Bad_Brett

14982 inlägg · 19857 besäkare

Historik

· 287 ·
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Icing-Ove:

Jag får det till artonpoängsvecka i och med de två sexpoängsmatcherna.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
spud:

Jag tänkte precis skriva det; Att det känns som ett gott tecken att Sundström börjar ta idiotiska utvisningar. Han är het ikväll och har haft några riktigt läckra passningar, till exempel den bak till Hållberg. Det är tur att han är på G nu när Byron för första gången ser lite trött ut.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
InVinoVeritas:

Tempot är väldigt lågt, som alltid mot SSK. Jag tycker ändå att Sundström har sett riktigt bra ut och har stundtals dominerat i anfallszonen som på den gamla goda tiden. Det kan bli fler poäng från hans klubba ikväll.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
pefr:

Hur ser Pitkämäki ut?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Olle:

Jag tar ingen till ställning till dumheter folk skriver. Det var därför skrev att "löjliga säsongen" är igång.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove:

...Så är hyndorna rejält nöjda med Anders Erikssons första match. Jag hoppas verkligen att Freddan har någonting bättre på gång. Två backar av toppklass måste in nu när Tollefsen är skadad.

Morgondagens bomb då? Få se nu vad vi har har haft för förslag:

- Forsberg meddelar att karriären är över
- Petr Prucha skriver på för MoDo
- MoDo byter till sig Bremberg
- Zuccarello flyttar tillbaka till Örnsköldsvik

Sedan namedroppade popcorn Paul Ranger apropå ingenting...

Med andra ord, silly season är rejält igång trots att det är oroande tyst från MoDo-håll.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Wayne Gresky:

Freddan hoppas på att få napp inom dagarna. Deja vu?

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Berka:

Jag tror att denna seger var väldigt nyttig. Man lyckades vinna mot ett topplag som dominerade stora delar av matchen, men vek inte ner sig trots att den viktigaste spelaren blev skadad och man lyckades vinna trots att man tappade ledningen i tredje perioden.

Samtidigt kan man ju inte låta bli att undra hur mycket poäng Byron skulle göra med en värdig lekkamrat, till exempel Zuccarello.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
bisterfinnen:

Detta var säsongens klart viktigaste seger. Lyckas vi ta tre poäng mot Södertälje på torsdag, vilket inte borde vara omöjligt, så är vi med i matchen igen. Det är inte alls omöjligt att MoDo ligger på slutspelsplats på torsdag kväll.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Sawchuk:

Ja, de såg som sagt slutkörda ut efter halva matchen trots att Skellefteå går på halvfart. Skellefteå-spelarna glider in i situationerna, men är ändå först på pucken. Känns lovande.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Gustafsson:

Vilken variant! Årets mål säger jag!

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Nikki Nine:

Lite trist, jag tycker att han har visat goda intentioner.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Nikki Nine:

Om MoDo samarbetar med dina lärare så tycker jag att du borde byta skola; Jag kan inte minnas när en MoDo-spelare senast fick en korrekt diagnos.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Nikki Nine:

39-6 i skott till Djurgården nu. HV 71 leder med 2-1.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Nikki Nine:

Men vad gör Sundström?! Han har ju rena promenadvägen in i slottet, men väljer istället att dribbla på fläcken i tre sekunder och glömmer sedan att ta med sig pucken.

Powerplay är ju hysteriskt dåligt.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
qwertas:

Ja, då är det förmodligen godnatt. Jag skulle inte vilja vara i Freddans kläder just nu.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Gustafsson:

Jag tycker det ser ut som att de är helt slutkörda. Jag undrar hur det är med konditionen egentligen... De åker omkring raka i ryggen och stöder sig på klubberna, det som Wikegård skulle ha kallat för "sugrörshockey".

Vi får väl hoppas på Byström, en av få som har lite fart under rören.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
MorganaLefaey:

Jag vet. Men jag kunde inte hålla mig. :)

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
MorganaLefaey:

Nu antar jag att du snackar cirkulära tvärsnitt som är någonting helt annat. Det ska till bra många lager silvertejp för att uppnå samma böjmotstånd som en plexiglasskiva.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Sawchuk:

Vilka amatörer, det är ju så att man blir mörkrädd. Man undrar om funktionärerna har läst någon hållfasthetslära överhuvudtaget som tror att det är en smart idé att sätta lite isoleringstejp över hålet. En kraftig tackling där och -BANG-.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Bittesehr:

Gillar inte att ha K-Fop i förstakedjan... Men jag antar att man kör som i NHL och låter K-Fop ta det defensiva ansvaret.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahl Bundy:

Ja, det känns stabilt. Vi får väl hoppas att inte Cheechoo har försökt ringa.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Jag byter tråd.

"Det är bättre att vi väntar och ser så att vi hittar rätt typ av spelare och så att vi vet att det kommer att tillföra nånting, säger Andersson."

Har vi hört det förut?

Cook tycker jag inte tillförde något mer än de som finns tillgängliga för spel nu, men att man lät Dimitrakos gå tycker jag är väldigt märkligt. För det första så såg det faktiskt ut som att han var lite på gång, för det andra tog han inte upp någon icke-EU-plats och för det tredje var han trots allt precis den spelartyp som MoDo saknade. Hellre en iskall målskytt med potential än ingen målskytt alls.

Att marknaden skulle vara så död är en visa som har dragits sedan Eckes tid. Timrå har dragit in två forwards och en back, kanske inte av den klass MoDo är ute efter, men som ändå hade gått rätt in i andrakedjan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Jag har svårt att se att han skulle vara ett större rundningsmärke än till exempel Hasse... Och Tollefsen lyckades anpassa sig väldigt fort, så jag vet inte jag... Med tanke på hur död marknaden verkar så undrar jag hur många bättre offensiva backar det finns som kan tänka spela för MoDo till ett modest pris med tanke det prekära läge man befinner sig i.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:

Nu kan jag inte påstå att jag har följt Anders så mycket de senaste åren, men jag bli lite förvånad över hur mycket dynga folk kastar över honom. Till så sent som 07/08 var han helt ordiniare i NHL. Säsongen 08/09 smällde han in 49 poäng på 64 matcher i AHL, det näst bästa poängsnittet bland samtliga backar. Förra säsongen fick han återigen pröva på NHL-spel och spela åtminstone 20 matcher.

Det känns som att jag har missat någonting här. Visst ska man inte stirra sig blind på statistik, men när han år efter år får chansen i NHL och öser in poäng i AHL, varför skulle han misslyckas så fatalt i Elitserien? De vanligaste klagomålen är att han är lat, ett väldigt konstigt argument eftersom många tidigare har försvarat Svartvadet och co's indivuella sommarträning med att "spelare som har kämpat sig till att bli ordinarie i NHL har tillräckligt med diciplin för att sköta sådant på ett bra sätt".

Om Eriksson nu hade varit så lat så hade han givetvis aldrig fått så många chanser i NHL.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:

Hur vet du att Cheechoo vill spela i Europa? Varför tror du inte att någon KHL-klubb har plockat honom i sådana fall?

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Berka:

Vilket trams. Nog för att backarna är klena i uppspelsfasen, men faktum är att MoDo har dominerat ganska många matcher spelmässigt den här säsongen. Det givna problemet är givetvis den totala avsaknaden av spetskompetens. Många av målen man har producerat har tillkommit i redan avgjorda matcher, men det behövs fler spelare som Byron, som enkelt kan föra in pucken över blå, trampa förbi backen och sprätta upp den i nättaket.

Själv är jag helnöjd med Tollefsen, Timander, Josefsson och Westin. Får man in en riktig kanonback så räcker det gott och väl med Jonsson som sjätteback, som faktiskt bara har varit inne på två baklängesmål i spel 5 mot 5 den här säsongen.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

Randy vore ju kalas.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MorganaLefaey:

Vad gör egentligen Ziggy nuförtiden?

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

Ja, de visade en hel del framförhållning när de bestämde sig redan i våras för att stänga ner MoDo-forumet. På så sätt slipper Freddan ytterligare skämt om Göran Greider när han gör storartad parodi på ishockey i media.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
yaqop:

Ja, den var härlig. Retsamt på ett fyndigt sätt. Man häcklar motståndarfansen samtidigt som det leder till skratt. Mer sådant!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

"Nubben" känns inte som en så dum lösning egentligen. Säga vad man vill, men snacka kan han ju.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Bragd-Birger:

Skönt att du utnyttjar yttrandefriheten i MoDo-gästboken. Sådana där provokationer renderar ju i automatisk avstängning, utan förvarning på andra håll...

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Gustafsson:

Trots att MoDo dominerade hela matchen hade Timrå betydligt fler klara målchanser. Det som slår mig mest är att det aldrig finns någon ens i närheten av mål när backarna skjuter, vare sig i powerplay eller spel 5 mot 5. Det är som att de sugs ut mot sarghörnen så fort backarna får pucken. När målvakten sedan släpper retur har han fyra lagkamrater omkring sig. Jag som trodde att MoDos nya stil var att köra tufft och vara jobbiga?

Jag börjar undra ifall Boork har rätt, att MoDo är för dåligt tränade (trots de sedvanliga rapporterna). Kanske inte spelare som Sundström och Skröder orkar att köra dump-and-chase-hockey i 60 minuter.

Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
liston:

Grattis till segern. Timrå med sina 13,1% inför matchen ger MoDo en lektion i hur man spelar powerplay. Det känns lite förnedrande.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

Ja, han och Ritchie skulle nog bli ett bra radarpar. Men han lär kosta multum.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

Ja, jag tycker nog ändå att det är lite märkligt att man lät Dimitrakos gå utan att ha en ersättare klar. Han tog ju inte upp någon icke-EU-plats heller.

Faktum är att Dimitrakos är MoDos fjärde bästa målskytt... Det säger en del.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Gustafsson:

Det är lätt att säga att spelet 5 mot 5 är bra när motståndarna backar hem och bevakar ledningen (vilket de flesta lag gör när de leder med tre mål på bortaplan).

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Björn W:

Jag har nog aldrig sett Svartvadet så uppgiven.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Wayne Gresky:

...Bortsett från att "förstakedjan" är värdelös.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Gustafsson:

Jag tycker lite synd om Byron, han får verkligen göra precis allting på egen hand.

Byström visar klass, ge honom mer istid!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:

Äh, Westin har varit mycket bra, inte bara i jämförelse med de andra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:

Det mest tragikomiska är att domaren inte ens lyckas se det trots att han står i perfekt läge.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
NuMo:

Det är nog dags för Poffa att börja spara så att han kan betala arnio.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:

Kvällens enda glädjeämne är Jens Westin som ser glödhet ut både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker att han har utvecklats något enormt sedan Challe började matcha honom i Power Play.

Det ska för övrigt bli intressant att se om Ludvig får chansen nu när Tollefsen är utvisad.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan:

Tarkki har varit fruktansvärt dålig i de sista matcherna han har stått. Jag är inte förvånad. Ofattbart att man bytte ut Dahlberg.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:

Han är ju tamejtusan helt bäng i bollen. Ros börjar framstå som kunnig i jämförelse, det säger väl det mesta.

Sedan är det roligt hur han gör om historien, som att Nordström inte blev utvisad efter cross-checkingen på Peter Forsberg... Att han i själva verket fick Game Misconduct och som sedan blev avstängd i ytterligare två matcher spelar ju mindre roll.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå 101123
Poffa:

Jag tycker att man ska testa Sundström och Dimitrakos. Den förstnämnde är suverän på att slå de där snabba uppspelen och Dimitrakos ligger ofta på rulle.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå 101123
Rytter:

Grundserien:

06/07 - 93,4%, 2,00
07/08 - 93,2% 2,01
08/09 - 91,4% 2,47
09/10 - 90,2% 2,81

Ser du ett mönster? Att han gjorde det bra under 10 matcher i slutspelet ifjol förändrar ingenting.

Att Skröder gick från 59 till 33 poäng, trots att han fick spela med poängligevinnaren hela säsongen, säger väl det mesta. Han har uppenbarligen stora problem med sin rygg och är därmed vet man verkligen inte vad man får. Jag är övertygad om att Skröder kostar betydligt mer än han smakar.

Med tanke på omständigheterna tycker jag emellertid att det var rätt att behålla Skröder, men han känns verkligen inte som en spelare för förstakedjan längre. Det gjorde han inte förra säsongen heller.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå 101123
shinzawai:

Grejen är ju den att dessa spelare inte är välscoutade. Tvärtom har man förlängt med eller värvat namnkunniga spelare med nedåtgående formkurvor (Skröder, Hållberg, Dimitrakos, Tarkki).

Pikkarainen är ett exempel på en välscoutad spelare. Ingen kände till honom när han kom, han hade aldrig gjort speciellt mycket poäng tidigare, utvecklades till en av seriens bästa offensiva backar.

· 287 ·
Om Bad_Brett
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE