Historik
Föregående · 54 · NästaJohn K:
Och det är då inte TJ menar du??? Hans diktaturfasoner står mig upp i halsen...
Nu får du fan kamma dig!!!
Nubben har bevisligen det sportsliga bättre än någon annan i Timrå , det är bara att se på hans track-record.
Och kom nu fan inte och snacka om att Nubben att han hade mer resurser än Linkan. För det hade han fan inte, i alla fall inte i början, ( dom åren vi spelade slutspel).
Storheter hos Klubbdirektörer är att kunna lämna över ansvaret på dom som är bäst lämpade. Linkan är bara en marionett, fattar du inte det är det bara att beklaga....
erikson , du vet han som sänkte Selånger Bandy.
Vill ni skratta lite i bedrövelsen? http://st.nu/sport/timraik/1.1346131
Men dom är väl nöjda nu TJ, Challe och Christer.
Du menar han som är en lagom fet man i sina bästa år? Eller han som flinar från öra till öra så fort han missar öppet mål. Eller han som har sånt lillebrorskomplex för att brorsan hans gick i första rundan?
T T:
Challe:
- Månson är inget att han, vi tar Nevelainen i stället.
I kväll gav jag upp hoppet om att slippa Kvalserien. Den blir spännande i alla fall.
Varför får jag Göran Melander-vibbar på vissa inlägg här på HS.????
Hans standardkommentar var alltid.
- Det sa JAG för tre år sedan!
Fattar du inte att det inte satt i pengarna?????
Ingen i TIK får vara större än TJ, alla spotligths på honom!!
haggen:
Enligt uppgift så kommer varken Lander eller Erixon att skriva på så länge Challe står i båset.
En till sak:
Har CHALLE GETT SIG FAN PÅ ATT ÅKA UR??????????????
Hur fan kan man spela Nevalainen i PP i stället för Pärsinen? Karln är ju inne på baklängesmål hela tiden.
Kommer att bli en spännande kvalserie i år. FY FAN!!
Frella:
Där naglade du fast essensen hur det är att hantera en förening som går under principen, En medlem En röst.
Dom senaste årsmötena jag varit på så har det max varit 40 pers ett år, annars har det legat på 25-30 personer. Årsmötena har varit av akademisk natur där man på 10 min klubbat igenom det som styrelsen förberett. Sedan är det kaffe och bulle i 45 min, sedan åker man hem.
Om man VERKLIGEN vill var med och göra skillnad så måste man.
1, Vara medlem i Timrå IK
2, Vara minst 50 st som är helt överens om vad man vill åstakomma.
Men innan dess så måste man tänka vad man vill och hur det skall gå till. Detta arbete skall sedan resultera i ett antal motioner.
Sedan är det bara att dyka upp på årmötet och begära votering när motionerna avhandlas.
Men , men, men.
Alla här och hela klubbledningen vet att detta inte kommer att ske, så dom kan även i fortsättningen sova lungt om nätterna......
Grejen med Linkan är att han valdes av klubben för att han är lätt att köra över. Han är nog bara nöjd att han har en anställning som några till på kansliet. Det finns en enda person som har något att säga till om och det är "personalchefen". Han säger man inte emot såvida man inte vill käka blodpudding och nudlar....
Där tror jag att Micke Berglund är en värdig ersättare. Men vi har nog inte det som krävs för att bli ett topp fyra lag. Vi nosade på det det för nått år sedan men nu känns det avlägset. tyvärr
Vi är för dåliga och vad gör det föresten med en publik som inte ens kan dom mest elementära reglerna????
Det sitter 2 herrar på sektion K rad 10-15 och dom är så enögda att en modosupporter i jämförelse har fasettögon..
Med ditt resonemang så är det bara för marcus att dra ur kontakten till HS. För med 1.223.340 inlägg så har allt garanterat redan dryftats här......
RED DEVILS:
Det är inte där skon klämmer.
Grejen är den att har inte "ett par vissa" personer på kansliet kommit på iden så kommer den anses vara värdelös. Och detta är sant då jag på rak arm skulle kunna räkna upp minst 10 ideer som hamnat i papperkorgen för att man inte skall behöva ge cred till någon annan.
JimmyH:
Det jag kan reagera på är att vi gått från ett relativt etablerat slutspelsslag med Lillkenta till ett lindansarlag under Challes ledning.
Med Lillkentas ordspråk Ödmjuk och Våga kunde vi ta motståndarna med speed och energi. Vi var kanske inte bättre i skicklighet än våra motståndare, men fan vad vi åkte sönder dom hemma dom första 10 minuterna av matcherna.
Ursäkta mig, men vart fan är energin nu i tex Hynning, Styf, Karlsson etc.??
Vi är ett tråkigt lag på isen och är man sedan tidigare van med "fart och fläkt" så är förvånad att snittet "bara" minskat med 500 pers.
Jag kommer att gå i morgon och handla lite i kioskerna , men man får väl hoppas att dom slantarna går till att betala Magnus och Antons löner.
El Maco:
Ok att man kanske inte tror att två jetlag'ade junisar bidrar med något i morgon, men då skall man inte dagen innan gå ut i media och "vilja få hem dom till varje pris". För att mindre än ett dygn senare komma med någon efterhandskonstruktion a la "bättre att få hem dom hela (?) och utvilade"
Men vad vet jag " som såg en jetlag'ad Manderville göra en stormatch och ett straffmål efter ett dygn i flygstol" :))
hurvida Thai Air flyger eller flyger inte till Nordamerika är väl ändå inte intressant i ett TIK-perspektiv, i all fall inte för mig, och det var det jag menade. Men är du flygintresserad är det väl bara att skriva på. :))
Kan inte annat än hålla med, Timrå kommer jag att hålla på till korna går hem. Men dom som nu leder föreningen..... ja hjälp.
Man kan ju inte gå ut och snacka om att man skall flyga hem sin spelare,
"– Vi måste göra allt som står i vår makt för att få hem dem, säger tränaren Charles Berglund."
Och sedan gå ut och tycka att det är för dyrt. Jag menar vad inbillade dom sig att det skulle kosta för två biljetter?
Hynning och Karlsson skulle väl med sina sjukt överbetalande löner kunna betala biljetterna.
Fan vad less man blir på denna förening, dom som är satta för stunden att förvalta arvet "Timrå IK" har jag NOLL förtroende för. Vilka lallare , haha
Jaja sorry , annars anser jag att Aki-Petteri Berg är den bästa backen i Timrå någonsin. Oj nu svor jag i kyrkan :)
Timrå IK's bästa back i år förutom Sebbe som är skadad är en omskolad center. Man kan ju inte direkt påstå att det är slagsmål om istid bland backarna.
Jag ser inte kvalserien i sig som ett spöke. Årets utmanare känns inte på förhand som ett jättehot, det gäller bara att man är förberedd på vad som komma skall.
En kvalserie med 5 extra hemmamatcher är fina slantar att fylla på med.
Kan någon SNÄLLA lägga ett lock på Karlssons chipsskål??????
Pär:
I höstas intervjuades Christer Ericson i ST angående Timrå IK's framtid. Han nämnde tre punkter som man skulle lägga fram handlingsprogram innan julen 2009.
1. Hur man ska utveckla det sportsliga
2. Utveckla det affärsmässiga
3. Arenafrågan
Det känns som att 1 & 2 haltar nu djävluskt för tillfället och ett klargörande på TIK's hemsida borde vara klädsamt.
Letade men hittade inte länken, nått för länkfantomen TT att leta reda på :)
Det är väl bara att som medlem möta upp på årsmötet framåt vårkanten, och innan dess fundera ut lite frågor och kanske till och med skriva ihop en motion och hoppas på bifall vid omröstningen :))
Bara att föreningen vill ha hem dom tidigare borde ge signal till den övriga truppen att nu är det ingen lek längre.
liston:
Om det nu är ebb i Timrå IK's kassa så skulle kanske en kvalserie kunna vara räddningen. 5 hemmamatcher med förhoppningsvis ett snitt på 5000 pers.
Men då kan ju inte Challe stå i båset , hans behov att få pratminus i media kommer då att vara en belastning.
Men som vi spelar mot våra bottenkompisar så kommer vi inte att överleva då vi har en monumental förmåga att inte kunna föra matcher mot sämre lag.
5000 x 5 matcher med en snittbiljett på 180:- ger 4,5 millar. Och dessa kan ju komma väl till pass när man skall betala in pensionspengarna efter säsongen.
Det tragiska är att man har lyckats med att sudda bort allt det tik stod för när Kenta tränade TIK
5 Saker.
Challe, du kan åka hem nu, Ta in "gud förlåt mig" Boorken, den enda som kan bringa någon ordning i denna hönsgård
Linkan, åk tillbaka på IF och sätt dig och sälj försäkringar
TJ och HELA ledningen, ni har kapitalt misslyckats med att föra arvet vidare efter Janne Söderström. Gå ut i media och gör en pudel i morgon.
Tur att man inte äger ett årskort, för underhållningsvärdet är högre på Granloholmspensionärernas Bridgekvällar.
Undrar vilken som äter flest semlor av Bert Karlsson och Mattias Karlsson?
Därför mot dessa lag behöver vi inte föra spelet......
Så men lite otur så ligger vi på den mindre hedrande 12:e platsen om 6 1/2 h.
Ungefär lika enkelt som att värva Gamle Svarten till Timrå.... ;)
Förutom vid 3-2 målet då , 20 m fri sikt, och sedan ridå...
Men kul för Lander som gjorde båda målen :)
Det mest tragiska är att Linkan skrev ett två-årskontrakt med Semlan...
ursäkta mig, men är den där Karlsson på riktigt ??????
Han kan ju för fan inte ens åka baklänges, och bakom målet utan press så spelar han fast sig. Nå så pinsamt dålig att man mår illa.
Mathias:
Är du förvånad????
Ramlade poletten ner nu till slut????
ERGO:
E-On Arena och dess nuvarande placering är kanske inte den kassako som en del här inne verkar inbilla sig. Men vill man nödvändigt lira hockey i Sörberge så är detta en del av verkligheten med begränsade spelarbudgetar.
Eller så gör vi tvärt om och spelar ett länsderby i Lillstrimmahallen och låter biljetterna kosta 3000:- styck..... :))
Det är på tok för mycket inavel i Timrå IK. På alla nivåer.
Ta bara en sån sak som tillsättandet av sportchef. Linkan var väl det 5 valet eller nått sånt. Och enl uppgift så hade Inge Hammarström erbjudit sig att vara sportchef i sin moderklubb. Men tydligen hade 5 andra bättre CV än Inge. Eller??
I mina ögon ser jag det som att man inte har glömt att han lämnade Timrå IK till förmån för Brynäs för 40 år sedan, och det finns dom inom klubben som verkar vara massivt långsinta över en sådan sak.
Peo Larsson gjorde nog ett ärligt försök att städa ur inaveln i klubben, men han fick nog tyvärr inte bort allt.
Timrå IK är en klubb för inbördes beundran, och supportar och sponsorer ses nog tyvärr som ett nödvändigt ont. Många av oss vill att man tar fram lite souveriner med klubbmärket (tallarna). Och om man nu vurmade så mycket som man säger om sina supportrar skulle det väl inte vara för mycket begärt, eller?? , men den totala ignoransen är bara ett bevis på att man inte lyssnar på sina supportrar.
Detta med souverinerna är ju kanske bara en bagatell, men hanteringen tycker jag visar på ett systemfel.
Föregående · 54 · Nästa
Nisse:
ödmjukhet - Icke
engagemang - Jo eller hur.
respekt - för oss supportrar?
glädje - Inte i år i alla fall
offensiv - Någon som med mig skämta aprillo?
resultat - ser ju bra ut eller?.