1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2010/2011

« · 1204320 · » Till forumet


RE-building the future 2010/2011
Apropå kommande års värvningar, kan "Enström mellan" oller Kempe vara nåt för kommande uppställningar? Vi får specialstudera imorgon, samt nästa Lördag, under Invasionen.
*) oller = och/eller
Kommentera


Sv: RE-building the future 2010/2011
AM: Och detta för J20 säsongen 2028...

[url=hockey.expressen.se/elitserien/1.1787527/dan-hinote-min-son-kan-spela-i-modo]Då kan ju sonen ha dubbla medborgarskap och spela i Modo så småningom och gå på EU-kvoten, så blir det mindre besvär för klubben,  säger Hinote med ett skratt.[/url]
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Salle: Det intressantaste i artikeln tycker jag är kommentaren om att Greens har pratat om att det fungerar väl här. Det är ju rätt mkt snack om att Green inte skulle trivas, att han tränar förkyld men inte spelar osv.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Ett jättetidigt inlägg om nästa år:

Målvaktssidan:

Niklas Svedberg
???

Svedberg har kontrakt, jag förutsätter att Malek och Zacke inte får förnyat eller vill förnya. Ser gärna att vi tar in någon mentor till Svedberg, en kille som dels kan pusha honom men också lära honom.

Backar:

Mattias Timander
Daniel Sondell
Jens Westin
Alex Bonsaksen
Hans Jonsson (1+1?)

Fyra backar signade, varav två knappt har fjun på hakan. Hasse har väl 1+1 men jag tror han lägger av. Att signa upp Pikkarainen på ett långtidskontrakt (minst 2 säsonger till) måste vara prio ett för Freddan innan typ HV71 är där och snappar upp honom. Även Hållberg får gärna få förlängt om han ska fortsätta spela på denna nivån som han nuvarande håller.

Mojzis är juryn ute på fortfarande, mycket kommer att bero på hur han spelar resten av säsongen men det är väl han i den nuvarande backuppsättningen som är lättast att byta ut. Sen tycker jag Bonsaksen har visat på mycket bra saker på senare tid (även om han kanske inte varit direkt _bra_ vissa stunder) och jag vill gärna se han fortsätta utvecklas.

Sen har vi juniorer som Larsson, Persson, Zaar m.fl. som säkert vill vara med och leka.

Forwards:

Kristian Forsberg
Magnus Häggström
Per Svartvadet
Mats Zuccarello Aasen

FYRA forwards på kontrakt, det är ju helt larvigt. Men också väldigt bra då det är lätt att få till stånd förändringar. Spelare som det bör förlängas med är Niklas Sundström (duh) och faktiskt Morten Madsen. Han har en bra ålder och har visat upp sig bra.

Molinder, Enström, Tuokko och Steen får lämna klubben.

Skröder då? Om han blir bättre ju längre säsongen lider så ja, förläng med honom. Ska han fortsätta att lira halvhjärtat (igår var han ju faktiskt sämst på plan) så är det nog kanske bättre att kolla upp andra alternativ.

Niklas Nordgren SKA hem. Han känner för klubben, producerar bra i Schweiz och är 31 nästa år, vilket innebär att han bör kunna lira i minst tre år till, vilket är bra för vi behöver rutinerat folk även i generationsväxlingen.

Ser gärna att vi kollar i allsvenskan efter spelare, till exempel Pär Edblom som vi alla vet har spelat i juniorlaget. Att ha honom i en tredjekedja med till exempel Svarten och Madsen hade varit intressant. Storväxt och kan producera poäng. Jag är svag för sådana spelare.

Även juniorer som Adam Eriksson och Joakim Mattsson borde få en ärlig chans. Sen behöver det ju spetsas till lite, men det blir lite väl mycket namedropping om jag ska ta upp det också.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Jättetidigt inlägg, känns svårt att sia om nästkomande säsong då det är mer än halva säsongen kvar.

Hållberg/jonsson bör lämna in.
Tuokko,enström,molle likaså.
Steen har talang, skulle han få bättre omgivning så kan han säkert producera.

Tror oxå att det är viktigt att ta upp några juniorer och matcha in dom nästa säsong så vi har lite "egna" i truppen för framtiden.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Undrar om någon från KB65 skulle kunna slå sig in i truppen. Läste någonstans att Mattias Karlin uttalat sig om Magnus Holm, i KB och tidigare J20, och att han skulle "lätt" gå in i ett elitserielag. Typ. Kanske något att kolla upp?

Annars kan man ju alltid hoppas att nästa års spets utgörs av dels Darren Haydar, om han inte får chansen av Avs, och dels av Zuccen, om han blir kvar. Så som han spelat i höst så lär han vara rätt eftertraktad av rätt många klubbar. Förhoppningsvis kan hans storlek avskrämma de flesta. (Jo, jag vet, den meningen blev lite lustig) :-)

Jo, Nordgren tillhör ju spetsen i nästa års lag också, precis som Nikki skriver. Han ser ju som en naturlig ledare i klubben framöver. Kanske ett kaptensval då Svarten lägger av?

Sedan lär det säkert dyka upp några tjecker, om Horava fortfarande är kvar. Vilket jag hoppas.

Kan bli en intressant trupp, om Freddan börjar jobba tidigt. Dock hoppas jag att han ser till lagets bästa och inte kontrakterar spelare för trogen tjänst. (Läs: Hasse, Skröder, Salle). Vi får som sagt se om Skröder skärper sig när Susse kommer tillbaka. Men visst känns det lite konstigt att förra säsongens poängligevinnare spelar så dåligt som han gör just nu. Slår man killar som Hlinka, Hlavac, Davidsson, Omark, Voutilainen i poängskörd, bör man kunna prestera även om man inte spelar med en Niklas Sundström.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka: Jag för redan en anti-Steen-kampanj på officiella men det får väl bli ett tvåfrontskrig. Killen är ok när han är som bäst, för det mesta är han usel. En center ska göra sina yttrar bättre, se på Sundström. En center som kräver stjärnor på kanterna för att inte framstå som direkt dålig får absolut inte plats när jag gör mitt skugglag för framtiden. Att han dessutom lyfter en lön som skulle räcka till ett artistkontrakt med Haydar gör frågan ännu enklare.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Lägg till att han inte vunnit en närkamp sen '63 i Prag, att han inte kan tacklas och att han knappast är en glädjespridare off-ice så ser jag inte heller varför han ska få stanna förutsatt att vi får napp på bättre spelare.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Måste nog tyvärr hålla med. (Artistkontrakt är väl nåt vi åxå ska glömma, skattmasen gör ju allt för att jävlas med svensken).
Ska vi ta in mellan-Enström, så får vi ju en artist, med lite träning så slår han nog Månsson i grenen att ramla över motståndarklubba.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
zigge: hockey.expressen.se/elitserien/1.1788946/roglespelare-stjarndomaren-sa-konsord-till-mig

Jag vet inte om Tommy slängde sig som ett kvinnligt könsorgan, men att gråta ut i pressen inger inte direkt respekt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Att vara en gnällkäringen i detta läge stärker snarare Rådbjärs uttalande...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Intervju med Horava på tjeckiska genom Google Translate på länken.

"Horava: Var inte en bra coach, skicka Forsberg på isen"
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser såna där översättningar.

Exempel:
"Känna lokala städerska! Sedan kom det en stor kompetens, även Marcus Näslund."

Ok.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

Viskarn:

"Du gör men MoDo och två tjecker. Förutom Moses, Roman Malka, vilket naturligtvis fångats.

Roman är mycket tung från startpositionen. En tjeckisk agent skickas till alla parter och hålla klubbens adress, där Romana očernil förfärligt sätt. Jag läste posten och inte förstår hur någon skulle kunna skapa en sådan styggelse. 

Namn avslöja?

Jag vill inte dissekera, men det gör mig illamående att någon gör det möjligt att skapa en sådan röra ...  Närvarande fånga unga målvakten Roman Svedberg och väntar på chansen. När han kommer skall han fånga perfekt."

Det skulle ha varit intressant att förstå vad framförallt det första stycket handlar om. Försöker man via en tjekisk agent bli av med Malek genom att skriva en massa skitmail eller?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: På slutet låter det som att Malek tänker ta nästa chans har får. Men om det är i MODO, ja det vet man ju inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
De sa på radion nu att Näslund spelar på torsdag..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
MODOJohan: Låter udda. Vem sa det?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Jag antar att det var någon på P4 eftersom det var kanalen som vi lyssnade på i bilen på väg hem från jobbet, han jag åkte med ringde och sa det efter att jag blivit avsläppt...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
MTV intervjuar Melinder och Grundström som får berätta hur vi ska bli en plantskola värd namnet igen.

Trevlig och bra intervju med ovanligt få ledande frågor. Bra Hasse, mycket bra!

modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=12709473281

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: MoDo på Mittnytt om nån minut.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Och nu finns det även som Play, för oss i obygden.

Man ska spola fram till 09:40 och konstatera att en längre version av samma inslag antagligen är det vi får se i Hockeykväll.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Jag undrar en liten sak.
Green åkte på en lättare hjärnskakning och vilade nästlommande match, sen har man kunnat läsa att han tränar för fullt men kan inte spela matchen pga. förkylning, å nu kan han inte spela i morrn, orsak "upper body"????

Mörkar ledningen något eller har han bara en jävla oflyt??
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka: Både luftvägar och hövve är förvisso i upper body-regionerna, men visst verkar det lite småskumt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Detta är ju så irriterande, en lättare skada sätter en spelar ur spel flera veckor!
Han tränar ju och går för fullt, varför spelar man han inte då?

jätteskumt
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka: Att Freddan inte har koll på vilka spelare som har kontrakt efter säsongen känns stabilt...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

Lumber Jack: Är det något liknande Tiger Woods effekten, som man ska hoppas på vad gäller motståndarnas resultat när Foppa är på isen.

"There is a paper by Kellogg professor Jennifer Brown that examines this effect in professional golf tournaments.  She compares how the average competitor performs when Tiger Woods is in the tournament relative to when he is not.  Controlling for a variety of factors, Tiger Woods’ presence increases (i.e. worsens, remember this is golf) the score of the average golfer, even in the first round of the tournament.

There are actually two reasons why this should be true.  First is the direct incentive effect mentioned above.  The other is that lesser golfers should take more risks when they are facing tougher competition." 

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Att han "trodde att dom flesta skulle spela kvar nästa säsong" ,
Det bekräftar ju bara teorin om att många spelar på gamla meriter.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Vem var ynglingen i inslaget som var så oerhört frustrerad? Kastade hjälmen, hade han fått sig en tryckare, eller vad? Verkar vart träning J20 (uppbl m j18 som Trollet sa).
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Berka:

dpmodo.blogg.se/ kan man läsa ännu mer om ryktet Green.

Vi får se, kanske klarnar det snart, eller så är det ännu en konspiration. Det har varit lte väl mycket av den varan runt MODO på sistone, kan man tycka.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

Vi kör i rätt tråd.

Inte om spelare, det känns bra!

http://allehanda.se/sport/ishockey/1.1553671

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Ska vi månne byta namn? Schenker Hockey ligger ju snyggt i munnen...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
* KHL
* Ny huvudsponsor
* Bolagisering

Mer alternativ?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
En ny kanal är född...Viasat MoDo. Följ Foppa 24 timmar om dygnet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Man säljer arenan?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: En ny huvudsponsor till arenan har hittats. Google Forum blir det nya namnet på hemmaarenan.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:

Jag gissar att det har något att göra med pengar...
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
knaskamilla: Konkurs?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Frisco: Per Svartvadet blir ny sportchef från och med säsongsslutet.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan: Vi kör väl i rätt tråd efter presskonferensen, om det nu är något om framtiden att yvas om vill säga.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Det går rykten att Madsen är klar för hela denna säsong och hela nästa. Det skulle göra mig oerhört glad.

Äh, det är ju officiellt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Good shit, speciellt om det var en bra prislapp!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Mycket bra. Han är redan bra idag och kommer att bli en ännu viktigare kugge nästa säsong.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Klockers. Madsen har varit bra och förtjänar absolut en förlängning. Bra också att man ger honom även nästa år. Jag tror, observera tror, att det dessutom är för en inte allt för dyr peng.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Bra Freddan! Först att snoka reda på en vilsen dansk där borta och sedan detta.


Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Läste i senaste HOH tidningen att freddan var nära att signa upp Eric Westrum, hade varit intressant att se honom i MODO. Ovanligt att en sportchef snackar om sånt när spelaren är kvar i sin klubb.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Känns som "jag kan visst vara nära att värva en intressant spelare!"
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai: Magnus Häggström kallades intressant spelare också.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Härligt att se att man nu släpper fram övriga kansli-medarbetare som får berätta lite om sina jobb och hur de tänker kring vad de vill uppnå, det får de gärna fortsätta med. Jag tänker då på Lagnebro-intervjun.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Här är artikeln med den mycket underhållande kommentaren som HOH tidningen har med.

"Skrivet 18 nov 2009 11:14 LL (Ej registrerad)

Hur rättvist är det att spelare av foppas "klass" tillåts välja ut en klubb och så spela gratis där, som någon slags frälsare?? Att dessutom få ta med sig två spelare till som säkert också spelar gratis, eller kanske hamnar på Foppas lönelista....Känns riktigt snett.
Flera klubbar har inte den ekonomin som tillåter dem till stödvärvningar när läget i tabellen inte är ok....dessutom så finns det inte så många som kan tänka sig att gå in och spela gratis för den delen. Jag tycker inte det ska vara tillåtet att göra på detta viset alls."

Så hur ska vi ha det i svensk hockey? Ska en spelare som Peter få spela i Sverige till den lön han själv vill ha? Eller ska vi som TIKen anser, att spelare som Peter ska ha en minimilön som omöjliggör de nyförvärv MODO tillskansat sig denna säsong?
Kommentera

« · 1204320 · »