1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478710 inlägg · 4078 ämnen

HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00

1712016 · » Till forumet


Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K:
Med den bakgrunden så blir då för mig märkligt hur du avfärdar "Gusses"(eller nån annan) argument igår, genom att mer eller mindre förklara honom okunnig, vilket är ett argument du relativt ofta använder här på forumet.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
dempa: Tvärtom blev jag oerhört mobbad så jag känner igen sådana personer. Det började förrsten med att jag försvarade ett par killar som blev mobbade och då fick jag gänget emot mig. De mobbarna tycrkte att det var roligt att racka ned på de som har det tyngst.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: lustigt att du kallar en annan person mobbare, när du själv menar att "alla andra tycker SI o så om dig" utan att det är sant.

Misstänker att du var den i skolan som fick massan att vända sig mot de du inte gillade, en mobbare av rang.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Huge: Men när man skrivit något så har det nästan alltid spårat ur. Att dy verkligen inte förstått det efter så många år här inne förklarar varför kan uppfattar dig som en person som är genuint illa omtyckt både här och i Brynäsboken.

Jag som misstänkt att ditt enda driv är att provocera. Det där med gliringar är faktiskt inte gliringar. För att det ska vara skämtsamma gliringar måste man ha känsla. Annars är det faktiskt i princip mobbing. Du framstår bara som en mobbare bakom din skärm.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: " Skulle jag tycka att Brynäs har ett lag som aldrig kommer att orka spela på samma sätt i ett slutspel, utan åka omgående ungefär som Bulans Luleå gjorde ofta under honom och Rönnqvist. Då är det bättre att vara tyst än att skriva ett inlägg som bara kommer att bli tjafs kring."

Det där tror jag inte mkt på.
Är rätt säker på att om du bara motiverar din åsikt i det fallet så kommer du också att få sakliga svar med motivering från de skribenter som är intresserade av en saklig debatt.
Sen kommer du säkerligen också att få svar från de som INTE är intresserade av en sån utan som bara uppfattar allt som provokationer.
Men dom är det ju isf bara att ignorera, den typen av skribenter finns ju i alla gästböcker (om det nu är nån tröst....) och då ska man nog heller inte förvänta sig några sakliga och vettiga svar.

"men Yoda, Boork och Arnio är exempel på profiler som bara söker uppmärksamhet."

Eller så är det profiler vars hockeyintresse även inbegriper andra lags göranden och låtanden och som inte är speciellt intresserade av att bara idka navelskådande kring sitt eget lag.
Och som samtidigt både kan ge och ta lite gliringar och gnabbande supportrar emellan, utan att gå till personangrepp eller andra tråkigheter.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: Det är bra och viktigt att man har ett ansvar för vad man skriver.

Om man ska lägga huvudansvaret på den som skriver först kommer forumet aldrig överleva.

Jag tror att lösningen framförallt är att inte reagera när någon försöker provocera.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: Växjös förstakedja måste vara seriens bästa kedja. De har inte gjort flest poäng, men de gör riktigt många samtidigt som de har en förkrossande plus-minus. De är nästan aldrig inne på mål bakåt. Gången har väl tre poäng ikväll och har varit inne på fyra baklängesmål på hela hösten!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
hellge: Jag skulle vilja komplettera. Har man någonting att säga som bara provocerar utan att tillföra något på ett annat forum borde man inte vara där. Det finns Timråiter som förstår det, men Yoda, Boork och Arnio är exempel på profiler som bara söker uppmärksamhet. Skulle jag tycka att Brynäs har ett lag som aldrig kommer att orka spela på samma sätt i ett slutspel, utan åka omgående ungefär som Bulans Luleå gjorde ofta under honom och Rönnqvist. Då är det bättre att vara tyst än att skriva ett inlägg som bara kommer att bli tjafs kring.

Ser för övrigt Malmö - Växjö. Publiken var helt sanslöst irriterad för att domarna inte förklarade offside i målgården. Killen var en bit utanför, men då klubban fastnade i målvaktens tröja kändes det solklart.
Tveksamt matchstraff på Murphy och jag undrar om det berodde på att publiken eldat upp domarna. Murphy satte inte ut knät, utan försökte bara tackla. Lite hårt med matchstraff då, men visst träffar han knät då malmöspelaren kastar sig åt sidan.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
hellge: Mycket bra skrivet. Förstår inte vad som är så svårt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Det sägs från flera håll att nivån på inläggen som skrivs här skrämmer bort många.

Jag skulle vilja att man använder respekt när man samtalar med varandra. Är det så att man ogillar en skribent eller ett inlägg behöver man inte uttrycka det. Man behöver inte säga att den är naiv, idiot, puckad, trångsynt etc.

Och skulle man kalla någon annan människa något nedsättande, kanske i affekt, går det alldeles utmärkt att säga förlåt eller be om ursäkt.

Alla kan ta ett förlåt. Likaså är det med människor som ber om ursäkt. De blir mer respekterade.

Följer man bara dessa enkla och allmänmänskliga principer skapar det ett samtalsklimat som gör att fler kan trivas.

Simple as that...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Monno: Känns som många är ganska långsinta här inne. Måste säga att de dom säger är ganska realistiskt i nuläget, även fast mina MoDo färgade ögon ser nåt annat.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: du får lugna ner dig lite. du bemöter folks åsikter genom att tala om för dom att de är helt ute och cyklar för att du anser det, med andra ord en sanning anser du.

du säger att INGEN här vill läsa vad Huge skriver, där är du exakt lika 100% på att du har rätt.
och eftersom du har fel på det sista - jag mfl vill är visst intresserad av vad Huge har att säga om Modo och vår situation, jag tycker det är nyanserade att kanske få höra vad utomstående ser på vårt Modo, än när vi färgade ser på det - så, kan det ju faktiskt vara så att du kan ha fel i annat när du bemöter folk som att de är dumma i huvudet bara för att du inte håller med.
har sagt det förr o säger det igen, jag respekterar din kunnighet men du skulle behöva slipa lite på mer personligt plan som tex ett respektfullt och trevligt bemötande.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Huge har lugnat sig tycker jag. För nått år sedan kunde han fylla upp flera sidor i en bok när ingen höll med honom...
Och när ingen egentligen brydde sig heller.
Tycker Lejonkräket får väl mkt skit också. Han har väl byggt upp lite på kontot under Aarnio tiden men nu så visst är det dravel ibland men han försöker snacka vettigt iaf. Inga påhopp eller rena uppviglingar.

Sen har ju den jäveln haft rätt i vissa saker kring modo och rekryteringar också. Än om jag ändå vill ta vissa saker med en nypa salt. ;-)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Huge stör inte mig heller.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K:
Huge stör iallafall inte mig....
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: Svammel, som vanligt.
Jag har i princip debatterat 2 saker av någorlunda sakligt värde härinne, där jag försökt mig på en analys om framtiden: Huras och nu era möjligheter att realistiskt sett klättra upp till säker mark.
Ang Huras så var jag definitivt inte den ende som trodde att han skulle bli er Nemesis sas. Det var väl isf du som var en av de ytterst få som tvärtemot trodde på Huras in i det sista och dessutom skyllde allt på andretränarna.
Ang det vi just nu debatterar så verkar jag heller inte vara speciellt ensam om att baissa era möjligheter att säkra nytt kontrakt utan kvalspel.
Så ditt svammel om att jag alltid tycker tvärtemot för sakens skull är ju bara rent nys.
Du svamlar dessutom å det grövsta om du på allvar tror att ex Boorken skulle sitta och tycka tvärtemot alla andra pga nån sorts önskan att uteslutande vilja synas och höras. Har man meriter från landslagsuppdrag eller som klubbansvarig både som tränare och sportchef så kan man jävligt mkt hockey, så ditt svammel om att han bara vill synas och höras är ju så urbota korkat att det inte ens är värt att kommentera.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: Är det någon som vet vad dom vita platserna betyder på Modohockey E-biljett?alltså när man tittar på sektionerna så finns det ju röda,gröna och vita platser,vad betyder dom vita små plupparna?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Huge: Men nu är din åsikt inte intressant. Ingen här inne vill läsa det du skriver, för även om dy har rätt så är det inte tack vare en analys. Du är precis som boorken att det viktigaste är att tycka tvärtemot de flesta så att man syna och hörs.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Nucky: " klart som fan att en Brynäsare ska komma in hit och tala om hur det egentligen ligger till.."

Nja, nu verkar det ju inte bara vara jag som försöker mig på en realistisk bedömning om era chanser att nå slutspel resp undvika kvalspel, utifrån bedömningar av dels hur skrynkligt ni redan ligger till rent poängmässigt men även hur framförallt det eller de lag ni isf ska ta er förbi kommer att utvecklas framöver.
Har som NuMo helt riktigt påpekar inte ett skit med nån loosermentalitet att göra, dvs att jag skulle tro eller har påstått att ni och era spelare saknar vinnarskallar och vinnarmentalitet.

"Jag kan lova att ingen, och jag menar verkligen INGEN härinne är intresserad av dina åsikter angående Modo Hockey."

Haha, kanske det. Inget jag isf lägger så stor vikt vid. Det där är ju bara ett fånigt barnsligt argument som man använder när man inte har några sakargument att komma med. Skulle jag istället ha skrivit att ni är långt ifrån avsågade, absolut inte ska ge upp, fortfarande har bra chans att nå slutspel därför att framförallt Örebro och Djurgården sannolikt kommer att tappa mark, är jag rätt säker på att du hållit med mig och tyckt att min åsikt varit intressant och värd att peka på i debatten.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
McFire: Känns ärligt talat som att Leksand skulle tacka nej om vi så erbjöd dem Skröder och Torp gratis resterande del av säsongen.... När man i April argumenterade för att inte förlänga med Skröder så gick flertalet supportrar bananas för att "Skröder är Modo" Tja, sett till lagets kvalité hittills så får jag hålla med. Lika dåliga som vi är, är Skröder.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Får Torp rejält med kritik så är min känsla mer eller mindre, äntligen. Han har blivit 0% bättre under åren i Modo och det är fortfarande pinsamt att se hur han får istid år efter år. Han är inte bara ganska dålig med pucken och medioker på rören då han saknar balans, han har heller ingen spelförståelse. Han fattar beslut på isen som en division 2 spelare.

Djuse ser fortsatt ut som tidigare, alldeles för dålig beslutsfattning där med, han vet fortfarande inte när han bör göra sig av med pucken och inte. Det hjälper inte att man kan åka fort om man inte vet åt vilket håll man bör åka helt enkelt.
Att Frölunda skeppade honom trots deras förkärlek till just den spelartypen är som sagt tyvärr talande, han läser inte spelet tillräckligt bra.

Lapierre har det fortsatt svårt som förste center och "playmaker". Det är inte det minsta konstigt, han har gjort sig en karriär på att förstöra spelet och vara en sk pain in the ass för motståndarna. Modo använder honom som man använde Niklas Sundström. Inte speciellt konstigt att första linan med Lapierre, Dwyer och Skröder ser trubbig ut. Dwyer har hört till samma kategori spelare i NHL som Lapierre och Skröder har gjort sin Modo karriär till vad den är genom att spela med geni spelare som Sundström och Zuccarello, inte spelförstörare och enforcers som Lapierre.

Reideborn ser tyvärr fortsatt "ihålig ut" och även om han inte gjorde bort sigg helt ikväll så ser han inte direkt ut att vinna några matcher åt oss genom att "stå på huvudet" direkt heller. Svårt läge med målvaktssidan.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Det känns som att det är mycket päron och äpplen i samma korg just nu i debatten.

Spelartruppens mål är helt säkert att vinna varenda jävla match, inbilla er inget annat.

Supportrarnas förhoppningar efter vad man upplevt hittills kan ju fluktuera från att tro att vi kommer sist, till att vi vinner SM-guld. - Visst. Det går att tycka att den ene är supernegativ och den andre är överoptimist.

- Oavsett så mäter det ju inte looser/vinnarmentaliteten på en supporter.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Dundee: jag lan lova dig att ingen hockeyspelare som lirar på SHL-nivå tycker att plats 11-12 är något att ta sikte på.
De som lirar på den här nivån har tillräcklig vinnarskalle för att sikta högre än så.
Du pratar om att sätta upp delmål och lämna 13:e platsen.
Det är 3 poäng dit.
Låt säga att lagen ovan förlorar nästa match och Modo vinner, då är Modo på 12:e med 7 poäng till slutspel. Drygt 2 matcher..
Dessutom kan det vara såhär tajt mellan strecken ända in till de sista omgångarna. Att då surra om att ge upp slutspel i November och sikta på plats 11-12 känns en smula.. Märkligt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
mr_brasco: Tycker Lappy har en tendens att vara väldigt nonchalant ibland.
Ofta jobbar han hårt över hela banan. Men ibland är det som att han inte gör något alls typ.

Dock är det mer sällan nu än under Huras. Då kunde han bara stå och glo ibland.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
mr_brasco: Torp ska all skit, för det har han spelat ihop till. Jag påstår att han lade grunden till dagens förlust med sitt fö...ade nonchalanta spel. Han har noll koll på situationer med sitt spelsätt. Lappe har värvats enligt tidigare utsagor för en helt annan roll, så att han spelar i 1:a line fattar inte jag heller. Skröder ska bänkas, tillför inte ett jä... skit. Ge speltid till en junis istället. Noa gjorde inte sin bästa match i år, men vilken kille han är, respekt.
Vi var inte sämre än HV spelmässigt, bara otur med studs och TORP.
Nä, deppa inte, detta blir bra innan serien är färdigspelad.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Det är en jäkla skillnad att sitta i Tv-fåtöljen och vara läktarcoach än att se matchen live. Försökte studera några saker under hela matchen, och jämföra mot tidigare matcher som jag sett live.
AJ skickade in Lappe (i fel kedja) i försvarszon för att ta en tekning. Detta hade aldrig hänt med Huras och de tidigare tränarna. Små detaljer men så jävla viktigt. Detta sänder signaler. AJ och FO är engagerade under hela matchen, det pratas, klappas och är med hela tiden. Laget hänger vid sarg o s v. Detta hände aldrig förut.
Nu får jag väl halva Västernorrland över mig: Skröder lägg av med hockeyn medans vi kommer ihåg dig med den respekt du är värd. Om du fortsätter kommer du bli ihågkommen som en runskrift. du har passerat zenit. Du är senare än Postnord, DHL och Schenker tillsammans, d v s du är aldrig på plats när godset (pucken) levereras.
Adam var riktigt jäkla bra ikväll (3:an kan väl diskutera). Har tidigare trott på han och sen bytt ståndpunkt, men ikväll visade han vad han kan. Kan han leverera som ikväll tycker jag att vi ska is i plånboken och vänta tills det dyker upp något riktigt bra. Men, visst behövs det en back up.
Heshka (eller hur han nu stavar det) har blivit flera klasser bättre med sin nye kompis Noa, han har tagit bort rullatorn ur brallorna och visar att han har faktisk hyfsad teknik på skrillorna.
Det är ett helt annat lag på isen nu, och de belackare som inte tror att vi undviker kvalserien, börja och håll på Sandviken eller något annat bandylag istället. Detta lag spelar så jäkla mkt bättre än förr en månad sedan. Synd att inte Huras fick böja träna joddling tidigare. Om AJ tar sin bromsmedicin så kan detta bli bra i slutänden.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Inte för att skifta fokus från Torp (jag köper att vi har olika åsikt) men Lapierre får oförtjänt lite kritik. Han är center i vår 1:a lina och har sämst plus/minus. Tycker att han skulle få flytta ner till 4:e och ta med sig Skröder plus Bill Thomas.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
ULTIMAVICI: Ja jag tycker det. Lindgren, Heshka, kwiatkowski och Djuse har varit minst lika dåliga i egen zon och inte "glänst" offensivt. Torp är lätt att klaga på för han går "all in" och är helt överspelad, ramlar, tappar klubban osv . De andra jag nämnde är där men går inte på kropp eller glömmer att låsa klubban. Sett till helheten är de lika stora syndare.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
mr_brasco: Torp har alltid spelat som han gör nu, komplicerat. Istället för att göra enkla saker så ska han krångla till det. Alla tränare säger spela enkelt, men det gäller inte Torp. Det är precis som han tänker "Jag har spelat i NHL 15 år KHL i 15 år, har 478 landskamper, m a o jag vet bäst.
Vid 2-0 målet är helt och hållet Torps mål, istället för att lägga pucken enkelt ut så ska det dribblas och fintas tills det att han har målat in sig i hörnet och det blir i slutändan en sargpuck till HV och mål i rövva. Torp är som en kackerlacka (hoppas att inte detta inlägg tas bort) han överlever varenda tränare som vi har haft, varför? Han är en säkerhetsrisk varje gång han är inne. Ni som inte förstår vad jag menar titta då på en match live och specialstudera denna man så kanske polletten ramlar. HAN SKA KRITIK, för Torp är sopa. Sen att han är bättre än Djuse och Kiwi, det är en annan sak. Djuse blandar och ger. Glimtar till med fantastiska uppspel och skridkoåkning för att vid nästa byte varas lika klappkass som Torparn.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
mr_brasco: Kan Torp få oförtjänt med skit? Han är ju en parodi på en hockeyspelare hela han.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Nucky:
Självklart hoppas man på topp 6... Men vi har har i 11p upp till play-in... Det betyder att vi skall komma på plats 4-5(ungefärligt om vi förutsätter nuvarnade poängskillnad mellan placeringarna håller i sig, vilket naturligtvis är ett antagande som kan vara fel) på de resterande 32 omgångarna. ¨

Det känns ärligt talat inte särskilt realistiskt i nuläget, dels med tanke på våra målvakter (jag har svårt att se att vi kommer "stjäla" matcher tack vare målvakterna), dels med tanke på slagkraften i vår nuvarande trupp...Jag har svårt och se att vi skall gå som topp 6 med tanke på prestationen i förhållande till övriga klubbar. Loosermentalitet skulle väl snarare vara om man hade ett topp 3 lag, men hävda att man var nöjd med play-in. Tycker att undvika kval är en initial målsättning som är bra, om vi säger att man efter halva serien ligger 11... Ja då är det naturligtvis playin man bör sikta på....

Sett till de 5 senaste matcherna tycker jag att Modo blivit bättre och hoppas att detta embryot till en storhetstid :)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Torp får enligt mig oförtjänt mycket kritik. Jag tycker han är bättre än Kwiatkowski och Djuse.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Nucky: Är ingen looser mentalitet snarare sunt förnuft skulle jag säga. Laget måste väl i första hand lämna botten träsket och få lite avstånd till några lag bakom innan man börjar sikta ännu högre? Förstår dig inte alls. Laget måste ha delmål som jag sa tidigare. Prio 1 nu är att se till att man slipper kvala Prio 2 är att har man chans gå för slutspel. Men snacka om slutspel kommer ej hjälpa denna grupp. Dom behöver ej mer press på sina axlar en vad dom har idag.

Sedan måste ju även du öppna ögonen och kolla på allt som gått fel denna säsong och det är i stort sett allt som man inte ville skulle inträffa inträffade. Då måste man ändra och agera utifrån det. Och i mina och många andras ögon är det att slipper vi kvala I år så är vi nöjda med det pga allt som hänt. Och passar det inte dig så bry dig inte i att kommentera då.

Alla har rätt till att ha en egen åsikt utan att man ska få massa pajkastning för det. Jag slutade skriva här på hs till mycket del av sådana som dig som inte kan acceptera att alla tycker olika. Alla har rätt att tycka vad dom vill sedan kan man diskutera under saklig nivå. Men att hålla på skriva loosers osv gör ju i mina ögon det ännu mer tragiskt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Nucky:
Har vi som supportrar verkligen looser-mentalitet?
Hur fan har de sett ut senaste 8 åren?
Vi är ju bara realistiska och vill inte göra samma misstag varje år, nämen nu vänder det sen 5 raka torsk.
Jag gör allt detta för att hålla modet uppe som supporter blir för besviken annars.
Dags för laget att bevisa att vi har fel...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Där kan jag hålla med dig angående tidigare försvarsspel under Larry. Då spelade det nog ej kanske lika stor roll vem som stod. Men problemet handlar i grund och botten om att man har bara en målvakt tyvärr och han har ingen avlastning och han kommer ej palla alla matcher. Bjurö kommer tyvärr inte bli någon shl målis. Han är och förblir en allsvensk målvakt. Då måste man in med en till för just nu har inte Adam ens någon konkurens om att få spela och hur utvecklande är det för en målvakt?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Nucky: Jag tror inte att Modo slutar bättre än 11-12 den här säsongen. Jag tror ingen vill att laget ska ge upp säsongen, men däremot är det säkert många supportar som för egen psykisk hälsa inte vågar hoppas på annat än vad som i det här läget är realistisk dvs att vi ska slippa kval.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Huge: klart som fan att en Brynäsare ska komma in hit och tala om hur det egentligen ligger till..
Jag kan lova att ingen, och jag menar verkligen INGEN härinne är intresserad av dina åsikter angående Modo Hockey.

Till alla andra som vill ge upp säsongen och satsa på att slippa kval redan nu i November: Vilken jävla looser-mentalitet ni har, herre-min-jävla-Gud!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Dundee: Jag har försvarat honom tidigare för han är bra när det finns ett försvar värt namnet. I år har ingen av målisarna fått visa vad de kan pga idiot spelsystemet som ingen förstod. Tyckte att när A började kasta in puckarna att nu bör vi söka nåt nytt. Nu verkar det som att efter några matcher att självförtroendet börjsr återkomma. Adam är en helt ok målis, finns ingen målis med det försvarsspel vi visade upp innan som hade lyckas ( inte ens Ullis)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Dundee: Är rätt säker på att tränarna i nuläget har som primärt mål att undvika kvalspel och att allt utöver det isf får ses som en bonus.
Realistiskt sett är det ju som Gusse säger, bara Malmö och Rögle som ni får inrikta er på att passera.
Vilket/vilka är det annars som realistiskt sett skulle kunna bli indragna?
Örebro och Djurgården känns väl isf som mest troliga, både pga poängavstånd och ev spelmässig utveckling.
Men ärligt talat: det känns inte troligt att ens nåt av dessa båda lag helt plötsligt skulle börja darra och rasa i tabellen.
Mitt intryck så här långt är iaf att det helt enkelt inte finns nåt lag utöver Malmö och Rögle (ja, förutom KHK som jag räknar som redan avsågade) som kan tänkas falla igenom och på så sätt också dras in i bottenstriden.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Jag har ej skrivit att det var Adams fel att vi förlorade idag? . Skrev att han gör en helt ok match var väll styrningen på 3e målet han möjligtvis kunde tagit. Men vi måste endå förstärka målvaktssidan för Adam är ingen målvakt som kommer kunna hjälpa oss att klättra i tabellen.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Robin Ztorken L: Är du lördagsonykter eller?
Om grundar ditt inlägg på kvällens match, så byt blöjor innan du går och lägger sig, klockan har faktiskt passerat 7
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Dundee: Vilken match såg du?
Kom inte säg att det var Adams fel att vi förlorade matchen idag. Adam var en av de bättre i laget, det är en sak att sitta bästa Tv soffan och vara läktarcoach och ån att se matchen live, vilket jag gjorde. Fortsättet han på denna nivå lägg då hellre pengarna på Torps pension, för han är en rejäl jä... sopa
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Gusse: Jag håller med dig om att rädda säsongen från kval är det viktigaste just nu prata inte om slutspel. Sätt upp delmål.

Jag sa inför säsongen att undviker vi ett kval i år så kommer vi ha en positiv riktning att bygga på tills nästa säsong där vi förhoppningsvis kan nå slutspel. Men sedan lämnade skadade sig spelare tränarna får gå. Då måste man ännu mer tänka på rädda denna säsong så tror jag Andreas och Freddan har mycket stor möjlighet att lyckas bra nästa år. Man måste få vara med från start.

Så i första hand sikta på hålla sig kvar ta en match i sänder och för guds skull in med en ny målvakt så Adam kan få vila.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
snowden: Sören drar sig inte för att skriva negativt om spelare.
Överlag gillat han att klaga på Modo. Må bara att det ofta är med all rätt.
Men jag har aldrig sett en krönika (eller vad han egentligen skriver) från honom efter att Modo spelat bra.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K:
Skriv vad du själv tror istället då?
Kommentera


Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Gusse: På något vis så känns de som om du har helt rätt.
Känns tråkigt att hålla med om detta.
Fast de är bara att titta på tabellen och spelet så ser man att de inte är någon direkt överdrift.
Nu kan visserligen allt hända så vi får inte ge upp hoppet.

-----------------
MODOs klubbnålar och pins
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
Robin Ztorken L: Fast Rögle material borde avspegla sig så småningom. Hoppas jag.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
NuMo:
Håller med gusse här, även om vi t.ex. tar 4 raka 3 poängare, så skulle vi fortfarande va säkert 6 poäng bakom play in plats.
Säger väldigt mycket om vad som krävs för att ta sig dit.
Jag tror vi får satsa på att överleva i år igen...
Tror om vi gör det och behåller andreas till nästa år kanske vi har en bättre möjlighet.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
J F K: Lite usel argumentationsteknik där. Tänk om Gusses känsla är rätt.
Kommentera

1712016 · »