Historik
Föregående · 70 · NästaTycho:
Med tanke på de hjärtlösa inställningen på isen så undrar man ju vilken lekpappa man skall bjuda in den här gången då? För Stormareeffekten klingade av snabbare än beräknat, och vad beträffade attitydspriset kanske det skall delas mellan Lander, MPS och Challe.
En tränare som i alla fall skriker ut sin frustration över spelarnas oförmåga att hålla sig till nån som helst game plan över huvud taget.
Och två nittioettor som ytterligare en match är bäst på plan. Vilket i mina ögon är ett världsrekord i underbetyg till den övriga truppen.
Lycka till nu, men inte för mycket:)
Nu bär det av till Plywood Arena :)
Fasiken, du skall ju använda dig av klubbmärket, här kommer det:)
http://www.hockeysnack.com/img/logos/timra-ik.gif
friskan:
Tycker jag?
Jag tycker att det finns förbättringspotential på vissa områden, skall man inte få tycka det, eller är det inte politiskt korrekt?
friskan:
Så dom som tycker att det är trångt under läktarna i kväll och samtidigt är villiga att ta rygg på Klubbledningens förslag om att vilja kunna bygga nytt inne i stan borde stanna hemma?
Det är INTE bara parkeringen som är problemet, ......
Varför då? Jag påtalade ett problem och din lösning är att folk skall stanna hemma? Vaknat upp på fel sida i dag?
BlackBay:
Dom som inbillar sig att det bara är parkeringen som är problemet kan ju prova att gå till kioskerna under norra läktaren för att köpa en korv.
Den kommer vara så attans trångt i pausutrymmena i kväll att det är pinsamt.
Alla tjatar om att vi måste fylla den arena vi har, nu i kväll är det lapp på luckan. Kan vi börja bygga till veckan? :)
Är du inte läskunnig, eller har du läst men inte förstått? Jag ifrågasatte bara hexjakten på Jonte genom att ge några exempel på andra brister.
Förstår att du måste vara diplomatisk, annars har du ingen chans att bli sportchef. :)
ralus:
Jag letar inga fel, jag tycker bara det är tråkigt att vissa här inne verkar ha en ocean av galla att spy på jonte i tid och otid utan att vara det minsta kritisk över hur det övriga laget uppträder.
Laken, du måste ju ha nått din egenfrekvens över gallsprutandet över Jonte, och det trycker jag är trist.
Kommentar till Brynäs, har dom köpt bojsänken på Hjertmans?
Här sitter nästan hela HS och skäller på Jonte och hur djävla kass han är vecka ut och vecka in medans.
Backlund är sämre än ett bollplank.
Hynning försvann in i ett svart hål efter Pärssinens skada
Skog spelar fast sig själv i hörnen, och då utan press.
Lotvonen är som ett kylskåp utan skridskor
Persson skulle aldrig ha fått ett kontrakt med TIK
Bagarn är i behov av ett nytt hjärta,
Mäkiaho är sämre tränad än en dartspelare
Inte fan skall vi tacka Backlund för 2 pinnar i alla, han är ju ett skämt
Händer det inte något på förstärkningsfronten innan den närmaste veckan tappar jag tron på ett liv efter jul.
Säga vad man vill men Backlund är ingen förstamålvakt i ett elitserielag. Tråkigt man sant, men han borde få vakta båset när Åke Lund blir frisk.
Detta är det vägvinnande spelet om man satsar på att åka ur. Backlunds lägstanivå är ju lägre än Glocalnet.
Farligt? Han hade ju problem med ögonen två tre byten efter duschen.
RTS:
Ja, vi har ju saknat en riktig tuffing som inte kliver undan när det hettar till. I matchen mot DIF när Backlund fick halva Indalsälven insprutat i ögonen var det bara löjeväckande att Timråbackarna åkte och bytte. Dom skulle naturligtvis kört över Bondgårdaren.
Mäkiaho tuffing, vart då? På nån resa med hemligt mål anordnad av PRO?
Dettta är ett så urbota dumt inlägg i debatten att jag inte ens orkar kommentera det.
Exakt. jag lägger inga värderingar i detta. Hoppas bara att klubben vet vad dom gör så är jag nöjd.
Amorteringstakten tolkar jag som att, när man har betalat av sitt lån på E-on Arenan i Sörberge så kommer man att lämna över den till Timrå Kommun. Skulle tro att i kontraktet står ungefär, att man inte kan flytta in till stan så länge man har kvar lån på ombyggnationen.
lincoln:
Läste ditt inlägg första gången, alltid intressant att få läsa dylika inlägg, varför skickar du inte det till dom det berör? Challe, Linkan etc!!
Mäkiaho är en otränad gubbe, som inte borde ha kommit hit, tyvärr.
Tycker att man borde se över Mäkiahos fortsatta spel i Timrådressen. Han började bra mer och mer att påminna om Peltomaas sista år i Timrå.
En otränad spelare som peekat rent form och åldersmässigt, det lyser igenom för varje match hur dåligt grundtränad han måste vara.
Anonymous:
Föreningen med TJ i spetsen vill flytta in till stan för att på sikt kunna överleva som elitserielag, det handalr ju inte om vad sundsvallsborna vill.
Tror att du fått det hela om bakfoten,
Undersökningen gjordes tydligen i fjol. Men den som sa det till mig har jag ingen anledning att hänga ut här med namn.
T T:
Här kommer lite uppvärmningsmusik som kanske tänder våra finska vänner i laget.
Finlands svar på Ramones :)
Du läser ju statistik som fan läser bibeln.
Tikinmyheart:
såg en undersökning som visade vart publiken kom ifrån.
40% kom från Timrå
55% kom från Sundsvall
5% kom från Härnösand, Ånge, Hudik etc.
Blizzard:
Inte insöade, Ewa lindstrand kämpar för vad hon tror på och det skall hon ha cred för. Men........
Timrå IK är ett FÖRETAG som omsätter snart över 100.000.000:- . Och om nu styrelsen anser att ett nybygge inne i Sundsvalls Hamn är en förutsättning för att detta företag skall överleva så förstår inte jag vad som är problemet.
Med vilken rätt hävdas att föreningen skall vara kvar på en logistiskt vansinnig plats? Timrå IK är i sanning hela regionens lag, det visar med all önskvärd tydlighet sponsorföretagens lokalisering och dom långa körena på motorvägen in till stan efter match.
Var i stället glada över att ett så fint och traditionsrikt företag/förening har möjlighet att göra ett såndant lyft rent organisatorisk.
Skarin:
Om man skall prata brynäs så ligger fortfarande Läkerol Arena fortfarande ett par kilometer från Gävle Centrum, och med andra ord krävs det bil för att ta sig dig.
I Övik ligger Nya Kempis tre hundra meter från Paradisbadet och m.a.o. nära till allt.
Skulle Timrå renovera e-on Arenan med en dunk diesel och bygga nytt krävs det fortfarande att man åker bil dit.
Men vad vet jag, Ewa Lindstran tror att TIK överskattar bizznizzen, och att vi kan lira vidare på traditionen, prova att säg det till tex. tenkrat nästa gång det skall löneförhandlas,
- Du vi kan inte betala lika mycket som LHC, men vi har tradition och hjärta.
Dom överkattar bizznizzen säger Ewa Lindstrand i TV, är det hennes enda argument så säger jag, börja gräv nu i kväll.
Blizzard:
Spana in mitt filarkiv så får man se vad dom snackar om på Eftersnack i kväll. Jaja vi ligger pyrt till och man borde inte sticka ut hakan så här mycket, men ......byggdes Noaks Ark före eller efter regnet?
I Kväll halv elva 22.30 är det debatt mellan Ewa Lindstrand och Björn Brånfeldt, kanalen är SVT nått och programmet heter Eftersnack.
en av anledningarna till att vi är på dekis, kan ju vara att det inte finns några eldsjälar kvar med huvudet på skaft, sånna som brinner för TIK, till exempel Janne S och Kegas W.
Om man kollar igenom styrelsebesättningen, kan kan man nog räkna dom med brinnande timråhjärta till max 3-4 stycken.
Det är dom som behövs när det går motigt.
Till den det kan intressera:
Har fått ett antal indikationer på att någon med koll borde göra en Janne Josefsson med avseende på Thord Johanssons sommar upplägg.
Bröja med att gräva i detta. Det finns tydligen några lager till att skala på denna lök. Frågan är vem som törs.
"tycker det är rätt fascinerande att ett elitlag anno 2008 har ett sommarupplägg där fystränare kommer in å sätter upp en lapp i omkl rummer som alla ska följa"
"inga indiviuella program eller nåt sånt"
" det är ju så det funkar, förutom för finnar och andra som kör sin egna program på hemmaplan, och hur det funkar kan man ju räkna ut"
"det är ju konstigt att det inte blir mer skador"
Detta är en mycket trovärdig källa.
Med en dåres envishet menar jag att en del av lösningen heter Jan Söderström. Han är definitivt ingen ja-sägare.
friskan:
Icke, då får det vara en tom stol istället. Det verkar vara det enda dom jagar just nu, publiksiffror. Nästa år bli väl snittet 2000 om trenden håller i sig.
Sedan kan man ju undra varför klubben ställer ett flygplan till förfogande då dom susar iväg på krogen det första dom gör efter touchdown på Midlanda.
Då kanske 100 mil buss hade varit ett bättre alternativ, för då hade dom bara kunnat sova sig hem. Och sömn är ju ypperligt sätt som återhämtning.
Tycker att Björn Fred och Supporterklubben borde gå ut i media och tala om att dom inte står bakom spelarnas hattrullning på stadens nöjespalats. Det tar liksom "lite" bättre än att vi sitter här och spyr elektronisk galla. Och allra helst nu när det verkar finnas bildbevis på eländet.
För att visa mitt missnöje kommer jag att låta bli att spendera mina pengar på ett gäng dagisungar som inte har vett att uppföra sig respektfullt mot dom som faktiskt betalar deras löner.
Tack för ordet.
Hade Nubben kommit överens med vissa ej nämnda hade han varit kvar, för han ville bygga vidare på det som fanns.
Vilka av dessa skall agera tror du? Skulle vilja påstå att Janne Söderström slår dessa på fingrarna alla dar i veckan. Hjärtat och lidelsen för Timrå IK finns inte hos dessa lika mycket som det fanns för Janne.
Föregående · 70 · Nästa
Det är bara att dela ut priset redan nu till Lander, större Timråhjärta får man leta efter, Moe är god tvåa.