Historik
Föregående · 55 · NästaTaurus:
Kan inte sparka fetknoppen Mattias Karlsson i röven, han har ju fan fler dubbelhakor än Jabba De Hut.
Saxat ur Expressen den 30/11-09
"- Efter uppehållet ska jag visa varför Timrå har värvat mig."
Jo, eller hur..........................
mattias - 74:
Fattar mig inte på BÅG, Modin och Foppa med? Inge ont om om dessa grabbar med den ena med 8 NHL-matcher i bagaget denna säsong, och den andra som blir skadad så fort han kliver in på isen.
Det måste ju finnas dom som åtminstone är hela?? Samuelsson i alla fall är mer värd en plats.
Men läs expressens rättelse, det var den jag syftade på, om jag nu var otydlig.............
Den är ju lika gammal som du ;)
Man tack för pilsnern :) Min tur att bjuda tillbaka vid tillfälle.....
På tal om hastverk "Desires to lie in school local:………….." :)))))
Någon på kansliet som hittade google translate? tss tss.
Eller: "
Important! Each law arranges with domiciled we enclose some different alternatives that are available (see blades 3)."
Lova att ni ringer kansliet i morgon och ber dom göra om, NOT!! :)
Varenda gång som en kommun gör en upphandling så går det åt skogen, skattebetalarna får betala kalaset, men ingen ställs till svars...
Man vill ju inte stressa, men visst har hösten kommit? Besked tack!
http://dagbladet.se/nyheter/1.1379970
Man kan ju kanske måsta hoppas att det inte blir en flytt med tanke på att badeländet i stan blev 160.000.000 kr DYRARE än beräknat.
Finns det inget krav på förstudier och fastpriskontrakt i dom kommunala bolagen????
mikenomad:
Och Moffona i Ö-vik som tycker att vi gnäller på domarna.... Smurfade in på Modohockeys forum i går. Och hade "domargnäll" fynnits med på IOK's lista över godkända sporter hade Moffona vunnit Guld, Silver och Brons i går.
Och dessa idioterna skall äga VOLVO i framtiden, man börjar tappa tron på mänskligheten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6341574.ab
Själv "kör" jag Renault, den Svarta :) Man vill ju inte frysa på julafton. :))
Kanske Linkan lurar på att låna ut Mattias "semlan, sega kolan" Karlsson till Sönsvall. Det är inte bra att han bor i samma kåk som Jonte gjorde.
Den är som prästgården i Borgvattnet.
Ett bevis på att google translate har förbättringspotential :)))
TRL:
Om du vill kan du stå utanför fönstret hos en kompis till mig, och i pauserna kan du komma in i köket och få dig en skvätt glögg och en korv :))
Karln är ju "damage goods", kör året ut med han och ta detta som en läropeng inför framtiden.
99 % av Jordens volym är 1000 gr celcius eller varma . Där har vi svaret på CO2 debatten.
Lös denna fråga och vi är home free.
hellge:
Har själv en hyggligt ny 9-3 och är i grunden en SAAB-fantast. Men "end of the day" företagande handlar om att tjäna pengar. Och faktum är att SAAB bara har redovisat vinst 2 år dom senaste 20 åren, dom två första med 9000-modellen.
SAAB gör fantastiska bilar med har inte lyckats med att berätta det för omvärlden, och det skall företagsledningen ha skit för, men nu är det tyvärr försent :( .
Synd att man inte kommer att få se den nya 9-5:an på vägarna till våren.
RED DEVILS:
Har varit utan uppkoppling en vecka, men nu har jag läst ikapp mig någolunda i alla fall.
Du skrev "Hoppas nu att det är något konkret man skall presentera så att det inte bara är en ny form av tiggeri det handlar om."
En tanke som slog mig, är inte all form av sponsring mer eller mindre en form av tiggeri. För ärligt hur många fler elskåp tror du Necon säljer bara för att dom degar in tex 100.000 i Timrå IK?
Sedan kan jag hålla med om att formerna för spons 2.0 lämnar en del övrigt att önska, dom kan ju inte anklagas för att vara subtila i alla fall :)
Har alla svenska backarna tackat nej, och siste snigel på skansen fick frågan i ironiskt syfte, men fattade inte ironin från bengan och tackade ja??
Vi ligger utanför slutspel och nosar på kvalserien trots att vi är det formstarkaste laget. Det visar med all önskvärd tydlighet hur satans svårt det är att avancera i tabellen om man envisas med att torska mot sina bottenkollegor.
Kul att vinna borta mot HV, men man MÅSTE bara vinna mot bottenkollegorna och inte bara snacka om att man skall "tömma" sig.
Mattias Karlsson snackar på om att han skall visa varför han värvades till Timrå, det är dags för snigeln att börja leverera lite mer med kroppen än bara med käften.
Ingen spark, men backarna beter sig ju som juniorer
Och dom ser man fram emot *Not*.
Annars ser det ut som att det blir alperna för anger.
The Palm:
Ja nån stjärna har han ju liksom inte varit i Timrå. Men nu vill jag att Linkan i morgon presenterar en ny lirare till laget.
Vi har ju knappast råd att brandskatta laget just nu på "hela" spelare.
Borde man inte plocka av norrbaggarna mandatet att dela ut ett fredspris till Alfred Nobels minne. Maken till dåligt omdöme får man leta efter.
Här är ett förslag till båda två.
Varför inte ta och gemensamt göra en renovering av Spaps-hjälmen som står inklämd och rostig vid ståplatsingången.
En rostskyddsbehandling och lite ny färg och en ny plats skulle göra den rättvisa.
Varför inte ställa den på gräsmattan framför huvudentren med lite belysning. Det vore väl nått för SK, TIK och Timrå att ta tag i. !
Kuriosa:
Det ligger en speciell match till grund för spelarna på hjälmen. Skicka ett brev till mig med vilkan match som åsyftas och första rätta svaret genererar en pilsner i Arenapuben. :)
Skön kommentar av Corso i ST, "tifo-citat" kanske!
En rolig grej med Nubben inträffade senast VF var på besök, en bekant till mig som känner Kent sedan många år fällde följande kommentar som en fråga när dom stötte ihop efter match.
- Rättvist? " som en fråga"
Svaret stutsade tillbaka med orden.
-Dra åt helvete din djävla idiot.
Killen verkar vara utsatt för en del press......
Såg en ganska intressant grej, vi är "bara" 4 pinnar efter VF, fan vad surt Rögletorsken känns i detta sammanhang..........
Challe är väl nöjd, han vann ju matchen mot kommentatorn efter matchen, stark jobbat C.B.
Sedan, hur fan kan man köra med snigelkokarn två byten i 5 mot 3.
Du skrev. "Ansvaret för detta skall bäras av, 1. spelare,
2. tränare och 3. sportchef."
Problemet är väl att TJ som Klubbdirektör är ansvarig för just.
1 Tillsättande av sportchef,
2 Spelarbudgeten som genererar spelare.
3 Tillsättande av tränare.
Ger man sportchefen en allsvensk budget får man ett allsvenskt lag,
En positiv grej skulle ju kunna vara att byta ut stallpojken mot Lillkenta, det är ju bara att konstatera att Challe gjort sitt i klubben.
Lillkenta har det ju en aning motigt nere i Alperna, och ett miljöombyte skulle nog kunna vara en bra alternativ.
Det är ju 3 år sedan han drog. Det var ju Kenta som lade grunden till "Timråhockey".
lincoln:
Den källan kommer jag såklart inte att avslöja, men denne har hittils inte haft fel någon gång, källskydd du vet.
Det är bara att beklaga, då informationen om I.H. kom från samma person.
Efter vad jag hör det senaste dygnet så verkar det som att vissa inom klubben gett upp och till och med anser att en nystart i Allsvenskan vore att föredra.
Föregående · 55 · Nästa
Hahl Bundy:
Kuben håller i pipan