1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480834 inlägg · 4078 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06

« · 1235792 Till forumet


Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06

Kommentar

Aravirta: Nu gäller det att vara med från start

MODO Hockey har nu tagit sig till huvudstaden för match mot Djurgårdens IF.
- Nu gäller det att vi är med från första nedsläpp. Duger inte att komma in som vi gjorde mot Luleå i torsdags, säger coachen Hannu Aravirta.

MODO Hockey hade chansen att skapa närkontakt i tabellen med Luleå. Den chansen tog man inte.
- Jag har sett matchen på dvd och kan bara konstatera att vi inte alls är med i början. Vi är inte beredd på fight och det är självklart allt annat än bra. Men trots att vi inte spelar bra så har vi ändå chans att få med oss poäng, vid underläge 1-2 har vi några lägen som vi inte utnyttjar, konstaterar Aravirta.

Nu väntar Djurgårdens IF. Ett lag som svarat för en riktigt bra säsong så här långt.
- Djurgården är ett mycket bra lag. De har fart och intensitet i sitt spel, är aggressiva över hela banan. Det är helt klart som så att vi måste upp flera snäpp jämfört med i torsdags för att vi ska kunna lugga dem på poäng, säger Aravirta.

Helt klart är det ett revanschsuget MODO Hockey. Dels för förlusten i torsdags men även för senaste mötet med Djurgården som huvudstadslaget vann med 7-2 i Fjällräven Center.
Peter Forsberg som utgick i Luleå ser ut att kunna komma till spel. Han tränade under fredagen - och han gjorde det i en ny omgivning.
- Vi har bytt plats på Peter och Per-Åge Skröder. Vi kommer även att inleda på sex backar. Malek fortsätter i kassen, meddelar Aravirta.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Peter Forsberg som utgick i torsdags förhoppningsvis kommer till spel. Gör han det försvinner Kristian Forsberg eller Andreas Molinder ur matchtruppen.
A t t om Hannu Pikkarainen gör två poäng till är han MODO Hockeys poängmässigt sett främste back under en säsong. Just nu är de Miloslav Horava som är det.
A t t MODO Hockey har vunnit en match mot Djurgården under säsongen. Det var tidigt i höstas som man vann på Hovet med 2-1 efter förlängning. Den andra matchen i Stockholm slutade 2-2. I Örnsköldsvik har det slutat 2-2 respektive 2-7.
A t t matchen sänds i Canal+ i Arne & Ankans Hockeykväll.
A t t måndag 8 februari kl 21:45 är det läge att slå på Canal+ Sport 1.
Då visas en avslöjande, personlig och öppenhjärtig intervju med Peter Forsberg i det extrainsatta programmet "Arnes resa: Peter Forsberg".


Målvakt:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg)

Backpar:
7 Mattias Timander
18 Per Hållberg

48 Hannu Pikkarainen
80 Samuli Suhonen

4 Tomas Mojzis
44 Henri Laurila

Kedjor:
21 Peter Forsberg
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
19 Markus Näslund

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

Extraspelare:
5 Hans Jonsson
26 Kristian Forsberg
29 Andreas Molinder

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle: :-)

Inte helt såld på att byta plats på Skröder och Foppa, jag hade nog bytt plats på Mats och Foppa istället. Känslan säger att ingen i förstakedjan kommer att vilja skjuta om inte målet är vidöppet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Nikki Nine: Utan att ha kollat upp detta så vill jag påstå att Zucca är den i laget som tagit flest avslut på mål av alla spelare. Tror det blir succé att sätta ihop dom två.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
qwertas: Det stämmer.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Nikki Nine: bra att testa i vilket fall, funkar det sämre än tidigare så är det ju bara att byta tillbaka.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
qwertas: Fast på slutet har Suhonen kommit som en raket på den listan. Han skjuter när han med lite fantasi kan se en puckbana mot målet, vilket jag uppskattar, vi behöver en sån kille.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
qwertas:

Fast jag tycker inte Zucca och Foppa fungerar i numerärt överläge. Norsken har många fantastiska förtjänster, men i pp är han ofta dålig. Han drar ner på farten. Zucca har varit bäst när pucken passats snabbt och han har skjutit direkt, annars nej.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
hellge: Jag har varit inne på det vid ett flertal tillfällen. MODOs problem då det gäller powerplay är att man hela tiden söker spelet runt kassen, instick från sidan eller bakifrån målet.

Jag hoppas innerligt att man kan få bukt på det nu när man har en högerskytt att tillgå på backen. Som det varit nu är MODOs powerplay så vansinnigt lätt att läsa och avvärja i och med att man kan krympa ihop boxen och strypa passningsvägarna runt målet.

Hade vi haft en högerskytt som playmaker i powerplay så hade det gått bättre att använda Pikka och Suhonen som skyttar i powerplay, nu fungerar det dåligt i och med att de hela tiden måste ta emot pucken innan de kan avlossa något skott.

Mera skott för böveln så ordnar det sig. Sedan skulle inte jag säga nej till att man sätter in Tuokko eller Hinote framför kassen heller.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
qwertas: Ja, Hinotes arsle upptryckt i målisarnas nylle är receptet. Varken Susse eller Skröder törs ju inte stå där när dom är inne och utan den störningen är det på tok för enkelt att försvara sig och målvakterna får så gott som alltid fritt synfält när eventuella skott kommer.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
qwertas:

Zuccé om jag får be
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
bisterfinnen: Jag borde jobba på en kvällstidning:
"Foppa har alltid ett finger med i spelet"
"Foppa ger domaren och Dif-klacken fingret"
"Foppa: Ger man dem fingret så tar de oftast hela handen"
"Foppas spel är en fingervisning om hur jävla dåligt PP MoDo har"
"Det pekar åt fel håll för MoDo"
"Någonting är snett i MoDo"
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Icing-Ove

Stapit! You´re killing me!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
bisterfinnen:
Du menar att skriva om MoDo's krokiga väg till slutspel?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
bisterfinnen:
Nu ska jag ge mig , men visste du att Foppa tidigare spelat med Finger?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Ont i ett finger, revben, ljumskar och en fot trots det utgör han ert största hot.

Respekt!
Kommentera


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Icing-Ove: Hahaha hoppas det funkar för karln.
Kommentera


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Icing-Ove: Fast nu har andra lagt beslag på "ger aldrig upp" sloganen, så det får bli nåt annat.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Gresky:

Den här är hämtad från en knapp månad sedan:

Med Foppa

HV71 10 22 +11
Frölunda 10 20 +11
MODO 10 19 +13
Färjestad 10 19 +1
Linköping 10 18 +8
Luleå 10 18 +8
Skellefteå 10 15 0
Djurgården 10 13 0
Rögle 10 9 -13
Timrå 10 7 -6
Södertälje 10 7 -25
Brynäs 10 6 -8

Utan Foppa

Linköping 26 51 +33
HV71 26 50 +30
Djurgården 26 46 +20
Brynäs 26 44 +14
Skellefteå 26 36 -12
Luleå 26 35 -8
Timrå 26 35 -10
Färjestad 26 35 -17
Södertälje 26 33 -9
Frölunda 26 32 -11
Rögle 26 30 -14
MODO 26 25 -16

Och DMC på officiella sammanställde för ett år sedan lite statistik för MODO mot Djurgården på bortaplan sedan 1990. Det är en skrämmande läsning.

* Av 41 spelade matcher har MoDo lyckats med ynka 4 segrar och 2 oavgjorda resultat. MoDo har en målskillnad på sanslösa -71 (82-153)

Man vinner allså en på 10. Fast jag tror, jag är inte säker, att Foppa t o m kan ha plusstatistik med Modo mot Djurgården borta. Snacka om viktig för laget.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
hellge: Allt annat än förlust idag är bonus.

Hjärtat säger vinst
Hjärnan säger förlust

Därför blir det oavgjort, 1 pinne :)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Du, kocken, en nästan genomstekt oxfilé i ugn? Hur många grader? Mittemellan medium rare och well done. :)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
MODOJohan: 200 grader funkar. vänd i het panna först så du får en fin stekyta, sen in i ugnen i ca: 20-25 min.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Så köttet ska alltså vara 200 grader? Haha, nä då! Okej! Tack, mot Cooperativet där dom säljer Timrå-påsar, vilket påminner mig om att jag även måste ta och byta soppåse!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06

Berka & MODOJohan: Det är ju nästan alltid bättre att tillaga på lägre temperatur om man har tiden.

Och använd, för guds skull, en köttermometer så du inte får den genomstekt och tråkig. ca 58-60 grader för rosa kött.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle: Håller med dig, 200 grader är alldeles för mycket, stor risk att köttet blir torrt då. 125 hade jag hållt mig till.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle: amen!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: risk att köttet kokas ist, för steks då temperaturen är så låg.
själv gillar jag köttet rare så jag skulle nog bara köra en 15 min max i ugn, lite beroende på storleken på file´n, sen är det viktigt att låta köttet vila 2-3 minuter innan det serveras så köttsafterna tränger tillbaka i köttet.

bra trådval ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: När det kokar så blir det ju torrt eftersom det dräneras på safterna. Dock så äter jag inte rare kött om det är sån där brasilianskt naturkött som har en hållbarhet på 5 månader, det är lite konstigt för min mage. Däremot en blodig renfilé äter jag gärna som carpaccio.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: precis, köttet kokas på safterna med torrhet och seghet som följd, du vet jag e ju kock ;)

Ah renfile, det är minsann smaskens de, gärna med en kantarellsås!
Själv har jag kalvytterfilé som favorit om jag får den med en madeirasky eller en kraftig rödvinsås av portvin å en kall staropramen granat på fat till de ;)

Nu blev jag ju hungrig juh, vi får sluta snacka mat nu spud ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Ne, vi har just börjat. Jag ska idag porva att bena ur en lammbog och försöka knyta upp den med lite timjan rosmarin och vitlök. Sen ska jag fräsa ihop lite trattkantareller och göra en sås på de med lite sky och grädde.

Bara för att man serverar färdig köttfärsås ur kantiner till 7 åringar på lågstadiet är man inte kock, tänk på det du. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Håller man sig på 90 grader så kokar det inte. Långlagat är godast.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: lalalalala bingooooo

Nu både hör och läser jag dåligt.. märkligt ;)

Själv ska jag fylla en fläskfile med lite färska örter och sen linda in den i parmaskinka och baka av den i ugnen, till det blir det någon form av potatis och ett ljuvligt habanerosmör.

super enkelt och gott
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Nä seriöst nu får vi ta å byta samtalsämne eller tråd =)

Dif - modo 3-?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Men pritn då? Jag kör nåt mittemellan tror jag. typ 150 grader eller så.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: Alla djur ska plågas, grillas, stekas och kokas idag. Start 18.30.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka: vad är det för grogg du tar? enkelt och gott... hmm... 50/50 vodka/tranbärsjuice?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Berka-special brukar ju vara Sprit och Sprite.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
MODOJohan: Har ni inte hört att man ska akta sig för alla e-ämnen? Sprite är icke att rekommendera!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
MoDoEcke: Kan inte FBK sätta in lite fart och mala ner VF snart?
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: Vilket flytmål sillstryparna får!
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06

spud: Frölunda har turen med sig idag, så de kommer nog vinna.

Deras 3-1 går nog till historien som ett av de värsta flytmålen någonsin.

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Poffa: Tre poäng ikväll är inte vad jag hoppas på, det är en nödvändighet.
Kommentera


Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Wayne Gresky: Kuben som dömer. Förlorat samtliga fyra matcher som han dömt oss i år.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Ragnar och Otto borta i DIF, alltid något...
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Icing-Ove: Det spelar ju ingen roll då vi ändå inte sätter press på backarna, det la vi av med efter HV matchen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: Det är ju lördag så jag lägger in en överskädligare laguppställning.  ;-)

  13. TUOKKO, Marco 27. GREEN, Josh 58. HINOTE, Dan  
  4th Line 5. JONSSON, Hans 26. FORSBERG, Kristian  

  17. MADSEN, Morten 20. STEEN, Oscar 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  3rd Line 4. MOJZIS, Tomas 44. LAURILA, Henri  

  10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 19. NÄSLUND, Markus  
  2nd Line 80. SUHONEN, Samuli 48. PIKKARAINEN, Hannu  

  21. FORSBERG, Peter 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  1st Line 18. HÅLLBERG, Per 7. TIMANDER, Mattias  

  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  
  45. MALEK, Roman

Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle: Den var lite bättre. Men inte är den perfekt inte.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Frisco: 3 - 2 Peter Högardh, han är fortfarande MODOit.
Kommentera

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
spud: Det är H:et i Högardh som gör det.
Kommentera

« · 1235792