Historik
Föregående · 53 · NästaDJ Hemp:
Med en arena inne i hamnen får hela sundsvalls city gångavstånd till hockey.
Och samtidigt får alla i centrala vivsta åxå gångavstånd till arenan i stan och det får vi tacka Ewa Lindstrand för :)))
Är i mobilköpartankar, med två krav.
1, Spotify
2, Radio
Och ett tips på nått annat än en iphone som jag tycker inte är värt priset..
Förslag, någon??
Fy fan vad pinsamma årets upplaga är att förvalta en ledning.
John K:
och kommentatorn säger att Mattias Karlsson är en viktig spelare för Timrå. På vilket sätt är Semlan viktig??
Hahl Bundy:
Skulle tro att Challe i sin iver att få rubriker tänjer lite på sanningen om vad som sagt och inte sagt.
Han kan ju inte vara helt omedveten om sina begränsningar som tränare, det är ju bara att ta en titt i tabellen..
T T:
Klockren kommentar.
"”Det är tur att Sundsvall Hockey har med tillägget HOCKEY i sitt namn så att man förstår vad dem sysslar med därute!” "
Hehe
Anledningen till att han utnyttjar klausulen är nog att han inte kan få ett bättre avtal någon annanstans. Med andra ord, hans marknadsvärde är en aning begränsat.. ......
Hemska tanke, var själv på Thåström på Annexet i fredags, inga syntfrillor i sikte :)
Kan nån hjälpa mig med länken till flygfyrarna som fanns här för nån vecka sen?
Bragd-Birger:
Kan det vara så att Linkan kanske inte har det mandat som krävs för att han skall kunna göra ett bra jobb? En sportchef måste få fria tyglar att göra det som han tror på.
Jag tror kanske inte att det är lämpligt att klubbdirektören och klubbens ordförande fungerar som sportchefer.
Dom har andra viktiga funktioner i klubben. Det som kännetecknar en bra ledare är att kunna delegera.
Så Linkan måste kanske sätta sin egna anställning på spel. Antingen så ska han han det mandat som en Sportchef kräver. Eller så loggar han ut och går tillbaka till försäkringsbranchen. Robban såg att det fattades mandat och gick tillbaka till Norrporten. Heders!
Jo, men då kan man ju inte lämna över ansvaret till Linkan att signa kontrakt och jaga spelare.....
Har det inte med förmågan att föra en match? Mot HV etc. behöver vi inte föra matchen, då gäller det bara att hålla i hatten. Mot RBK och SSK är det en annan femma, då måste vi hålla i taktpinnen.
Överlever vi denna säsong måste Janne Söderström göra comeback i Timrå IK's organisation. Det får vara slut på lallarna i styrelsen som sitter där bara för att det är fiiiint att frottera sig på matcherna.
Två på rak arm. Pernilla Berg och Bjarne Tier, ni kan gå hem nu!!
Timrå IK måste komma tillbaka till rötterna.
Pär:
Hur är det möjligt? Man har:
1, Elitseriens billigaste Arena
2. Ett lågbudgetlag
3. Den minsta ett litet kansli med få anställda.
Linkan i Aftonbladet på frågan "Vilket lag har värvat bäst hittills?"
- Jag tycker också att vi har gjort det bra.
Men va fan Linkan, driver du med oss?
TIKbiff:
En trepoängare på bortaplan i år är ju inget önskescenario om man skall spela kvalserie i vår.
En trea på bortaplan i år, och 9 tappade poäng mot Rögle i år och till detta skall läggas matcher mot LIF, huvva.
Tänk om man hade satsat på ett lite men dyrare slagkraftigtare lag än ett lågbudgetalternativ som man blir tvungen att förstärka med dyra b-lirare.
Men det kommer att bli spännande......
250kg kärlek: Här kommer en till fråga:
Vid jul byggde jag en dator och stoppade in WIN 7, allt var frid och fröjd tills förra veckan, då fick jag felkoden " Disk boot failure",
Vad kan detta bero på och hur skall jag felleta??
Har provat att skifta satakablarna mellan disk och dvd.
Tacksam för tips.
"Challes kommentarer till dom övriga spelarna är så grova att dom inte ens passar i detta forumet,"
Med andra ord är inte Lillkenta och Challe stöpt i samma form? ;)
Sant, är det någon ska loggas ut från intranätet på Timrå Ik's kansli så är det Linkan. Vilken pajas.
Klart som fan att han har rätt. Det är inte grejen, grejen är kritik tar man internt. Inte så att dom på läktarna får ta del av ens åsikter.
Det är ju som att 250 kg går runt i butiken och vädrar sina åsikter om hans anställda bland kunderna i charken.
Linkans agerande visar med all önskvärd tydlighet amatörismen som genomsyrar klubben.
Nisse:
Läs Ambroos blogg! Han satt mindre än två meter från Linkan. Han som i höstas sa.
"- – Jag kan sticka ut näsan och säga att vi fått det vi velat ha,"
Linkan tror stenhårt på sitt lagbygge.
– Jag kan sticka ut näsan och säga att vi fått det vi velat ha
-Laget är en termometer som visar vilken standard det är på Organisationen.
Håll till godo
http://www.hockeysnack.com/medlem/ambroo/till-alla-er-med-skygglappar/index.php
Gjorde dom verkligen det?? Jag är inte så säker.
HV71 , FBK, LHC har riktigt bra organisationer , alla vi övriga sprattlar till lite nu och då.
Är inte laget man ställer på isen en direkt avspegling av hur standarden är på organisationen?
Linkans sågning av laget, tränare och spelsystem i dag på läktaren under matchen gör ju att man funderar på om han är rätt man som sportchef.
Varför inte favorit i repris??
Lillkenta och Eldebrink, eller Lillkenta och Tommy Sjödin?
TIKbiff:
Jämförde snittet i år med säsongen 06-07
I år ligger vi på 4888 pers i snitt per match, 06-07 landade det på 5210.
En skillnad på 322 personer / match. Om man tänker sig ett snittpris på 150 spänn ger det ett tapp på 48000 varje match. Om nu Timrå på en säsong tappar 1,3 milj i en förening som omsätter 100 milj så borde detta tapp ligga inom felmarginalen.
Vad jag vill mena är att vi borde han lika mycket pengar att lägga på spelartruppen och det kanske man åxå gör , men då bevisar det bara att firma Linkan/TJ inte besitter samma kunnande att hitta spelare som Nubben gjorde med lika tjock plånbok.
06-07 var vi ett stolpskott från SM-Guld och i år kanske vi tvingas spela Kvalserie.
Vilket bara bevisar min tes att Timrå IK som förening gjorde ett nedköp med linkan... Sad but true..
Långt tidigare? Det är ju liksom själva turbinen som genererar elströmmen som ligger före i linjen. Eller??
Men man kan ju tycka att det är slöseri med energi, tyvärr är det ju inte tillåtet i lagen att ta hand om spillvärmen...
Problemet med spillvärmen är att den är relativt lågvärdig, med andra ord så är det inte helt enkelt att lyfta temperaturen så pass mycket så att den går att transportera dom sträckor som behövs.
Man kan dra en parallel till när Zetterberg lirade i timrå innan han drog till NHL, vi hade kanske fixat ett slutspel utan honom. Alla förväntade sig gudomliga insatser varje gång han var på isen, och därför lade dom övriga inte manken till
att vi ev kommer att spela kvalhockey, brrrr. Sist vi gjorde det och klarade nytt kontrakt nere i Bofors den 12-apr-2002 så lovade Willysson att strippa om vi klarade nytt kontrakt. Och ja " se länk".
Fillingarna sköts i iväg i en geostationär omloppsbana runt ekvatorn, och jag vill inte ha mer rymdskrot där uppe;))
Föregående · 53 · Nästa
Dj Hemp:
Typ?
http://www.hockeysnack.com/image/file/700/900/montage.jpg