Ska lyfta några positiva punkter: -LP är det mest kreativa vi har, och jag skulle vilja byta plats på honom och Hepo. -Viklund och Corrado är klassbackar på den här nivån. -Wallinder gör det så LÄTT. Sjukt spännande namn att följa i vinter. -Modo äger sin spelidé vilket man sagt flera gånger. Nieminen ska spela som Modo vill spela. Däremot har vi lång väg kvar innan det liknar något i offensiven. -Sveningsson är rapp, intensiv och har ett riktigt bra skott. -Anthony Peters är definitivt ett steg upp mot Hanses/Lundin.
Nervös när Brynäs värvat Bertilsson och Berglund som är dyra mitt under pågående pandemi?
Tycker det är helt rätt att de som tagit ansvar ska ha rätt till mer stöd. För mig är Luleå och DIF bra exempel som inte gett sig in i budkrig. Luleå hade säkert velat behålla Komarek och Lassilanti men hade inte råd då dom skar ner i budget, dom kunde inte heller ge sig in i budkring kring Sellgren. För mig är det klart att dom tagit ansvar som många andra inte gjort och kan gott bli extra kompenserade.
En klubb som satt sig i ekonomisk knipa pga att man ökat sina kostnader ska inte få kompensation för detta. Exempel VH som värvat in 5-6 pers ska knappast få kompensation för detta, svårt för en klubb att motivera att man behöver 3-4 målvakter, 12 backar och 17 forwards. Man ska inte få kompensation bara för att man har det tufft, man ska få kompensation för minskade intäkter kopplade till publikbortfall.
mightyquinn: jag tror inte alla är medvetna om det, för ni visar ingen ödmjukhet överhuvudtaget.
jag sitter och hoppas innerligt att det laget som slår ut er är antingen timrå eller modo ifrån slutspelet.. kommer blir jädrans glad, och ni supportrar kanske kommer ner på jorden igen
Messias : Ja på en direkt fråga svarar han att Björklöven ligger lite före nu men hoppas vara ikapp i slutspelet vadan mindervärdeskomplexet?
Ingen aning men från lövenhåll brukar det det påpekas att man värvar billigt. Vilket jag egentligen inte alls bryr mig om och tycker är en helt oväsentlig diskussion som gått rundgång säkert 10 ggr här. Men i den kontext du lyfter fram Glader verkar det snarare som att komplexen finns på annat håll.
Rytter: Han kontaktade Löven och valde att betala tkr 100 tkr månad för att få spela där, andra klubbar erbjöd lön men det ville han inte ha. 100% bekräftad källa.
Absolut jag dömer ingen, det är tragiskt det som har hänt och hoppas att han får det stöd och hjälp han behöver av klubben och personer runt sig.
Men min fråga var nått annat, det gällde om det fortfarande skulle vara roligt att skriva att Tobbe Enström är ett fyllo som vissa Timråiter har riktat in sig på.
{5647}: Förlorar vi resten av matcherna under försäsongen med 4-0 så skulle jag nog vara orolig. Men en plump i protokollet är helt ok. Fö verkar det inte vara så oviktigt med försäsong då det förekommer någon form av kollektiv utlösning här, så fort Leksand åker på en förlust...... under försäsongen😂😂
Johan tycker att Modo saknar samma djup i forwardsbesättningen. Det uttalandet är ju rent av korkat. Är det någonting vi har jämfört med ifjol så är det djup. Vad som kan saknas är spets i och med att seriens bästa kedja dragit, men det är en annan sak.
Adam tycker inte att vi har en röd tråd, men det är ju det vi haft. Vi har letat efter spelare som varit duktiga på skridskorna och därmed passar bättre in på spelsystemet. Då var det snarare så att vi tidigare år värvat bra spelare, men inte alltid anpassade för att spela det spel vi vill spela. Dessutom hade vi en överrepresentation av offensiva backar, medan det nu är MINDRE spretigt.
Johanna känns tyvärr endast inkvoterad och att hon tror på ett mellanår för oss kan jag köpa. Tämligen flat analys.
Sanny skiter i allsvenskan för han bryr sig bara om SHL, så hans ordbajsande är rätt irrelevant här.
Kort sagt. Jag tycker att det är tråkigt att när man har en panel som ska komma med synpunkter så saknar de intresset för att göra någonting bra av det. Det vore mycket mer intressant om de verkligen engagerade sig.
bisterfinnen: Fan vilken fart vi har hos många spelare. Man ska inte dra för stora växlar på försäsong såklart, men de första åren i allsvenskan såg verkligen inte ut såhär.
Bad_Brett: Lite orättvis kommentar om Peters på hans första träningsmatch? Vill du ha en hackkyckling är det väl bara gå in på Timrås forum och ta första bästa, modoiter är fredade 😉
mattias - 74: Tycker faktiskt att MODO skötte det hela fantastiskt bra, utifrån vad som serverades från Tjommen o Hellqvist.. Vad tycker du dom skulle gjort annorlunda?
jonsson: Jag förstår inte problemet, Ja han talar knackig Engelska, men jag förstår varenda ord av vad han säger, Det är inga problem med att förstå vad han säger?
Spelar väl ingen roll tycker jag att han inte pratar snyggt flytande bara man förstår vad han säger. ?
Tarasov: Vi fyller 100 år. Visst känns det som att vi kommer att toksatsa med cash från Cayman efter jul? Tror att vi har ett par åsnemiljoner extra i plånboken att smacka till med när andra lag pantar burkar...
JoseGonzales: Nu till något kul. Vet du att en ofta bakis 34-årig Conny Strömberg vann poängligan i Allvenskan 2009 med sina tunga 64 poäng. Då hade han visserligen spelat på sig själv som poängligevinnare på lokala Örebro-kiosken, Bet365 eller hos nåt annat skit och tog gärna pucken av sina medspelare. Öviksbor är födda vinnare, det märker man....
Confusius: Och vi kommer lite närmare fakta i morgon..
Nyhetsuppdatering 29/7 om 13 timmar · 2020.07.29 10:00
Tittare MODO Channel direktsänder med nyheter angående herrlaget 2020/2021. Två gäster i studion - Sportchef Fredrik Glader har med sig spännande nyheter!
Kategorier: Allt innehåll, Säsongen 2020/2021, Herrlaget Taggar: Direktsändning, Fredrik Glader, Nyhetsuppdatering
JoseGonzales: Läser lite nu om Dövik, frikyrkor, korplirare och MoDo-rövar på er stängda sektsida GrönGult.se. Andas bitterhet. Så blir det nog när Hägga alltid avgör...
Costanza: Tja.. En tysk går också bra.. Jag håller på samlar burkar nu för bidra till nästa värvning... Tror att den här killens drömmar handlar om att få spela för MoDo!
JoseGonzales: Rahimi han spelar jävligt fult och är långsam som ett gammalt ånglok och han sitter ofta i utvisningsbåset då han inte hänger med i svängarna , ,,,,Bra med återvändare men Löven har väl bara en som kunde återvända
Costanza: Kunde inte sagt det bättre själv. Visst är hockeystjärnor förebilder för många, speciellt ungdomar, men det måste kännas konstigt för dom att frysa fast i nåt slags tonårstadie för hela sitt arbetsföra liv. Skjutsad överallt, maten på bordet efter träningar, hyran betalar klubben via nåt autogiro som spelaren aldrig ser.
Inte för att göra sig lustig över spelarna, jag är bara fascinerad över fenomenet. Skidåkare är ju likadana. Fastnar i ett dopingtest och kan inte ens redogöra för vad dom äter. Kör märkta bilar från skidlandslaget och tamefan sover med den där toppluvan från förbundet på. Är jag bitter? Nä jag skulle också vilja leva som en fågelunge istället för att vara den där jäveln som står och drar bonuskortet på Ica maxi för att få en bra deal på ett paket finn crisp som jag aldrig skulle köpt annars.
Eller: han äcklar fan mig. Han kan inte erkänna att han gjort något fel. Försöker med hjälp av media att släta över. Om nu modo var så mån som leksand att få björn vidare skulle de verkligen teckna tre år som han försöker få det att se ut som. Modo hade inget val efter hans personlighetsförändring. En riktigt falsk och egoistiskt person. Önskar så enormt att han misslyckas, leksand åker ur ochhan får sparken. Man vill ju bara spy av hans namn. Tur modo har en sådan jäkla bra ledning i denna kris med sektens och annan misshandel. Gooo Modo!!
{8384}: Lite synd att vi har för många väluppfostrade f.d. stjärnspelare. Vore ju kul om nån av dem bara sänkte några av de dumdryga 08-orna i journalistkåren. Om Trump vore Modoit..."That stupid bald drunk asshole at the Fake News Aftonbladet. Small brain...Working overtime for his bad old friend, Tjomme. really bad guy, really bad..."
JoseGonzales: Ros var alltså i Leksand när han skrev det, och det var valborgsmässoafton kl 20 nånting. Kan se framför mig hur han han, Tjomme och Björn tar en öl och pratar om tweeten: ”Vilket jävla liv det skulle bli! Haha Ah.. vafan jag skickar den! Hoho”
Costanza: Ärligt talat så är hans resonemang väldigt konstiga. Han påstår han pratat med Modo redan innan Leksand kom in i bilden, om att han saknar energi och det är för långt med resor etc. Varför i hela friden skriva på ett 3 års kontrakt bara en månad innan? Sen var det ju långt ifrån en garanti att ni ens gått upp denna säsong, klart Björn visste det med. Nu kör han bara alla medel han kan för att komma undan känns det som. Tyvärr för eran del som faktiskt såg ut att fått en tränare att bygga vidare på. Men Björns moral är lågvatten deluxe, det är ett som är klart.
Tarasov: Det är just det här som är grejen. Han drar en snyfthistoria om hur han vill ha närmare hem till familjen i kristider och är dränerad på energi och han därför ville lämna oavsett bud. I nästa mening pratar han om 12 timmars pendling till Leksand minsann inte är något problem och att han "är villig att gå i krig" för klubben.
Det märkliga är att när Leksand hörde av sig, så gick han ut i media och mer eller mindre svartmålade MoDo genom att antyda att Glader aldrig hörde av sig etc. Varför göra det ifall det nu bara handlade om att få närmare hem? Kan det var så enkelt att det var som Svensson skrev, att han medvetet ville göra sig omöjlig i klubben och räknade ut att detta var det snabbaste sättet?
Vi ska vara på det klara med vad han håller på med nu. Det handlar inte om att ge en förklaring till MoDo-supportrar för att vi ska förstå honom. Nej, det handlar enbart om att charma Leksandssupportrarna. Dessa superlativ som att han är "Villig att gå i krig för Leksand" etc. är skrämmande så tätt inpå snacket om hur energilös han har varit och givetvis ett sätt att manipulera sin nya omgivning till att tro att han är en hyvens kille.
Det är precis som när man träffar någon som tycks älska en från dag ett och är noggrann med att förklara hur illa behandlad personen har blivit i tidigare förhållande. "Men du är annorlunda, tänk att jag hade sådan tur som träffade just dig!". Alla som har beblandat sig med denna typ av människor, vet att det alltid slutar på samma sätt. Och det jävliga är att de är så pass socialt skickliga att de enkelt kan manipulera sin nya omgivning till att älska dem. Jag kan garantera att Leksandssupportrarna snart har glömt bort detta och kommer vara eld och lågor. Romansen kommer pågå tills Björn tappar orken igen, och då kommer de stå här vid vår sida och undra "Vafan hände?".
{5647}: ” -Det känns grymt motiverande och det är en stor utmaning för mig. Jag känner att jag, tillsammans med Karlberg och Hallberg, kommer kunna driva en stor förändring i hur laget spelar ishockey på ett kraftfullt sätt. Vi ska utvecklas både som individer och som lag genom att spela den här ishockeyn. Vi ska spela en framåtlutad hockey som kräver mycket puckinnehav, där man ska känna sig trygg med pucken, och veta var kamraterna befinner sig. Det ska bli kul att få sätta sig in i byn och lära känna Leksand, och framför allt få komma igång med det nya jobbet, säger Björn Hellkvist.”
Undra hur länge Hellkvist kommer vara ”Grymt motiverad”
Tur att du inte är förhandlare. Klart dom måste säga stenhårt "nej" officiellt, detta pga att få en så bra ekonomisk ersättning som möjligt för att bryta kontraktet.
Går man ut och velar och säger, vi får se vad som händer och öppnar dörren lite på glänt så spelar man Leksand i händerna. Då kan Leksand bara vänta och ta honom gratis.
Så jag skulle hellre säga "well played" till Widebro och övriga, precis som man skulle ha gjort för att maximera vår vinst i detta.
{9105}: Om Jonathan ska utvecklas så skall han ha en roll där man bygger mycket av spelet kring honom, en sådan roll kanske han inte får/fick av dom klubbarna i shl som visat sitt intresse och då är jag helt övertygad om att Allsvenskan är en bättre miljö för honom att utvecklas i. Folk rent generellt verkar tro att man måste spela i Shl för att kunna ta nästa steg i sin utveckling, ja det kan stämma för en del men säkerligen minst lika många är inte beroende av att spela i en bättre liga utan är beroende av rätt roll och miljö.
Sen är inte shl så speciellt mycket bättre än allsvenskan, det 5 sämsta lagen i shl skulle spela jämt med det 5 bästa i allsvenskan!
Kul för Timrå, kul för allsvenskan, kul för oss!
+ 11
Välkommen att skriva i Modos gästbok.
Trivselregler
Hockeysnacks regler
Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)