Tom Topp

7128 inlägg · 867 besäkare

Historik

1 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: I så fall öppnar jag finwhiskyn!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Cluben har ju ett gäng företagare som brukar trycka in några miljoner varje år till nyförvärv. Men jag tror att dom har börjat lessna! Det har ju inte direkt gett någon effekt!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag är inte imponerad av Linköpings lag så här långt. Men det är ett tag kvar till nedsläpp så än hinner mycket hända.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: hos oss kallas en sån spelare för kulturbärare!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: jag tror ingenting för jag har ingen aning! Men jag hoppas att Timrå har vett att ta ordentligt betalt för en kontrakterad spelare som går till en konkurrent. Och som dessutom har spelat sju år i föreningen!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: många killgissningar där!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
fryppe: same same but different!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Intervju med Hartmann i Expressen. Både han och frugan är från Uppsala, och dom vill ha fler barn så det sociala vägde tungt. Plus att han tänkte bygga hus i Uppsala. Det verkar också som att han fick gå ner i lön så att Wikegård skulle ha råd att lösa ut honom. Kontraktet skrivet 2+1. Radhuset i Sundsvall hyr dom ut till McLaughlin som kommer ta med sig hela sin familj.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: med 25 år som sportchef i ryggen så hoppas jag att Nubben vet vad han gör!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: som Nubben sa i intervjun med HockeyNews, det är dyrt att ta in spelare den här tiden på året! Och att då värva en spelare under kontrakt hoppas jag är jävligt dyrt! Och djurgårn sitter i en jäkla sits med risk att tappa tre av sina bästa forwards till NHL.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jaha tråkigt! Låna ut Lilja till Bik Karlskoga och övertala Hållander att stanna hemma, då är i alla fall jag nöjd med truppen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja det är till att satsa på ungdomarna och breddidrotten!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 14 miljoner per år till Modo!!! Man förstår att dom andra klubbarna i Övik är förbannade!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: men det var en rolig intervju med Nubben. Mycket snack om gamla spelare, och en del om dom nya också.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: men kan inte karln bara ta pension och sluta att killgissa!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: ingen kan tävla med Jonte D, men det är klart att man är med! För övrigt när det gäller Hartmann så är det en utav mina favoriter, men snacka om att vara otursförföljd! Man bara väntar på hans nästa stora skada!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : såg några sekvenser med Forsell på Youtube, och killen kan spela hockey. Lite tunn, men talang har han!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: går han till en konkurrent så måste han bli dyr!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zource: jag ser att Costanza blivit Burkleffe igen. Du måste påminna honom om medicinen!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
X-Län: 1000 pers mer per match X 350kr X 26 matcher= 9,5 miljoner. Grovt räknat!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: sedan så äger Brynäs sin arena. Men jag hoppas att det här närmare samarbetet mellan Timrå IK och kommunen ska bära frukt. Och att den nya styrelsen ska komma med fräscha idéer inför framtiden! Jag tycker redan att det börjar hända mycket positivt!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
X-Län: det visar hur viktigt det är att ha rätt folk i toppen. För några år sedan hade dom ett jäkla strul!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Äh, Nomaden tycker väl att det är lite stiltje just nu och vill ruska om oss lite!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: jag håller med! Ett generationsskifte inom styrelsen var nödvändigt. Sedan med Zäta Emil och Gunno i sportrådet tror jag också var en jäkla injektion. Vad jag förstår så är Nubben nu mest ett bollplank och har hand om agenter samt kontraktskrivning.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja han har en del att bevisa. Enda anledningen till att han gick in på sex backar förra säsongen var att många andra underpresterade.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: det var iaf inte många som var bättre än säsongen innan. Emil och Dahlen var det. Och juniorerna förstås, men sen vette faan!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Ja Hardegård var en stor besvikelse ifjol. Efter skadan tycker jag inte att han hade någon godkänd match överhuvudtaget!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: först gäller det väl att coacherna sätter nivån. Sedan är det väl dom ledande spelarna som ska visa rätt inställning på både matcher och träningar, och till sist så är det väl varje individ som måste visa lite stake. Vad som hände dom sista sju matcherna vore ju intressant att veta, men det lär vi nog aldrig få veta. Men man hoppas att dom har lärt sig något utav det!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: håller inte med dig där. Så länge Lander finns i laget tror jag ingen törs mesa på.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: men så fick han en lite bättre karriär än Emil Berglund också!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: jag har för mig att jag läst någonstans att Elias Pettersson körde mycket skotträning i sin ungdom. Men så brukar dom sitta i kryllan också!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay: han har säkert en del bra råd, Gynge. Men det han framför allt trycker på är träning, träning och ännu mer träning! Och det är nog inte konstigare än så!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: känns som ett ganska realistiskt scenario! Längtar redan till våren -27!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
Rip Kirby: dom ska visst rusta upp Bjästa ishall nu. Det är bra att dom anpassar kostymen efter ambitionen!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: det är väl den där första punkten då som känns tveksam!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
solbacken: titta på intervjun. Jag tycker att hon verkar ha full koll, på allt från ekonomin till hur klubben och arenan ska utvecklas dom närmaste åren!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
Såg nya avsnittet Timrå Live med Helen Ersson som gäst. Hon har suttit i fem månader nu, och fått mycket mer gjort än vad dom andra två drögarna gjorde på två år! Hon känns som en utav dom viktigaste personerna inom föreningen nu! Må hon orka länge till, då kommer det här bli riktigt bra!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
JanneH: Adam är ju påläst och kan mycket statistik. Men hans slutsatser ger jag inte mycket för, känns som att han har lite svårt att tänka utanför boxen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
bar mofftak: det blev ju färre matcher iom missat slutspel.

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
JanneH: göra en Leksand? Nja i det träsket har vi varit. Dit vill nog ingen igen! 😜

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
Hälge: minusresultat! Inte bra! Men det verkar som det finns en plan! Hoppas att den är tajmad och klar in i minsta detalj!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Gradin verkar ha en förkärlek till importspelare. Och det verkar som att han bara ser dom på video innan han tar in dom.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: det är väl som på dom flesta platser, det finns både bra och dåligt folk. Men jag tror helt ärligt att Modo har försatt sin chans att etablera sig i SHL. Åtminstone för en lång tid framöver. Dom får leva på gamla meriter!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: men vem vill bo i Övik? Och nu när Umeå har klättrat en serie så lär väl dom hugga till sig många talanger. Nä jag tror att dom får nöja sig med att ha Melodifestivalen i den där arenan.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: men det är som du säger, 13 matcher i NHL! Vad säger det? Jo ingenting!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: som jämförelse så har MPS nästan 500 NHL matcher!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Hahaha! Ja kanske det! Men snor något annat HA-lag Jansson så är det riktigt klantigt av hinken.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: precis min åsikt! Nu har ju Westfält kontrakt så det är väl en ickefråga, men för en HA-klubb med ambitionen att slåss i toppen så vore det underligt att inte gå all in på Jansson! Tänker då framför allt på vår länsgranne.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja faktiskt. Även om jag gillar Westfält så känns Jansson mer kreativ och är ett snäpp bättre offensivt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Peja: kan tänkas. Han har inte direkt gjort bort sig i SHL heller.

1 ·
Om Tom Topp
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE