Historik
Föregående · 81 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Färjestad värvar också från AHL.
Länkar:
Luke Philp - Stats, Contract, Salary & MoreAvslöjar: Luke Philp ett hett spår i Färjestads forwardsjakt
Luke Philp - Stats, Contract, Salary & MoreAvslöjar: Luke Philp ett hett spår i Färjestads forwardsjakt
MoDo Hockey > Sv: Silly season
M Horava: Bogren misslyckades ju totalt i slutspel förutom förra säsongen. Han verkar vara duktig på att sätta en struktur, men fick en del kritik för att inte matcha laget utifrån dagsform osv. Tror han hade haft större chanser att lyckas om han hade fått ta med sig sin stab. Sen hyllas ju Kimbys insats som ass där, i den kontexten kanske man också kan ägna en tanke åt att Hellqvist fick en assistent som knappt hade hunnit ta av sig spelarutrustningen innan han klev in i båset.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Sven.Savage: Jag är förväntansfull över att se vilka fler som ansluter till Brynäs och framförallt hur de nya spelarna kommer att prestera. Om de är lika bra som på pappret, så ser jag Brynäs som en stark guldkandidat, men ganska vanskligt att ha säkra åsikter om spelare som man inte har sett än. Förutom Clara och Bäckis, så ska man ha in en back och kanske en till center/forward (beroende på Bäckis status, gissar jag).
Eftersom Bertilsson är långtidsskadad behöver man en till back, får se om det blir någon spetsig eller mer av en breddback.
Bäckis kommer säkert att försöka spela, men om han verkligen kommer att kunna få ihop det är nog en annan sak, lite som med Foppas sista comeback i Modo. Det räcker ju inte med att bara kunna sätta på sig en hockeyutrustning för att kunna prestera på elitnivå, kroppen måste också kunna hantera situationen.
Angående Wennerholm, så tippade han Brynäs hela vägen i HA, så där fick han också rätt.
Eftersom Bertilsson är långtidsskadad behöver man en till back, får se om det blir någon spetsig eller mer av en breddback.
Bäckis kommer säkert att försöka spela, men om han verkligen kommer att kunna få ihop det är nog en annan sak, lite som med Foppas sista comeback i Modo. Det räcker ju inte med att bara kunna sätta på sig en hockeyutrustning för att kunna prestera på elitnivå, kroppen måste också kunna hantera situationen.
Angående Wennerholm, så tippade han Brynäs hela vägen i HA, så där fick han också rätt.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
IronKrook: Ja, det finns fortfarande över 30 kontraktslösa right-backar på AHL:s free agency, men Rafferty är definitivt en av de bästa bland de realistiska alternativen. Att Rafferty fick minskat förtroende i Griffins skulle kunna bero på tuff konkurrens, det är ju ett riktigt bra AHL-lag. Guénette är också intressant, men antagligen för ung för Europa.
Man skulle ju också kunna ta in en tvåvägsback som inte nödvändigtvis är poängstark, alltså någon som inte spetsar till utan snarare breddar backsidan. Typ Livingstone och Didiér är potentiella breddbackar.
Man skulle ju också kunna ta in en tvåvägsback som inte nödvändigtvis är poängstark, alltså någon som inte spetsar till utan snarare breddar backsidan. Typ Livingstone och Didiér är potentiella breddbackar.
Länkar:
Maxence Guénette - Stats, Contract, Salary & MoreJake Livingstone - Stats, Contract, Salary & MoreJosiah Didier - Stats, Contract, Salary & More
Maxence Guénette - Stats, Contract, Salary & MoreJake Livingstone - Stats, Contract, Salary & MoreJosiah Didier - Stats, Contract, Salary & More
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ellis: Bäckis har ju inte spelat regelbundet på flera år. Det skulle finnas stora fördelar för honom att spela CHL/träningsmatcher innan seriestarten.
Om Bäckis inte gör comeback, eller har en osäker fysisk status, så kommer nog Brynäs att ta in ett annat centeralternativ inom kort. Det skulle kunna ge en indikation på hur man ser på Bäckis status.
Om Bäckis inte gör comeback, eller har en osäker fysisk status, så kommer nog Brynäs att ta in ett annat centeralternativ inom kort. Det skulle kunna ge en indikation på hur man ser på Bäckis status.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Lemp: Kollar på kontraktslösa NHL-backar. Realistiskt sett borde inte alla de här få nya kontrakt där borta.
Chad Ruhwedel - gammal (35) men allround-back som säkerligen inte skulle göra bort sig. Blev mycket AHL-spel 24/25 så kanske inte så troligt med nytt kontrakt där borta. Luktar Tyskland.
Jan Rutta - också gammal (34). Relativt ordinarie i NHL, blir nog kvar där borta. Känner givetvis Kempny men känns som en lite för hög hylla.
Grant Hutton - 29 är en bra ålder, lyckats få 31 NHL-matcher som odraftad är respekt, men rent spontant mer en spelare för mindre isar?
Kanske blir en AHL-rightare men mer troligt en leftare.
Chad Ruhwedel - gammal (35) men allround-back som säkerligen inte skulle göra bort sig. Blev mycket AHL-spel 24/25 så kanske inte så troligt med nytt kontrakt där borta. Luktar Tyskland.
Jan Rutta - också gammal (34). Relativt ordinarie i NHL, blir nog kvar där borta. Känner givetvis Kempny men känns som en lite för hög hylla.
Grant Hutton - 29 är en bra ålder, lyckats få 31 NHL-matcher som odraftad är respekt, men rent spontant mer en spelare för mindre isar?
Kanske blir en AHL-rightare men mer troligt en leftare.
Länkar:
Chad Ruhwedel - Stats, Contract, Salary & MoreJan Rutta - Stats, Contract, Salary & MoreGrant Hutton - Stats, Contract, Salary & More
Chad Ruhwedel - Stats, Contract, Salary & MoreJan Rutta - Stats, Contract, Salary & MoreGrant Hutton - Stats, Contract, Salary & More
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Träklubba: Days skridskoåkning gör honom intressant men finns många bättre backar där ute. Jag är lite nyfiken på till exempel John Ludvig som bara är 24, gjorde många poäng som junior och är byggd som en kub. Annars verkar Lucas Johansen som ett bra alternativ, man skulle ju gärna ta en sån kille på 2-årskontrakt.
Ser förresten på EP att Lajoie är nära Avangard Omsk enligt ryska medier.
Ser förresten på EP att Lajoie är nära Avangard Omsk enligt ryska medier.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
{10638}: Absolut, om nu Lajoie överhuvudtaget är aktuell för SHL. KHL, Schweiz och AHL själva verkar vara ganska sugna på AHL-toppbackar.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
fryppe: Ja, den är värd att lyssna på. Han säger bland annat att han gick ner i tredjekedja 24/25 och spelade mer BP än PP, därav den minskade poängskörden. Också viktigt att förstå att han spelade i ett topplag i AHL (många svenskar verkar inte fatta att det är stor skillnad mellan lagen där).
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
fryppe: Kan rekommendera det här podd-avsnittet med honom. Det är från 29/4 iår så inte jättegammalt.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ellis: Deras kontrakt går ut efter den kommande säsongen. Jag menar att man redan nu skulle kunna förlänga kontrakten för att skapa kontinuitet i flera år framöver. Just nu har Brynäs oerhört många spelare med kontrakt som går ut om ett år.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
honken21: Jag tycker att man ska förlänga med Kopacka, Bobby, Andersson och Kinnvall redan nu. Även Silfverberg och Rödin om de vill. Alla skulle kunna vara stommespelare, finns ingenting som säger att man måste vara svensk för att ingå i stommen. Skulle också skapa en kontinuitet och mindre osäkerhet längre fram.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Ja, skulle tro att truppen spikas inom 1-2 veckor. Märks att allt fler från free agencyn i Nordamerika vänder till Europa/KHL. Tyvärr har flertalet AHL-toppspelare hamnat i KHL de senaste veckorna.
Finns fortfarande spelare i alla kategorier från agencyn:
1) NHL-utfyllnadsspelare som ännu inte fått nya kontrakt. Oftast äldre spelare men också några yngre.
2) AHL-toppspelare. Vissa som fått "veteranstatus" (exempelvis Bellows) får svårare att hitta nya arbetsgivare där bara av den anledningen.
3) AHL-utfyllnadskillar som inte skulle behöva ha framträdande roller i SHL.
4) Spelare som varit mellan AHL och ECHL, som Bengtsson när Brynäs tog honom. Tveksamt om de kan hävda sig i SHL, generellt sett snarare spelare för HA.
Det som man kan se har blivit ganska urvattnat är utbudet av svenska spelare, och i det stora hela finns relativt få européer på marknaden. Det är mest nordamerikaner nu, men finns givetvis undantag.
Spelare som sitter på kontrakt i Schweiz kan bli tillgängliga om de värvar från free agencyn. Kommer säkert bli några enstaka till, men vissa har spelat i KHL efter krigsutbrottet och är därmed inte aktuella för SHL.
Skönt att Delia och Bellows är klara. Om de sista pusselbitarna är från en liknande hylla så tycker jag att Brynäs har ligans bästa lag på pappret (dock en osäkerhet för hur vissa spelare som är bra på pappret kan prestera i SHL som liga).
Finns fortfarande spelare i alla kategorier från agencyn:
1) NHL-utfyllnadsspelare som ännu inte fått nya kontrakt. Oftast äldre spelare men också några yngre.
2) AHL-toppspelare. Vissa som fått "veteranstatus" (exempelvis Bellows) får svårare att hitta nya arbetsgivare där bara av den anledningen.
3) AHL-utfyllnadskillar som inte skulle behöva ha framträdande roller i SHL.
4) Spelare som varit mellan AHL och ECHL, som Bengtsson när Brynäs tog honom. Tveksamt om de kan hävda sig i SHL, generellt sett snarare spelare för HA.
Det som man kan se har blivit ganska urvattnat är utbudet av svenska spelare, och i det stora hela finns relativt få européer på marknaden. Det är mest nordamerikaner nu, men finns givetvis undantag.
Spelare som sitter på kontrakt i Schweiz kan bli tillgängliga om de värvar från free agencyn. Kommer säkert bli några enstaka till, men vissa har spelat i KHL efter krigsutbrottet och är därmed inte aktuella för SHL.
Skönt att Delia och Bellows är klara. Om de sista pusselbitarna är från en liknande hylla så tycker jag att Brynäs har ligans bästa lag på pappret (dock en osäkerhet för hur vissa spelare som är bra på pappret kan prestera i SHL som liga).
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Clara, Bäckis, en back och kanske en center som även kan spela ytterforward beroende på säkerheten kring Bäckis situation.
Spännande att se vem backen blir. Finns fortfarande otroligt många free agents. Deadlinen för att ta kontrakterade HA-spelare har passerat så blir ingen därifrån. Finns en del veteraner som inte verkar få plats i NHL, men finns också mycket kvalitet kvar på AHL-marknaden.
Spännande att se vem backen blir. Finns fortfarande otroligt många free agents. Deadlinen för att ta kontrakterade HA-spelare har passerat så blir ingen därifrån. Finns en del veteraner som inte verkar få plats i NHL, men finns också mycket kvalitet kvar på AHL-marknaden.
+ 7
Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen: Ja, men proportionerna blir också väldigt missvisande när du redogör för antal miljoner utan att sätta in kontexten över hur stora kommunerna är. Leksand har drygt 16 000 invånare och precis som i alla kommuner är långt ifrån alla skattebetalare.
Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen: Är det verkligen självklart för en kommun att skänka pengar till en verksamhet/företag med argumentet att de genererar stora skatteintäkter? Med den logiken borde ju kommuner skänka pengar till alla stora arbetsgivare?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
mattias - 74: Midsommar i Dalarna har blivit en riktig turistfälla.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Sven.Savage: Rätt bra källor som rapporterar om att Södertälje vill ha Kempe. De kanske tror att han blir billig om han vill bo i Stockholm och de är enda klubben inom närområdet som erbjuder kontrakt, men han framstår inte som jättetaggad i intervjun.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Namedroppar några billiga backar som skulle kunna bli breddback i laget.
Joni Jurmo. På väg att bryta sitt kontrakt med Calgary. Kanske vore ett intressant projekt att ta sig an.
Matias Rajaniemi. Lite samma här. Bra ålder och storlek.
Anton Malmström. Doldis vars karriär påminner lite om Bengtssons. Borde inte kräva en stor roll.
Mikko Kokkonen. Finländsk back som man förmodligen kunna skulle kunna skriva flerårskontrakt med, men kanske för bra för rollen?
Eller ska Brynäs helt enkelt gå all-in på en mer etablerad back som kan ta en större roll?
Joni Jurmo. På väg att bryta sitt kontrakt med Calgary. Kanske vore ett intressant projekt att ta sig an.
Matias Rajaniemi. Lite samma här. Bra ålder och storlek.
Anton Malmström. Doldis vars karriär påminner lite om Bengtssons. Borde inte kräva en stor roll.
Mikko Kokkonen. Finländsk back som man förmodligen kunna skulle kunna skriva flerårskontrakt med, men kanske för bra för rollen?
Eller ska Brynäs helt enkelt gå all-in på en mer etablerad back som kan ta en större roll?
Länkar:
Joni Jurmo - Stats, Contract, Salary & MoreMatias Rajaniemi - Stats, Contract, Salary & MoreAnton Malmström - Stats, Contract, Salary & MoreMikko Kokkonen - Stats, Contract, Salary & More
Joni Jurmo - Stats, Contract, Salary & MoreMatias Rajaniemi - Stats, Contract, Salary & MoreAnton Malmström - Stats, Contract, Salary & MoreMikko Kokkonen - Stats, Contract, Salary & More
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: Så sammanfattningsvis tycker du att LP hade blivit en belastning för Modo och inte platsar i era 3 första kedjor men menar ändå att det vore en flopp om han inte tar en topproll i Brynäs?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: Så du menar att om man blir lovad en roll i Modo så kommer det definitivt att bli så, men alla andra lags sportchefers löften betyder absolut ingenting? Du råkar inte hålla på Modo, va?
Sen borde du verkligen se intervjun med Pettersson om varför han valde Brynäs. Den omkullkastar helt dina fantasier om att han har blivit lovad en topproll.
Sen borde du verkligen se intervjun med Pettersson om varför han valde Brynäs. Den omkullkastar helt dina fantasier om att han har blivit lovad en topproll.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: Om du kan berätta för oss dödliga vad Alcén har sagt till Pettersson och Anaheim, och redan vet exakt hur säsongen 25/26 kommer att utspela sig med istider och så vidare, så får du gärna berätta för oss.
Om du har all den faktan svart på vitt kan vi ju dra tvärsäkra slutsatser.
Om du har all den faktan svart på vitt kan vi ju dra tvärsäkra slutsatser.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: Hur lockar er sportchef spelare till Modo? Genom att säga att de inte kommer att få spela?
I intervjuerna med Pettersson är det ganska tydligt att han förstår att han kommer att få kriga om en plats långt ner i laget, men samtidigt betonar han att Brynäs har 4 starka kedjor där alla vill spela hockey.
I intervjuerna med Pettersson är det ganska tydligt att han förstår att han kommer att få kriga om en plats långt ner i laget, men samtidigt betonar han att Brynäs har 4 starka kedjor där alla vill spela hockey.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: Det är fult att ljuga. Jag påpekade att varken du eller jag vet vilken roll Pettersson kommer att få, och att alla som är ”säkra” på vilken roll Pettersson kommer att få endast spekulerar. Särskilt med tanke på att Brynäs inte ens har spikat truppen.
Förresten spännande att se vad som händer med inte bara Strömgren utan också Wallinder efter kommande säsong. Känns som att det är dags för NHL-debut snart för Wallinder.
Förresten spännande att se vad som händer med inte bara Strömgren utan också Wallinder efter kommande säsong. Känns som att det är dags för NHL-debut snart för Wallinder.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Skrubben: Det skulle vara intressant att se en analys av den här backen. Minns honom som en stabil pjäs från landslaget, men inte riktigt vad man tänker att Brynäs letar efter.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
xxx BIF xxx: Samtidigt är det teoretiskt omöjligt för Alcén att göra ett dåligt jobb utifrån ditt perspektiv, eftersom inte ens ett lag som stod för en historisk degradering betraktas som ett dåligt lagbygge, trots att det stod för det ultimata misslyckandet på isen.
Gick liksom inte att misslyckas mer, men likväl intalar du dig att truppen minsann var bra byggd. Don Quijote-varning deluxe.
Gick liksom inte att misslyckas mer, men likväl intalar du dig att truppen minsann var bra byggd. Don Quijote-varning deluxe.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Fofi : På ett sätt vill man ju ha in en spetsback, men hur får man till rollfördelningen när Bertilsson kommer tillbaka? Ok att man kan köra på 7 backar, men 8 går ju inte. Eller ska man helt enkelt ”kalkylera” med att 1-2 kommer gå sönder?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Bertilssons skada har en tydlig tidsplan med rehab efter operation och som jag förstår det kommer alla elitidrottare som får den typen av skador år 2025 tillbaka om de vill, och det gör ju Bertilsson. Det är egentligen inga konstigheter.
I Bäckis fall vet han nog inte ens själv om det kommer att funka. Att han bara skulle kliva in med en helt skadefri kropp känns ganska långsökt, tyvärr.
I Bäckis fall vet han nog inte ens själv om det kommer att funka. Att han bara skulle kliva in med en helt skadefri kropp känns ganska långsökt, tyvärr.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Vi får väl se vilken profil den nya backen har. Vi drömmer om en Söderström-ersättare, men det skulle också kunna bli någon av mer breddkaraktär. I motsats till Bäckis, så VET vi ju trots allt att Bertilsson kommer att kunna spela så småningom.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Fjällby och Hägg blir nog förstärkningar i BP. Har inte koll på Kempny men rent spontant borde han kunna göra ett rätt bra jobb i alla spelformer.
Kanske ligger en del av lösningen att få till PP i att inte belasta så många spelare i samtliga spelformer. Att få vissa spelare mer utvilade när det är dags för PP.
Kanske ligger en del av lösningen att få till PP i att inte belasta så många spelare i samtliga spelformer. Att få vissa spelare mer utvilade när det är dags för PP.
+ 9
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Powerplay var inte tillräckligt bra för att vinna SM-guld förra säsongen och en playmaker var den pusselbiten som saknades där. Självklart kan inte den pusselbiten stå och falla med en (förvisso magisk) spelare som inte har spelat regelbundet på flera år. Det säger sig självt. Att inte ta in en till center skulle dessutom skapa en hets och press att matcha Bäckis hårdare, och det finns ingenting gynnsamt med att skapa de omständigheterna.
Att man har en till etablerad ytterforward i truppen (Indrasis vs Kieffer och Fjällby) är helt rimligt sett till att truppen var lite för tunn 24/25 och att man ska spela fler matcher nu med CHL.
Att man har en till etablerad ytterforward i truppen (Indrasis vs Kieffer och Fjällby) är helt rimligt sett till att truppen var lite för tunn 24/25 och att man ska spela fler matcher nu med CHL.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Huge: När Alcén tillträdde var vi många som påpekade att det var en korkad rekrytering på kort sikt eftersom han saknade erfarenhet men att det kunde bli en bra rekrytering på lång sikt när han lärt sig jobbet.
På kort sikt fick vi ett lagbygge där tränaren tilläts handplocka överbetalda och medelmåttiga landsmän, vilket inte hade skett med en erfaren sportchef och vilket ledde till degradering. Vart var din dumstrut då?
Lyckligtvis slöt sig alla bakom föreningen efter degraderingen och gav såväl många av spelarna som Alcén nya chanser - som de har tagit.
På kort sikt fick vi ett lagbygge där tränaren tilläts handplocka överbetalda och medelmåttiga landsmän, vilket inte hade skett med en erfaren sportchef och vilket ledde till degradering. Vart var din dumstrut då?
Lyckligtvis slöt sig alla bakom föreningen efter degraderingen och gav såväl många av spelarna som Alcén nya chanser - som de har tagit.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
DNo: Tror man ska vara lite försiktig med att hoppas på Scott som en spelare i en av toppkedjorna. Han blixtrade till i slutspelet, men sett över hela säsongen var hans roll som ”farsa” till yngre i fjärdekedjan. Det är nog den rollen han ska ha nu också, men med möjligheter att spela högre upp vid skador.
Brynäs behöver en spelskicklig center som löser upp knutar i powerplay. Schroeder blev aldrig riktigt den spelaren. Givetvis skulle en frisk Bäckis vara det, men jag tror att man kommer ta in en annan center och se Bäckis som en bonus. Den där Jan Jenik vore nog perfekt men vet inte hur troligt det är att han lämnar Nordamerika.
Brynäs behöver en spelskicklig center som löser upp knutar i powerplay. Schroeder blev aldrig riktigt den spelaren. Givetvis skulle en frisk Bäckis vara det, men jag tror att man kommer ta in en annan center och se Bäckis som en bonus. Den där Jan Jenik vore nog perfekt men vet inte hur troligt det är att han lämnar Nordamerika.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Berge: En högerfattad back som är duktig i powerplay skulle vara perfekt att få in nu. Undrar hur den här killens skridskoåkning är?
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Spelar inte så stor roll om fördelningen av istid i 5mot5 är jämn. Det är istiden i special teams som blir avgörande.
Bellows tar nog Indrasis plats där men Fjällby kanske kommer spela BP snarare än PP. Special teams var ett problem i slutspelet och jag tror en den av problematiken låg i att för många spelare spelade i alla spelformer.
Bellows tar nog Indrasis plats där men Fjällby kanske kommer spela BP snarare än PP. Special teams var ett problem i slutspelet och jag tror en den av problematiken låg i att för många spelare spelade i alla spelformer.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Erat: Det skulle bli en ganska stor press att matcha Bäckis om man inte tar in en till center, och den pressen tror jag att man helst slipper. Och det är fortfarande oklart om Svrcek blir kvar.
Brasklappen är om Lucas Pettersson imponerar våldsamt som center på träning, då vore det logiskt att ge honom en större roll än man kanske tänkte initialt.
Brasklappen är om Lucas Pettersson imponerar våldsamt som center på träning, då vore det logiskt att ge honom en större roll än man kanske tänkte initialt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Erat: Ja, och detta verkar definitivt vara en spelare som ”går på insidan” vilket Brynäs behövde.
Väldigt övertygande värvningar den senaste veckan. Undrar hur man tänker kring den sista backen; blir det en rutinerad räv som fyller ut laget eller en mer spetsig typ?
Väldigt övertygande värvningar den senaste veckan. Undrar hur man tänker kring den sista backen; blir det en rutinerad räv som fyller ut laget eller en mer spetsig typ?
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Väldigt överraskande, med hans CV trodde man absolut på en fortsättning i Nordamerika, men detta visar bara hur rätt det var att invänta free agencyn. Rent spontant känns detta som en spetsspelare i SHL.
Bra ålder och ungefär 33/67 i fördelningen mellan spel i NHL och AHL. Han är absolut ingen spelare som har varit cementerad i AHL.
Bra ålder och ungefär 33/67 i fördelningen mellan spel i NHL och AHL. Han är absolut ingen spelare som har varit cementerad i AHL.
+ 20
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
En kvällsnyhet är att Gunler har förlängt med Carolina.
Lite annat från AHL är att Tyler Madden har skrivit på för en tysk klubb och att Cedric Paré har förlängt med Marlies.
Madden hade ett intressant CV för Brynäs.
Lite annat från AHL är att Tyler Madden har skrivit på för en tysk klubb och att Cedric Paré har förlängt med Marlies.
Madden hade ett intressant CV för Brynäs.
Länkar:
Canes Sign Gunler, Bayreuther To One-Year Deals | Carolina HurricanesTyler Madden - Stats, Contract, Salary & More
Canes Sign Gunler, Bayreuther To One-Year Deals | Carolina HurricanesTyler Madden - Stats, Contract, Salary & More
+ 6
Föregående · 81 · Nästa
Med regelverket som AHL har är det oundvikligt att bra spelare blir tillgängliga. Det är fler som uppnår veteranstatus än som lägger av, och de får bara ha ett begränsat antal av de spelarna i varje lag.
Precis det som hänt för killen som Färjestad är på väg att värva nu, samma sak med Bellows.