Trilske

3181 inlägg · 369 besökare

Historik

· 41 ·
MoDo Hockey > Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
{9233}:

Nermark trycker in honom i slutet, men Rosengren hade nog inte räddat den oavsett.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
Confusius:

Hade seriesegern redan varit i hamn så hade han säkert fått chansen, jag tror inte man känner att man har råd helt enkelt.

Man har ganska lite att vinna på att låta Tex stå idag sett till förväntad matchbild, som jag ser det.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
Sigge:

Tror inte man ser någon större mening att kasta in Tex i en match där man räknar med att vara spelförande till stora delar.

Sen som första perioden utvecklade sig med extremt mycket boxplay så var det nog rätt beslut.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
Statler: Södergran är förmodligen riktigt svår att spela med, blir lite väl mycket one man show...

Han borrar ner och kör men det är samma mönster som upprepas i match efter match efter match.

Men IKVÄLL lossnar det ;-)))

MoDo Hockey > Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
Robin Ztorken L:

Tycker inte han bränt så många lägen (dvs soklara målchanser) utan snarare att han tar (många) dåliga avslut, ofta i skottäck eller att det tar på någon klubba istället för att söka en medspelare som har bättre läge.

Det är svårt att skjuta igenom motståndaren, sällan man ser våra målgörare ta liknande avslut som Södergran gör.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
Robin Ztorken L:

Visst, en spelartyp som är lätt att tycka om (river och sliter) men det händer i ärlighetens namn inte jättemycket.

Igår var nog första matchen där jag kände att det nog inte kommer bli så mycket mer än vad vi har sett hittills.

En uggla kanske är hårt och det är möjligt att man kan höja upp den till en tvåa p.g.a. arbetsinsats, men ett högre betyg än så är svårt att motivera.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
hockey_21: Så var det ja, Galajda som vaktade kassen i den matchen.

Lindbom snittar nog därmed ~4 (minst) insläppta mot oss, på tre matcher.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
grimiss:

Nej, framför allt inte mot topplagen. Spontant har väl Voutilainen, talapila och volden haft matcher mot oss där de visat att de faktiskt kan spika igen fullständigt.

Lindbom har däremot visat sig vara ganska mänsklig när vi mött dif, bortsett från en av bortamatcherna när vi var fullkomligt uddlösa.

MoDo Hockey > Sv: Kristianstads IK - MoDo Hockey 2023-03-01
Gusse:

KIK orkade bara mala på i två perioder, såg ut som att dom fick kortslutning vid 2-3.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Det var ju mer eller mindre helt oprovocerat, mikkel stod väl helt stilla bredvid målet?

Såg inte direkt ut som att han bad om ursäkt heller, snarare som att han ville rycka honom i nackskinnet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:

Känns hur som helst inte som att Malmö gjorde det för att jävlas utan för att man dels är oattraktiv som klubb och dels totalt odugliga på att hitta spelare.

Hinken satt ju t.o.m. försökte hjälpa dom att hitta något vettigt, men verkar som att lagen erbjöds ungefär samma spelare tätt inpå deadline.

Ser inte riktigt varför dom skulle ge oss Wernblom utan att få något tillbaka och stå med byxorna nere vid eventuella skador i ett kval.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:

Våra junisar verkar inte ta något för givet men som tack för förtroendet går benen som trumpinnar, vilket uppskattas.

Bra injektion när vi möter mindre namnkunniga lag då många har en tendens att ta ledigt...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:

Jo, han måste jobba på sitt mindset och ta rygg på Ohlsson gällande arbetsinsats och lära sig att "chippa in".

Kort sagt: acceptera sin roll.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Ja alltså DIF-spelaren hade nog redan förlikat sig med tanken om att braka in i sargen innan den sista knuffen, förmodligen därför han klarade sig relativt oskadd.

Vet inte hur många matcher DN brukar dela ut för sådana tacklingar även om 5 matcher, relativt sett, är ett hårt straff.

Men det är väl inte omöjligt att OP kom lindrigare undan för att dif-spelaren redan var någorlunda förberedd på att krascha in i sargen, dvs för att han ej skadade sig.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P:

Inte utnyttja ett skit? Du låter stressad...

All denna mediala uppståndelse kommer naturligtvis leda till att spelare som sysslar med detta ofog kommer sättas under hårdare lupp. Sen kanske det inte leder till interna avstängningar men pressen utifrån kommer att öka.

Oavsett om du vill det eller inte, men det är en naturlig följd av vårt genidrag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Majbrasan:

Man kan sammanfatta hela debatten med "doomed if you do, doomed if you don't".

Som sagt, folk...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
snowden:

Precis, sett flertal kommentarer om huruvida vi kommer stänga av Woods vid en liknande förseelse i ett slutspel.

Grejen är att vi aldrig har gynnats av detta (Ingman fick fan inte ens med sig en utvisning) däremot kan vi utnyttja detta tillfälle att ställa till det för andra lag som dragit stor vinning av det där vissa spelare mer eller mindre satt det i system i match efter match.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P:

Sant, svårt att vattna ur ett derby om man aldrig möts ;-)

Sen angående att MoDo själv tar krafttag mot filmningar är det nog ett smart och långsiktigt drag, i synnerhet när en av rivalerna har en spelare som faller lätt ett par ggr per match.

Jag ser detta som en långsiktig investering inför slutspelet, vi har inget att förlora på detta.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Första matchen av slutspelskaraktär denna säsong och Sanny&Svensson pratar ingenting om matchen rent spelmässigt?

Förståeligt att dom avhandlar disciplinnämndens alla ärenden men att inte gå igenom matchen är ju undersidan av botten uselt.

Rinkside kommer antagligen ta ett större grepp runt matchen trots att den är betydligt mer inaktuell när dom spelar in.

Tur den finns som substitut till denna shl-podd, länge leve Lars!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Precis, även Olhaver.

En värvningar som jag tror hade lyckats bättre om det inte vore för tränarcirkusen den säsongen. Har ju inte riktigt lossnat för Sveningsson heller, vem vet hur han hade sett ut under åsnebrottarens regi...

Inte helt optimalt att ha en tränare som värvar spelare och sedan drar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:

Sanning med viss modifikation, åtminstone gällande importerna där man förmodligen blivit erbjuden dessa spelare av diverse agenter, Kentää tackade väl nej till Tambellini t.e.x.

Inte så att Glader grävt fram dessa och scoutat lika grundligt som hinken som lyckas gräva fram en spelare som dickinson t.e.x.

Förövrigt har jag uppfattat det som att Aagaard var åsnebrottarens värvning och jag tror han spelade en hyfsat avgörande roll huruvida en majoritet av dessa importspelare hamnade i MoDo eller ej.

Tex kan jag ge honom, dock.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Tarasov: Han hade garanterat brakat in i sargen utan den sista knuffen.

Sen kan man dividera om vad straffet hade blivit i så fall, men håller det inte för omöjligt att han hade åkt på matchstraff ändå med tanke på gårdagens nivå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
grimiss:

Ja, sen inträffar detta i typ varje match, dvs rena förstärkningar. I synnerhet när klubban kommer upp i just ansiktstrakten. Man ser hela tiden spelare som ryggar tillbaka instinktivt.

Skillnad är att vi nästan aldrig har tillgång till kameravinklar som avslöjar detta, omöjligt att få en bättre vinkel än vad vi fick på situationen igår.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
grimiss: Jag trodde först han smällde upp den i bortre krysset, men insåg sen på reprisen att han la den över Lindbom.

Sanslös klass.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
{5647}: Hade den tagit illa hade han inte tagit sig ut för egen maskin.

Visst, kredd för att han inte ligger kvar och åmar sig men han kör istället den klassiska haltningen ut för att pocka på domarens uppmärksamhet.

Vilket är en annan typ av förstärkning.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Hakning-Henrik:

Det är faktiskt exemplariskt i ordets rätta bemärkelse. I synnerhet eftersom Berglund är två äpplen hög.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
erjo: Var väl mest proportionerna jag åsyftade gällande Dif-effekten.

Förövrigt tog den i hakan enligt Ingman, förmodligen inte speciellt hårt men ändå.

Brodin gör ju dessutom en rörelse med armbågen mot Ingmans ansikte, vilket förmodligen gör att han ryggar tillbaka och förstärker kraftigt.

Dvs han upplever nog att Brodin, de facto, sätter upp armbågen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
S-vikaren:

Bra snärt i skottet på Halloran.

Att han och Riley fick göra två klassmål var av yttersta vikt, i kombination med att hämta upp ett 3-målshandikapp och behålla serieledningen. I förlängningen viktigare än att vinna matchen.

Vi verkar gå all-in för att stöka av alla möjliga idiotgrejer innan slutspelet och inte ha några marginaler med oss, vi bygger mao upp för ett jävla crescendo inför slutspelet.

Fyra ärenden hos DN tyder annars på att det var en bra match igår.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
erjo:

Ja det säger jag inget om.

Konstaterar bara att det händer när det är huvudmatch eller när man möter exempelvis djurgården...

Vilket blir skevt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Rytter:

Spelmässigt är jag inte ett dugg orolig, hockeylabbet gick igenom lite statistik och vi har bättre målprocent i 5v5 än vad HV hade ifjol.

Däremot måste pp upp, även om det stundtals såg bättre ut igår med passningstempot när vi väl etablerat spel.

Men bara sådan sak som att vi förlorar extremt många tekningar är ett stort problem i pp.

Bara där skulle Dickinson göra enorm skillnad.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Eller:

Måste vara rätt sällsynt att en filming som inte gav någon fördel under match för sådana här proportioner, med tanke på att det finns spelare som får fördelar varje gång.

Eller så är jag skadad av att 99% av matcherna i hockeyallsvenskan saknar adekvata kameravinklar.

The blessing and the curse of being huvudmatch.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
jessy:

Om Rahimis alla upptåg hade fått samma proportioner som Ingmans igår så hade det ju varit löst sedan länge.

Men misströsta ej, vi är serieledare och har allt i egna händer.

Såg att ni njöt av att vara serieledare i någon timme i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Rahmi hade ju en exakt likadan fördröjd rörelse med nacken när vi mötte löven, vevades dock inga repriser på den vad jag kan minnas.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
Stefan Johansson fick väl rätt mycket kritik efter att han dömde AIK-DIF p.g.a. sin historik i AIK, där han har sju säsonger som spelare.

Låga odds på att han med alla till buds stående medel vill undvika ännu en kritikerstorm där han blir anklagad för att ha något som skulle likna aik-sympatier.

Problemet ser vi ikväll när det slår över åt andra hållet och han ska visa sig på styva linan och tvingas överkompensera för att slippa diverse anklagelser från dif-lägret.

Han bör varken döma aik eller dif som jag ser det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:

Största problemet är väl att många lever kvar i villfarelsen att Brickley är värvad som en offensiv pjäs när han först och främst är värvad för att vara tung att möta i försvarzon, med viss offensiv uppsida.

Om han levererar i den offensiva delen är det bara en bonus.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
{8225}:

Guden går antagligen in som etta.

Ser dock ett liknande scenario framför mig som för löven ifjol där Endre gick in och briljerade mot oss trots att Voutilainen varit given etta.

Dvs, vi kommer vinna sista matchen med Tex.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Confusius: Precis, AP hade ju ett riktigt a-läge i slottet tidigt men valde att passa...

Det håller inte när man behöver få islossning, dvs man har inte råd att spela så jävla snyggt för tillfället.

Men skönt att det löste sig med målen, ändå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
MorganaLefaey:

västervik lyckades skapa ganska bra tryck men det är sällan lag lyckas spela fast oss i egen zon på det sättet.

Sen att det stundtals varit uddlöst framåt är förstås sant men snarare ett resultat av dåligt självförtroende och att man inte vill skita ner sig, men vi spenderar åtminstone mest tid i anfallszonen av alla lag i hela serien i 5v5, enligt corsin.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Depression:

Man måste utgå från det när man bygger lag eftersom vi trots allt befinner oss i hockeyallsvenskan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Ja, ändå rätt svårt att avfärda den statistiken. Om man inte menar att lag vi möter faktiskt vill spendera massa tid i försvarszonen mot oss, vilket jag har svårt att tro att man vill.

Däremot är nog lagen betydligt noggrannare som försvarare för att man möter ettan i tabellen.

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:

ja ssk, mora och bik har ju mer eller mindre varit 9 poäng på kontot som man räknat hem men som resulterat i 3p.

Tycker det är märkligt när man inte tar hänsyn till sådant när man dömer ut laget fullständigt istället för att inse hur små marginaler det handlar om.

Men är nog stressen över att tappa förstaplatsen som talar i första hand, även om det är förståeligt att sådana förluster tär på en supporter.

Jag är dock ganska säker på att vi hade haft dessa marginaler på vår sida om det varit en slutspelsmatch, dvs vi hade inte agerat lika huvudlöst om det stod mer på spel.

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:

Jag tror som du att det är flera parametrar. Sen skulle jag säga att vi har varit väldigt inkonsekventa enda sedan streaken bröts, där någonstans slutade vi vara den där lagmaskinen som trummade på i match efter match.

Det positiva är att vi brukar hitta tillbaka till den när vi möter bättre motstånd.

Kan vara så att luften gick ur lite och streaken var en jävligt bra motivator som höll oss vid liv.

Hur lätt är det att motivera sig när tabellen tyder på att det bara är en transportsträcka fram till slutspel?

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky:

När man hör vad hinken söker för sorts karaktärer så verkar det inte vara den där typiska nordamerikanska attityden han letar efter, tänker bara hur prestigelös vigneault verkar vara i hv t.e.x.

Känns inte som att Söderström har haft att göra med den sortens spelare, utan han har fått in spelare i sin trupp (serverad av någon sportchef) som varit där för att dom främst har varit duktiga hockeyspelare.

Det är i alla fall känslan jag får när jag hör honom tala om transatlanter.

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren: Halloran är nog för tillfället bara en återspegling av lagets prestation, tror lööke hade sett ungefär likadan ut i hallorans sits när ingenting klaffar, gällande matchen igår.

Såg inte ut som att halloran hade någon vidare kemi med Södergran igår heller.

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren:

Halloran inledde ju dock väldigt piggt och såg inte alls att lida av dåligt självförtroende utan radade upp målchanser, borde haft rejäl islossning mot t ex kik-hemma om laget bara fortsatt trumma på.

Men istället gick man ut i andra och ställde ut skridskorna och jag tycker inte han har repat sig sen dess, som laget i övrigt, i synnerhet mot lag som befinner sig i mitten/bottenskiktet av tabellen. Även om han höll på vinna straffläggningen åt oss i den matchen.

Vet inte riktigt vad som hände mot kik, men ett sådant tapp/ras har man ju inte sett tidigare under säsongen beträffande att vi faktiskt ledde matchen.

MoDo Hockey > Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Hästens keeper känns inte helt stabil i psyket.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Är väl just att vanligtvis efter sådan backcheck brukar man göra allt för att förhindra någon att ta ett avslut men inte denna gång, förstås...

Riley förväntade sig garanterat ett rapp eller att bli upphakad, men nej. Backen slår av på takten och lägger sig bakom!

Mycket märklig sekvens.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Ja, inga tvivel om att det är en självförtroendefråga men min poäng var att SSK backens beslut om att inte ens försöka hindra Woods övergår mitt förstånd.

På samma nivå som att Woods valde att droppa istället för att avsluta.

Hade varit ett givet mål om han bara hade följt efter Woods istället för att stanna upp bakom honom, dvs droppet hade annars varit genialt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:

Rätt märklig situation förövrigt, backen slår i princip av på takten och gör ingen direkt ansats att försöka hindra Riley att ta avslut.

Han var ju förbi och hade kunnat avsluta ganska obehindrat.

Backen verkade istället fokusera på att ta hand om en ev. retur och lyckas därför få en touch på pucken, annars tror jag att det bara hade varit att raka in pucken om backen, åtminstone, hade försökt hindra Woods att ta avslut.

Om nu inte backen läste situationen, men det har jag svårt att tro.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:

Sett vissa tendenser hos Berg som jag gillar, t.e.x. hur han smyger med upp i anfallen och dyker upp som gubben i lådan framför mål.

Utan större framgång hittills men skapat några farliga målchanser.

Var väl precis ett sådant mål han gjorde när han sköt upp ett visst lag i SHL...

· 41 ·