1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608728 inlägg · 6214 ämnen

« · 2190249 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
thorwald: tycker det är svårt med Jonte. Å ena sidan vinner han poängligan och gör poäng ganska stadigt. Å andra sidan känns han inte alls dominant på samma sätt som tex. Björklund i BIK. Dahlén tar väldigt många avslut och det är så klart bra men tittar man till skotteffektivitet är han inte ens topp 25 i slutspelet. Då ska man väl egentligen rensa bort statistiken för en del spelare som spelat få matcher och trillat in nån enstaka puck på nåt sätt men ändå, du hittar spelare som Crandall, Liss, Pettersson, Kellen Jones, Thorell, Björklund, Linus Karlsson osv. Hartmann som fått mycket skit på slutet (inte minst av mig) hittar man på Topp 25-listan över skotteffektivitet. Men inte Jonathan Dahlén. Henrik Björklund och Crandall gör mål på ca 20% av alla skott dom tar.

Timrå IK ligger näst sist av alla slutspelslag i effektivitet, efter Almtuna. Vet ni vilka som ligger etta på den listan? Kanske ingen tillfällighet att dom är vårt ”boogey team”.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
BoyceBoyceBoyce: Är viss skillnad på tempo i SHL och HA. Dahlén har mycket potential, men gör det för svårt för sig själv ibland när det blir tight.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Men så där då...

Burkölen klart mer på pucken än Timrå.

Varenda spelare i Burkölen känns vassare än vad Timrå Ik ställer på isen.

Nervöst och stappligt.

Försvarsspelet är helt hopplöst.

Ingen skär av någon yta och samtidigt som de flesta tycks hamna efter ordentligt i man mot man spelet.

Jakob Johansson har en helt katastrofal match där inte något stämmer. Jag köper att det är en svår match men att stolpen har bättre räddningsprocent än Johansson för fan!

Det här blev ganska genant.

Men ska jag hitta något kul så: Hartmann kommer igång.

Hardegårds tackling på Plant.

Harald tycker det är för hård men har inget att gnälla över kopian på Albin Carlson...

Harald alltså...


Jaja! Jag har ingen bra känsla ikväll!

Men imorgon kanske man mår bättre.

Första kedjan får gärna steppa upp i 5-5

Det blir lite tramsigt om dom ska åka och vänta på att få spela med större ytor.

Dom får gärna anta utmaningen och leverera som tidigare.

Just det det smäller i plexit rätt ofta.

Jag tycker faktiskt bättre om det än fjomppuckarna in framför mål när man ändå inte är särskilt het på returerna.

Töm och glöm påt igen bara!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kulltorp: Allsvenskans bästa poänggörare, bästa forward, kapten och bästa spelare i Allsvenskans bästa lag har inget att göra i SHL på ett tag på grund av en match? Det finns en bok som är reserverad för sådana påståenden.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
thorwald: Ingen podd förrän imorgon. Trist.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Kulltorp: Jonte är duktig när det är stora ytor, men spelar väldigt fegt och plottrigt. Tar heller inte fysiska kamper eller hemjobb som man kunnat önska. Rätt så besviken på honom faktiskt när jag vet att han kan mycket bättre.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Jag påstår med en dåres envishet att Jonte inte har ngt att göra i SHL på ett tag.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
thorwald: Jag sa aldrig att han borde ha gjort det. Jag sa att han gjorde det, vilket han gjorde.

Det var svar på nån annans kommentar om att Freddan inte coachade. Han coachade, sedan om han gjorde det bra eller dåligt värderade jag inte men coachade gjorde han.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
mesigt 5 mot 5 spel..
undantag...Lodins fina mål.
då kommer mesiga p.p som ett brev på posten
mesigt mesigt lojjt
=torsk

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Jo är med dig, skönt med match redan imorn som sagt så slipper man grubbla för länge. Matchserien mellan Löven och BIK hann svänga 200 ggr kändes det som och Löven torska och klappa ihop stort ena matchen för att sedan dominera nästa. Det gäller främst att grabbarna kan nollställa sig till imorn och FRAMFÖRALLT inse att Löven inte är några oslagbara hockeyfantomer. Dags att brösta upp sig och förstå att man är i final av en anlednig och tro på det man gör och som tagit dem vägen hit!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Jonathan Carlson skadad. Timrå hemlighetsfull om på sättet han är skadad...nääääääääääääääääääääääää men kan det vara en huvudskada kanske? Vild gissning bara sådär....eftersom han fick en tackling i huvudet? Och lövenspelaren får två minuter för hur skulle man kunna stänga av lirare som Liss och Andreasson?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nisse på Mon or: Ja man kan ju undra. Ibland känns det som spelarna får leva i en skyddad bubbla och göra lite som dom vill. Frivilliga träningar m.m. Tycker det varit lite väl mycket floskler från ledarsidan att "tillslut trillar puckarna in" istället för att kanske identifiera saker som man kan tweaka här och där och individuell coachning.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Dr.Krykov: Köper inte riktigt det resonemanget. Fram till 3-1 var det en jäkla märklig match, därefter är löven solklart det bättre laget (inte offensivt men det behöver dom ju inte vara heller). Man kan ju orda om vad som skulle hänt om dom inte haft en bekväm ledning halva matchen men det hade man inte behövt om Timrå levererat i första halvan av matchen. Tyvärr blir den här matchen exakt en sån där spökmatch mot löven som man intalat sig själv inte ska existera i slutspelet. Vi har svårt för löven helt enkelt.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Där har du fel, det är hej då först efter fyra förluster. Jag vet inte vilken match ni såg på, men att säga att Timrå var utspelade känner jag är en överdrift. Effektiviteten och närkampsspelet måste upp ja, men att det skulle vara kört? Lägg ägg i ett tomteskägg.

Ni har hela sommaren på er att gnälla om detta går åt helvete, men nu är det dags för 100 armhävningar, två skålar havregrynsgröt och därefter vila som gäller. Match i morgon igen och då är grabbarna taggade till tusen kan jag lova. Men som tidigare så är tålamod nyckeln...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Vad hände egentligen i truppen mellan jul och till slutspelet? Med träning, med matchning och med förberedelser inför slutspelet? Gjordes något ö.h.t?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Ett annat problem är också att löven har det mentala övertaget nu, vinner en 7:e avgörande match mot BIK och sen första nu i finalen dessutom med 4-5 spelare borta! Blir inte lätt att vända detta. 0-2 imorgon så är det hejdå

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{8906}: Jo håller med dig, däremot är väl Dahlén största utmaning att se till att de "dåliga" dagarna inte kommer allt för ofta i ett slutspel. Man vill ju se han mer delaktig i spelet överlag. Inte så att man förväntar sig 5 poäng av han varje match men att han i allafall blir mer delaktig och framförallt hittar vägar att få ett vägvinnande spel när han möter bra defensiv som nu i slutspelet och kunna utmana mer själv med puck i 5 mot 5 och inte bara när det uppstår ytor i PP etc.
Skall han ta nästa steg i SHL och NHL så är det ju fler nivåer upp i just det defensiva spelet och att kunna hitta nycklar där.

Finns ju många fall där spelare öser in poäng i HA men förvsinner när man tar steget upp till SHL i princip.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Enligt mig är det inte Johansson som gör vi förlorar. Han är nog revanchsugen och kommer garanterat göra en bättre match. Jag hoppas spelarna får hinna se lite videos innan morgondagens match och se hur man kan ändra på spelet. Vill inte se en till match med duttigt anfallsspel och dålig backcheck.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
EXPLORERSMÅLAND: Vissa tycker att vi borde satsa på Ohre nu. Han har ändå spelat stabilt och vunnit nästan alla matcher i år. Men plockar man ut Johansson blir det svårt att plocka in honom igen så tror inte på det. Det skulle göra hans självförtroende sämre att bli utbytt. Jag tror och hoppas att han har en bättre match imorgon, bättre hjälp av backarna och att vi sätter fler chanser.

Timrå IK mot SHL!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: åhh fyfan! Nu fick jag än mer ont i magen,

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Jo samma här. Detta slutspel med allt som det hänger på det gör att man är som ett vrak. Kommer vi en dag spela SHL och slutspel där har jag bestämt mig för att minnas hur man kände i ett ångestladdat kval antingen för att gå upp eller spela sig kvar. Då alltså bara njuta av att vi spelar ett slutspel där värsta som kan hända är att det nalkas en ny säsong i SHL. 🙂

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: man kanske skulle spela lite mer kaoshockey med hög press och ligga äckligt nära, den typen av spel är jobbigt att möta. Däremot så blir det ju mer av att man stressar till sig chanserna istället för att sätta upp ett spel där man lirar till sig målchanser. Tror tyvärr att Timrå har en begränsning där, det är ett lag med många skickliga spelare som vill lira och kladda med pucken i tid och otid, i slutspel ges inte samma utrymme för det, matcherna blir lite tightare. Samtidigt rent statistiskt kan inte detta oflyt hålla i sig över tid förr eller senare får man betalt, förutsatt att man tar tag i det som stundtals brister, rakare på mål, få stopp i spelet samt bättre disciplin i hemjobbet på flera. Sedan måste man betänka att det är människor som spelar, kan inte vara alldeles lätt att heta Jonathan Dahlén med allt fokus som det är på honom, grym lirare men han är människa han med. Bara kolla härinne har han en dålig dag så kommer det en massa kommentarer om han verkligen är så bra, men vad fan han behöver väl inte bevisa mer, han är grym punkt.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Och hur många av de spelarna/tränarna är med i dagens trupp?

Vi får ju ändå se till någorlunda närtid.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Från dagens st:

"Det här var värsta tänkbara starten för Timrå IK.

Från Timrålägrets håll har man varit tydliga med att det inte spelar någon roll att man har haft svårt mot Björklöven i seriespelet, utan att det är något annat när det är dags för slutspel.

Men när Björklöven nu resultatmässigt körde över Timrå är det mer än 1–0 till laget från Västerbotten.

Mentalt är det här tuffare än någon annan förlust under säsongen.

Timrås förväntade förstakedja sågs knappt till, det var få vunna närkamper framför mål och Jacob Johansson gjorde tyvärr en av sina sämre insatser den här säsongen.

Men det stora problemet fortsätter att stavas effektiviteten.

Timrå IK gjorde flest mål i grundserien, men har sedan dess haft orimligt svårt att få in pucken mellan stolparna trots trafik på mål.

Vad det beror på och hur man ska få ordning på det? Ja, den som det vet kan nog slå en signal till Fredrik Andersson och Ante Karlsson.

Nu är det viktigaste för Timrå IK att ladda om och vända det här direkt. Annars kan det vara över redan på torsdag.

För med 0–2 i matcher inför ett dubbelmöte i Umeå är knappast oddsen på Timrå IK:s sida."

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Hoppas verkligen att du har rätt! Det enda jag vill är att se mitt kära Timrå spela SHL igen och så småningom spela slutspel , skulle göra vad som helst för att få uppleva det igen.

Jag klarar inte mer, är för klen för sånt här! Kommer på riktigt behöva bli inlagd på psyk om vi inte grejar det här nu!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Precis det jag skrev. Men alla dessa domedagsprofetior måste avta. Vi förlora en match i bäst av sju, återigen på ett väldigt märkligt sätt. Som jag skrev tidigare, tar hellre en sån här förlust än en förlust där Löven är bättre än oss. Denna match förlorade Timrå på eget bevåg, inte att Löven gör något bra.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Labban: Kevin Poulin matchens lirare... Är rätt trött på att Timrås offensiv korar landslagsmålvakter stup i kvarten...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Jo jag minns också när vi ledde kvarten mot HV med 3-1 förlorade med 4-3 i matcher, Modo i 7:e avgörande...

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: Känslan säger mig vi kommer ha Lander trots allt. Förstå mig rätt nu, jag Älskar Dahlén, men där snackar vi nog 2 nivåer över Dahlén sett till spel och ledarskap. Även om Dahlén kommer vara där en dag också. Då kommer vi ha en härförare att bygga kring och vem vet med Dahlén, kanske blir besvikelsen för stor om vi ej går upp och suget att få spela med Lander och få se och lära på träningar sporrar han till en sista säsong i HA?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Oliver Johansson har skills och en lysande framtid. Dock är han för klen i kroppen och inte tillräckligt snabb ännu.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hockeyguru: "Vi är aldrig bra när det gäller!"

Det är vi visst! Minns du matchserien mot Karlskrona? Där låg vi under med 1-3 i matcher och vände och vann. Karlskrona hade 3 matchbollar!

Mot Oskars kunde det ha gått hur som. Vi hade stolpskott i övertiden i 6:e. Det är dessutom otroligt svårt att spela hemma i 7:e matchen som SHL-lag som har allt att förlora.

Minns du hur utspelade vi var första halvan av första matchen mot Västervik? Den matchen vann vi visserligen tillslut... Men där var vi verkligen utspelade på ett sätt som vi inte var idag.

Men att säga att Timrå aldrig är bra när det gäller är bara fel.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
The great one: Reinhardt och Lindholm måste spela redan imorgon om Timrå vill vinna. Och bänka Oliver Johansson hans tid kommer, men det är inte nu. Gör inte Timrå detta förlåter jag dem aldrig!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Ställ in dig på att vi blir nya Modo nästa säsong om vi spelar HA! Kommer gråta blod i veckor om vi inte går upp nu. Hela truppen kommer försvinna och förmodligen tränaren också. Vad har vi kvar då!?!?!?!?!?

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Olofsson har väl 1 år kvar på kontraktet, likaså Blomman? Lodin har ju både Nubben och Lodin hintat om att de vill signa för en säsong till oavsett serie. Är väl Lodins lag han tillhör i NHL som bestämmer där i slutändan dock..
Lundin och Dahlén kan vi nog garanterat räkna bort.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Det där tålamod-skiten håller också på att göra en galen! Plus att löven har 4-5 spelare borta eller hur det var. Varför kan Timrå aldrig vinna när det gäller som mest. Ja jag är jävligt negativ just nu, men med tanke på Timrås historia genom tiden är det knappast konstigt! Vi är aldrig bra när det gäller!

Första gången vi dessutom förlorar första matchen i slutspelet! Tyvärr är det inte ett bra tecken.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Såhär tycker jag man bör ställa upp Forwards linorna imorgon.

Dahlen Lundin Lööke
Första får vara intakt.

Lodin Olofsson Walli-Walterholm
Tyckte den fungerade bra mot Björklöven borta i back to back mötet där. Även om det skulle innebära att flytta in Olofsson från sin kant igen.

Hartmann Blomqvist Liljewall
Känns som en riktig slutspelskedja som är riktigt tung och och möta. Som även kan göra poäng

Boyce Madsen Lindholm/Reinhart
Dessa borde kunna gå in och vara jobbiga att möta och bidra med nöta motståndet.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
thorwald: ja i egen zon när motståndaren har puckkontroll då ser det svajigt och lite ut, det har det gjort under hela säsongen utom under några matcher då man var inne i streaken. Att vinna tillbaka pucken innan egen blå borde dock vara en regel som alla spelare lärt sig sedan barnsben. Backcheckingen är alldeles för ojämn idag och det kostar i regel över tid.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
covfefe: Just nu känns din uppmuntrande kommentar åt h e v t e fel men jag hoppas du får rätt.

I morgon ny dag!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Jävligt många deppiga huvuden här inne ikväll.

T Å L A M O D ! ! !

Kolla statistiken från matchen. Dessutom hade Björklöven några turpuckar i mål. Resultatet speglar inte matchen alls.

Är Björklöven såhär utspelade framöver så kommer de i bästa fall kanske knipa en match till på liknande sätt.

Kom ihåg. TÅLAMOD!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Jag klarar inte av att se någon statiskt längre, hur kan vi gång på gång förlora och vara så ineffektiva. 51 skott, 51 fucking skott och ändå förlust!!!!!!! 14 min PP och helt värdelösa där.

När ska man få känna denna eufori som just nu alla Brynäsfans känner? Jag får psykbryt snart. Vart är viljan? Vart är desperationen? Nää, fyfan det är inte lätt att vara Timråsupporter!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Simmalugnt: Känns lika bra att ställa in sig mentalt på det i allafall. Skönt att det är match imorn igen så man slipper grubbla allt för länge. Hoppas man känner samma lättnad efter matchen bara..

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
TimraStockholm: Den tanken får vi inte låta ta över, detta var ingen 3-6 match enligt mig även om det blev slutresultatet på tavlan när det var klart. Nä för fan Ni får inte vika ned Er härinne. Det här reder dom ut med lite korrigeringar.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Skönt, detta är kört nu enligt alla förståsigpåare. Nu kan man njuta av det fina vädret istället för att kolla när Löven krossar oss i fyra raka.

Elleeeeer?

LET’S EMPTY THE TANK, BOYS!

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Dr.Krykov: tiden för ”goda intentioner” är över för länge sedan. Löven är bättre på den enda punkten som faktiskt betyder något: göra mål.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hassan: Ställde mig mest frågande till att du hävdar Freddan bordes ha matchat förstalinan hårdare än han gjorde. De såg iskalla ut matchen igenom.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lite menlöst att snacka om värvningar hit och värvningar dit, speciellt när Timrå mer eller mindre kör över Löven på alla plan förutom på det viktigaste, göra mål. Timrå missar flertalet frilägen, mer eller mindre skjuter deras slips i plocken då läget ges, Löven dumpar ifrån mittzon och gör mål. Ganska talande. Titta på bilden, ganska talande den också.
Uppladdat:

500x0-d6e45b4e-af1b-4bc3-a7f2-a7a9e06f6624.png


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Varför har man inte med Hugo och Lindholm som kan gå in och kötta några byten per match?

Fattar inte hur freddan och Ante tänker där. Ge #27 istid nu känns bara fel.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{8906}: Håller med dig och har varit inne på det ikväll med! Flertal ggr Timeåspelarna har sjukt stor respekt för Lövenspelarna och det kunde vara 1 Löven spelare mot 3 Timråiter när Lövenspelaren kom i fart, ändå backar alla 3 in i egen zon och Lövenspelare kunde gå förbi och ta skott.

Det kändes som det var för stor respekt över hela isen ärligt talat och vi vågade inte pressa i synk i off zon då rädslan var att gå bort sig, istället hamnade vi på hälarna och Löven kom enkelt ut ur egen zon till kontringsspel.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{8906}: De gör försök att störa vid blå tycker jag. Och det lyckas hyffsat iaf i första och andra. Men så fort löven kommer in i zon så ställer sig laget i målgården och ser skräckslagna ut. Löven får massvis med ytor att bryta in och få perfekta skottvinklar.

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Labban: Det får du nog fråga honom. Var inte det jag svarade på. Var ju att han coachade som jag svarade på. Timrå gick ju kort i princip hela matchen.

« · 2190249 · »