1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581450 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-12-26

1219184 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Nybbe: Håller med dig! Satt han inte utvisad 2 minuter också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Nybbe: Fundera? Det är väl glasklart! Ring dem direkt vetja!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26

stefan1978:

www.hockeysnack.com/medlem/kamsen/filebrowser.php?fileid=243&folderid=

Varför funkar det inte med länkrutan ibland?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
stefan1978:
Duger det med originalet från NHL för typ 10 år sen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
FINNS DET ETT FOTO PÅ BILDEN MED forsberg I HÖGKLACKAT MED DEN ROLIGA TEXTEN???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Jaha ja.

Hm...tror jag undviker att kommentera det där. Ibland blir det så dumt att det är osjysst att dra fördel av det. Som att profitera på de som redan ligger.

Lyteskomik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Ja, vi har sådana komplex att vi t o m måste ha en banner på er sida om det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad:
Nej, jag tycker bara att ni är lite gulliga med era komplex.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Ja, det är min största hockeyframgång i hela livet. Såväl framåt som bakåt.
Har Pompe problem med det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Bragd-Birger:
Är den där vinsten din största hockeyframgång eller saknar du något? Har ni inte en liten bit kvar till framgångarna och bragden, lille Birger?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Timrå kommer inte spela i någon final. Det är bara på banjoforum som det spekuleras i att 'Näslund & Foppa ska spela hem guldet!!!1' när man ligger på kvalplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Lite jobbigt idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Bergius:
Lugn nu, det blir svårt att slå Timrå i finalen med Piros och Lindbäck i toppform. Har dock hört att Horava tar guldet med en klackspark...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Pumpe verkar lite putt. Har inte du lite Youtube-filmer från när seklet var ungt att hissa till?

Själv är jag fortfarande för glad över segen för att bli provocerad. Tänk, att legionärs-Timrå vann mot Hemvävda! Och tänk att vi lyckades hålla Foppa ur poängprotokollet. Och super-Mac Näslund fick känna på hur det är att gå mållös ur en elitseriematch!
Gosh.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Per HApps: ja minsann, han är i en sån där lagom modo ålder, kan säkert bli en ny legend i klubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Icing-Ove: Hur ska du fira sm-guldet nästa år?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Timråit H-sand:
Spika upp Timo's tröja någonstans i nån plywoodbjälke nu, han har ju stannat mer än en säsong i klubben...en legend. Låt honom få avsluta med en fantastisk vinst mot stora MoDo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Ja Tyvärr för den gode Timo så har han det tungt nu, bara hoppas det lossnar för vi vet ju vad han besitter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26

Nu snackar vi missväxt i Plantskolan, bigtime:))

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Japp, tre av deras sex "första"backar är i väg (ink. den fan som satte två slagskott i pp senast vi möttes). Det borde borga för hönsgård i deras zon. Full fart framåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26

mikenomad:
Och Moffona i Ö-vik som tycker att vi gnäller på domarna.... Smurfade in på Modohockeys forum i går. Och hade  "domargnäll" fynnits med på IOK's lista över godkända sporter hade Moffona vunnit Guld, Silver och Brons i går.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Men kommande match möter vi ett lag, SAIK, som är hårt brandskattat iom JVM och som dessutom har en blytung period bakom sig med brakförlust mot SSK senast bl.a.

Lutar stenhårt åt ett trendbrott mao, livsfarlig match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Timråit H-sand: En annan som hade det jobbigt igår var Timo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
T T: Ja Sonny såg väldigt seg ut. Bara att hoppas att den femman med Corso kommer upp ett par snäpp vilket lär behövas i de kommande matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
T T: Är Piros lika het i fortsättningen så är det lugnt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26

Timråit H-sand: Svensson borde ha flyttats upp på Sonnys plats i går...

Utan linan Pääjärvi-Lander-Måns såg det tunt ut. Vi får vara glada för allt vi kan skrapa ihop de närmaste matcherna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Nybbe: Helt rätt. Sån här gång måste vi kunna lyfta in juniorer istället med tanke på hur lite istid förmodligen Svensson kommer att få och de är knappast något sämre heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Nissar i all ära och framförallt Lindbäck, men ska vi ta poäng i de viktiga matcherna framöver mot Skellefteå o Luleå så måste spelet bli betydligt bättre än vad det varit i de två sista matcherna mot Rögle o MoDo.
Minst en seger i dessa två kommande matcher är nästan ett måste gärna två helst. Det kommer att bli tuffa matcher o det kan komma att sluta i två förluster också och då ser det tufft ut.
Får hoppas att det lyfter spelmässigt. Är dessa fyra spelare på topp då vinner vi: Lindbäck, Caslava, Piros och Corso.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Nybbe: Tycker det låter som en Linkanvärvning som inte var riktigt förankrad hos Challe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: En annan sak ,varför tar vi hit en spelare som spelar 1.21
det kunde någon av våra juniorer gjort lika bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Jo det är sant.
Men Tomten ÄR Röd o Vit, det fick dom reda på igår om dom inte visste det.
En av nissarna heter Lindbäck tror jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Det är rätt. Man ska tänka på de sämre bemedlade så här i juletider. Samhällsvårdens barn kallar vi dem....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Jo enl. dom själva men vi chockade dom genom att vara så "dåliga".
Spud var ju besviken han trodde vi kunde mer.

Själv anser jag att vi behövde inte göra så mycket mer än vi gjorde eftersom vi vann. Varför impa i onödan?
Jag tycker vi visade Ödmjukhet genom att inte krossa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Paddan: Det är du inte ensam om att tro....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Spela hockey kan dom inte heller ju....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Jag som trodde att de där siffrorna på avin var så många gånger som föräldrarna ansett att man borde tagit mer ansvar för deras telningars uppfostran så de slipper bry sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Du ser.
Men Modoiter har ju alltid sett sig förmer än andra människor o mer "intelligenta".
Vet du, jag tror alla Modoiter är högskolestuderande o tillhör toppskiktet inom menza.
Men dom behöver lära sig liiiitegrann med det här med översättning av Övikska till Engelska, men det är ju bara som en lite parentes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Som anställd inom soc med vad det innebär lönemässigt ser jag ersättningen som dimper ner en gång i månaden som en form av soc.bidrag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Nybbe: Va? Lever vi inte på socialbidrag? Det trodde jag alla Timråiter gjorde. Själv har jag levt på soc. bidrag sen jag föddes o jag tycker det är bra att modoiterna drar in skattemedel till mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
mikenomad: Man måste säga att denna klack MODO´s ,vad är det för samling av människor.Man börjar när man kommer in med en ropar ÄR NI MED...sedan börjar dom skrika Timråtattare.Timråtattare osv..........en stund sedan blir det , NI LEVER PÅ SOCIALBIDRAG SOCIALBIDRAG osv.....en stund
Vad f...n har detta med hockey att göra.
En ur denna klack KASTAR en bägare med dryck ner i publiken i huvudet på en man
MODO supporter-klubb ränsa i era led ni STINKER...
Jag funderar på att ringa ALLEHANDA samt MODOHOCKEY
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: IFK Foppa var ju ofärdig så de fick skicka reservlaget, inte konstigt att vi vann.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
73Sjöbba: Hade "Foppa" varit med så hade han avgjort enkelt, men nu var han inte det för han hade ont i foten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Hahl Bundy: Det måste vara jobbigt för dom att få smisk av ett gäng hyndor =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
En fruktansvärt skön seger som vi kan tacka Lindbäck för.
Hur många ggr har inte Krizan varit som en vägg när Modo har slagit oss tidigare säsonger!
In your face, modoiter!

Sen hade inte kuben en av sina bästa dagar, men säg när han har det.

F.ö tycker jag att det tyder på styrka när vi vinner fast vi spelar dåligt.
Det är positivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Några snabba kommentarer om matchen i går:

- Domaren var dum, jättedum. Mest mot Modo, som blev så ledsna att dom inte ville göra mål.

- Lindbäck var dummelidum. Tillsammans med domaren gjorde han så att inte Modo fick göra välförtjänta mål.

- Näslund är elitseriens bästa målskytt. Obegripligt att han gav upp sin NHL-karriär när han fortfarande är i sin prime.

- Foppa är elitseriens bäste spelare. Starkt av Timrå att vinna trots det.

- Snippan tar SM-guld.

- Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
willysson: SLAKTA SLAKA SPAKA MODO!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
willysson: och jag vet att sundsvall stavas med 2 l;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
orion: säger som 3 modolider skrek efter slutsignalen på allstar i sundsval... TACKA Domarn jävla bönder!!!!
HAHA tyckte det var kul:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Jaji, många snackar om att vi hade tur och att vi vann orättvist etc. Jag håller inte med! Målvakten räknas definitivt till laget och han gjorde en stormatch helt enkelt. Säkerligen Lindbäcks allra bästa insats i TIK-dressen - hittills. Men kom inte och snacka om tur eller orättvisa! Detta kan man göra om ett lag får felaktigt underkända mål emot sig eller på annat sätt blir bortdömt. Samt i händelse av annan skit som vi har drabbats av mer eller mindre hela hösten. Nu var det vi som hade lyckan (och en matchräddande målvakt) på vår sida. In your face, MoDo och alla andra! Om det är något lag som förtjänar att vinna på det här sättet, så är det vi. Varför ska vi behöva spela gladhockey och skjuta dubbelt så många skott som motståndarna för att ta tre viktiga poäng varenda gång? Nej, just det ja... Skål och grattis till oss TIK:are - fy satan vilken skön seger!

Redigerad kommentar

Kommentera

1219184 · »