1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480562 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08

1237596 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: Du skulle ha varit på plats så hade du hört hur de gnälldes på domaren.
Och detta  från första nedsläpp och till slutet av 3:e.
Sören Persson var KASS men Brynäs var kassare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Berka: Roligt att ni Modoiter inte ser dessa saker när ni torskar framförallt bortamatcher, det brukar gnällas en del härinne på domaren trots att jag sett matchen och som neutral inte har samma åsikt som ni....

anyway, sluttuggat om detta nu, ni var bättre än Brynäs igår och ni förtjänar ett fett GRATTIS!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: Att domaren som jag för övrigt tyckte höll en låg nivå tog mer på brynäs var för att dessa inte jobbade lika hårt och åkte lika mycket skriskor som vissa i modo gjorde.
Vist kan man vara enögd så länge man faktiskt kan ha ett perspektiv till matchen som ibland jag faktiskt oxå kan tycka vara svårt när man e förbannad av olika anledningar.

Brynäs har spelat bra denna säsong, och t.o.m överf förväntan, medans modo har underpresterat. Igår vann modo på att dom hade mer att kämpa för,man jobbade hårdare åkte mer skriskor och fick pp, brynäs lyckades aldrig komma upp i den höga standard dom haft under säsongen och förlusten var ett faktum.

brynäs hade 4 utv, mer än modo så jag vet inte om det spelar så stor roll, sen åker man ju inte ut bara för att domaren favoriserar en spelare el. ett lag, utan för att man faktiskt i 90% av fallen begår ett regelbrott.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: Men ska domaren inte döma på de utv han och alla andra ser? För att det ska vara jämna siffror i utv statistiken? Ni fick 4 2or mer än oss, 4st vilket klart och tydligt avspeglar puckinnehavet, och då lag med stort puckinnehav får med sig mer utv än det lag som glider bakom och håller fast och hakar. Ni ska istället tacka markan att ni fortfarande var med i matchen inför sista perioden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: Nar jag gjorde lumpen så fanns där en kille från brunäs som logiskt sett hejade på just brunäs.

Alltid fanns det någon anledning till att brynäs kunde förlora matcher, så som mutade domare, skador,fusk och då givetvis otur i mängder, så även om brunäs förlorade så var dom ändå bäst, faktiskt så bra att dom skulle klara sig bra i nhl enligt han och att Tom bisset va kanske världens bästa spelare just då 99/00.

Han kunde t.o.m sjunka till trotsåldersnivå och förneka att brynäs faktiskt hade förlorat en match och därmed var brynäs värdiga vinnare av såväl sm-bucklan och stanleys cup, jag tycker mig urskijla vissa likheter med vissa.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: Alla är vi väl mer eller mindre enögda när det gäller våra favoritlag, men även en blind höna (eller M0d0it) borde kunna se att Brynäs blev fullständigt bortdömda igår.

Men va fan nu glömmer vi detta för ett tag och börjar fokusera på OS, nu ska vi hålla på samma lag allihopa och vi Brynäsare ska helt plötslig älska en viss Peter Forsberg...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: "Glimten i ögat", så du säger till och med själv att du är enögd, stackare. Hem och träna!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Gidde: "Nu är du enögd i överkant!

10-18 slutade utvisningarna (om man tar bort ett personligt 10-minuters straff)


Hur man får det till halva matchen är en gåta, men är man en cyklop så är man väl...


Håller med spud om att det var Brynäs som klarade sig lindrigast igår, men Sören var inte bra åt något håll egentligen. Hans fel att det blev grinigt på isen i nadra perioden, och var han hittade Mackes "diving" någonstans, det vete gudarna!!"


Halva matchen var en överdrift med glimten i ögat.

Så många gånger som ni M0d0iter skyllt på domaren tidigare under säsongen så tycker jag att ni borde se att ibland så dömer faktiskt domarna till er fördel också. Otroligt märkligt att ni inte kan acceptera att Brynäs inte fick chansen att vinna pga. att domaren inte pallade för trycket i Fjällräven center...men men
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Lumber Jack: När jag såg reprisen på den händelsen igår tyckte jag att det var ett väldigt konstigt fall på macke om man betänker var Brynäsan sätter in klubban och med vilken kraft det ser ut som han tillför. Men sen finns det ju massor av saker som man inte kan se, var han har balansen osv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08

Poffa: Det var ta mig f*n det dummaste jag har hört. Rivaldo var en hjälte i det VM:et och ingick i min drömelva som jag tjänade nån tusenlapp på. Helt rätt att inte ge honom ett rött kort i den situationen!

När det gäller gårdagens situation så vinglar ju Macke fram sittandes på huk med en skridsko i isen och gör det bästa för att inte ramla. En diving utan dive...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Poffa:

Ja ta mig fan det har du rätt i!

Den händelsen tänkte jag aldrig på...

Fast jag tycker det gula är lite hårt dömt där....men men.

Hade han träffat honom i ansiktet så ok....

Men sen har jag aldrig gillat Rivaldo heller varken före eller efter den incidenten.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Simmalugnt: Ta sekvensen med Rivaldo. En motståndare skjuter bollen på Rivaldos knä, något som borde rendera i gult kort. När sedan Rivaldo slänger sig som en kärring och tar sig för ansiktet, då borde han fått rött för filmning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud:

Är det så alltså?

Det smärtar att säga det. Men då har jag alltså lärt mig något vettigt av herr spud.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
zigge: Klart det är tekniskt möjligt. Om du trippar mig, så jag är på väg omkull så ska du ut för det. Om jag i samband med detta förstärker förseelsen så ska jag ut för diving. Simple as that.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
zigge:

Det där är en lustig grej som jag både funderat över och tagit upp till diskussion flera säsonger i rad nu.

Inte fan får en spelare gult/rött kort i fotboll när motståndaren får gult/rött för filmning....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
zigge: I min värld är det möjligt, men jag såg det inte som diving av Näslund. Om det var diving borde Brunäs fått 3-4 divings.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
zigge: Diving innefattar även att förstärka, så det är fullt möjligt. Och jag tycker faktiskt inte den utv är så anmärkninsvärd när jag såg den på tv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Regelkunniga: Är det ens tekniskt möjligt att i samma situation utvisa en spelare för diving, den andre för slashing (hooking)? I min värld är det omöjligt, men tydligen i Sörens?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08

arnio:

Nu är du enögd i överkant!

10-18 slutade utvisningarna (om man tar bort ett personligt 10-minuters straff)

Hur man får det till halva matchen är en gåta, men är man en cyklop så är man väl...

Håller med spud om att det var Brynäs som klarade sig lindrigast igår, men Sören var inte bra åt något håll egentligen. Hans fel att det blev grinigt på isen i nadra perioden, och var han hittade Mackes "diving" någonstans, det vete gudarna!!

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: Så orsaken till att ni fick spela mycket BP beror bara på domaren? Att ni inte åkte skridskor utan hakade och höll fast hade inget med saken att göra?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: inte lätt att få till mer än 20 skott när man får spela boxplay halva matchen.

Nöjd med spelat har jag inte varit sedan slutspelet 1999
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: Till skillnad från dig då, objektivitetens mästare.


Är du nöjd med ert spel? Hur många skott fick ni iväg? 20 Skott?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: ??? Vilken match såg du? Snacka om enögd
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
arnio: I sådana fall borde väl MODO ha blivit förfördelat? Nu slapp ni ju undan med en sjuhelvetes massa hakningar och fasthållningar och efterslängar?

Hur fan tänker ni brynäsor? Om ni inte åker skridskor, inte anfaller inte ens försöker. SKa man då lasta domaren för förlusten?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Hade M0D0 köpt domaren igår eller?
Som hämd kommer Brynäs att lägga sig mot Frölunda.....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Salle:

Macke kanske kände sig förfördelad?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Salle: I sådana fall hade han ju en jävla otur att Brynäsorna tänkte detsamma, sämre spel av ett lag vid lika ställning har man nog aldrig skådat, därtill radade de upp solklara utvisningssituationer.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: Apropå det här med domaren skulle man nog kunnat ge några korvkronor (jävla inflation) för att få höra vad Sören Persson sa till Markus Näslund i utvisningsbåset precis innan 3:e perioden började.

Jag tror han bad Markus om ursäkt för den felaktiga diving-utvisningen och lovade att han skulle göra livet surt för Brynäs i slutperioden. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Vilket måste varit en lättnad med tanke på hur bedrövlig han var när han försökte spela ute på isen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: "Jo det är en utvisning"

Puh, trodde jag missat nåt där. För Brynäs innebar det iaf att Granis inte fick spela under 10 min.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Jo det är en utvisning, men då det inte renderar något numerärt överläge är det ju aningen ointressant att ta med då man ska jämföra lags utvisningar. Och knappast någon utv som vi kan kommentera hurvida den var rätt dömd eller ej då den åtminstone inte hördes hem till mig. Men du som såg allt från ett annat håll kanske hörde den hem till dig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Nä. Det var bara gnäll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Frisco: Så 10 min utv är ingen utv?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Salle: "Att han förfördelade MoDo stämmer då inte. Brynäs hade kunnat haft dubbelt så många utvisningar OM han dömt för alla hakningar och fasthållningar."

Kan du betydelsen av ordet förfördela?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: 10-18 (om vi tar bort Granströms klantiga 10:a) är inte ett dugg orättvist.

10:an förresten. Granström och Green hade några duster och Granström faller i egen zon efter en närkamp. han reser dig upp och säger nåt, dumt bevisligen, åt Persson som befann sig precis bredvid situationen. Stor humor.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Överdriv inte, 8-35 hade speglat matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Siffrorna ljuger en del. Det är ju en 10-minuters för GNÄLL med där.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Poffa: Exakt, 10-28 i utv borde om det fanns nån rättvisa ha varit 0-60!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
sylf: Skönt med en Brynäsare som har sett matchen. Nästan alla andra Brynäsare som skrivit här inne under kvällen verkar följt matchen via Text-TV.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Salle: Ja, ni hade verkligen inte domaren med er idag!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Salle: De bilder jag såg på var MZA aldrig igenom och därför inte borde ha fått en straff.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Lesky: Jag kan hålla med om att Sören Persson, återigen, var kass, usel och helt sopigt dålig.

Att han förfördelade MoDo stämmer då inte. Brynäs hade kunnat haft dubbelt så många utvisningar OM han dömt för alla hakningar och fasthållningar.

Och hur han kan plocka Näslund för diving, inte döma straff på Zuccas friläge, blunda för en solklar interference OCH en ändå klarare cross-checking strax och precis innan Tuokkos mål är förbluffande.




Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Lesky: Ja jag kan hålla med om att det såg konstigt ut och förmodligen var utv på Näslund i det skedet. Men att ni skulle ha sån tur att ni gör mål på ert enda anfall är väl att hoppas på för mycket, sen som erat PP såg ut kan väl det knappast avgöra?

Och att Sundqvist åker ut när han slashar Skröder efter en tackling är ju ert problem, han visade ju upp samma tendenser i sista när han crosscheckade skröder efter att ha fått en annan tackling av Skröder. Han kanske får lära sig att även han är tacklingsbar, annars får han väl lära sig det på rysska om inte annat nästa säsong.

Sen måste väl även en BIF hålla med om att det var klubbor i midjan på var och var annan MODOit när vi anföll. Så domaren gör ingen stormatch, men han ger då ingen en för/nackdel denna match.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud:

Jadå. Modo förtjänade att vinna, men utan domarens hjälp hade Brynäs haft en viss chans att stjäla en poäng eller flera. Jag kan acceptera en förlust, men det känns surare på detta viset. Sedan har Brynäs ett sämre lag än Modo även när man har fullt lag.

Vad som hände angående domaren var ju att domaren missade en solklar holding/hooking anfallet innan Näslund åkte ut. Det var mycket bra målchans som Brynäs bestals på där.

Sedan kompenserade domaren det genom att ta ut Näslund, och sedan kompenserade han det genom att bara ta ut Sundkvist i paus.

Det hela slutade med att Modo avgjorde matchen när Brynäs egentligen skulle haft ett mål eller PP.

Tyvärr förändrades ju hela matchbilden av dessa misstag från domaren.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08

NuMo: Nä. ikväll hade vi behövt lite flax.
Men vi tar er nästa gång.
När vi får ihop halvt lag.
Grattis!   ;-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Bara att gratulera till segern!
Modo var idag mycket bättre än Brynäs och vann mycket rättvist, tänker inte försvara förlusten på något sätt utan nöjer mig med att säga så.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: Brynäs hade inte råflax. När hände det senast?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
spud: bra jobbat modo =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
MODOJohan: Han är en partisk MODOit, det vet alla. Brynäs hade bara lite otur med domaren, sen saknade de nån skada som varit borta i några månader men ändå kom som en chock vid nedsläpp.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Wayne Gresky: Experten Arto anser att Modo är fullständigt dominant i matchen...
Kommentera

1237596 · »