Historik
Föregående · 57 · NästaOm du orkar dra dig till minnes så har jag vid ett flertal tillfällen sagt att Peo Larsson förtjänar att stå staty på torget i Vivsta. Samt att jag även uttalat min kärlek till lillkenta mer än en gång. Men du kanske har teflonminne, vad vet jag.
Kanske för att dom tillsammans gjorde stordåd men var för sig är dom vilsna.
Både Nubben och Lillkenta ville vara kvar men klubben ville prova nya grepp, och fan vad bra det blev då!
En fråga så här i besvikelsens stund:
Hur gick vi från ett stabilt mittenlag för tre år sedan med finaldrömmar till ett lindansarlag som spelar "måstematcher" redan i omgång åtta?
T T:
det är ju lika liten eller stor del som att det enbart skulle handla om pengar.
Lets face it. Linkan och Challe är lika bra sportchefer som Homer Simpson är kärnkraftsoperatör.
Det var väl allt satans skitprat om hans historik som gjorde att han gav fan i TIk, och vem kan klandra honom för det???
Tredje torsdagen man sitter i bilen på väg hem från Huvudstaden. Och tredje torsdagen besvikelsen börjar komma i höjd med Söderhamn. Och tredje torsdagen besvikelsen är ett faktum i höjd med Gnarp. Och tredje torsdagen reportern på radion säger att Timrå spelar viljelöst och utan fart.
Sker det inget radikalt den närmaste veckan så känns det som att man laddar cd-växlaren med Winnerbäck och sätter den på random i höjd med Globen och skiter i skiten i stället. E-on på lördag? Skulle inte tro det.
Angående omklädningsrum så skall det bli intressant att ta del av vad föreningen kommer fram till i arenafrågan. Enl ordförande Ericson så skulle det komma ett utspel i frågan innan årsskiftet.
Då kanske det finns chans till ett nytt omklädningsrum :)
Det är liksom på modet nu för tiden med internetbaserade namninsamingar. Kanske något för någon som orkar dra i gång en sådan???
Här kommer ett seriöst förslag:
Ta och renovera upp SPAPS-hjälmen som står inklämd och rostig brevid den gamla entren. Sedan kan den nymålad och vit monteras upp på gräsmattan utanför den nya huvudentren.
Hur svårt kan det vara??
250kg kärlek:
Hade gänget som sitter på kansliet och tar fram souvernier varit anställda på en reklamfirma istället hade dom fått en spark i röven. Det som räddar dom är att Timrå Ik som varumärke säljer sig självt.
Det är ju bara att surfa in på tex DIF's webshop och konstatera att reklamgenierna på Timrås kansli har en bit kvar innan dom når upp till toppen.
Jag vill kunna köpa en röd pike' tröja med tallklubbmärket. se bild till vänster.
Är det för mycket begärt att ta fram en vit eller röd pike'-tröja med orginalklubbmärket? En sådan skulle man kunna ha på jobbet utan att känna sig som en clown.
Vad konstigt , vi har gjort 4 mål fler än FBK, och ändå är dom 2:a och vi i botten.
Vilket tyder på att vi inte är urusla på att träffa nätet.
Plocka hit dom omgående, känns som klubben måste börja tänka överlevnad nu.
Oddsen för finalspel känns något högre än oddset för kvalspel.
Skulle det vara så att dom inte får vara med om finalspel så må det vara hänt. Det betyder då bara att vi inte behöver lira kvalserie, och då är i alla fall jag nöjd.
Men skulle dom komma hit innan och och vi ändå går till kvalserien blir vi ju utan dom under kvalet, och då är vi ju fetrökta.
Skulle inte förvåna mig ett skit om det skulle visa sig att några av spelarna kör med divalater, igen nämnd ingen glömd om man säger så.
Linkan har värvat spelare med allsvensk klass, det är inte deras fel, dom har kanske inte kunnandet. Och då har inte hellre Linkan kunnandet.
Hålet efter Nubben känns som ett svart hål just nu.
Bloggade lite om hur man skall få fart på ekonomin. ;)
zita:
Fan vad beskiven jag är på Mattias Karlsson, man kan ju undra om dom delar ut ass-poäng i AHL bara dom finns med ombytt på matcherna.
Och den där Anger, ett tryoutkontrakt kanske hade varit på sin plats, han är ju fan helt osynlig.
Det där var ju Björn Svenssons mål, man måste kunna rensa i egen zon...
Bra jobbat Hynning, åk skridskor för fan i stället
Men det var ju för fan mål, har man domarna emot sig åxå är det ju inte undra på att HV är obesegrade i år.
Ok att Andersson är allt annat än bra. Men på vilka meriter lirar Mattias Karlsson i Timrå ? Karln är ju fan orörlig och totalt i avsaknad av spelsinne..!!
Läder CJ var ju bättre, han hade i alla fall ett skott...
Du får väl göra en Jimmy Hamrin och skicka ett brev till domarbasen.
läste dagbladets hockeybilaga på nätet,
Om nu klubbledningen har för avsikt att komma med ett uttalande i Arenafrågan under senhösten så vill jag "som alla här vet" :) att vi gör slag i saken. Ju förr desto bättre.
Antingen så gör vi på ungeför detta sättet och det blir succe, eller så så gör vi på detta sättet och det går åt pipsvängen. Utredningarna får andra så för, jag levererar en vision.
http://www.hockeysnack.com/medlem/per-happs/files_folder.php?folder_id=0#
Ambroo:
Två saker:
1 Är det någon som är förvånad att det är Skogs som gör självmål?
2. Anton Axelsson, kan ingen säga åt honom att man INTE skall sikta på målvakternas navel. Lös han från kontraktet eller låt han få upp målskärpan i Bobcats ett antal matcher.
Det kostar att bedriva ideella föreningar.
http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.1720803/har-ar-elitspelarnas-hemliga-loner
Andersson:
El Maco motionerade om detta för några år sedan. Debatten gick livligt till här på HS och alla var för.
På årsmötet dök det upp två st som röstade för. Snacka om att 99% av supportrarna här på HS borde heta Kronblom i eftenamn...
Motionen finns i El Macos filarkiv.
Sitter och funderar på att ta med grabbarna ner till Omaha Beach med bil nästa sommar på semestern. Nån som har erfarenhet av en sådan resa?
Timrå Caen är ju "bara" 240 mil :) Kanske man kan hyra en stuga i området någon vecka. Kan det va nått?
Förvisso, men Nubben är ju som att göra militärtjänsten. Allt eftersom tiden går så kommer man bara ihåg dom trevliga stunderna / bra värvningarna.
Nu med ett par år tjocka glasögon glömmer man kanske bort De Rouville, läder CJ, Johan Svedberg etc etc.
I princip drog väl båda av samma anledning.
Degen kan få vem som helst att byta arbetsgivare.
Hoppas istället att han åker på en kyss när han kommer hit i vinter.
Ja du. Detta visar bara att du genomskådade det vi andra blundade för. Du hade rätt redan från böjan i denna "sanny gate".
Heder åt dig som stod på dig.
Om man går 3.5 millar back samtidigt som man säljer färre årskort i år. Lägg sedan till några outhyrda loger har jag liiiite svårt att backa upp ditt krav.
Plus att man frestar på det befintliga materialet. Om man redan från start går kort på folk.
Om nu våran Timo inte håller en hel säsong kanske man skulle kunna hoppas att Anger och Bremberg återförenas under Challes ledarskap. En inte helt osannolik tanke.
Föregående · 57 · Nästa
Ok, Sorry. :(