1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479925 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskoga 2020-10-18

« · 2090395 · » Till forumet


Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bad_Brett:
Lite osäker men tänker att en del spelare ser mkt sämre ut än vad de är. Exv Olhaver men där spekulerar jag bara, Aagaard tycker jag har nåt när man tittar på vissa brottstycken men det händer på tok för lite än så länge. Ja absolut, vi behöver en Forward som kan producera tar nästan vemsom där och gärna en center till.
Kommentera


Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bad_Brett: Måste bero på hur Ville leder laget, han når inte fram eller så är spelidén helt fel.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov: Själv tycker jag Aagaard är helt oduglig. Jag ser ingen uppsida överhuvudtaget. Känns inte som att han vare sig har tempot, fysiken, spelsinnet eller defensiven för att centra vare sig en andrakedja eller en tredjekedja.

Olhaver... Ja, där struntar jag i hur bra han må vara framför mål. Sylwander gör ett bra jobb över hela banan, att ha en one-trick pony som är duktig på att skymma framför mål är inget som jag tycker borde vara prioriterat.

Max Tjernström ser inte heller ut att hålla för denna nivå, ännu.

Så, en ny center och en målskytt skulle verkligen inte skada. Alexander Steen, Olofsson och Timashov kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov:
45-49 i avslut fö
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Rytter:
Jodå såg den men uppfattar nog bara saker lite annorlunda alternativt ser andra orsaker. Tyckte exv inte Norlinder var dålig defensivt eller att Karlkvist skulle skickas.

Det är farligt att skicka Olhaver, lite som när Bryggman och Farley skickades, visst nivån är kanske inte alltid där man önskar men ett lag behöver vuxna spelare på varje position.

Fö helt obegripligt att Svenningsson bänkades idag.

Jag tycker vi har embryon till bra kedjor i
Ohlsson - Gagnon - x
Hedberg - Jellvert- Hepo
Sveningsson - Aagaard- x
Sylwander- Tjernström- Hägg

Ser gärna två poängspelare in
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov: Smart kvinna!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Sven Tuta:
Min farmor körde tydligen samma rad på stryktipset i alla år.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: bygga på sikt med en riktigt bra huvudtränare? försökte ju det.
och vad hade Björn, nyskrivet 3 årskontrakt som... han pissade på när Leksand kom o viftade med sitt. vad mer kan vi göra än det vi gjort?

"Sedan hade jag i första hand sökt efter yngre svenska spelare. SHL-rejects, några från andra lag i HA, ett par juniorer på tryout."

Det är väl precis det vi gjort?? Dahlroth! Gagnon. Hedberg! Svenningsson! Rejects!
Olhaver. Ohlsson, från andra HA-lag!
Juniorer har vi gott om, som senast med Jeremias och Nordin.

Allt du säger, har vi gjort.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: jag tänkte överlag och inte bara idag.
Men visst han har tappat lite puckar o sett mer strulig ut senaste 2. Men inte han som ska stå för stabiliteten.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Lyssnade på Ville i channel och han nämnde att vissa spelare litar inte på sig själv eller andra, vissa är rädda!! några är frustrerad osv.
Ville själv har väldigt svårt enligt mig att få fram ord hur det ska vara, han är oxå frustrerad förresten.
Ser obekväm ut i intervjun, undra om han själv vet vad han gett sig in på.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
hanzon: Suck! Ungefär som de som har samma lottorad år efter år, för eller senare så vinner jag
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Sven Tuta: Jag är övertygad om att Modo har som målsättning att gå upp varje säsong och med dom förutsättningar Modo har så är det både riktigt och full realistiskt.
Tidigare när man var tvungen att spela ett längre slutspel samt en serie mot ett Shl lag så behövde man en trupp utöver det vanliga, nu är det mer one hit wonder som räcker.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
hanzon: Och en trasig klocka visar rätt tid två ggr per dygn.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Nucky: Ska sova men ett sista svar ikväll.
Till att börja med så hade jag sökt en tränare med mycket god kunskap om svensk hockey. Hockeyallsvenskan ska man i n t e underskatta.
Sedan hade jag i första hand sökt efter yngre svenska spelare. SHL-rejects, några från andra lag i HA, ett par juniorer på tryout.

Jag upplever HA som mycket flängig fram och tillbaka, så skridskoåkningen extremt viktig (tror Sebastian Ohlsson kommer göra mycket nytta hos er).
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Niemenens svar till supportrana
– Solen går upp i morgon också. På tisdag är det en ny match och en ny chans för oss. Vi jobbar hårt och gör vårt bästa för att lösa det här, säger Ville Nieminen.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Gavelo: Vad är målsättningen för i år? Gå upp för att vi firar 100? Eller ska vi upp nästa säsong?
Vi börjar där, är den utpräglade satsningen att vi ska upp i år då kan vi inte sitta still i båten och titta på. Det har inte blivit någon förändring i spelet hittills. Vi kan ju för fasen knappt ta oss in i anfallszon och få till ett spel värt namnet. Vi kan inte titta i backspegeln och säga , nä fan vi kan inte sparka tränarn, vad kommer de säga i skvallerpressen. Det måste hända ngt, och det fort innan det är för sent. Det kommer inte att bli någon förändring i spelet i snar framtid, att vänta tio omgångar till är fel för detta är Larry Huras V2.0
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Tarasov:

Kolla dagens match om du inte såg den. Hans pucktapp och närkampsspel var helt bedrövligt i första och han blev bänkad i andra med all rätt. Visst att han är stark runt målet, men det sker ju dueller över hela banan och ska han vara med i laget måste han ju vara med och bidra där också och inte runt målet bara.

Hade förhoppningar på honom, men tycker han saknar farten, speluppfattningen, tekniken för att kunna komma till sin rätt i ett lag med ambitioner för toppen eller så är han helt utan självförtroende helt enkelt. Vi får väl se om laget lyfter sig och han kan lyfta sitt spel, annars är det tack och hej, tycker Lindewall visade upp mer på sin enda match än vad Olhaver gjort på sina.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Ursäkta om jag låter otrevlig, men på vilket sätt tycker du Modo skulle agerat annorlunda?

Vi tappade våra 10 bästa spelare varav några supertalanger som klubben själv fostrat.
Hela stommen samt nästan alla poängspelare hade kontrakt och följt med upp ifall man tagit klivet till SHL.
Tränaren hade nysignerat 3-årskontrakt.
Säg VAD Modo skulle gjort annorlunda när det gäller långsiktighet. Tacksam för svar.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Vi har ju byggt på våra egna i några år nu, men när vi inte lyckades ta steget upp förra säsongen så blev vi söndervärvade och står nu på ruta ett igen!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Bygga på sikt? fan vi har väl härjat på i fem år! hur länge räcker tålamodet?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Rytter:
Håller inte med om Olhaver där finns bra saker, men vi ser dem aldrig för han har sina styrkor runt målet och där är vi för sällan. Uppfattar honom inte så dålig som du beskriver honom men har ingen direkt statistik att peka på tyvärr.

Däremot är jag mkt tveksam till om Åhström/Tjernström/LP skall spela samtidigt, tvingas jag välja väljer jag LP.

Ang Björns första år visade det laget upp ett helt annat spel rent generellt än vad vi visat upp hittills, vi föll igenom några ggr men vi vistades i anfallszon och skapade bra spel i rätt många matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Såg er match idag och fick lite Larry Huras-vibbar, tänkte att nu är de där igen... En tränare som kanske inte är jätteinsatt i svensk hockey och en massa importer. Men jag kan ha fel, absolut.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Och vi har sett det förut att man tar upp juniorer som inte spelar med samma press och lyckas mycket bättre. Ta upp Lindewall och kanske Oscar igen och låt dem spela. Vilka man bänkar är oväsentligt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Nähä, menar du det??
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
KRM: Andra lag i Sverige och egna juniorer? Jag tror man måste bygga lite på sikt med en riktigt bra huvudtränare.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Det oroar mig att man vill sparka tränare. När blev det senaste bättre i Modo när vi sparkat en tränare? Jag kommer inte på en enda gång när det blivit remarkabelt bättre. Vi är inte Leksand.

Jo, vi försökte väl så gott vi kunde när vi behöll sportchef och tre av fyra tränare som borde kunnat systemet.

Kanske har vi för mycket videomöten och genomgångar. Kanske borde vi släppa loss spelarna mer och låta dem själva vara kreativa framåt? Lite mer bara ösa på och inte tänka så förbannat mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K:
Långsiktig får nog ske på andra sätt än att just behålla spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: Långsiktigheten försvann när man köpte sönder vårt lag fullständigt. Hur fasen ska vi kunna ha långsiktighet när nio av de tio första i poängligan lämnade till en högre liga? Det är skitlätt för er att säga när ni inte tappade toppkedjan. Grattis till det, men slå er inte för bröstet och säg att det beror på långsiktighet utan på att de antingen inte var intressanta nog eller inte hade ambitionen att spela högre upp.

Men, vi har ju två tränare kvar och de har varit inblandade i spelsystemet. Att man gick ut långt innan Ville värvats och sade att vi skulle spela samma spel som förra säsongen är det extremt tydligt tecken på att Ville är långt ifrån ensam om att styra över spelsystemet. Omark och Styf var inblandade ifjol och är alltså kvar för att köra på samma sätt.

Men, återkom om femton omgångar så kan vi dra några mer tydliga slutsatser.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Laken: och var ska värvningarna komma ifrån?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Utan att strö för mycket salt i såren så verkar er sportchef ha misslyckats å det grövsta. Som tränare måste man ha någon som kan svensk hockey och kan sätta ett stabilt spelsystem. Sedan sades det ju för några år sedan att det var slut på plockepinn-värvningar utifrån. Vad hände med den långsiktigheten?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
KRM: Kanske är så, men som proffs vill man väl vinna varje moment, oavsett om ledaren är kass. Det känns som att vi är tvåa på pucken oavsett vad.

Vi kanske ska byta tränare nu(kostar i o för sej pengar), men jag tycker vi har väldigt många individualister, svårare att bygga ett lag då. Men framtiden får utvisa
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Robin Ztorken L: Allt finns i truppen förutom glädje och självförtroende
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
hanzon: Vi har ingenting, förutom en bra målvakt
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Rytter: Håller med om Olhaver. Stor och tung men använder inte kroppen och lyckas förlora varje närkamp.
Skillnaden på honom och Liljewall förra matchen är gigantisk.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
puffe: Vi har ju typ 80 % lego-knektar. Bra spelare, som har sig själva närmast. Klart alla vill vara vinnare, men det kräver att man vill och tror på kollektivet. Det, förutom spelidé, är ju ledarens ansvar att väcka. Att man vill spela för laget och tränaren. Björn har den kvaliteten. Nu verkar den saknas helt.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Nucky: Lås bastun för finnen, så frigörs mer tid för laget
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bamse: Nu är det läge för att plocka in Karlin och sen grisar vi på som underdog resten av säsongen med 300kg som leading line.

Heppo bänkas till fördel för Conny Strömberg som äntligen får chansen i Modo och på enbart adrenalin och i PP smiskar upp Tambellinis poängsnitt från förra säsongen.

Jag menar hur svårt kan det va? Måste jag bli sportchef?! ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Bamse:
Gillade inlägget men vill invända mot sista meningen, vill ha en bra tränare oavsett om han kan vara här 100 år eller en säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Nieminen kommer inte vara kvar om 15 matcher. 4-5 matcher till utan avsevärd förbättring så kommer han ryka.
Tror han redan tappat spelarnas förtroende. Finns ingen glädje, de ser bara pressade och ointresserade ut.
Hellkvist sa ofta att man fick jobba mycket med att hitta glädjen och självbilden första säsongen han var här. Att spelare bara kände press och ingen glädje att spela i Modo, och det känns som att vi är tillbaka där.
Börjar bli smärtsamt tydligt hur mycket åsnebrottaren har betytt de senaste åren.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
puffe: Nu vinner vi på tisdag, både matchen o skotten, sen kan vi hugga huvuden, om det behövs
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K:

En sak är säker att innan Ville får gå så måste man gör sig av med Olhaver, vill inte se honom få en enda minut till på bekostnad av Jeremias, Åhström eller LP.

Han har storleken, tyngden och räckvidden och ska vinna puckar åt oss, men vad ska vi ha honom till när han förlorar varje duell samt ger bort enkla kortpass, helt rätt att bänka honom och ta in Svenningsson där istället, han kan ju iallfall åka skridskor och kämpar i närkamperna.

För mig är Olhaver den största floppen i år spelmässigt, visst är det övriga namnkunniga som Heppo, Hedberg en besvikelse så här långt, men dom visar iallafall att dom har nått i sig och lossnar det kan det lossna rejält, det har jag inte sett hos olhaver. Han är en mycket sämre variant av Sylwander.

Tycker att det mesta sitter i självförtroendet hos spelarna, vi inleder ju ändå helt ok, får ett PP med oss som ställs upp granska bra och vi får några chanser att göra första målet, när det misslyckas kommer BIK in i matchen och resten av perioden är jämn. Sedan i andra tappar vi allt och när BIK gör 1-0 och sedan 2-0 är det som luften går ut, tycker det liknar ett lag med dåligt självförtroende. Påminner om vårt första år med Björn, som var höga toppar och sedan väldigt djupa dalar.

Tycker det är förtidigt att kicka Ville, ska man göra en förändring så är det att ta in offensiv kraft så vi kan hota mer, gärna en center (då kan vi prova Aagaard som ytter) och en ytterforward av hög klass. Det viktigaste nu är att få tillbaka självförtroendet och där kan ett nhl-lån hjälpa oss kortsiktigt medan laget och spelet sätter sig.

Vi har spelat 5 matcher, ser det likadant ut efter 10 omgångar till vid 15 spelade matcher kommer jag också rösta för att förändra i ledarstaben.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
KRM: Ska man inte bry sej om sitt lag, oavsett tränare? >Du kanske har rätt, han kanske inte har något som helst förtroende, men man kan väl visa lite mer känsla än vad spelarna gör idag
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
hanzon: Fast det hade knappast hjälpt när man inte får passningsspelet att stämma. En förutsättning för att göra mål är ju att man skapar chanser. Det måste börja där.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
Vi har ingen given målgörare som Timrås Jonte
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
puffe: Jo, det är anmärkningsvärt hur många närkamper man förlorar. Hur lite skott man lyckas täcka. Hur många åkduller man vinner.

Jag tror att det är mentalt att man inte riktigt vet hur man ska agera och då funderar man. Björn ville spela exakt likadant, men verkar ha varit mycket bättre på att instruera och få det att sitta inbränt i pannbenet hos spelarna.

Men, som sagt. Det är inte tränarna som är där ute på isen. Det är inte de som förlorar närkamper osv.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Du har nog rätt. Men ingen normalt funtad människa lär köpa fantasibiljetter så länge det ser ut såhär.

Det man bör kunna kräva är att ledare och spelare träder fram och utförligt beskriver en handlingsplan för hur de ska vända detta och ge alla fantastiska fans lite valuta för pengarna. Tills dess hoppas jag alla röstar med plånboken, för som sagt, med tanke på MoDos ekonomiska situation jämfört med många andra klubbar, finns det NOLL ursäkter för att det ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
puffe: Varför ska spelarna bry sig om man har en tränare som man inte tror på. Det är ju liksom inte Domsjö-pojkar. Man gör dåliga dagar på jobbet eftersom ingen kräver eller kan övertyga om mer.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
J F K: Innan spelarna visar lite mer jävlar anamma kan tränarna få vara kvar. Så lojt o menlöst, ännu en match där vi förlorar nästan alla närkamper. Borde vara den största av ära att få ta på sej MoDos tröja inför match. In med J20grabbarna till nästa match igen
Kommentera

Sv: Modo - Karlskoga 2020-10-18
wolper: sjukt vad vi får sota efter att kämpa ihop ett lag i fyra år till stängd liga, en tränare som ja inte mycket å säga om, nästan hela truppen lämna, förlora massa ekonomiskt som vi skulle fått in osv till detta. Kan inte bli så mycket sämre nu. Något måste snart hända. Synd att det skall hända när vi har så små inkomster iom noll publik. Bläää på detta säger jag bara. Tur man själv är inställd på mellansäsong
Kommentera

« · 2090395 · »