1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527883 inlägg · 4121 ämnen

Brynäs - Modo

Sv: Brynäs - Modo
J F K: MR Brashear in swedish Jämtin means hit me so fuckin hard so I end up at a hospital for 8 weeks.

NuMo: Abolut. Jag är väldigt tveksam till värvningen ur ett rent "på isen-perspektiv". Jag tror att han kan sitta längst ut på bänken under matcher för att skrämma Hedman med anhang från fula påhopp och han kan kanske tillföra i PP, men hans stora tillgång är i omklädningsrummet och på träningarna. Han verkar vara en extremt seriös och trevlig kille som kanske kan gjuta lite mod i grabbarna och som kan ge juniorerna lite inblick i saker.

Jag tror ingen räknar med att han ska göra många sekunder på isen, förutom journalisterna som räknar med att såga honom endast baserat på det.

Monno: Håller med om att det är bra för intresset för laget och skapar en jävlig spänning, dock måste han ju leva upp till denna bild för att hålla intresset vid liv. Får se hur det går..

ULTIMAVICI: Helt ärligt, Brashear behövet inte ens slåss, bara att få se Jämtins ansikte när Brash suger tag i kragen på han i stirrar ner i hans själ gör det fan värt 250kr! Ojojoj... Njuter av bara tanken!

Fan att Goren inte är kvar i SHL... Eller Ward! Ojvoj.

Monno: Absolut, vill bara så snabbt som möjligt veta om han lirar på torsdag!? Då bokar jag biljett och åker 80 mil för att se Karalahti/Jämtin/Brashear... Sinnessjuk match

J F K: Jaså? Det står i tidningen nämligen att han inte gjorde det. Dom har ju haft fel förr dock. Var spelade han? Hur mycket osv, källa?

McFire:

Brashears senaste säsong mäktade han med 8 poäng och -15 på arton matcher i Kanadas Division tio ungefär. Måste vara något sorts PR trick.

Efter tre matcher är ljumskarna slut på stackaren. Hörde att man är ute efter Gordie Howe också...

Sawchuk: Säga vad man vill, men så här mycket skriverier om Modo har det inte varit sedan... Ja knappt när Foppa o Näslund gjorde comeback. I nordamerika är detta vad det verkar den största hockeynyheten i år.
Jösses just nu är vi iaf i i centrum, även om det inte är i enbart positiv bemärkelse.

Sawchuk: Jaha? Vad säger det då? Jag undrade ju var han spelade förra säsongen eftersom JFK säger sig veta att han gjorde det.
Du hänvisar till Brashears senaste säsong och hans statistik då, dvs säsongen 2011-2012.
Sen då? Undrar jag fortfarande.

Sawchuk: Låna ut han till oss. Det kanske kan dra ett par hundra extra åskådare och så slipper vi spela vecka ut o vecka in på 4 backar... för visst går han att bruka som back också? 

McFire: Är inte känslan ändå att P.Forsberg delar ut en rak höger till DN och domarna mer än något annat iom denna värvning?

ULTIMAVICI:

Känns som man lägger fokus på fel saker. Det finns bra och tuffa spelare ute på marknaden. Brashear kommer inte att bli långvarig. Första fight så är det 5-10 matcher. Tacklas kommer han inte hinna med, laget han spelade i senast skulle förlora mot Ulvö Hockey med 20-0

Sawchuk: Jag trodde bara att det var journalister som på allvar trodde att han skulle spela mycket och att tanken var att han skulle tillföra mycket på isen.

Tydligen var det fler som trodde det alltså.?

J F K: Så vad är tanken då?  Enda jag kan se är ett rent PR stunt.

Sawchuk: Det ligger nog inte jättelångt ifrån sanningen tror jag.

Det verkar vara Foppa mycket mer än Svarten som varit drivande, så vi hoppas att Svartvadet får ihop en "riktig" värvning av en spelare som är tänkt att spelmässigt lyfta laget. Det kan jag aldrig någonsin tänka mig att Brashear var tänkt att göra. Han ska se till att motståndarna inte får skada våra spelare i första hand och om han kan orka spela framför mål i PP är det en bonus, typ.

Ni spelar så jäkla bra, Modo. Och nu blir ni farliga också.

Sawchuk: Brashear som är god för X antal miljoner spelar för troligtvis inga pengar alls och är antagligen helt gratis. Hur ska DN då göra efter första fighten? 5 matchers avstängning varav 2 omvandlas till böter. Bötesbelopp 0kr

McFire: Jag vet att han spelat matcher, men inte på vilken nivå. Definitivt inte någon proffsliga som AHL/NHL, men matcher har han spelat.

En träningsmatch är också en match för övrigt.

ULTIMAVICI: Jo, det är bli ohyggligt kul att höra bötesbeloppet. Jag tror att han har 0:- i lön, typ.

J F K:

Här har du nivån Brashear har spelat på JFK. Ligan är ett stort jävla skämt, precis som den här värvningen.

Brashear bidrar fint till matchen med ett klassiskt Bertuzzislag i bakhuvudet på sin motståndare.

Tempot får Åseles veteraner att se ut som Pavel Bure!!!

www.youtube.com/watch?v=LcmcRijcLBw

Fantastiskt bra, eller hur?

Sawchuk:

Varför skulle han få 5-10 matcher för en fight? Han är ingen återfallsförbrytare i SHL så han kan ju inte bli dömd för det iaf.

Kanske är det det Foppa vill skicka in honom ta en fight och visa på hur sjukt det är, man går fri från att tackla mot huvudet men får en lång avstängning för en hederlig fight.

Sawchuk: Det beror på hur man värderar det. Är det på spelmässiga meriter håller jag helt med dig. Nu varken tror eller hoppas jag det.

J F K: Pajasfasoner är vad det handlar om. Vad tycker du om överfallet i klippet? Och farten? korpmatcherna i Umeå är betydligt bättre än det där...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Rytter: Tycker du hans fight i klippet ser hederlig ut Rytter?

Redigerad kommentar

Sawchuk: Mest imponerad att det är nån som vill vara domare på dessa matcher?
Syns ju tydligt att hockeyn är sekundär, dom försöker ju inte ens åka skridskor. Dom är ju där för att slåss.

J F K: Okej, du vet men vill bara inte berätta hur du vet och/eller uppge någon källa, har jag tolkat dig rätt då?

McFire:

Det roligaste är att Brashear lyckades få -15 i den ligan på 18 matcher. 8 poäng blev det. :O

Rytter:

Jag kommer fan att hänga på bokaffärens dörr när Foppas memoarer kommer ut. Man måste ju få reda på hur det gick till när man värvade Brashear.

- Det verkar ju på något sätt orimligt att AF eller Svarten varit med i brainstormingen mot den idén. Det är ju en galenpannevärvning.

- Å andra sidan så verkar det u lika orimligt att Foppa helt plötsligt ringer hem och säger. Ja, nu har jag gjort et nyförvärv. Här får ni Brashear.

- Å andra sidan skulle det ju såklart vara en typisk Foppavärvning. Efter att ha varit förbannad över de galna huvudtacklingarna den här säsongen. Headhunters som plötsligt har fått tummen upp av Disciplinämnden. 

Kanske hörde han AF i någon syrlig kommentar säga (som ett utopiskt skämt). Fan! Vi skulle ha haft någon jävla Brashear eller någon för att visa de djävlarna. - Sagt och gjort!

Hur tänkte man och varför tänkte man som man gjorde?

Reflektioner från intervjuer efter matchen.

Skröder: Verkar inte det minsta imponerad över förvärvet, snarare lätt förlägen. (Vad är det som händer? Kan jag snälla få slippa de här frågorna och gå iväg och deppa över förlusten i stället. )

AF: En kraftfull spelare. En viktigt pusselbit i vårt lagbygge. (Mannen som bara kan se saker ur det positiva perspektivet oavsett hur illa det ser ut, eller hur lite trovärdigt det är.)

Redigerad kommentar

J F K: Angående lön och eventuella böter. Spelarfacket i SHL är väl med i Unionen och det måste ju rimligtvis finnas en minimilön. 

NuMo: Reggie Dunlop gillar hur Foppa tänker!

El Maco: Aha, det var därför Jula i Övik hade slut på silvertejp !

Sawchuk: Varför adresserar du mig? Jag tycker inte det är en seriös match, men jag skrev att han spelat matcher. Jag skrev inte professionell match, bra match eller ens hygglig match. Jag skrev att han spelat matcher, vilket du snarare bevisade att han hade...

Sedan säger väl ingen emot dig vad gäller den sportsliga biten på isen? Jag har inte sett någon som tror att han tar en tröja för att spela reguljära byten.

Jag tycker att värvningen är väldigt märklig, men jag tycker att det är ännu märkligare att folk tar det för en värvning av en kille som ska höja oss spelmässigt.

J F K: Sedan håller jag med Mårts. Jag tror inte heller att det är rätt väg att gå, men om lotterinämnden och världens sämsta domarbas tycker att det är bra att spelare som Hedman ska få fortsätta smälla på i huvudet på spelare ser jag inte hur man ska komma till rätta med hjärnskakningarna.

Räddar detta Possler, nylande, Olofsson, Kempe eller flanagan från en enda hjärnskakning för att motståndarna inte vågar ge fulsmällar så har det fyllt sitt syfte.

Sawchuk: Varför har ni värvat den idioten? Har ni en plats över på psykavdelningen? Dunkar han på någon sådär fegt i SHL lär han inte få spela nått mer.

Lunkan: Han kanske bara skall ränna in i något lågt huvud?

J F K:

Vaknade tidigt idag, funderade på ifall det där med Donald var en dålig dröm. In på nätet och kollade tidningarna och ser att det faktiskt stämmer.

Vet inte riktigt vad man ska säga. Känns lite pinsamt med denna värvning faktiskt med tanke på att det inte är en hockeyspelare vi pratar om, men samtidigt gillar jag signalen man skickar.

Hade verkligen gillat denna typ av värvning ifall det faktiskt hade varit någon som kan ges lite istid och som hinner med i tempot, så fort Donald är på isen är det troligen som att spela 4 mot 5 för oss. 

Gränsen mellan geni och galen är riktigt fin. Är Foppa kanske ett geni? Är detta en värvning som endast är tänkt för bänken och omklädningsrummet? Är det Donald som ska ge våra unga spelare mod att göra sin grej och sedan lova att händer något kommer jag in och fixar detta? Är tanken att han med sin närvaro i omklädningsrummet ska hjälpa laget att tuffa till sig? 

Tror inte att man kommer ge honom någon speltid, möjligen att man låter honom ställa upp på en tekning och snacka allvar med motståndarnas vårdslösa spelare och sedan direkt åka till båset för byte. 

Säga vad man vill med vi får iallfall utrymme i media i och med denna värvning. Sedan hade man ju önskat att våra tränare/sportchefer varit mer samspelta i detta, man skäms ju när Forsberg får frågor om detta efter match och i princip inte vet något. 

Rytter: Fast att Forsberg inte vet något är väl som när han utåt säger att vi spelat bra, trots att varenda en som såg matchen har en annan åsikt. Forsberg kör sitt race och på det viset slipper han följdfrågor och behöver inte lägga energi utanför laget. Att man inte rådfrågat eller talat med huvudtränaren om en värvning under brinnande säsong skulle vara märkligt. Sedan ska ju denna värvning knappast ses som en spelare så det är ju möjligt att man inte diskuterat speciellt med Forsberg.

ULTIMAVICI: Ehh, jo. Det ska nog absolut ses som att Brashear inte är tänkt att spela regelbundet. Jag förstår fortfarande inte de som verkar tro att han spelmässigt ska lyfta oss.

Som sagt. Gärna som "pappa" i omklädningsrummet då han kan instruera och motivera juniorer som siktar mot NHL. Gärna som avskräckande för Hedman och andra som uppträder respektlöst. Gärna som pådrivare i båset.

J F K:

Jag förstår inte varför man inte värvar en kille som Douglas Murray istället om man nu måste ha en polis. Han kan ju faktiskt fortfarande spela hockey, och han är lika hård som Brashear.

Sawchuk: En kille som är "gratis" mot en som kostar väldigt mycket. Ja du, undrar varför man tar Brashear? Det kan ju inte ha med pengarna att göra?

Tyvärr tror jag inte att Murray heller skulle hinna med i SHL, utan han skulle vara en väsentligt sämre värvning då vi i sådana fall bränner pengar.

Sawchuk: Ja en värvning som jag inte alls förstår. Det enda som kan hända är att vi blir utskrattade för att han inte kan åka skridskor, eller att han spöar på några.

Undra hur Jämtin känner sig för detta, eller Hedman? Med tanke på vad Foppa sagt i intervjun så innebär ju detta att Brashear har en uppgift, att spöa dem. Helst ordentligt. Och blir han spelklar till torsdag så är jag helt övertygad om att han kommer kasta handskarna mot Jämtin så fort han kan.

spud: Hur agerar en polis i samhället, är det den som först tar till vapen eller är tanken att han ska verka avskräckande? Personligen har jag inte uppfattat det som att en bra polis drar vapen och skjuter helt oprocerat, men du kanske har en annan uppfattning?

Jag tror verkligen inte att han är tänkt att kasta handskarna, utan att hans blotta närvaro förhindrar folk att ta sina cheapshop. Om han hoppar på Hedman EFTER att denne dragit en armbåge i huvudet på Possler igen är en annan sak.

J F K: Jag tror det finns en hämd att utkräva på Jämtins dans, tackling och allmänt beteende på slutet som gör att Brashear inte behöver en ny orsak till att sopa på honom.

spud: I och för sig. Det finns alltid anledning att spöa Jämtin, men jag hoppas inte att vi sänker oss till hans nivå.

J F K:

Väldigt konstigt resonemang.

Först och främst har du inte en aning om vad spelare kostar så du borde vara försiktig i dina uttalanden angående det ekonomiska.

Att folk tror att Brashear åker över hit gratis är det mest korkade jag hört. Brashear kommer att ha en lön som är topp 5-8 i laget, om det sen är Foppa som betalar vet jag ej.

Är det bättre att ha en värdelös spelare som inte spelat riktig hockey på fem år som är gratis än att ha en spelare som faktiskt kan bidra med lite annat än pr.

Sawchuk: Någon topplön har jag ruskigt svårt att se att han har, Svartvadet uttryckte väl själv att budgeten inte blev blev påverkad av denna värvning? Ett jippo är nog vad detta är och får det folk till arenan så är det tillräckligt.

ULTIMAVICI:Tror att Foppa betalar!

Sawchuk: Eller så vet jag och du framstår som korkad när du säger att han har en hög lön. Att Foppa skulle betala lönen tror väl ingen på?

Sawchuk: "Först och främst har du inte en aning om vad spelare kostar så du borde vara försiktig i dina uttalanden angående det ekonomiska."

"Brashear kommer att ha en lön som är topp 5-8 i laget"

Antar att du då vet vad alla tjänar då du kan säga sådär? =)

J F K:

Jo, Brashear återupptar sin karriär och åker halva vägen runt jorden för att  spela gratis i ett lag och ett land han har noll förhållande till...

« · 1641437 · »