1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598919 inlägg · 6213 ämnen

« · 1989677 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Rytter: Skrev det häromdagen men fick ingen reaktion på det. Lägger ut det igen:

Ryktet går att Wahlberg bland annat har handlat/sålt aktier när han suttit på insiderinformation på Timrås aktie, vilket är olagligt. Bifogar bild med en förklaring till exakt vad som är olagligt.

Ha i åtanke att det endast är spekulationer och jag personligen vet inte ett skit om aktiehandel. Även om det jag skrev ovan inte skulle stämma kan det kanske ändå vara kopplat till aktielanseringen att något hänt där och då?
Uppladdat:

500x0-20190925195330jpg_0.jpg


Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Spelmissbruk?

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:

Fast det är ju inte direkt så att han har ett kontokort och bara kan ta ut två miljoner.

Har han fått ut pengar så lär det vara fler som känt till och låtit detta gå igenom.

Kanske han skulle på casinot och dubbla så ni hade råd med en klassvärvning i januari och styrelsen tyckte detta var en bra plan.

Ellet kan det vara något som har koppling till aktie lanseringen där han hittat eller gjort något för att få ekonomiska fördelar själv.

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Om han lånat från Timrå Ishockey AB är det automatiskt olagligt och då förstår jag varför det pratas om polisanmälan.

Sv: Apropå nånting...
250kg k?rlek: jag har lite inside info, enligt närstående som har kontakter i klubben så har tydligen Wahlberg ”lånat” två miljoner utav timrå bland annat. Sen om det är just de det här handlar vågar jag dock inte uttala mig om, men kan vara så. Sen har jag inget mer information angående detta.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: }: Backlunds kommentar på frågan hur det här kommit fram att han fått nys om nåt oegentligt och därefter gjort som journalister, dvs grävt lite låter ju sådär proffsigt. Att han liksom lekt Columbo...

Sv: Apropå nånting...
250kg k?rlek:

Nej det där sekretessavtalet är märkligt.

Hittar bara ett uttalande från jörgen via sin advokat.

"Jörgen Wahlberg förnekar med bestämdhet att han begått något brott under sin anställning i TIK. I stort sett allt han gjort i sin anställning har godkänts eller i vart fall varit känt av olika personer i ledningen", fortsätter Lindberg."

Nog några fler som svettas eftersom troligen fler var medvetna än jörgen.

Som du säger nu är bollen hos Timrå att bevisa att man har skäl till uppsägningen och den ofentliga avrättningen. Kommer nog bli en långdragen såpa med pajkastning från bägge håll. Jörgen lär ju kriga för att rentvå sig och få skadestånd.

Sv: Apropå nånting...
Förhoppningsvis så inser Filip att han ska vara kvar i ett vinnande lag som har chans att gå väldigt långt i år än att komma till ett lag som kommer husera i botten av tabellen och få kvala nedåt, vilket så klart kommer påverka hans självförtroende!

Sv: Apropå nånting...
Rytter: är ytterst tveksam om sekretessavtalet ens är lagligt? Oskäliga avtalsvillkor.
Än mer anmärkningsvärt när styrelsen kapar Wahlberg jämns med fotknölarna och han för inte ens yttra sig?

Däremot har jag svårt och se att föreningen inte har tillräckligt med kött på benen när man sagt det man gjort. Skulle så vara fallet har man raserat en hel familj. Jag utgår från att styrelsen har mer innanför pannbenet än så.

I och med advokatens besked i dagens ST, att Wahlberg inte har en susning om vad han står anklagad för, och att det nu är upp till föreningen att presentera vad han misstänks för så kan jag tycka att man borde gå ut och åtminstone redogöra vilken typ av brott man anser Wahlberg ha begått, som man grundar avskedet på. Det kan knappast föregå en kommande polisutredning. Och apropå polisutredning: är den inlämnad? Backlund sa att innan helgen skulle det ske. Ytterligare en sak (om den inte är inlämnad) som öppnar för ytterligare spekulationer.

Sv: Apropå nånting...
Snälla westerman stanna sessen ut!!!
Ta Jalle istället...
Han har bastutränat hela sommaren med hemkört!!!

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen :

Som sagt har ingen aning utan gissar bara baserat på det vi vet från media.

Just detta med sekretess avtal som kom upp tyckte jag var märkligt speciellt om man väger in presskonferensen också och hur hela situationen byggts upp.

Så min gissning är mer baserat på hur allt runt detta sköts utan att ha insyn eller veta nått om personerna.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jo detta luktar unket och håller helt med om att det är så oerhört klumpigt och naivt agerat att avrätta han offentligt. Speciellt i detta läge där inte ens han blivit dömd för nått. Jörgen men kommer yrka på skadestånd för att han blivit uthängd utan att anse att de har bevis för nått. Antingen är Jörgen riktigt bakom flötet och är förblindad av sitt agerande eller så har Backlund med flera i styrelsen gjort bort sig ordentligt!

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jadu, här ligger mer än en kennel begravd. Som utomstående vet man ju inte ett smack så jag finner det lönlöst att spekulera. Dock oerhört intressant att följa framledes, vilka lik som grävs upp och vilka som grävs ner....

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad:

Fast luktar ändå illa om detta.

Man tvingar fram ett sekretess avtal, sedan går man ut och avrättar honom offentligt. Inte så smart, och förstår att jörgen anlitat advokat. Undra om han inte utreder möjligheten att få svara upp och hävdar att klubben först brutit sekretessen så avtalet gäller inte.

Måste ligga något begravt här, annars brukar det låta att man skiljs i samförstånd.

Skulle inte förvåna mig om fler är inblandade (som sitter kvar) ifall detta är ekonomiskbrottslighet, och man valde att offra Jörgen för att rädda sig själva. Ofta vet ju personerna runt omkring precis vad som pågår, så svårt att se att han på egen hand fört alla bakom ljuset.

Spännande att se vart detta tar vägen som utomstående. Liten grupp och snart kommer rykten och info att börja spridas.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Förhoppningsvis kan Dahlén vara ett exempel för Westerlund, att det inte innebär att slänga iväg sin karriär för att välja ett år i HA.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
KulltorpsOlli: Ja alltså, 7-1 segrar är eg bara bra om man är i desperat behov av målskillnaden. I nästan samtliga övriga fall är såna segrar genomgående av ondo i ett längre perspektiv. Absolut inte karaktärsdanande och moralstärkande, snarare tvärtom. Och har man ballongskalle redan sedan tidigare, ja då är det riktigt svårhanterat

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Jo frågan är ju hur sugen Westerlund är på ett korttidskontrakt till. Utan att vara partisk så har man sett hur spelare tappar en säsong av för mycket farande mellan klubbar och divisioner.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Fast i artikeln verkar Torp hetast för Oskarshamn. Men vore onekligen jävligt synd om söndag blir sista gången i rödvitt

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Snälla Westerlund lockas inte av Oskars. Stanna i ett vinnande lag med garanterad speltid istället!

Sv: Apropå nånting...
Tikarn97: Tror han blir kvar hela sässen..

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Såg dessutom att det "bara" är 6 veckors beräknad skadetid på backen i Oskarshamn. Det i sin tur gör ju att han inte är garanterad speltid sen heller.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Ja han borde verkligen stanna, titta på Dahlen, eller varför inte Carl Söderberg, onödigt att lämna mitt under säsong när man får hur mycket förtroende som helst och allt går bra, han har en lång karriär framför sig.

Sv: Apropå nånting...
Tikarn97: Filip får aldrig lika mycket speltid i SHL som han får med oss. Jag hoppas han förstår att ta ett steg tillbaks bara betyder att han tar sats mot något mycket större.

Sv: Apropå nånting...
De rör fan inte Westerlund! Annars jävlar!

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Olli Nomadinen : Jag håller med dig fullt ut. Mitt inlägg var inte ett klagomål egentligen, bara ett konstaterande. :-)
Hm...undrar om du menar laget med de 6-tåade supportrarna...

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Olli Nomadinen :
"Hellre stabilt grisspel där poängen trillar in än tokdominans i vissa matcher med bländande spel och storseger varvade med återkommande bottennapp och storförluster"

Tycker du just beskrev ett visst annat Banjolags inledning av säsongen. 😏

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
KulltorpsOlli: Tyvärr ser jag samma tendenser i SHL nuförtiden. Det är fart, fart och åter fart som prioriteras. Lirarna har ingen riktig plats längre, speciellt om man saknar skridskoåkning. En sån som Krykov hade avfärdats ganska snabbt idag om man säger så.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
KulltorpsOlli: Ok, vi är smetigt jämnbra med övriga lag i 5-5 men sticker ut i spets, special teams och moral. Ja jag kan hålla med men vill lägga till stabilt målvaktsspel.

Har verkligen ingen anledning att klaga på ovanstående, känns jävligt lovande.

Hellre stabilt grisspel där poängen trillar in än tokdominans i vissa matcher med bländande spel och storseger varvade med återkommande bottennapp och storförluster

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: 😂
Säger som knylan, hatsegrar är jävligt mysiga 🤗

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: Bittra efter att vi slog ut dom tippar jag på. 😎

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Otroligt vad arg KHK supportrarna är på oss. Tror aldrig jag sätt liknande efter en helt vanlig jävla match.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: Jag skulle vilja säga att vi lever på spets, moral och special teams just nu.
I övrigt så är spelet i 5 mot 5 uselt enligt mig. Du kunde ha bytt ut lagens tröjorna mot varandra igår och du hade inte märkt ngn skillnad. En grå massa som åker fram och tillbaka utan ngt som sticker ut. Ingen tackling, ingen cool dribbling, snyggt uppspel mm mm.
Men så är det i hockeyallsvenskan. Alla spelare med minsta skill är i SHL och uppåt. Med ngr få undantag.

Men varför gnälla när vi vinner?.

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Av den något kryptiska info som kommit fram så tolkar jag det som föreningen, genom klubbchefens handlande, gjort omoraliska eller ev olagliga affärer av något slag. Antagligen ekonomiskt fördelaktigt för... föreningen..?

Här på HS har det spekulerats 'var tog alla pengar vägen?' efter förra säsongen. Och då har flera antagit att klubbchefen skulle ha försnillat stålar från föreningen och att det skulle delvis kunna vara svar på frågan ovan. Men den här härvan skulle alltså kunna mynna ut i att ekonomiska resultatet kunde ha varit ännu sämre utan fiffel/olagligheter.

Blir något av spekulations-VM över detta. Hoppas allt kommer i dager så fort som möjligt.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
hur många biljetter sålda
till modo matchen???

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
KulltorpsOlli: ja vi får hoppas på en uddamålsseger i bästa fall. Styv i korken jinx brukar inte vara bra. Bättre att antijinxa och sedan pissa på dem efter vi vunnit 😉

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Ja alltså jag har själv inte så bra koll över alla procedurer kring detta ärende. Du verkar ha kött på benen och koll. Jag bara innerligt hoppas detta inte blir en soppa utöver det vanliga. Det kommer verkligen inte gynna vår klubb och kanske skada samarbete med sponsorer och dylikt i det långa loppet.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: Nja...på papperet har vi kanske en SHL femma, i min mening.
Men med lite utveckling så kan det bli bra.
Min favorit, som jag sa tidigt på säsongen, är Leon. Ge han lite mer tid så kommer han fylla upp nr 36 till bredden. Hoppas bara vi får behålla han ngn säsong till.

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Ett litet tillägg. Den här offentliga presskonferensen är jag lite tveksam till, men det blir kanske mer begripligt om man visste vad det handlade om.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Stor risk att det här blir en storm. Lär bli en del pajkastning åt alla håll... Skadar troligtvis Timrå IK...

Minns när jag själv satt i Timrås styrelse (på den tiden när tidningarna skrev tio helsidor om skjutning med automatvapen mellan olika gäng) då blev det en storm när en timråledare pissade mot en vägg i en gränd bakom en restaurang i Stockholm. Brist på WC. Minst två andra hockeyvärldsstjärnor som gjorde timråprofilen sällskap i kissandet mot väggen. Men en kaxig vakt ledde det ena till det andra. Orättvist som satan. Krishantering är viktigt.

Hoppas Timrå IK har en bra plan för det här caset...

Känns väl sådär just nu.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hittills tycker jag inget är konstigt med detta. Att advokaten gör utspel är inget konstigt. Eftersom detta blivit medialt så vill han såklart i det här läget skapa en bild av oklarhet. Sen är det så att det är två olika lagstiftningar som är aktuella och många inser inte det. Arbetsrätten och specifikt Lagen om anställningsskydd hanterar grunden för uppsägning eller i den allvarligare varianten avsked. Polisanmälan kopplas till brottsbalken. Så det kan innebära att man blir uppsagd eller avskedad helt korrekt, men inte fälld för brott enligt brottsbalken. Många blandar ihop detta, men så kan det bli. Det jag hoppas är att det finns tillräcklig grund för avsked för arbetsgivaren har bevisbördan. Men om man väljer den ganska ovanliga varianten så måste man ha väldigt tunga bevis. Annars så skulle man ha sagt upp honom. Även då har man bevisbördan, men det som skett behöver inte vara lika allvarligt. Tystnadspliktsavtalet tycker jag inte heller är konstigt.

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Det är ju Advokaten som säger att man inte har nått att ta ställning till? Det som ger varningsklockor för mig.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi skall inte var naiva och tro all ingen vet något ..Jörgen vet , Timrås styrelse vet ..ja alla vet men inte vi och det är förståeligt.
Det som inte Klubben vill skall finnas under sina vingar skall inte vara där .
Tråkigt att det finns personer som inte vill vara ärlig , eller kan, eller som man säger tillfället gör tjuven .
Jag tror att Timrå går stärkt ur detta och det kommer inte skada klubben för att en människa ställer till det för själv ..för det är han som är problemet och inte Timrå som klubb .

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Fast vad ska han säga liksom? Om han gjort en massa dåligheter försöker han så klart skylla på styrelsen. Det betyder inte att det är sant.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: polisanmälan verkar fortfarande inte vara registrerad. Känns olustigt hela affären.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
KulltorpsOlli: Fast om Modo ska vara ett lag för toppen räcker inte 4 stabila insatser mot oss? Som det ser ut nu så är ju Bik ett bättre lag.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja du detta kan bli en soppa som sagt...

Vad är det han anklagas för?

"– Det är upp till Timrå att presentera. Klubben måste lägga fram grunden till det nu, vi har inte fått något att ta ställning till. Det har gjorts antydningar om dålig affärsmoral, men Jörgen vet inte säkert vad det avser, säger Fredrik Lindberg till Sundsvalls Tidning."

Så oerhört klumpigt av Backlund och CO att dra igång detta om det stämmer och man inte haft kött på benen ordentligt.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Bara att hoppas att herr ordförande har tort på fötterna. Märkligt om det inte är solklart när man agerat som man gjort.

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: aa fast stämmer detta så ser det inte bra ut för styrelsen...
Saxat från ST.

"Jörgen Wahlberg förnekar med bestämdhet att han begått något brott under sin anställning i TIK. I stort sett allt han gjort i sin anställning har godkänts eller i vart fall varit känt av olika personer i ledningen", säger Lindberg.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
sargad: Han kör nytt klubbmärke, han har gått från Bauer till Dahlen.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
JonteD: Lundin hade innan han kom till oss gjort 16 mål på 132 allsvenska matcher får jag det till. Nu har hängt 6 på 4 matcher. Hygglig utveckling 😁

« · 1989677 · »