1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 1/12

« · 1855257 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Dahlén gjorde väl inte speciellt mycke bra igår? Brunkarna som avgjorde i min bok iaf. Tycker ni började spela passivt när ni tog ledningen vilket gav oss segern. Behövs ingen Dahlén-magi när ni agerar på det viset.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: ah saknar kämparviljan med och inställning. Sätt folk som inte visa kämparvilja på bänken. Måste kräva mer av dem och jobba med det mentala. Våga förlora så man vågar vinna. Lära sig av misstagen. Det ska vara kul och spela hockey. Funderar också om de spelar taktiskt fel ibland så att de inte orka hela matchen eftersom de ofta kan se bra trött ut i sista. Så tråkigt att modo ska toklosa derbyna som är bland de roligaste matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Då är vi åter igen där med inställning och attityden i föreningen !

Kom igen nu förening/Huvud styrelsen STÄLL krav på era anställda = spelare !!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo:
I nuläget har Timrå Dahlén som är på en annan nivå än övriga i allsvenskan, skulle nog säga att han varit tungan på vågen i de två senaste matcherna. Hållander/Olofsson var bra förra gången, de var bra igår med men kändes ändå hanterbara. Vi hanterade det rätt bra till vi gjorde målet igår, men sen blev man tyvärr passiva och då får Dahlén det utrymme och ytrymme han behöver.

Såvida vi åker på nån skada så kommer det inte komma någon förstärkning på fw sidan. Är alla friska så har vi 13 st, isf skall någon skickas iväg och det känns inte som om vi jobbar så nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen: Ja , ska vi nå dit får vi nog värva in nån vinnare, eller två.
För den placering är inte detta lag kapabelt att nå, måste förstärkas helt klart.

Men skönt i alla fall att det finns en målsättning
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Är väl som sagt mycket inställning bakom!
Ta tex Timrå, det är så väldigt sällan dom gör en dålig match mot Modo, i 9/10 är alla påslagna och villiga att offra allt för en vinst, man sliter jobbar och spelar sin bästa hockey för fans och statusen att vinna säsongens viktigaste matcher utåt sett.
Modo faller ofta sönder och är så väldigt väldigt ofta sämre än Timrå i dessa möten, inte ens i kvarten 2007 kan jag påstå att Modo var bättre, de enda 2 matcher där Modo faktiskt var rejält mer taggade var 8-2 vinsten hemma där Morrisson blev 3 målskytt och 0-3 segern i Timrå när krizan satte sista i öppen kasse, annars är alltid Timrå bättre, snabbare, starkare, noggrannare, mer vilja och har mer glöd.

Till nästa möte vill jag se Modo gå ut och psyka Timrå, kalla dom för lillebror eller lillasyster om man så vill, tvittra att Timrås backar är div 2 mässigt, att Timrå är vad fan som helst och skruva upp förväntningarna så kanske spelarna förstår vilket allvar det ligger bakom dessa derbyn.

Sen hoppas jag man tittar på förstärkningar på forwardsidan, Modo skulle behöva få in en spelare som offrar allt, som ger allt och som kan avgöra matcher (Alex aleardi) En sådan spelare kan lyfta många hänghuvud
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Nucky:
Tror att passiviteten kommer som en del av att man fått kritik för att laget ibland spelade för riskfyllt. Det har lett till att man i dessa lägen spelar säkert men tyvärr för säkert. Så kan man spela om man ledet med 2-0 o det är 2 min kvar
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen:
Gött som min då;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: På frukost mötet med sponsorerna för ett par veckor sen så hade väl Widebro sagt att klubbens målsättning var att komma bland 5 första .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Vi måste fan lära oss att vinna jämna matcher om vi skall ha någon chans på slutspel. Sluta vara så jäkla rädd för att förlora och vilja vinna. Undrar bara vad de ska göra för att få ändring på det. Kanske är som ni säger. ställa högre krav. Kanske måste pressas mer och ställa spelare på bänken som inte ger allt någon match
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Nucky:

Dumhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat!

Albert Einstein
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Det som är oroväckande är att man inte verkar utvecklas. Man lär inte av misstagen, utan går på samma nit om och om igen.
Hur många matcher har man tappat nu i 3:e perioden, nån som har koll?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: En vag målsättning känns ju inget vidare, men måste väl ha en klar, så alla vet vad som gäller?
Spelarna och supportrar måste väl ha klart för sig var målet är satt och rätta sig därefter!

Kanske därför det ser ut som det gör, ingen har en klar målsättning utan kör lite efter går de så går det.

Höj kraven och låt alla förstå att vi skall framåt/uppåt, prägla lite vinnarmentalitet i laget, så vi slipper se mer vad vi nu sett de senaste 10 säsongerna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L:
Målsättningen är att kunna vara med när det avgörs framåt våren, vilket är lite vagt men minst topp-8. Själv tycker jag man bör ha topp-5, med tanke på spelarbudget om inte annat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
atomragnar: Tycker ändå att vi många matcher kan spela riktigt bra periodvis.
Dock verkar tyngden att avgöra saknas, även vid de tillfällen vi skapar tryck.
Så ser det ofta ut i två perioder, sen faller vi som ett korthus i slutet av matcherna.

Men det är ju skit samma hur bra vi spelar när vi aldrig vinner, de senaste 8 matcherna har vi lyckats ta två trepoängare, varav en mot ett hopplöst dåligt Karlskoga.
Det duger inte, om man har högre ambitioner än att hålla sig kvar i allsvenskan.
Nu har jag inte hört den officiella målsättningen från Modos håll.
Vad har man egentligen för mål med denna säsong, någon som vet?

Det i sig är ju avgörande för vad vi som supportrar ska ha för krav på laget.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Den enda gången en Timråit firar är efter en VINST och det har blivit en del den här säsongen. 😉
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Zacke tillbaka till Modo, på lån från Övik hockey. Fram till 26e december. Tidig julklapp. God jul!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Modo är numret mindre än samtliga "topplag", det är tydligt vi kan int mäta oss med dem, laget viker ner sig i de mesta i jämförelse.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Eller: Ingen aning om vederbörande såg matchen men spelarbetygen i dagens tidining är skrattretande
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
kulltorp: knappast så mycket som 75% som är så tydliga som de incidenter som jag tog upp. Du verkar inte vara riktigt seriös.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Att ni låter Boyce dra dit 2 puckar inom loppet av 2 minuter kan ni bara skylla på Modo, sen att ni slutar vara offensiva i 3e kan vi bara tacka er för! Trodde att vi skulle vända i 3e men inte med 4-1 kanske ;) Ni måste ta in psykologer tror jag och granska varför dem slutar spela just när det är 20 minuter kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen: Vänj dig enda gången en timjåit firar är när Modo förlorar och det kallas komplex!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
kulltorp: Om du nu tycker att vi är så grymt dåliga förlorare , bara skyller på domarna och framförallt enögt så har jag jätte svårt å förstå varför du är här inne å hänger huvudtaget .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
kulltorp: eller så inser du att ni hade en domarfördel. Ni vann rättvist efter det. Modo skulle haft med sig flera utvisningar men försvarar inte att modo rasar som ett jäkla korthus
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Eller: Det konstiga är att man sällan upplever att ett lag drabbas så hårt som Modo, enligt många här... Måste vara ngn konspiration... Eller kallas det dåliga förlorare...?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Eller: Att du orkar. 75% av alla mål orsakas av saker som händer runt omkring. Hakningar, screening, fulknep mm mm. Har du sett innebandy hela ditt liv. Du verkar på riktigt överraskad att det händer saker i spelet... Det finns inte en hockeymatch, sedan hockeyn uppfanns, där domaren inte missar saker på isen.
Jag trodde du var ironisk först men du var allvarlig alltså.. Jisses...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
kulltorp: Hahaha.. nu förstår jag, du såg inte fasthållningen av klubban när tik gjorde mål eller den justa tacklingen som Röymark gjorde och blev utvisad. Det är för att du är blind eller så vill du inte se sanningen när det gynnar dig och ditt lag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Håller med dig fullständigt i allt det du skriver !!

Helt sjukt att denna lösa kravbild fortfarande finns kvar med tanke på att vi ändå har fått ett gäng nya och yngre personer i huvudstyrelsen som borde komma in med ”lite samma ögon som vi fans” har sett sen länge tillbaka !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: ah grymt nyfiken om något lag går upp i år och hur det blir nästa år. Något måste de ändra. Jag gillar kvalet för det e hockey men skall det va sådana pengaskillnader så kanske det måste va direktflyttning. dock lär det aldrig hända. Ha måste vara hårdare. tex att de måste visa att de mena något med hotet de gjorde nu.

Det där med att få folk att stanna kanske är en början tex med att som säcken ger juniorfemman mer speltid och är väl lite nu att få spela för klubbmärket. Gäller att använda det på ett bra vis utan att spelarna blir diviga men det kanske handlar om att hitta rätt spelare och som du säger ställa krav. Tycker dock att de börja dras ditåt med att hitta spelare som vill spela för modo verkligen. Bara dipparna jag funderar vad de beror på. Bara spekulationer från mig annat mot dig som har bra koll :D
Det jag vet iallafall är att vi alla här inne vill Modos bästa och hoppas på en härlig framgång! Man blir bara besviken sådana här matcher men det är ju bara för att man älskar modo!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Eller: Hahaha..same same but different. Ni är sanslöst enögda och domarfientliga i detta forum..:-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Ingen aning
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen: Hur länge ska den insamlingen pågå egentligen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen: Dom kör ju en insamling på Modo Fans Facebook sida som ni kanske ha sett som heter ” Insamling supporterspelaren” , dom kanske skall döpa om den till ”Insamling mentalcoach” istället !!!🤢😜
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Tack :)
Nu var det visserligen extrema fall jag tog upp med i förstår vart jag ville komma

Tror också på säcken och det kommer ta några år, dock är det ju svårt att säga med allt de nya runt hockeyn shl/allsvenskan om vi ens kommer kunna bedriva en verksamhet om 5 år, men Modo måste satsa långsiktigt, det går inte att utmana med 10 juniorer i truppen.

Modo måste få spelare att vilja stanna i föreningen och för att detta ska ske så behöver man kunna erbjuda något tillbaka, en bra miljö och utveckling, kanske bör man se över hur träningen mellan junior och senior bedriva samt titta över fys och den mentala träningen, sen måste man sätta krav på spelarna som kommer till klubben, alla måste bidra osv osv
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Dagens Modo spelare tävlar nog om vem som dricker mest kaffe koppar på Expresso House !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Mycket visa ord av dig! vad skall MoDo göra för att hitta/skapa vinnarskallar då? Jag gillar säcken. verkligen ge han chans flera år om han vill det? så han verkligen har chansen att skapa sitt lag. Gillar att han gett junisarna en bra chans. tycker de växt med honom. Eller skall vi fortsätta byta spelare/ledare tills vi hitta något som ger resultat?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Det är precis därför som vinnarskallar blir bäst i världen.
Dan hinote, kanske historiens största hjärta, han var långt ifrån mest talangfull men hade en inställning för laget han representerade som nog sällan skådats, därför var han en otroligt viktig spelare under sin tid i nhl, med sitt uppoffrande spel sände han signaler runt om i nhl att ”jag gör tamefan allt för mitt lag”

Stamkos var inte heller den bästa målskytten tills han la en halvtimme efter varje träning och bara stod och matade puckar, detta pågick under flera år, idag är han en av världens absolut bästa målskyttar, en sådan vilja ser man inte överallt!

Foppa, Näslund, Sundström tävlade tamefan om vem som kunde läsa morgontidningen först, göra flest ispass på fritiden och hänga på gymet flest timmar i veckan, sådana vinnarskallar skulle aldrig spela styrspel om coachen sagt något annat, inte ens om man ledde med 15-0


Inställningen
Viljan
Vinnarskalle

3 nycklar som Modo saknar
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Jag hyllar inte Björklunds slag över hälsenan men visst påminner han om Skröder och Döme i kvarten det år vi vann guld! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: ah därför jag gilla Björka. Ibland känns det som att de inte vill offra sig alt rädd för att förlora. Men är väl tålamod som gäller och verkligen låta säcken få en chans så kanske han kan ändra på det. Ge det några år
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Hälge: Tack men efter diverse öl och wirre så händer det ju att man missar en hel del. Jag vill se Berglunds fulknep igen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Smurfen: Som jag skrev så sitter problemet i föreningen, i värdegrunden och i mottot!
Många lag har ett motto där man förmedlar spelarnas förväntningar i föreningen, i Modo tyckte man att man skulle kalla sig Heart of hockey vilket egentligen är störtlöjligt och intetsägande.
Man har för låga krav på spelarna och spelarna känner inte att det är värt att ta 2 framtänder för en seger.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Här har du målen. Vet inte om det syns det du vill se.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Hälge: Nej absolut inte! Du har ingen länk till 1-1?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Ok.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Hälge: strömberg är ju så oskyldig
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
kulltorp: dåliga vinnare är om man inte kan erkänna att man har dragit fördel av domarna i vissa viktiga situationer när man vunnit.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Visst på gränsen var han. han gör ju inte direkt någon huvudtackling för att skada som sandström. mer jävlas. Han visar iallafall att han är missnöjd. Behövs mer jäv*ar anamma. Känns liet som att ha tbx björka. Alltid gillat han sedan han kom :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Hur lyckas vi då år efter år bara få tag i sådana spelare som ??
Det måste verkligen vara en bedrift i sig själv !!
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 1/12
wolper: Det håller jag med om men Björklunds beteende, njaaa! Ska va för att det var lillgrisen Strömberg då. :)
Kommentera

« · 1855257 · »