1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483150 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Örebro

« · 1644176 · » Till forumet


Sv: Modo - Örebro

Sven Sewage:

Det är helt enkelt för att vi inte tycker om dig. Gå till SAIK boken och fortsätt att samtala med dig själv, för det är nog enda gångerna du får uppskattning för den skit du skriver.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

J F K:

Jag förstår inte varför ni blir så förbannade på mig? Ni kämpar i botten för att undvika kval och sen har värvat in en lirare vid namn Gatéan Royer som er sportchef då verkar tro vara den som ska rädda er förening.

Jag hade då två frågor:

När tror ni n Geátan ska få debutera för Heart of Hockey?

Vilken roll tror ni att han får?

Det är ju inte jag som har värvat honom, så förstår inte varför ni ska komma med personangrepp emot mig när jag ställer några enkla frågor?

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Bad_Brett: Sitter och kollar på presskonferensen från Göteborg idag, där RR snackar brallorna av Robertsson. Och det enda Robertsson har att komma med är en märklig Skellefteå dialekt som han verkligen krystar fram. Otroligt roande. 

Sånt roar jag mig med en mörk och trist dag som denna. 
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

J F K:

Men som du var inne på själv förut; J-20 hade enorma problem med försvarsspelet. Nu består halva laget av spelare som här hämtade från J-20 och i båset står Gradin. Det handlar inte om att putsa till några detaljer.

Personligen tror jag att att det behövs större förändringar:

- Försökta övertala Peter till att ta över ansvaret för spelarrekryteringar under resten av säsongen.

- Plocka bort Gradin från båset och ersätt honom med Wernblom eller någon annan som har lite temperament och vinnarskalle.

- Värva ett antal etablerade med tråkiga namn. Spelare som kommer till jobbet varje dag. Andreas Falk-typen. Alternativt en riktig superstjärna som får hela laget att höja sig. Men det lär inte hända.

Det ska bli intressant att se huruvida Charlotte Gustavsson kommer agera. Vågar hon peta för mycket i den sportsliga biten?

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sven Tuta: Det är väl när det är som mörkast det i tunneln som tåget kommer:/
Jag hoppas givetvis på något eller ett par nyförvärv, men mest av allt vill jag ha ett försvarsspel värt namnet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sven Sewage:Ta hoppa ner i den berömda Skellefteågruvan, ta med dig Robertsson också. Så långt ned i gruvan som möjligt där det inte finns internetuppkoppling så vi slipper läsa dina inlägg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

J F K:

Tack själv JFK. Brukar hålla mig borta så att jag inte blir smittad.

Men nu är jag så nyfiken. När ska Geátan Royer debutera? Går han rätt in i PP1?

Hoppas du kan hjälpa till och stilla min nyfikenhet.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sven Sewage: Tack för att du i normala fall håller dig borta. Du har aldrig tillfört något.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

M.Lemmiöx rumpnisse:

en av dina bättre och mer intressanta inlägg Lemmiöx, tack för ditt bidrag.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sven Tuta:

En kvalserie med detta lag hade jag varit livrädd för. Nu när det är en matchserie i bäst av sju mot lag som inte vunnit serien är jag lite lugnare.

I en kvalserie kan man ju misslyckas genom att göra dåliga matcher mot shl laget samt tappa poäng mot främsta utmanaren. I en kvalserie spelar ju andra resultat stor roll, i en matchserie så ligger allt i lagens egna händer, man måste ta fyra segrar. Detta tror jag innebär att allsvenska lagen tvingas spela mer offensivt. Tidigare hade dom kunnat gå in för 0-0 och sedan sikta på att stjäla något poäng mot shl lagen och sedan hoppas att resultaten går med dom och att shl lagen spelar bort varandra. Den strategin håller inte nu i bäst av sju matcher nu måste de allsvenska lagen spöa ett elitserie lag fyra gånger.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sven Sewage:

Är inte här å förpesta MoDos sida nu...stick tillbaka till din lilla sten du kröp ut ifrån.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

ULTIMAVICI:

Den trion kommer nog att kliva fram, tillsammans med Geátan Royer som jag tror mycket på.

Ni måste försöka göra något åt ert PP som inte är bra, här har ni mitt förslag:

Geátan Royer - Torp

Öberg - Olofsson - Påhlsson

Geáten Royer styr PP från sin quarterbackplats, och den lysande backen Torp är med på direktskott från blå med sin backhand.

Framåt har vi Olofsson som får stå framför kassen och skymma, flankerad av två målfarliga snipers; Öberg och Påhlsson.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Ben Perrault:Kvalserien handlar så mycket mer än att ha på papperet ett bättre lag. Har du redan förträngt kvalrysaren för ett par år sedan? De allsvenska lagen har inget att förlora, men ett SHL lag har allt. Jag bävar för ett kval (hugaligen).
Kommentera

Sv: Modo - Örebro
ULTIMAVICI:Det ser inte bra ut, vi kan tända till mellan varven. Men har inte A.F. spelsystem satts sig efter 1 1/2 säsong tror jag inte det går något bättre med några nyförvärv. Här måste man släppa speliden och komma med något nytt, precis som det har framförts hos er tidigare. Det är inte lätt att vara positiv just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

ULTIMAVICI:

förstår din dysterhet, känner själv samma sak, denna vinter blir plågsam

Modo har ändå haft en förmåga att resa sig på 9.5

satt i publiken när vi vann sista kvalmatchen mot Södertälje med 2-0

kändes nästan bättre än SM-guldet

Om man ser nyktert på saken så ska det väl mycket till om vi ska förlora en matchserie på 7 mot ett allsvenskt mittenlag

eller?

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Skönt att några här har kvar lite positiva tankar, själv är jag till 100% inställd på plats 12. Hur mycket vi än kastar om i positioner, eller vem eller vilka vi än lyckas värva så är spelsystemet och linjerna i spelet så dåliga att vi inte kommer kunna vinna matcher över tid. Hur ska vi tex ens kunna plocka en enda poäng när JVM killarna drar? Ska Påhlsson, Nättinen och Nordgren kliva fram?
Har vi ens ett lag som kan slå ett HA lag med självförtroende frammåt våren?
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Blake:

Ja Olofsson har gjort det riktigt bra, tillför poäng och bidrar i PP. Men det finns mycket att förbättra där, defensiva spelet och få honom att våga utmana mer och gå rakt mot mål, han har ju bra fart och teknik och borde kunna ställa till mer problem för försvararna, ungefär som Possler kan göra när han blixtrar till.

Svårt att säga hur marknaden ser ut, man vet ju inte vilka spelare som är på väg bort från andra klubbar runt om europa. Men kollar man vilka som ryktas bort så finns det några intressanta namn som verkar hänga löst i NHL.

Kyle Chipchura - http://www.eliteprosp...layer=9192

Jesse Joensuu - http://www.eliteprosp...layer=4218

Dessa har ju iaf tyngden och storleken med sig. Har inte koll på hur de står sig i NHL bland andra klubbar, ifall någon annan klubb är sugen att plocka upp dessa. Är väl bara drömmar men någon sådan typ av forward skulle jag vilja se i laget.

Sedan finns det ett annat intressant namn som ryktas bort:

Damien Brunner - www.eliteprospects.com/player.php?player=18949

Men där är det nog andra klubbar i nhl som är intresserade av att plocka honom.

Så svarten där har du en shoppinglista, fixa det nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Monno: Olofsson är ju en målskytt av rang! En kille som vi verkligen måste hålla hårt i, samtidigt som han kanske inte riktigt tillför något i övriga spelet men han är fortfarande utvecklingsbar och om ett, två år så har han nog dom bitarna också. Vi får se hur det blir efter nyår, ifall man parar ihop Flanagan med honom. 

Fast då, precis som någon var inne på, skulle det behövas lite tyngd i kedjan. Nättinen? Hade dock varit trevligare med en lite bättre hockeyspelare än Nättinen, fast powerforward. Nyförvärv kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Monno:

ingenting du missade. Några minuter i andra perioden var väl de enda då vi lyckades skapa lite tryck. Enda positiva var väl att Nordgren var bänkad.

Hoppas det blir lite förändringar i femmorna nu och låt Reideborn stå de sista 2 innan uppehållet

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Monno:

Kedja med han och Jesper nästa säsong sen ge dom en bra center som kan servera dom puckar :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Missade matchen så är inte i fullt lika hopplöst tillstånd som er. Så jag nämner nåt positivt!
Vilken säsong Olofsson gör! 9mål än så länge. Det hade jag inte trott inför säsongen.
Det faktum att han lär lämna under J-VM ger väl det hela en tyngre klang iofs.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sawchuk:

Håller med. Borde prova andra formationer till nästa match, kan ju inte gå sämre.

Ta kedjan med Hari, Olofsson, Possler väldigt lätta spelare som dessutom är ganska mjuka. Dom får sällan hårt tryck på motståndarna djupt i zon och jobbar fast backarna och låser spelet, när dom försöker så vinner oftast försvararna närkamperna ganska enkelt. Där skulle man kunna satsa på att få in mer tyngd och balans i kedjan. Sedan får dom problem i egenzon speciellt runt linjerna när det kommer till att jobba och trycka ut motståndare och puck. Kedjan får inte heller stopp i försvarsspelet längs sargerna när motståndarna sätter fart.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Rytter:

Ja, många juniorer och många väldigt lätta juniorer. Vi orkar inte hålla emot. Man såg skillnaden i styrka då Brashear (trots dålig balans och låg fart) skyddade pucken i anfallszon och använde styrka och vikt för att skapa tryck.

Nu menar jag inte att Brashear ska ersätta juniorerna men det var ett tydligt bevis på hur viktigt det är med styrka och vikt för att balansera en kedja, femma och trupp.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sawchuk:

Vill i de två sista matcherna se att man spelar hårdare på tre kedjor, och blandar om lite i formationerna. Blanda juniorer och seniorer mer. Spela Påhlsson med Possler och Olofsson t.ex, Flytta hari till en kedja med Önerud och Nättinen. Gör något för att få till en förändring i kedjorna, för som man spelar nu fungerar bevisligen inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sawchuk:

Ja att vi har ett svagt lag är det ingen tvekan om. Kanske när man tittar i backspegeln så var årets juniorsatsning lite väl optimistisk.

Gillar verkligen att se juniorer slå igenom och spela till sig en plats i laget, men då kommer det vara väldigt mycket upp och ner. Är ju få spelare som klarar av att prestera på en hög nivå hela säsongen i den åldern.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sawchuk: Kanske V-norrland ändå har representant i HA nästa säsong(galghumor).

Skulle inte förvåna om ni legat ett par platser högre med LillKenta i båset. Nyp honom till nästa säsong vetja.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Rytter:

Hur som helst har vi ett riktigt svagt lag och vi kan inte vara så otroligt mycket fattigare än alla andra klubbar. Hur mycket har kommunen inte pumpat in i laget? 

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

popcorn:

Kan köpa att du säger att du vet att Linus bara har lite mer i år än förra året. Men låter ändå konstigt, seriens bästa målvakt och ingen märkbar löneökning.

Men hänger du med Reideborn och Forsberg också eftersom du vet att vårt målvaktspar inte är speciellt dyrare än förra året. Eller är det Linus som sitter och snackar vad hans vänner har i månadslön?

Bygger bara mina spekulationer på att förra året hade vi ett orutinerat målvaktspar som kommer från juniorleden. Detta år har vi förra årets bästa målis samt en av allsvenskans bättre målvakter som spelade upp djurgården. Min slutsats av detta är att årets målvaktspar borde vara dyrare, och en del av pengarna från spelare som lämnat har gått dit.

Sedan kan detta så klart vara helt fel.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Rytter: Umgås en del med Linus och vill helt enkelt inte berätta saker som som jag fått berättade för mig hur som helst. Sen vad du tycker och inte om det är ditt problem. Sitter du och berättar för folk på internet hur mycket dina vänner har i exakt månadslön?

För fakta kan du ju kolla på capgeek på Linus rookiekontrakt, ahl-lön ger strax över 40k/mån, eller vill du ha en bild på en lönespecifiikation för att vara nöjd?

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sven Tuta:

Att vi har tio killar som väger under 85 pannor gör inte saken lättare.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

popcorn:

Ja det är väl precis det jag säger, att modos målvaktspar kostar mer i år och en del av frigorda pengarna från spelarna som lämnat gått dit. Samma gäller Kempe, Possler, Olofsson, Carlsson, Nylander. 

Samtliga har väl nya kontrakt jämfört med ingången förra året.

Så det går inte bara att räkna på spelare ut och in.

Sedan ger jag inte mycket för folk som antyder att man vet något och sedan inte skriver ut det, som jag ser det är allt rena spekulationer (även från min sida) tills det finns fakta presenterat.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
ULTIMAVICI:Det är märligt att man efter 28 omgångar inte har hittat ett spel/nivå som är rätt för laget. Det finns hur mycket talang som helst bland junisarna men inget konstruktivt spel. Jämför mot Frölunda med sina junisar. Det sas att A.F. är rätt man att utveckla talangerna, det vete fan om jag vill hålla med om. Har inte hört någon kommentar av A.F. efter matchen, men det är väl  det vanliga "vi bla bla måste bla bla jobbar på det bla bla.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

ULTIMAVICI:

Jag håller med till viss del. Tycker att det största problemet är BP och PP. Många matcher där vi spelat bra i 5 mot 5 och sedan fått ett PP och inte lyckats ta komandot i matchen, sedan får vi ett BP och så ringer det direkt. 

Förra året hade vi ett riktigt bra BP och det hjälpte oss mycket, i år har vi varken PP eller BP och det gör att vi "tappar" många matcher. 

Nästan så att man vill att domarna inte ska ge oss en massa PP:n för då ska det kompenseras åt andra hållet sedan och då får vi direkt mål mot oss.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Rytter: Utan att säga för mycket så är Cyklob rätt ute, MoDos målvaktspar kostar sannolikt bara något mer i år än ifjol.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Nu har jag lessnat på MoDo Hockey som förening! Den arrogans och naivitet som genomsyrar föreningen är rent patetisk!

Man utnämner Samuel Påhlsson till lagkapten då han vänder hem, och sen har han inte gjort mer än att ta onödigt idiotiska utvisningar och åka runt som en jävla mespropp på isen, självklart med den patenterade 1-hadsfattningen på klubban så man tappar pucken av motståndarens fartvind när de åker om han.

Man plockar in Joonas Nättinen som tilltänkt andracenter med förhoppningen om en stabil 2-vägsspelare, här måste man ha anlitat närmast möjliga grävling som scout, maken till usel spelare har jag inte sett på år och dar.

Man plockar in überlata Travis Roche som förvisso är skicklig med pucken men är skörare än en 90-år gammal kärring. Gubben har ingen som helst energi och gör absolut inte en knop mer än nödvädigt på isen.

Detta är bara 3 exempel på saker som är så enormt fel med MoDo Hockey idag, men man fortsätter att låtsas att man är bäst i världen, man har sin spelidé och bygger "guldbarer"...

Jag håller Per Svartvadet som ytterst ansvarig för detta praktfiasko, han skulle aldrig ha fått denna tjänst men fick det tack vare den jävla inavlen som finns i föreningen, man trodde att de skulle ha lärt sig något av Ecke, Jerry, Freddan historien men fortsätter att göra bort sig gång på gång.

Jag kommer inte betala 1 krona till MoDo innan det blir en radikal förändring, lär av Salo och Leksand, SPARKA lata spelare som är bekväma, plocka in hunrgiga spelare som vill bli bättre. Klarar inte Svartvadet av det så ska han omedelbart ställa sin plats till förfogande, då är han inte rätt man för jobbet.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Rytter: Tycker vi fokuserar för mycket på spelarna nu när det går emot.
Varför har vi ingen spelidé i spel 4/5, 5/5, 5/4 efter mer än halva säsongen?
Varför har vi inga linjer i spelet?
Varför har spelarna inte en grund att luta sig emot dagar då spelet inte riktigt sitter?
Anders Forsberg är ett groteskt misslyckande och att vi inte har en spelidé som fungerar är helt och hållet hans ansvar. Finns lag i division 3 som har en tydligare spelidé och det är inte ens en överdrift, vilket alla här som spelat hockey eller stått vid en uterink i december lan hålla med om.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Sawchuk:

Vi vet ju alla vilka som spelar på en låg nivå just nu. Men är besviken på Nylander senaste matcherna. Han ser bara ut att ta i när det är spel i offensivzon och målchans, många gånger i egenzon tar han en bekväm sväng istället för att gå in i närkamper och jobba hårt.

Vill han snabbt in i nhl så måste han börja jobba med dessa bitar också för det är för tok på dåligt på egna halvan. 

Han har ju egentligen allt, fart, spelförståelse och teknik på högsta SHL nivå, så han borde kunna använda detta i egenzon på ett bättre sätt.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
McFire: Sådär då dog en 3 år lång svit, kommer bli mindre roligt att jobba helger från och med nu...
Tur det är uppehåll för något hockeysug existerar inte längre i min kropp...
Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Cyklob: Ja, så är det. Fruktansvärt svagt lag. Stinker kval i Ö-vik.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Åsikterna går isär vad som skall göras men som det sagts ggr flera måste det göras något och det snarast

Alla vet vad det innebär med kval och eventuell nedflyttning och det kan nog ingen här tycka är ett alternativ

Vi måste agera och visa att vi vill vara kvar i "finrummet"

Nån jävla spelare med klass måste äl vara tillgänglig som inte kostar 500k i månaden

Det här snacket om att vi avvaktar tills vi får "rätt" spelare köper jaginte längre

Menar inte att vi ska ta vad som helst men GÖR NÅGOT nu Svarten

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Cyklob:

Slag på händerna, borde också varit straff!

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
McFire: Ja det är ju det jag menar. Vi har samma budget som i fjol och släppt alla våra dyraste spelare och värvat 1 klass spelare i Ahnelöv resten är inga märkvärdiga spelare. Då är det ännu större tjänstefel av Svartvadet som gett budget spelare monster löner.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

McFire: Hari, Persson, Nordgren, Nättinen.

Allihopa har varit pengar i sjön, pengar som vi skulle kunna ha fått en, två bättre spelare för. 

Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Cyklob:

Nej jag är inte ett dugg nöjd med hur det ser ut, och nej jag är inte alls nöjd med svartvardets värvningar, enda värvningarna som är riktigt bra är Ahnelöv, sedan är väl Persson och flanagan ok värvningar.

Men å andra sidan sitter jag inte och skriker VÄRVA!!! In med 2-3 spelare av yttersta klass, för jag fattar att det inte kommer hända. Det är bara att bita ihop och hoppas på en spelare och sedan kriga sig igenom ett kval för det är där vi kommer hamna.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Cyklob: Det känns inte speciellt troligt att Modos VD skulle ljuga för allehandas reporter under intervjun angående ekonomin där hon nämnde att spelarbudgeten är oförändrad.
Varför skulle hon det? Vill hon få Svartvadet i dålig dager tror du? Naturligtvis inte.

Att Svartvadet har samma pengar i år att röra sig med som man hade ifjol visar tyvärr bara på att han har gjort ett dåligt jobb.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

Cyklob:

Varje gång Brashear har varit inne höjer Modo sitt spel, that`s a fact.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Rytter: Ullmark är uthyrd större delen av hans lön betalas av buffalo samma sak med Nylander större delen betalar Toronto.

Jag skulle hellre spela allsvenskan en att klubben skiter totalt i att göra något åt situationen.
Man betalar för en produkt då förväntar man sig som kund en kvalité.

Du är väl super nöjd hur det ser ut? Alla har ju rätt till en åsikt. Du är säkert imponerad av Svartvadet med.
Kommentera

Sv: Modo - Örebro

popcorn:

Nej men han lär vara dyrare än året innan, allt annat vore väldigt konstigt. Sedan lär Reideborn vara dyrare än Forsberg, så vårat målvaktspar drar mer löneutrymme i år jämfört med förra året.

Det jag menar är att det inte bara är nyförvärven som använt det vi frigjort genom att släppa spelare från förra säsongen.

Kommentera

Sv: Modo - Örebro
Sawchuk: Kolla på vårt lag, kolla sedan på Linköping och fundera sedan på hur det kan komma sig att Linköping bara har 1miljon mer än oss i spelarbudget. :)
Kommentera

Sv: Modo - Örebro
För att återvända till situationen med Possler. Om domarens förklaring är att Possler faller och trycker in målvakten. Varför i helvete är då tekningen i Örebros zon? Något stämmer inte, och känslan är att vi är på väg att bli historiens mest felfördelade lag genom historien...
Kommentera

« · 1644176 · »