1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479649 inlägg · 4078 ämnen

Vita Hästen - Modo 2018-10-17

1934577 · » Till forumet


Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Jag tror du fattar poängen även fast jag vet att du älskar att vara en smartass
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Vi är topp fem...
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Har du bytt nick, har för mig att jag skrev det till Coach?
Jo länken kom med nu.

Åter igen så tror jag ingen tränare skulle kunna göra underverk med detta lag, men jag gillar konstruktiviteten som Modo hade och som jag nog trodde skulle bli ett lyft för laget, Hellkvist tänk var och kanske är något vi inte sett i Modo.
Känslan är att det är för många som försöker vara konstruktiva och det låser sig, är spelsystemet för avancerat för laget eller är spelsystemet helt åt hellvete, ja det lär väl visa sig
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Jag förstår inte vad du menar, är du full?

Det jag skrev är dagens sanning, Modo har inte lyckats ställa ett riktigt bra lag på isen denna säsong heller trots stora medel.

Powerplay var väl för övrigt riktigt bra i början men när första svackan kom så dog även powerplayet.

Finns för övrigt inte en tränare i världen som kan göra under med detta lag, visst hade man hoppats på större uppsidor hos vissa spelare och därmed kanske en placering i topp 5
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
#1915719 · Gavelo 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2018-10-21 20:02
puffe: Jag skall ge dig ett sista inlägg och jag hoppas verkligen att kronan trillar ner, sen avslutar jag denna diskussion med dig.

Det hela började med att du skrev några gnälliga inlägg vilket man absolut kan göra eftersom jag uppfattade det som att just dom var i affekt pga det usla resultatet i matchen.
Sen tyckte du att Modo var dåliga på att värdera sina lägen i egen zon, speciellt när man leder matcher och det är lite tid kvar, du tyckte att man borde kunna flippa ut puckar oftare än att spela efter Hellkvist system där man spelar en passning in framför eget mål, JAG tror att dom flesta håller med om att Modospelarna ska vara bättre och helst 100% i detta men det är en utopi, MITT svar till dig ang detta var att Modo som har rätt många unga/juniorer i laget kommer göra dessa ”misstag/felvärderingar” tills de berörda fått mer träning och rutin OCH att vi bör sitta lugnt i båten eftersom det är ca 40 omg. kvar tills det blir allvar på riktigt.

Sen skrev du att Wernblom var duktig på att värdera dessa lägen, det är han säkert MEN han har lite svårare med andra värderingar i sitt spel, speciellt det fysiska spelet där han ibland är lite för het.
Där någonstans brann det för dig och påstod att jag blandade och gav, sen drog du upp något med att du aldrig sagt något om Werner i offensiv zon,NÄ det har du inte OCH det har inte jag heller, så i det fallet var det du som ”svingade hej vilt”.

När du ska skriva ett inlägg till någon så är det bra om du kommer ihåg vad du skrivit tidigare så vi kan bemöta dom på bästa sätt.

Ledsen, glömde länka(om nu detta fungerar) men du Gavelo hyllar väl fortfarande det 'konstruktiva spelet' o att Hellkvists system snart sätter sej. Trist dock att serien snart slutar, inga FRAMSTEG SEN OMGÅNG 8
Kommentera


Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Du som är så smart, läs vad du skrev. Nu är det bara 20 omgångar kvar.

Vi är tyvärr fortfarande usla på att värdera i egen zon. När ska Hellkvists underbaa system betala sej? Vårt PP har ju bara haft 30 omgångar på att bli bättre!?!?!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Du är nog mest omogen av oss båda
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Du är tamefan otrolig, jag är nu helt övertygad om att du har svårigheter med läsförståelsen tråkigt nog.
Eftersom du fortfarande inte begriper ett skvatt om vad vi diskuterade förut och inte heller nu så ber jag dig att sluta kommentera för det är som att försöka förklarar för en bebis.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Lovade att inte skriva, men blir irriterad när jag läser dina inlägg. Det enda jag kritiserade var att Vi var usla på att värdera pucken i egen zon. du jinxade o fick det till att jag inte ville ge juniorer chansen. Du gav mej t.o.m en diagnos(pinsamt), men nu skriver du om att juniorer nte hjälper MoDo till framgång. Du kan fortsätta ge mej diagnoser, men pinsamt att du inte kan vara konsekvent!!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K:
I ”inför” Södertälje, sa Hellkvist att Panternmatchen var vår bästa match jämte Leksandsmatchen.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Det låter som att Hellkvist var besviken på flera korkade beslut mot Vita Hästen, men att han generellt var väldigt nöjd med matchen mot Pantern. I antalet avslut och antalet kvalificerade avslut var vi överlägsna i den matchen och rimligen borde man vunnit klart om man varit mer effektiva. Sedan var det två undermåliga backchecks och ett väldigt slarvigt boxplay som gav Pantern deras mål. Saker som ganska enkelt kunnat undvikas.

Hellkvist låter mer positiv än jag kände mig faktiskt. Sedan har Hellkvist studerat matchen noggrant i efterhand också samt har fantastiskt mycket mer kompetens än mig...
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Jag tror du får lugna ner dig lite ibland puffe. Än om det kan verka som att vissa här, inklusive en själv, sitter dygnet runt och bevakar HS så är det inte riktigt så. Man får skriva ett inlägg och vänta på svar ett tag. Kan ta någon dag ibland.
Det blir inte till ens fördel att skriva 3-4 i lägg inom en timme där.man inte tycker sig få något svar.

Sen allmänt här så tycker jag att man får kritisera, men det får gärna finnas något konstruktivt i det om man ska skriva 10talet inlägg.
Problemet blir ofta att dom som klagar skriver samma sak i massa inlägg.
Kan iofs vara samma på den andra sidan också men. Att vara positiv sprider sällan lika dålig stämning av någon anledning...
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Jag skall ge dig ett sista inlägg och jag hoppas verkligen att kronan trillar ner, sen avslutar jag denna diskussion med dig.

Det hela började med att du skrev några gnälliga inlägg vilket man absolut kan göra eftersom jag uppfattade det som att just dom var i affekt pga det usla resultatet i matchen.
Sen tyckte du att Modo var dåliga på att värdera sina lägen i egen zon, speciellt när man leder matcher och det är lite tid kvar, du tyckte att man borde kunna flippa ut puckar oftare än att spela efter Hellkvist system där man spelar en passning in framför eget mål, JAG tror att dom flesta håller med om att Modospelarna ska vara bättre och helst 100% i detta men det är en utopi, MITT svar till dig ang detta var att Modo som har rätt många unga/juniorer i laget kommer göra dessa ”misstag/felvärderingar” tills de berörda fått mer träning och rutin OCH att vi bör sitta lugnt i båten eftersom det är ca 40 omg. kvar tills det blir allvar på riktigt.

Sen skrev du att Wernblom var duktig på att värdera dessa lägen, det är han säkert MEN han har lite svårare med andra värderingar i sitt spel, speciellt det fysiska spelet där han ibland är lite för het.
Där någonstans brann det för dig och påstod att jag blandade och gav, sen drog du upp något med att du aldrig sagt något om Werner i offensiv zon,NÄ det har du inte OCH det har inte jag heller, så i det fallet var det du som ”svingade hej vilt”.

När du ska skriva ett inlägg till någon så är det bra om du kommer ihåg vad du skrivit tidigare så vi kan bemöta dom på bästa sätt.

Önskar dig en bra söndag och så sätter jag punkt för denna dusskussion!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Jag tål verkligen kritik och svingar definitivt inte hej vilt, jag bemötte ditt dumma kritiska inlägg med konstruktiv kritik, tål du inte att man ger dig konstruktiv kritik så kanske du ska sluta skriva här!

Antingen förstår du inte eller så vill du inte förstå, svårt för mig att avgöra men jag misstänker att det är de första.

Man är inte alls tokig eller tragisk om man”gnäller” men varenda vuxen (förhoppningsvis) vet att gnäll som inte är konstruktivt är meningslöst odiskuterbart och hör inte hemma bland vuxna. Man kan dock skriva saker i affekt som man kanske inte riktigt menar, men det tror jag nog alla förstår när det händer!

Jag har varit på detta forum sen 2006 (under en annan användare tidigare) och gjort långt över 10 000 inlägg genom åren så du får väl dra din slutsats om det.


Avslutningsvis vill jag be om ursäkt för att jag skrev det där om diagnos etc. det hör inte heller hemma inget forum som detta och för det är jag uppriktigt ledsen att jag skrev till dig och ber om ursäkt för det!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Mitt absolut sista inlägg här. Förutom att jag blir beskylld för ditten o datten,
vad konkret vad saknar verklighetsförankring i mina inlägg(förutom Sd-grejen då...).

Vad , exakt har jag skrivit, som inte är verklighet. Hoppas att du är Man att skriva det. Du skriver ofta här, men förtydliga Dej om vad jag saknar verklighetsförankring till???

Precisera gärna!! Har du inget att komma med så är du , liksom jag, förbrukad på detta forum.

Men ge gärna exempel eftersom du anklagar mej. hoppas du är Man nog att stå för dina påståenden. God Natt alla MoDoiter
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Oj, jag har enbart kritiserat hur vi gör när vi har puck i egen zon. Du, exempelvis börjar babbla om Foppas uppspel, vissa andra börjar babbla om juniorer.

Om någon nånsin skulle läsa vad jag skrivit så är mina inlägg konkreta, däremot är ditt inlägg om Foppa omöjligt i sammanhanget.

Men jag är väl boven då, så lämnar forum så ni kan sfortsätta skämta om diagnoser mm
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo:
Ja han tyckte vi slarva bort matchen mot VH, mot pantern verkar det som han tyckte vi gjorde en bra match men de offrade sig hänsynslöst. Lät som han ändå vart rätt nöjd med Pantern, vi borde tagit mer direktskott.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: kommer inte att närvara mer här, eftersom man är dum i huvet diagnos mm. Men kan du bara förklara vad som är så provocerande med det jag skrivit. Du verkar ja ändå ha koll på läget. Vore ärligt om du kunde berätta så jag vet?????
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Du är inte riktigt sammanhängande och det är snudd på omöjligt att bemöta dina inlägg.

Sedan är jag så långt ifrån SD man kan komma, vad det nu har med saken att göra.

ja, man kan komma med kritik, men vill man ha vettiga svar så ska man nog försöka förhålla sig till verkligheten.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: vissa tål inte att man kritiserar här
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Jaca: varför ska det bli ekonomiska problem i Iko när Kenta lämnar? Han lever ju i stort sätt på juniorspelare och spelare från division 1 , och han gör det riktigt bra med !
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Jag hade en liten skiten åsikt, vi är alldeles för dåliga att värdera vad vi gör när vi har puck-kontroll i egen zon. Då blir man parias. Många har åsikter, jag får höra att jag har diagnos, mm Va skönt med sådana kompisar. Men ingen konkret kritik utan bara knivhugg. Hoppas ni mår bra i er lilla damm. Fruktansvärt, Förtsår att Sd växer i Sverige. Fortsätter älska MoDo, men inte här
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Kan du förklara bättre tack, har vikt mitt liv åt MoDo, men detta är knivhugg. Förklara, gärna inför detta forum, vad jag gjort för fel. Sedan låämnar jag denna sida, men , berätta vad jag gjort så fel?
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Detta var menat till JFK
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Som sagt, vore klädsamt om du förklarade Dej. Ska man kallas 'diagnos' mm för att man inte följer strömmen? Du är ju ändå en av de smarta här, vad har jag skrivit som är så fel??
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Vilka argument är ditt problem? Konkretisera, tack!!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K: Menar du angående mina diagnoser o sjukdomar, eller min åsikt att MoDo inte värderar när man ska spela enkelt eller ej? Vad består mitt gnäll i ? Jag bli9r bemätt som tragisk ocj med diagnos(vilket halva befolknngen har). Kan Ni vara konkreta, snälla!?
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: I det här fallet tycker jag att det är oerhört svårt att förstå dina argument och ditt gnäll helt utan konstruktivitet.
kanske ingen säger emot Gavleo då de flesta helt enkelt håller med honom mer eller mindre. det är vad jag tror.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Confusius: Slätstuken, hmmm, men vi är ett lag, Han Ses ju inte som Frälsare själv. Lite kul...nädå
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Apropå diagnos, vill inte vara sån, men du tål inte kritik, du svingar vilt hit o dit. försök tänk efter o var lite konstruktiv i stället. Man får inte 'gnälla' på detta forum, då är man lite tokig, enligt dej(eller tragisk). Hoppas du inte är representativ för detta forum, för då är du snart ensam här. Kanske det du vill? Då säger ingen emot Dej?
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Jaca: IOK levde ju i stort sett på inlånade spelare hela förra säsongen + att man gick långt i kvalet vilket bör ha renderat i en bra uppsida ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Jaca:
Kan det inte bero på att Fahlman drog sig ur? Hans första år i Oik blev iaf rätt bra
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Tarasov:
Per "Kenta" har tydligen en ledarstil som kostar!
Han verkar gå in i kaklet och då får det kosta vad det kostar!
Titta bara på Asplöven som han lämnade i total ekonomisk kris! Efter en rekonstruktion så spelar de nu med ett Juniorlag som är på gång att ramla ur div1!!
Ska bli intressant att se hur IOK mår ekonomiskt när Per lämnar!!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo:
Såg att en av OIKs målvakter hade 96,2 % på 6 matcher, måtte det inte hålla hela säsongen 😱😱. Då blir det svårt för oss andra.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Tarasov: Ja det är riktigt imponerande faktiskt
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Eller: Rätt lugn match för honom. Kings riktigt svaga i andra. Nästan jobbigt lugnt där för Ullmark.
Synd på nollan. Sabres tog en "ni tacklade min kille så jag kastar handskarna" utvisning där Kings fick ett sidledspass med stenhårt avslut där Ullmark hade Kopitars röv i ansiktet.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
S-vikaren: Ja, Ullmark vaktade målet i 5-1 segern borta mot LA han hade 95 i räddningsprocent. 19 räddningar av 20 skott.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo:
Ang Oskarshamn så har de panterns gamla tränartrojka och Per ”Kenta” som gm, båda har varförsig fått lag att överprestera.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
hk: Det går fort i hockey, nyss lite ohotad 1:a, en förlust till och vi kan ligga ungefär i mitten av tabellen, historien upprepar sig (kanske)!!

Det blir ju horribelt viktigt att vinna nästa match för att få häng på Oskarshamn som löjligt nog verkar fått ihop ett topplag i år igen (hur fan gör dom?)
Leksand har en märklig förmåga att alltid hänga med i toppen även fast man ser dom torska lite nu och då, och Pantern, kanske världens enda lag utan hemmapublik och brukar ha en omsättning av spelare varje säsong som en vanlig klubb har på 3 år är också (som vanligt) med i topp5, AIK som har enormt hemmastöd och en lyckad insamling har ekonomiska muskler att hålla sig topp 3 hela säsongen och bättre.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Kings - Buffalo 21.30. Vaktar Ullmark kassen?
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Sätter vi chanserna så vinner vi båda matcherna, tycker inte att varken av matcherna var floppar.
Typ så.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
J F K:
För den som vill kika på egen hand finns det swehockey shotchart.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Confusius: Ivandrago har väl kikat på skottkartorna och där brukar det se bra ut för oss. att vi har näst sämst räddningsprocent känns inte bra. Hanses har inte varit så bra som han behöver vara.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Confusius: Någon som hört Hellkvist summera det 2 senaste matcherna?!
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe: Ja han har varit galet bra och räddat oss i två matcher, resten har han tyvärr varit slätstruken i!
Ska vi vara ett topplag måste vi kunna ställa högre krav på honom, en målvakt i ett topplag ska ligga på 92%-93% inte 89%. Sen kan man naturligtvis diskutera om det är Hanses eller försvaret som varit svagt om man nu vill det.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
puffe:
Du började att gnälla på värderingar; att Modo gör dom fel ellerhur, då svarade jag att Modo som har många juniorer gör fel värderingar pga av orutin bland annat, sen spelar laget ett helt nytt spelsätt och håller på att lära sig detta vilket tar tid, DU BÖRJADE GNÄLLA, jag gav dig ett korrekt svar.
Övrigt har jag inte sagt ett ord om Werner i offensiv zon?,,jag skrev att han har svårt med andra värderingar som tex det fysiska spelet som svar på de du skrev om att han minsann är duktig på att värdera spelsätt i egen zon. Det blir riktigt patetiskt när du skriver att jag fabulerar, det förstår du kanske?,!
Jag kan inte förklara det enklare för dig, förstår du inte så tycker jag synd om dig, iofs gör jag det redan på något tragiskt sätt.
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Confusius: Ja, men han har ändå räddat oss i flera matcher. Det finn´s ju ett försvar som ska hjälpa till med
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Men för Satan, läs vad nån skriv, innan du kommenterar. Läs vad jag skrivit. Inte ett ont ord om juniorer(även om dom också gör fel). Du påstår en del som jag inte sagt, skärp dej! Och sedan vad Unge Herr Wernblom gör i anfallszon har intet med speluppbyggnad att göra. Sluta fabulera
Kommentera

Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
Gavelo: Ja om du tycker att ligga 12:a i serien i BP är bra, så må det väl vara!

Hanses ligger 14:e i målvaktsligan på 89,70%, det är under all kritik i ett topplag
Kommentera

1934577 · »