Tom Topp

7141 inlägg · 868 besäkare

Historik

1 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag däremot tycker att laget ser spännande ut, vi kommer troligen inte vara topp sex men det viktigaste är att organisationen tar steg. Och att det finns visioner, och framtidsplaner. Det känns som att det var ett tag sedan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DrCox: han är eran kille nu, vi har gått vidare!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Ja varför inte!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: rekrytera ny sportchef internt. Gunno? Pelle Hallin?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Stockholmare! Det är klart att dom vill uppfatta verkligheten på det sättet!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Löven och ät ägg ser inte direkt respektingivande ut. Sen är det fem sex lag som som jag tycker är ganska likvärdiga, där befinner sig Timrå i min värld. Men det vore inte hockey om inte några lag flippar och några floppar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: Ja jag tror också att det kommer bli en intressant säsong. Vi kommer ligga där i mitten! Men laget ser spännande ut och är Gath rätt coach så kommer vi bli jobbiga att möta, det är jag övertygad om!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: och han poängterade att Timrå inte skulle vara en liten klubb längre! Det var dags att snäppa upp ett steg!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : det där var en liten lustig sak som den nye tog upp i intervjun idag. Vi ska bli en så pass stor klubb så att "experterna" tippar oss automatiskt topp 6 i förhandstipsen!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: kan tänka mig att det kommer ta ett tag innan samarbetet med Sundsvall Hockey fungerar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Intressant intervju med nya ordföranden på Timrå live. Det finns en långsiktig plan och det ska satsas på ungdomslagen hos alla Medelpadsklubbar. Han kändes seriös och professionell. Kan nog bli bra det här!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: livet är inte bara mat! Jag hoppas att du får något gott att dricka till!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: det funkar det också!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: I så fall öppnar jag finwhiskyn!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Cluben har ju ett gäng företagare som brukar trycka in några miljoner varje år till nyförvärv. Men jag tror att dom har börjat lessna! Det har ju inte direkt gett någon effekt!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag är inte imponerad av Linköpings lag så här långt. Men det är ett tag kvar till nedsläpp så än hinner mycket hända.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: hos oss kallas en sån spelare för kulturbärare!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: jag tror ingenting för jag har ingen aning! Men jag hoppas att Timrå har vett att ta ordentligt betalt för en kontrakterad spelare som går till en konkurrent. Och som dessutom har spelat sju år i föreningen!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: många killgissningar där!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
fryppe: same same but different!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Intervju med Hartmann i Expressen. Både han och frugan är från Uppsala, och dom vill ha fler barn så det sociala vägde tungt. Plus att han tänkte bygga hus i Uppsala. Det verkar också som att han fick gå ner i lön så att Wikegård skulle ha råd att lösa ut honom. Kontraktet skrivet 2+1. Radhuset i Sundsvall hyr dom ut till McLaughlin som kommer ta med sig hela sin familj.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: med 25 år som sportchef i ryggen så hoppas jag att Nubben vet vad han gör!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: som Nubben sa i intervjun med HockeyNews, det är dyrt att ta in spelare den här tiden på året! Och att då värva en spelare under kontrakt hoppas jag är jävligt dyrt! Och djurgårn sitter i en jäkla sits med risk att tappa tre av sina bästa forwards till NHL.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jaha tråkigt! Låna ut Lilja till Bik Karlskoga och övertala Hållander att stanna hemma, då är i alla fall jag nöjd med truppen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja det är till att satsa på ungdomarna och breddidrotten!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 14 miljoner per år till Modo!!! Man förstår att dom andra klubbarna i Övik är förbannade!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: men det var en rolig intervju med Nubben. Mycket snack om gamla spelare, och en del om dom nya också.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: men kan inte karln bara ta pension och sluta att killgissa!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: ingen kan tävla med Jonte D, men det är klart att man är med! För övrigt när det gäller Hartmann så är det en utav mina favoriter, men snacka om att vara otursförföljd! Man bara väntar på hans nästa stora skada!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : såg några sekvenser med Forsell på Youtube, och killen kan spela hockey. Lite tunn, men talang har han!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: går han till en konkurrent så måste han bli dyr!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: jag ser att Costanza blivit Burkleffe igen. Du måste påminna honom om medicinen!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
X-Län: 1000 pers mer per match X 350kr X 26 matcher= 9,5 miljoner. Grovt räknat!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: sedan så äger Brynäs sin arena. Men jag hoppas att det här närmare samarbetet mellan Timrå IK och kommunen ska bära frukt. Och att den nya styrelsen ska komma med fräscha idéer inför framtiden! Jag tycker redan att det börjar hända mycket positivt!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
X-Län: det visar hur viktigt det är att ha rätt folk i toppen. För några år sedan hade dom ett jäkla strul!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Äh, Nomaden tycker väl att det är lite stiltje just nu och vill ruska om oss lite!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: jag håller med! Ett generationsskifte inom styrelsen var nödvändigt. Sedan med Zäta Emil och Gunno i sportrådet tror jag också var en jäkla injektion. Vad jag förstår så är Nubben nu mest ett bollplank och har hand om agenter samt kontraktskrivning.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja han har en del att bevisa. Enda anledningen till att han gick in på sex backar förra säsongen var att många andra underpresterade.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: det var iaf inte många som var bättre än säsongen innan. Emil och Dahlen var det. Och juniorerna förstås, men sen vette faan!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Ja Hardegård var en stor besvikelse ifjol. Efter skadan tycker jag inte att han hade någon godkänd match överhuvudtaget!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: först gäller det väl att coacherna sätter nivån. Sedan är det väl dom ledande spelarna som ska visa rätt inställning på både matcher och träningar, och till sist så är det väl varje individ som måste visa lite stake. Vad som hände dom sista sju matcherna vore ju intressant att veta, men det lär vi nog aldrig få veta. Men man hoppas att dom har lärt sig något utav det!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: håller inte med dig där. Så länge Lander finns i laget tror jag ingen törs mesa på.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: men så fick han en lite bättre karriär än Emil Berglund också!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: jag har för mig att jag läst någonstans att Elias Pettersson körde mycket skotträning i sin ungdom. Men så brukar dom sitta i kryllan också!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: han har säkert en del bra råd, Gynge. Men det han framför allt trycker på är träning, träning och ännu mer träning! Och det är nog inte konstigare än så!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: känns som ett ganska realistiskt scenario! Längtar redan till våren -27!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
Rip Kirby: dom ska visst rusta upp Bjästa ishall nu. Det är bra att dom anpassar kostymen efter ambitionen!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: det är väl den där första punkten då som känns tveksam!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
solbacken: titta på intervjun. Jag tycker att hon verkar ha full koll, på allt från ekonomin till hur klubben och arenan ska utvecklas dom närmaste åren!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
Såg nya avsnittet Timrå Live med Helen Ersson som gäst. Hon har suttit i fem månader nu, och fått mycket mer gjort än vad dom andra två drögarna gjorde på två år! Hon känns som en utav dom viktigaste personerna inom föreningen nu! Må hon orka länge till, då kommer det här bli riktigt bra!

1 ·
Om Tom Topp
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE