Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

Elitserien

« · 966517 · » Till forumet


Sv: Elitserien
mattias - 74: Nej , han , hotade visst Jesper Mattsson genom att gör en skärlikande rörese mot halsen , se länk .
Kommentera

Sv: Elitserien
73Sjöbba:

Jämtin hade tydligen blivit avstängd för verbala hot mot Kåberg tror jag det var. Hoppas Rhodin stängs av efter högersvingen mot Jämtin också.
Kommentera

Sv: Elitserien
Bissett19: Hygglo!!!!!!!!!!!1
Kommentera

Sv: Elitserien
73Sjöbba:

Slöfock.......:)

Länk:
Kommentera

Sv: Elitserien
difzi: Hehe, jag orkade faktiskt inte kolla där.
Alisandali: Tack för engagemanget. :)
Kommentera

Sv: Elitserien
73Sjöbba: Här har du ett kort sammandrag av matchen , fast så mycket slagsmål syns inte till , kolla länken .
Kommentera

Sv: Elitserien
73Sjöbba: YouTube om du inte kollat det än?
Kommentera

Sv: Elitserien
 Vet någon var man kan hitta ett klipp med fighten mellan FBK och HV71 från igår?
Kommentera

Sv: Elitserien
Maggan: Då ber jag som Modosupporter också om ursäkt för Modoloskan.

Sådärja. Då är det utagerat.

Håller med om att det är fel att hemmasupportrar skall behöva konfronteras med bortasupportrar när det finns hörn på en arena.
Kommentera

Sv: Elitserien
NuMo: Med tanke på att du säger så antar jag att du har upplevt en loska från TIKare?
Isf ber jag som TIK supporter om ursäkt.

Men faktum kvarstår; med tanke på hur mycket pengar det kostade att bygga Swedbank. Så är det konstigt att dom har tagit fram "lösningen" att du som borta supporter måste gå/tränga sig igenom Modo publiken.

Och ja du behöver inte ens nämna det, E.on är inte ett dugg bättre ur den synvinkeln.
Kommentera

Sv: Elitserien
actionleif: Jodå, en och annan av er får ju dåndimpen av all sprit och sover bort hela matcherna under uppseende av sjukvårdspersonal, det har man ju sett.

Själv har jag inga traumatiska timråupplevelser pga. att jag inte haft några.

P.s. Såg några timråsupportrar som försökte kasta de där ballongerna tillbaks på oss på övre etaget, så de var inte bättre de.


"Motsatsen till kärlek är inte hat, utan likgiltighet."
Kommentera

Sv: Elitserien
NuMo: Det kan jag väl då aldrig tänka mig, i Timrå dricker vi mycket sprit så det är väldigt renliga loskor som kommer.

Mitt värsta trauma upplevde jag i slutspelet ifjol och då i Ö-vik givetvis..
Folk på övre etage kastade både ballonger och creperullar på mig, för att inte tala om dom vassa konfettibitarna som kom.
Kommentera

Sv: Elitserien
Maggan: En spottloska fran timråpubliken är minst lika värre.
Kommentera

Sv: Elitserien
Dawidovski: Oj, bli knuffad i ryggen.... Ingen bra reklam för Timrå och dess supportrar. MEN en spottloska i ansiktet från Modopubliken tycker jag är betydligt sämre reklam....
Kommentera

Sv: Elitserien
Asch, knaskamilla:
Jag har en kompis som är 2:08, som jag ville ha med mig då jag jobbade på Taiwan, där mina beiga 1:86 var e.n.o.r.m.a...
Kommentera

Sv: Elitserien
knaskamilla:

Är inte ens två meter. åk ner till hamnen och leta, där finns säkert nåt freak som söker nytt jobb. Harald kanske...
Kommentera

Sv: Elitserien
Danne_l:

Exakt hur lång är du egentligen? De söker en snubbe som ska vara 215 cm som kan sommarjobba på muséet i Övik nästa sommar.
Kommentera

Sv: Elitserien
Paddan:

Haha, den matchen är preskriberad!
Kommentera

Sv: Elitserien
Danne_l: Själv trodde jag att jag var på en indiepopkonsert, men alla de shoegazers jag mötte på bortasupportersektionen var visst Frölundasupportrar. Det är klart, sedan fanns det ju någon där också som vikarierade som flaggstång och bara suckade över spelet. Jag som trodde det var så att hockey är kul ;)
Kommentera

Sv: Elitserien
Poffa:

Som sagt, finns undantag men generellt är ni rätt otrevliga däruppe:)
Kommentera

Sv: Elitserien
Dawidovski: Har du charas tröja och går i korridoren får du ju skylla dig själv om någon råkar komma åt dig, den är ju svår att missa. Får den förresten ens plats i timrå?

Danne_l: Det kan du skriva upp att jag är! Sen kan du säkert upplva det som jobbigt att alltid få se sitt lag utspelat i övik. ;) Jag tycker timrå, det är alltid nån 45taggare som minsann gått på hockey här i 41 år som ska förklara med nävarna att timrå borde ha vunnit. Förutom globen då, där skulle man tycka en sådan incident var trevligt eftersom man blir sällskapssjuk redan innan nedsläpp.
Kommentera

Sv: Elitserien
Poffa:

Du får hoppa om du skall träffa Danne i Bröstet =)
Kommentera

Sv: Elitserien
Dawidovski: Tycker du har lite fel där. Timråiter är som regel alltid sympatiska o trevliga i motsats till modoliderna. Dom är trångsynta och känner sig allmänt underlägsna. Vad nu det kan bero på?
Kommentera

Sv: Elitserien
Danne_l: Har vi inte berättat det här för dig förut? Kom upp och hälsa på oss HS:are uppe på 401. Jag bjuder på en öl och en riktig bröstvärmare. Jag vet att du kan ta båda. :-)
Kommentera

Sv: Elitserien
Danne_l: Håller med dig! har varit där många gånger, och det är knappast nån som vill tala hockey direkt... känner en som är väldigt sympatisk där uppe iaf, som är riktigt trevlig att prata med i periodpauserna!

Kan iaf säga att jag blev knuffad i ryggen i timrå, och något sådant har aldrig hänt i ö-vik trots att jag har en tröja som det står chara på:-) jo några småungar hör försökt sig på en bröstvärmare i korridoren, men det är småungar ju, de rår ju inte för det!
Kommentera

Sv: Elitserien
spud:

Finns inget värre än en bortamatch i Ö-vik och där träffa supporters till Modo. Finns säkerligen en och annan trevlig individ men de flesta är förbannat osympatiska. Men du är säkert jättetrevlig:)
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Och du är alltid lika kärvänlig:-D
Kommentera

Sv: Elitserien
Keo: Ja, det är dagens sanning:-)
Kommentera

Sv: Elitserien
Keo:

BAH :)
Kommentera

Sv: Elitserien
Dawidovski: Vilka godhjärtade personer vi FBK:are är ;-)
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: ja vi vet att du hatar laget men vi tycker om dig ändå;-)
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Vi är säkert mest hatad också, eller så är Djurgården det.
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74:

Ingen vill väl vara otrevlig mot en stackars Rumpmas;)
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Nu skiljer jag på lag och person, så det jag skrev om handlade om att laget tik anses som inget i de undersökningarna. Tror knappast att någon kommer att generallisera såpass och göra en undersökning som handlar om vilket lags supportrar som är trevligast. Men om den görs, då kommer MODO hamna på en bra mycke högre placering.. :)
Kommentera

Sv: Elitserien
spud:

Du borde träffa en del timråiter privat och ta en bira med dom ist för att såga dom jäms med fotknölarna för deras lagval.

Dream Team är en riktigt trevlig sympatisk människa. Skall understrykas att jag umgås med moringar och en del FBK:are också och jag fördömer inte deras fans men däremot hatar jag laget så in i helvete :)
Kommentera

Sv: Elitserien
Dream Team: visst, jag har hemskt många anledningar att vara bitter.

Men eran strategi har ju efter ni blev utslagna av oss i slutspelet blivit att hävda att det aldrig fanns och aldrig kommer finnas någon rivalitet mellan oss. Och sen hävda att alla som tar upp den saken igen är bittra avundsjuka mongon. Detta trots att ni under tiden ni ledde finalen var ganska så offensiva i att hävda slaget om västernorrlands betydelse. Det svänger fort i hockey.

Men hur som helst är det få som varken tycker om eller ogillar ditt lag, helt enkelt att ni inte väcker några känslor i hockeysverige.
Kommentera

Sv: Elitserien
spud: Nej, det verkar ju bara vara du som gör det. Så ynkligt. Men du är inte bitter. Inte då.
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Det måste ha handlat om modoiter som vi skickat dit på tillväxt till en mer eliseriemässig kostym.
Kommentera

Sv: Elitserien
spud:

Tikare är trevliga typer, iaf de jag träffat på!
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Ja det är en märklig undersökning som inte tar och kollar de lag som folk avskyr mest också, differensen mellan omtyckt och hatad borde vara det mest omtycka laget.

Roligast är att ingen riktigt bryr sig om tikarna.
Kommentera

Sv: Elitserien
spud:

– Jasså, det var kul. Jag trodde faktiskt att vi var det mest hatade laget i elitserien, säger sportchef Håkan Loob.

Vad är det som säger att de inte är det också :)
Kommentera

Sv: Elitserien
Det lönar si att vara ha tradition av att vara framgångsrik, och komma från större städer.

Inget lags placering var särskillt förvånande för mig.
Kommentera

Sv: Elitserien
Nu då vi spelat exakt 1/4 av grundserien roade jag mig med att granska publiksnittet såhär långt samt att jämföra med föregående säsong. Snittet för hela elitserien, alltså för alla tolv lagens matcher tillsammans är såhär långt, ligger efter 83 spelade matcher på 6220. Snittet under hela förra säsongen (330 matcher) var 6255. Alltså tämligen likadant än så länge. Tittar vi tillbaka ännu lite längre finner vi att de nya arenornas intåg precis som väntat har ökat snittet. Fr.om säsongen 2001/02 ser det ut enligt följande (observera att det under dessa fem säsonger spelades 300 matcher/säsong):

2001/02: 5289
2002/03: 5511
2003/04: 5746
2004/05: 6230
2005/06: 6155
2006/07 (330 matcher): 6255

Lockoutsäsongen, 2004/05, når alldeles säkert tack vare proffsspelarnas intåg, upp i de publiknivåer vi har idag, trots att det då både var färre matcher och inte lika många nya arenor med högre publikkapacitet.

Om vi istället tittar på hur det ser ut för varje lag finner vi följande publiksnitt:

Lag2007/082006/07
Frölunda
11520
11470
HV71
7000
6971
Linköping
6981
7266
MoDo
6905
6759
Färjestad
6859
7530
Brynäs
6419
6665
Djurgården
5695
6865
Timrå
5369
5211
Skellefteå
5296
4404
Luleå
4594
4631
Södertälje
4329
-
Mora
3783
3799

Här är det svårt att dra några riktiga slutsatser utifrån hur det gått resultatmässigt och så. Vi notarar ändå att MoDo ökar sitt snitt, trots att spelet man presterat såhär långt kanske inte glatt riktigt alla i Ö-vik med omnejd. Frölunda ökar likaså och där kan man väl gissa att det är den något bättre säsongsstarten som är orsak till detta. Att Djurgården ser ut att tappa mycket publik beror på att den uträkningen haltar lite då man spelat matcher på två olika arenor. Det allra mest märkbara tappet har ju Färjestad svarat för och vad det beror på är svårt att riktigt få grepp om.

Timrå har såhär långt sitt bästa snitt, lockoutsäsongen undantagen (2004/05: 5480), ända sedan säsongen 1970/71, då hallen var god för 10 000 åskådare. Snittet då låg på 6560. Vare sig bekvämligheterna eller kommunikationerna på den tiden går förstås att mäta med hur det ser ut idag.
Kommentera

Sv: Elitserien
Et tu Brute:
Jag tror att Elitserien blir äckligt jämn iår.
Från första till sista plats.
Kommentera

Sv: Elitserien
Jag tänker på Robin Hood-skatten? Alltså någon form av utjämningsmarginal, som skall göra det rättvisare på sikt? Fast jag vet inte om det är applicerbart på hockeyn? Kanske är det inte alls så, kanske är det ett socialt experiment, med spelare och anhängares nerver och tålamod. Jag väntar spänt på utvärderingen.
Kommentera

Sv: Elitserien
Motsatsen till det glada 80-talet, heter 2000-tal.

I skuggan av publikkriser och framgångsrika 08-lag.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=20090&a=921974&from=rss
Kommentera

Sv: Elitserien
Röda Tallen: Äh. Det är väl bara fotboll som gäller där. Assyriska, here we go!

Jag kan inte se en annan anledning ;)
Kommentera

Sv: Elitserien
Röda Tallen:

Ett slagkraftigt SSK som konkurrerar om topp 4 i ES, skulle säkert höja snittet med ca 1 000.

Nu har man inte haft något sådant lag sedan mitten på 80-talet. Utbudet i 08-området är för stort för att folk på allvar skall intressera sig för ett brödgäng, som allt som oftast köar.
Kommentera

Sv: Elitserien
Et tu Brute: Ja det är det som är så sorgligt. Krävs det SM final för att Södertäljeborna ska hitta till AXA Center?
Inte finns det vidare mycket andra idrotter dom konkurerar med heller.
Kommentera

Sv: Elitserien
Röda Tallen:

4 993 är riktigt bra för att vara SSK. Skulle man hålla detta snitt, så vore det bästa noteringen sedan, 86/87.

Senast SSK var uppe, 05/06, hade de ett snitt på 3 622.
Kommentera

« · 966517 · »