1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478715 inlägg · 4078 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

1214720 · » Till forumet


Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Hawerchuk: Tackar!
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Viskarn: Här har du senaste. Byt ut datumet och lagen i url:en för annan match.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Någon som vet var man kan se vad spelarna har för istid per match? Jag menar inte snittid för hela säsongen utan istid per specifik match.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Et tu Brute: 98% (eller så) av puckens rörelseenergi finns ju i en annan riktning än mot flaskan (den största kraften finns parallellt med mållinjen). Så när pucken touchar flaskan så är kraften väldigt liten i jämförelse med ett skott som kommer rakt framifrån.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Et tu Brute: Pucken tappar otroligt mycke fart i första träffen för att sen börja fladdra och träffar ribbans underkant i andra momentet, svedberg har 2 vattenflaskor liggandes ovanpå och som halkat fram mot ribbans främre kant, det är solklart att pucken tar i dessa vattenflaskor men ytterst lite pga. att står på högkant och samtidigt träffar pucken ribbans underkant.

Jag är rätt övertygad att de inte hade blivit mål,med eller utan vattenflaskorna,men att pucken snuddade dom ser jag som solklart
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Et tu Brute: Då kan man säga som så, att om Zacke hade stått i mål igår, så hade pucken tvärvändt direkt.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

Borde inte fysikens lagar varit tydligare om pucken träffat vattenflaskan? En halvfull eller närmast tom vattenflaska borde väl närmast flygit åt helvete, om den träffats av pucken. En närmast full vattenflaska borde ha reducerat mycket mer av puckens rörelseenergi, än vad man kan se på filmsekvensen? Pucken beter väl sig mest som puckar brukar göra, när den träffar metall två gånger 

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Wayne Gresky: Jag vet inte, men ser ut som att pucken tar i flaskan och ändrar vinkel, jag ahr ingen aning men jag är bara glad över att det inte vart mål ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
oscaaaar: Det ser ju ut som om pucken tar i flaskan, men om flaskan ligger mot ribban så innebär det ju fortfarande att pucken inte är över linjen.
Kommentera


Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
spud:
Å andra sidan. Hur många trodde att MZA skulle gå rakt in i vår förstakedja och göra 40 pinnar på 35 matcher när han värvades? Ecke Holmberg? Knappast.

Nog för att Wiken vurmar för förprogrammerade start-stopp, in i trafik, checka-checka-checka-spelare. Men nog fan hade han givit MZA chansen.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Salle: Ja, nog ser det ut som om pucken tar i flaskorna, men den tar antagligen i ribban också.

Mitt domslut: Den hade gått kryss +insida ribba +klockrent i stolpen och sen hade vi slagit bort den på mållinjen.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Salle:Klockrent stolpe ribba, flaskan ligger mot ribban och rör sig då pucken tar där.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

qwertas: Du är inte ensam... ÖA:s Sportbloggare har också tag upp det och länkar till hockeyligans sammanfattning av matchen.

drygt 2 min in


Och visst f-n rör sig flaskorna?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
renen: Är det vara jag som tycker green var ruskigt vass igår?
Han har verkligen kanonfina kvalite´er i både box och 5-5
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

Nikki Nine:Kanske bäst att han vilar den här veckan samt ger fasen att åka till Sovjet med landslaget.

En frisk och hel Foppa lagom till annandagen vore utsökt.

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
spud: Att Skrikegård är pinsam o en ständig kastare av brandfacklor, som dock slocknar fort, kan nog alla hålla med om. Hans möte med BÅG i HK var ju mest bara pinsamt, ffa för Wike själv. Ändå finner jag ibland nöje i att höra karln, han har ju sin egna stil, bara att hoppas att ingen någonsin tar hans tönterier på allvar. Hans egna amatör-videos, då han sitter o muttrar o ondgör sig över tex Trollsås, är väl bara ännu ett prov på hans egen låga nivå.
Nåväl, slutschwammlat om denne misslyckade lille fjant nu! :-)
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Mano:

Det säger han bara för att han måste, för att inte verka dum.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Mano: Ja alltså det jag menar är att Wikegård aldrig skulle gett en oprövad MZA chansen. Men nu när han väl är där han är och levererar i match efter match går det ju inte att vara något annat än hyllande.
Kommentera


Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
spud: "En sån som MZA får inte plats i Wikegårds hockey."

Stämmer det verkligen? Wikegård har ju flera gånger visat sig vara en stor fan av Mats. Bland annat här:

svtplay.se/v/1696310/wikegards_lineup_mats_zuccarello_aasen
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Ett väldigt töntigt men ofta så träffande ordspråk är det om tomma burkar och högt skrammel. Om Wikegård skulle ha kunskap bakom sina uttalanden, ja då skulle han tystna och det omgående.

Mannen predikar ju om vinnare hit och vinnarskallar dit, men ändå har han inte vunnit något, inte ens nära. Hans främsta merit är väl att som ass tränare ta upp Vilda Väsy i ES. Något som förvisso är en bedrift, men knappast något som gör en vinnare.

Jag har ingen respekt för varken hans hockeykunskaper eller ledaregenskaper. Jag skulle om gud förbjude han blev MODO tränare omedelbart sluta följa laget. En sån som MZA får inte plats i Wikegårds hockey.

Sen en annan sak som jag ogillar, det är personer som står och kastar skit mot någon/något. Men när man väl står framför den personen helt bytt ståndpunkt. Vet inte hur ofta som Wikegård kastat skit mot BÅG(förvisso med rätta) Men när BÅG är med i programmet då är Wikegård så jävla tjenis och polare.

Wikegård platsar lätt på min lista över sveriges mest överskattade människor inom sitt gebit.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Viskarn:

Som jag sa tidigare, jag står gärna ut med, ja kanske t.o.m välkomnar när han kör sina race för att Elitserien och framförallt Modo inte ska spela så mesig och avvaktande hockey. Jag håller med honom i dessa frågor ibland. Jag vill att Modo ska börja utbilda hårdingar som motståndarspelare undviker att åka in i. Det går utmärkt att kombinera hårdhet med teknik. Fast så länge det är förbjudet att tacklas för våra ungdomar kommer vi enbart utbilda tekniskt fulländade, men något mesiga spelare.

Däremot när han börjar glappa om saker han saknar kunskap om, det är då grodorna hoppar ur hans mun värre än i Paddals-tjärna.

Något fel har han. Jag tror fortfarande att han lider av den vanliga men ytterst svårbotliga sjukdomen avundsjuka.

Strålkastaren är på oss. Det tål han inte. Ju mer den lyser, desto skräningare blir han.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Lumber Jack: Nu har vi haft de tre uslaste domarna i serien i rad (Den där nya snubben mot DIF, Höjdhopparen och Wolmer), så förhoppningsvis kanske vi kan få lite bättre i fortsättningen...
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08

zigge: Han tog alldeles rätt spelare. Steen slashar av sin klubba över en HV-spelares klubba. När Timmy vräker spelaren över ända är det en avvaktande på Steens utvisning.

Förövrigt sög han hästgenitalier.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Jag tror att det sitter en liten, liten tagg kvar från slutspelet -98, då ni-vet-vad hände, och Wikegård stod i motståndarbåset och gormade. Nog för att DIF slog ut MoDo då, men han har så länge jag kan minnas alltid haft ett dåligt öga till MoDo.

Några exempel:

- Han ogillar starkt (såg ni hur jag undvek ordet "hatar") bröderna Sedin

- Han ogillar starkt Per Bäckman (undra varför....)

- Han sa inte ett ord i media, eller på sin blogg när MoDo tog SM-guld

- Han är polare med Ecke. Vet inte riktigt hur man ska förklara denna, men 4 miljoner säger väl det mesta.

- Han är konstant nedvärderande mot MoDo i sin blogg, och då i synnerhet mot Freddan och de äldre spelarna i laget.

- Han älskar Peter Forsberg, men han ogillar starkt att Peter Forsberg nämns så mycket i media. Eh, jaha?

Lite fel tråd här, men men.....
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
zigge: Ja på slutet släppte han ju ett par alldeles solklara fasthållningar utförde av de ädla MODOiterna också, så sett över hela matchen var nog proportionen utv väldigt rättvis.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
spud: Jo, o då han väl tog, tog han ju fel spelare, Steen istf Timmy. Men den missen var ju bra för oss.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
"Är det någon som känner en bra optiker?

Ring domaren Wolmer Edqvist i så fall.

Det är brådskande.

Jag har nämligen sällan sett en domare missa så många solklara utvisningar som i går.

Åt båda hållen. "

Wennerholm i kvällsblaskan.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
zigge:
Dags att ta revanch på alla heter glenngänget på torsdag nu då
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Berka: Kudden har ju annars rätt nära upp till Rävlyan.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Berka: Bjussa övriga goa gubbar på lite het choklad! Milko sponsrar.
Fy FAAAN va MoDo gjorde det bra ikväll! Vem ska vi klanka på? Knappt ett misstag, ja kanske Hållas då han skickar fram pucken bakom mål rakt fram till Beech, som träffar både stolpe o ribba ut. Annars j:igt braigt, HV:arna rejält frustrerade, som Karlsson när han hiva vattenflaskan vid 1-4.
Trodde inte HV skulle behöva hålla på med så mycken provfilmning.
Rätt metod mot Tedenby var ju att vara överrock, o inte låta han få några ytor, det lyckades ju bla Macke med ikväll.
Ska Forsberg d.y. få sitt genombrott nu? SKITKUL!!
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Salle: Kudroc och niskala är skadade dessutom, ingen nackdel för oss då båda Ev. missar nästa match.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Lumber Jack: Frölunda(h) på Torsdag och Luleå(b) på Lördag...

Återigen är det viktiga sexpoängsmatcher vi talar om.
6 Luleå HF 29 11 6 12 2 3 -4 (78-82) 41
7 Frölunda HC 29 11 7 11 1 0 -4 (76-80) 41
8 Brynäs IF 29 8 12 9 4 0 +8 (70-62) 40
9 Timrå IK 29 9 9 11 1 5 -8 (77-85) 37
10 MODO Hockey 29 6 12 11 5 2 -2 (75-77) 35

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Alla gnäller ju på att vi har ett gammalt lag och att foppa är slut.
Dom skapar ju ett medialt utrymme för modo då man skriver/säger dessa saker i tidningar och i tv, sen visar det sig att de inte är speciellt stor skillnad åldersmässigt i snitt mellan dessa lag du nämner, sen de matcher foppa är med i så är han 3 ggr bättre än sina med och motspelare trots att de sk. "experterna" påstår att han är slut osv.

Avund?
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Frisco: Idag var alla bra. Det är bra det, då blir jag glad!
Kommentera


Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
NuMo:

Det var alltså det inslaget du pratade om.

Nu hyllar t.o.m den där snubben i New York times Markus för hans osjälviska inställning där han spelar för sitt lag gratis. Men Wikegård han går i taket av dunkla orsaker.

En av de saker som iriterar mig mest är folk som i media får utrymme att tycka om saker utan att veta varför de tycker som de gör. Wikegård må vara kunnig i delar som har med själva spelet att göra, där får han gärna vara en aktoritet. Men det är när han börjar yttra sig om saker som han inte har någon kunskap om, då spårar det ofta ur. Han vill bara få uppmärksamhet.

Jag tror det är den fula avundsjukan som dyker upp, helt enkelt bara. Wiken står inte ut med att Modo får alla rubriker. Han drivs Jante. Modo får överlägset mest utrymme i media och han, liksom många andra missunnar oss det.

Jag menar, vi ligger sist, näst sist eller trea sist och får mer medialt utrymme än HV, LHC och FBK tillsammans. Wikegård och många andra kan nog inte stå ut med det.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Jag r inte så lugn. Macke fick onödigt mycket negativ kritik för sin produktion och sin insats sist det begav sig. Själv tycker jag att han var lysande. Otur att skada sattes stopp för ännu bättre insats då.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Hmm? Jag kommenterade hans blogg (just den och av den anledningen.) aningen i affekt, men så gjorde de om sidan så kommentaren föll bort. Lika bra är väl det. ,o)

Wikegård förstår inte varför Modoiter blev upprörda för att han öppet hånar oss. - Konstigt.

Barn och alkoholister förstår inte ironi. Wikegård måste alltså vara infantil eller alkoholist. Hans invändningar grundade sig ju i att Trollsås var stöddig, men egentligen hörde han inte att han egentligen var ödmjuk, med ironiskt tonfall.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Lugn NuMo, lugn.

Macke kommer att få sin upprättelse till våren.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
NuMo:

På tal om Wikegård, såg du hans videoblogg härom veckan där han påstod att Foppa egentligen ville spela HV.

Som jag sa på Röglematchen, Wikegård är nog manodepresiv, ena dagen sitter han i studion och hummar och vill vara dödspolare med Foppa, nästa dag dömmer han ut alla inom Modo.

Foppa i HV - Huskvarna, ja han är rolig han, det är ju för klåen en motorsåg
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge:

I vilket fall. Magnus Nyström vill i sin blogg ge Marcus sin beskärda del av ära för Modos poängskörd sen återkomsten.

Och visst är det väl så. Macke får inte riktigt det kred han är värd. På ett subtilare sätt är Foppa så gör han nästan samma skillnad.

Jag hoppas att vi, Modopubliken, verkligen lyckas ge honom den support han är värd. Marcus skulle ju kunna spela flera år till så skadefri som han verkar.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Nu tycker Wikegård att du är dryg.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Poffa:

Ja, ja, ja. Jag tar ändå Horava före dig som coach :)

Vi vann! tjoho, och vi lämnar dyngträsket.

RÄTTVISA
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
NuMoan!
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Poffa! (Seinfeld-uttryck)
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
hellge: Vänta här nu, jag sa att Zacke var ett bättre alternativ som avlastningsmålis än Malek. Ingenting annat.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Jag fick plötsligt ett "jagälskarMoDo"-skov.

Ojojoj! Vad det kändes bra.
Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-12-08
Salle:

Sen får man tacka MODO att de inte valde Poffa eller mig som coach. Jag ville ha Malek i målet och Poffa Zacke...
Kommentera

1214720 · »