Historik
Föregående · 56 · NästaKommer att bli en riktigt spännande kvalserie, det gick inte ens 20 omgångar innan det blev ett faktum.
I kväll var Virus riktigt nyanserad. Han var helt ok att lyssna på :)
Det jag saknar är en grisspelare med hjärta och hjärna. Just nu är TIK en besättning av lättviktare. Det behövs några tungvikater åxå.....
Fransosen är tragisk, att han spelar i Timrå IK är ytterliggare ett bevis på att scoutingen är under all kritik.
Dom som går till historien i ett positivt sätt att se på saker och ting är:
Peo Larsson.
Utan honom hade vi aldrig gått upp. Fem noll borta mot VIK, Staty på torget!
Molla.
Utan honom hade vi aldrig överlevt kvalserien. Peo fick tyvärr soppatorsk sista året. Säsongen avslutades med vinst nere i Bofors och en strippande Dirty Willy, :)
Kenta / Eldebrink.
Första året med dessa är ett bra minne.
Kenta.
Kvartsfinalserien mot Modo med en stolpträff från ett SM-guld grämer ännu.
Taurus:
Nu är detta kanske inte helt sant, men en med insyn i klubben sa detta till mig men tillade.
- "Du kommer nog aldrig från Timråhåll få detta bekräftat."
Grejen med Inge är tyvärr nog så att han lämnade TIK och gick till Brynäs ungefär samtidigt som Dr Martin Luther King blev mördad. Och i TIK får bara en vara större än klubben. Tyvärr.
Tror nog inte att I.H. glömt TIK med tanke på detta uttalande .
-"men lyckligast var jag nog när jag fick åka med W/Ö:s pojklag till Ånge”.
Kanske det beror på att jag har ett jobb att sköta, som gör att tillgången till internet är begränsad under vissa tider. Det kanske du inte vet något om hur det är men det är ju inte mitt fel.
Ensam sitter jag inte, men det finns plats över.
Grejen är att TJ inte vill ha en stark sportchef, vilket bevisar att man tackade nej till Inge H. Till detta skall läggas att Linkan inte behärskar yrket sportchef.
Pär:
Håller med, jag kommer att åka ner till Stockholm igen på söndag kväll. Det finns plats för Tjarles "the challe cam" Berglund. Jag skulle gladerligen göra TIK denna tjänst.
Han kan få åka gratis, om inte TJ vill betala ;)
Man kan vända på detta hur man vill, Modoklanen tycker att det är bibliska propotioner på spelarnas givmildhet, jag kan tycka att det är pinsamt att behöva ta emot allmosor för att man levt över sina tillgångar och dragit en vals för skattmasen så att man hamnat på obestånd.
Att sedan I-O försöker göra sig lustig med något Ängelholmsperspektiv gör det hela bara lustigare .....
Men den stackarn måste ju betala var 10:ende till Pingstisarna i Ö-vik. Som måste prisa gud varje månad med orden:
-Prisa Gud här kommer skatteåterbäringen.
Vann en slant på dom, och timrå vann , En dubbelvinst :)
Säg så här då, hur många har blivit bättre under Challes ledning?
Ingen om du frågar mig, Wandell räknas inte .
I kväll blir det fyra trisslotter för entrepengen och radiosporten, det ger alla fall lite bättre vinstchans...........
"urinerar" är ett starkt ord, men jag har egna erfarenheter i ämnet om man säger så....
TJ är så full av sin egen förträfflighet att du anar inte! Du kan väl inte inbilla dig att han tjitt tjattar med pöbeln?
Kanske inte men på hockeyligans hemsida står följande och det kan dom inte blunda för.
| ||||||
| ||||||
| ||||||
Misslyckas är ett relativt ord, vad kan gå sämre än vad det redan gör?
Problemet med styrelsen är att den befolkas av "idioter" som kryper fram då det vankas styrelseposter i framgångsrika föreningar, när det går dåligt är dom lika osynliga som silverfiskar i ett badrum med lyset tänt.
Ingen nämnd ingen glömd, men jag saknar Janne S i skrivande stund.
Öhhhh. jo det blir Porterstek hos morsan i morgon, så jag missar hockeyn!
Jag missade inte en enda hemmamatch dom första 6 åren i elitserien, sedan gjorde jobbet jag sviten bröts. Nu vill jag inte ens gå när jag är hemma på helgerna.
Det enda vi supportrar kan göra för att visa vårt missnöje är att göra det med fötterna , med andra ord låta skorna stå kvar på skohyllan fram till dess att Travtränaren flyttar söderut.
Fick dåliga vibbar av han redan när han låg i gräset runt rundellen vid industriområdet och filmade publiksuccen "CHALLE-CAM"
i morrn blir det inte hockey, har fullt upp med att göra ingenting.........
Den enda som är glad i dag är väl Ewa Lindstrand, Timrå IK blir kvar i Sörberge det enda tråkiga är motsåndet i form av Almtuna och Löven,
För tre år sedan var vi en stolpträff från ett guld, sedan kom Challe in i bilden och den längsta färden mot natt började. Den slutar en fågelkvittrande vårkväll våren 2010. Ödets ironi är att det blev tio år.
Jag orkar inte ens bry mig längre. Valen gjorda av klubben inför dom senste åren har resulterat i detta. I kväll blir det schlagerkampen i stället.
Det tragiska är att vi är så satans körda i att vi är en av två räddningsplankor denna säsong och en frisedel för ett allsvenskt lag till våren.
Funderar på att bygga en dator till junior i julklapp, vad tror ni kan detta vara en lämplig sak att ge bort? Tar tacksamt emot synpunkter
Eller att han sommartränat handlederna i en CV4:a med kryckväxel.
sarg ut:
Precis Precis.
Det är bara att instämma. Träffade en som har haft loge sedan dom byggdes och han sa att om jag hade kunnat säga upp den på stående fot hade han gjort det.
Synd kan man tycka, men fullt förståligt. Då kostnaden inte direkt står i paritet med underhållningsvärdet om man säger så.
Säga vad man vill om Allsvenskan men visst fan var det kul med 4 bussar till Grums och 10 till Västerås. Nu får vi inte ens en sketen till Modo.
Det kan du ha rätt i alla dar i veckan, men om du vill ha en plats i styrelsen så kostar det bara 5000 spänn. Och det kan det ju vara värt, eller?
Skall bli spännande att se när du "sopar" mattan med klubbledningen nästa år.
Kvartssamtal? Är du dum på riktigt eller är du AIK-are, den typen som håller på fotboll?
Du är väl inte så naiv att du tror att det är linkan som tar beslutet om Challe skall bort eller inte??
Kollade i Swehockeys databas, och efter 14 matcher första året i elitserien hade vi 18 poäng, efter 14 matcher det andra året då vi hamnade i kvalserien hade vi samlat på oss 14 poäng. Och nu har vi 11.
Allt annat än kvalserien är ett guddomligt ingripande.
Hur fan man skall vända detta till att slippa kvalserien vete fan, det blir nog att släpa med sig Willysson till Bofors till våren och se om han vill strippa på isen igen.
Hörde att Moe kört hårt som fan på sommarträningen, NHL-09 eller vadå?
Har Per Styf trott att det har varit Fettisdagen varje dag hela sommaren??
Det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att vi är ett lag för Allsvenskan, :(
Ser ingen ljusning i sikte,
Det är 100 ggr mer Timråhjärta i dessa herrar än träbenen på isen.
Utan att ha sett matchen är jag nöjd med en pinne i Luleå. Hemmastarka Luleå!!
Har läst ett antal kommentarer från tränare och spelare som snackar om otur efter en torsk. Hittade en intervju med Ingemar Stenmark där han fick en direkt fråga på frågan tur och otur.
En journalist sa till honom efter ett antal slalomvinster: vilken tur att du vann idag igen! Varpå Ingemar svarade på sitt lugna sätt: ja, är det inte konstigt att ju mer jag tränar desto mer tur har jag
Varför är jag inte förvånad över ditt svar? :))
JimmyH:
Bra bloggat idag, tackar allra ödmjukast.
Kanske inte Ambroo och Skarin var så attans fel ute häromkvällen, eller??????
Nu blir det öring i Bergeforsen hoppas på tre poäng där i stället :))
Att Nubben ville ha hit Dahlen är ett faktum. Men vem som sa det kan vi ta mellan fyra ögon vid tillfälle. Och det lovar jag dig.
Föregående · 56 · Nästa
The great one:
Det kan helt omöjligt finnas pengar till det som behövs just nu, så paniken uppe på kansliet måste i skrivande stund vara total.