvalspel. Vinster i dom här båda matcherna och ni hade kanske varit i samma sits som oss nu, vem vet.
Förstår att ni naturligtvis är besvikna men tycker ändå att ni är lite väl hårda mot tränarna, framförallt mot Freddan som ändå varit med om att både ramla ur och ta sig upp med ert lag.
Föregående · 67 · Nästa