1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1970928 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Dundee: Läste lite mer nu i texten det ska in max en handfull spelare till. Enström x2 Berglund och Jellvert 1 ny spelare?. Då fick man rätt igen att det blir samma lag som ifjol igen. Visst 1 år mer rutin och samspelta men inget lag som ska slåss om shl. Börjar verkligen tvivla på Widebro som slår sig för bröstet och står och snackar om saker som han ej klarar av att presentera. Nä upp till bevis.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Viktigaste rollen för mig är att få in en sportchef, Widebro säger man ligger bra till i rekryteringen av spelare och absolut av att skriva med egna spelare ja. Men inte ett nyförvärv i sikte den tilltänkta spetsen försvinner fort den speciellt för ett lag som oss. Den absoluta spetsen väntar ut bättre bud, men där har vi inget att göra.

Nä otroligt besviken på Widebro när han mer eller mindre lovat ha klart med en sportchef samtidigt oroande att alla tackat nej med. Nä i mina ögon har han mycket att bevisa det som enbart varit positivt i mina ögon har försvunnit nu. Men han har fortfarande en bra chans att visa att han kan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: Tycker tvärtom det är bra att man inte går för en enkel lösning, utan inväntar rätt person istället.
Om man skulle anställa en SC nu skulle han ändå inte hinna göra nåt större avtryck på kommande säsongs trupp, tror den biten har man full koll på med Hedin och Hellkvist i spetsen.

Hur många spelare är en handfull? Du har ingen aning om hur många nyförvärv man tänkt värva, ta det lite lugnt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:

För mig är det tvärt om, har mer förtroende för Widebro nu när dom vågar ta beslutet att skjuta på att ta in en sportchef när dom känner att dom inte hittat rätt person.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Bara bra att Hellkvist & Styf tar hand om spelar rekryteringen, då vet vi att det blir rätt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Jag tar det väldigt lungt. Men står fast att Widebro har mycket att bevisa för det han stått och lovat. När han satt ribban högt måste man kunna ställa motkrav eller hur ? 😁👍
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Ja vi får väl se vad som händer framöver. Känner mig just nu otroligt besviken samt mest fundersam över hur karln kan först säga man är nära en sportchef och det nästan är klart för att vips inte ha någon passande? För mig ger det ett otroligt osäkert intryck i hur man rekryterar. Men han har alla chanser att leverera fortfarande. Men just idag sjönk han i mina ögon. Men det kommer en morgondag med.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:
Backsidan kan ev bli densamma, vilket inte gör nåt för mig om man får behålla även Berglund. Men på Fw sidan tror jag vi kommer plocka in 3 nya.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:
Tycker det är bra att man är emot då och då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Ja vi får väl se men känns som att man skulle behövt frigöra mer plats i laget om man skulle ha plats för 3 nya forwards utöver Jellvert för han ska väl vara klar?. Ja men den som lever får ju se men det var något sådant man hade räknat med i alla fall.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:
Har fått intrycket av att Björn vill ha konkurrens så en 2 fw extra utöver de 12. Sen har man alltid lite skador/avstängningar. Tim W är kanske på väg bort och Jellvert är klar så då är det 4 platser till. En kanske går till Åhström.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Jo men man måste kunna vara för och mot. Och när Widebro går ut och säger klart och tydligt vi ska vara ett lag för top 2. Då höjs förväntningarna ganska rejält med och en så länge har han inte presenterat något som imponerar på mig eller som visar att man verkligen går för den målsättningen. Snarare så backade han idag iom att plötsligt så var ingen av dom man själva rekryterat dög som sportchef? 😁. Men jag är sällan förbannad länge utan det går över. Men man blir ju otroligt förvånad.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:
Har lite på känn att jag kommer gilla Kristianstad till hösten😉, eller kanske plockar jag upp Panternspåret igen.

Kanske han har läst Ztorkens inlägg ”vad skall vi med en sportchef till”. Kanske läge att renodla rollen mot a-laget?

De 3 namn som man sett under senare år är Freddan/Karlberg/Sundlöv. Ingen av namnen får en att hoppa jämfota av glädje. Är det verkligen det bästa som sökt? Isf känns urvalet som mkt skralt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: Det är väl med etablerade sportschefer som med spelare, man kan ju mycket väl haft en på kroken som i slutskedet valt en annan klubb - vad vet vi? Jag tycker det tyder på sundhet att avvakta istället för att anställa någon i blindo som tyvärr skett flera gånger förut. Och vi sitter ju inte i skiten - det hade ju varit värre om vi stått med en handfull spelare med kontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: Dom har ju inte rekryterat någon. Det var snarare de ansökningar man fått in som man inte tycker håller måttet
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: kan inte stämma då jag, i protest, aldrig klickar på deras artiklar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: blir en toppcenter för sportchefspengarna ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: Stjärnvärvningarna görs i regel efter sommaren av lite olika anledningar. Vidare kan det ju finnas några riktiga ess som man inte presenterat ännu. Jag drömmer som sagt om att Steen ska välja att avsluta NHL-karriären och återförenas med Enström. Och drömmen vore ju om tvillingarna har blivit sugna på att hjälpa MoDo upp. Föga troligt, men det är Silly Season.

Vidare är förhoppningen att flera juniorer kommer explodera nu (vilket inte alls är otroligt).

Jag har en konstig magkänsla av att MoDo vet vad de håller på med. Jag känner mig trygg och entusiastisk.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal:
Jag skojade bara, har ingen aning om hur allehanda gör.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: billigt o enkelt att låta öviksborna läsa samma artiklar som står i St.nu måste finnas ett stort intresse i Ö-vik att läsa att en rondell inte byggs i år efter vägen mot Alnö....jisses
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Alex hurchings - Oskarshamn får inte förlängt kontrakt. Borde platsa i modo?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84: Absolut, jag hoppas att MoDo får hans signatur, men risken är att kentää tar honom till löven
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Visst spelade han där tidigare?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Säsongen 15/16 & 17/18
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21:
Risken är att han avfärdas av Modo av följande orsaker:
Inte gått hockeygym i Övik
Inte från närområdet
Är nordamerikan och vi har ingen annan i laget
Spelade inte i Modo föregående säsong

Ursäkta ett lite sarkastiskt inlägg, tycker Modo är på rätt väg men tycker man kryssar lite fel här och var.

Ang sportchef så läste jag att Widebro vill ha någon som är här längre än två år, men skall det vara det viktigt? Det kan hända väldigt mycket på 2 år och man kan inte garantera något. Man skall verkligen inte byta i onödan och bara för att, men ser inga problem i att ha en SC som gör ett riktigt bra jobb i två år för att sedan dra vidare. Och skall en halvdan SC få fortsätta enbart för att man inte skall byta I onödan.

Btw om vi nu kört fast fråga Näslund igen, vet att han inte vill men fråga! Han och Hellqvist skulle passa riktigt bra ihop.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: I en tidigare intervju sa Widebro att om man ser tillbaka på Modo's storhetstid med finaler och SM-guld, så har den gemensamma nämnaren varit kontinuitet på ledande positioner under flera år. Är nog beredd att hålla med.
Men det klart, hittar man någon som kan trolla likt
Kentää kan det ju vara värt med ett kortare kontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Otto1: Sointo var även han duktig i IkO , utan kontrakt, sen Carnestad men han vill väl inte tillbaka till den klubb som ratade honom
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Blir förresten lite nojig över att man inte lyckats förlänga med Toby ännu.
Ska han lägga av, tro?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Visst fortsätter han, dom vill bara hålla oss på halstret ett tag till.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: Har man bara kompetens att spela ensträngad banjo så blir det lätt så.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: man vill tro att han fortsätter, tror även Modo har en deadline eftersom de måste värva en eller två andra backar om han lägger av, svårt veta men har han tackat nej borde Modo gå ut med det, jag tror att de vill ha ett svar senast början maj, finns inget om Tommy heller än så länge
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: jag tror det är klart Toby men han vill ha semester ett tag utan intervjuer och sådant, och att han presenterats när sommaträningen drar igång.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Jag är ju lite tveksam till om vi behöver en sportchef egentligen. Men om vi förutsätter att det är så att vi måste ha en sportchef, så bör givetvis den personen verka i klubben långsiktigt. Sportchefen (vad han nu gör) är väl den som ska styra o visa vilken väg klubben ska gå i framtiden. Ska vi ha en sportchef så ska det vara någon som inte får hemlängtan direkt, därför är det bra att Widebro passar, finns ingen duglig så kör vi hellre utan ett tag till. Truppen lär väl vara klar ganska snart ändå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: Om han vore klar tror jag man gått ut med det för försäljningen av säsongskort
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Tyvärr tror jag inte Modo har den spetskompetensen, att man lanserar produkten bra innan försäljning av säsongskort startar. Dock vore det högst anmärkningsvärt om inte Enström är med kommande säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: säsongskort säljs inte bara nu. Det säljs ju hela sommaren.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: han har ju en knatting där hemma o vem vet hur frugan ställer sig till att han blir borta en hel del, han behöver ju inte spela för ekonomins skull så även om han vill så blir det förstås en diskussion inom familjen, vi kan bara hoppad ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: Jojo, men man vill såklart sälja många så tidigt som möjligt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Tittar man på laget 94, så var kanske den enskilt största faktorn för att vi tog oss långt Nr 21, vi råkade ha en talang i världsklass som center. Utöver det hade vi Sundström som gick topp 20 i draften som center, jag såg matcherna men minns faktiskt inte så mkt mer än 21 och Sundström. Lennart H verkar också varit center enligt EP. Hur man än analyserar kring det laget så måste man ta hänsyn till att vi hade en av de bästa spelarna utanför NHL tillgänglig. Hur ofta kommer vi ha det?

Ja vi behövde inte vänta så länge utan 98-99, så har vi två talanger i absolut världsklass tillgängliga. Utöver det centras vi av Samuel Påhlsson som gjorde en rätt bra NHL-karriär och Per S som iaf platsade i NHL. Även där så är det talanger som ger oss en boost. Hur många ggr har man en sådant material att bygga laget kring. Andra faktorer är inte oviktiga men allt blir så mkt lättare när man har en bas med Sedins eller Forsberg.

Finallaget 02. Ja här har man verkligen något att analysera . Laget är inte boostat av talanger i världsklass, även om jag minns att Weinhandl var bra. Men får för mig att Brithen var en rätt bra tränare.

07.... kör på

Själv drar jag inte slutsatsen att kontinuitet är en ensam faktor, särskilt inte om man anställer någon som inte reder ut jobbet.

Man kanske borde analysera de lag som gått upp till SHL de senaste 7-8 åren och se hur de byggt sina lag, man kanske även kan ta en titt på De lag som spelat SM-final de senaste 10 åren och kolla hur det jobbat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Jag ser det lite såhär. I SHL måste man ha spelare av bra kvalité. Det är nästan omöjligt att dra ihop lag av hög SHL klass med "grabbar från orten".
Däremot är det inte SM guld vi ska vinna nu. Utan vi ska ta oss upp till SHL. Och en sak jag tycker många/alla lag som gått upp senaste åren har gemensamt är sammanhållning och en stark kärna spelare som varit med i klubben ett tag. (Nu snackar ju du ledare iofs)

AIK testade värva ihop ett lag. Gick sådär.
Oskarshamn bytte förvisso ut stora delar av truppen så dom kanske får vara ett undantag då. ;-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: -94 var jag på ganska många matcher.
Det jag minns speciellt är att efter många matcher var jag grymt imponerad av Sundström som var bäst av Forsberg/Sundström i många matcher.
Forsberg bråkade och hade givetvis en jäkla bevakning av det andra laget men ändå så är minnet att det var Susse som stod för mycket det året.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno:
Jag pratar även spelare. Alla lag som lyckas har ofta en kärna av spelare, det hade även Oskarshamn. Kontinuitet med rätt personer är säkert en faktor men det kan knappast vara en ensam faktor.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Supertrött:
94 är mitt bästa minne😎. Hela skolan höll på Malmö, jag på Modo. Då mös jag!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Som jag ser det behövs ett mer kapitalistiskt tänk och det verkar som att MoDo äntligen har hajat detta. Tyvärr känns det som att många har blivit hjärntvättade till att tro att kapitalism är någon form av ondskefull svart magi som krossar juniorernas drömmar och slaktar supporterkulturen.

I själva verket är det precis tvärtom; Man inser att lönsamhet uppstår när man engagerar konsumenterna. Och konsumenterna är i detta fall även spelarna. Man har bildat en aura av att MoDo är att räkna med, att MoDo är en klubb i harmoni. Det faktum att alla våra unga talenger väljer att stanna är obeskrivligt positivt, det skvallrar om ayy MoDo gör någonting väldigt rätt just nu.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Tror det finns flera olika faktorer. Lagen vi hade efter SM-guldet var ju helt sanslösa(som Bad Brett skrivit tidigare) men avsaknaden av spelidé och röd tråd mellan J-lag och A-lag var en faktor. Samtidigt utvecklades hockeyn från clutch and grab till en snabbare, rappare hockey som premierade i princip bara en sak: fart.
Där var Modo absolut jävla toksist på bollen.

Nuförtiden är en tydlig och bra spelidé mer värd än tunga namn på papperet.
Frågan om kontinuitet är såklart bra sålänge man gör rätt, det är ju där Modo fallerat de senaste 10 åren.
Men sålänge man kan ha kontinuitet på andra ledande poster kanske det inte spelar nån roll om man byter SC lite då och då.
Skulle nog säga att Ordförande och VD-posten är viktigare i det avseendet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Enligt någon på twitter så har Modo tydligen tackat nej till Hertzberg.

Ingen aning hur mycket sanning det ligger i det !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Förhoppningsvis betyder det att man är ute efter något bättre
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Västerås och Tik är visst ute efter Hertzberg så han har valmöjligheter, är en poängstark forward så lite synd tycker jag
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Önskar att Modo avslutar Tobias Ericssons kontrakt, och tar in Marcus Bohman istället.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Tror inte att dom är ute efter en till ytter, skulle isåfall vara en breddspelare typ Rosdahl.
Låst ämne

« · 1970928 · »