1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612311 inlägg · 6214 ämnen

« · 1918981 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Modano: Även om Timrå gör lite som vanligt med mig genom att ge hopp och sen avslutar med att göra mig besviken så väljer jag att se lite positiv på det hela.
Kul att se Kaijser och Janssons kämpar för klubbmärket dom har på bröstet. Det är mer värt än att se diverse legolnektar åka runt och tycka synd om sig själva för att det inte lossnar. Låt dessa grabbar stanna kvar i A-laget, jag tror att ingen av dessa herrar kommer lämna någon besviken.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Timråit H-sand: Ja Rensfeldt Hållander helt klar betyder otroligt mycket framåt. Ett måste ät att det värvas under upphållet så att inte man är avhängd slutet av november. Hoppas Nubbs Freddan är proffs och inte låter sig påverkas av kompis relationer för då är man jävligt illa ute med sponsorer publik mm

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Att man var inställd på en tuff säsong, hade man intalat sig innan det började. Att det skulle få dessa känslostormar, trodde jag inte.

Vi älskar vårat lag i med och motgång!

Vi får lura våra hjärnor om att inte vinna matcher utan sno så många vinster som är möjligt, och vara det där förstörande laget med en defensiv utan dess like med sylvassa kontringar i så många matcher det bara går!

Så som jag ser det är 38 fantastiska matcher kvar där laget och spelarna ska njuta för att de gör det de älskar mest, lever livet dom vi många andra bara drömmer om. Att få vara Hockeyproffs.

Deras vardag, våran Dröm!

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Sputnik: ja 3an får han ta på sig, 2an är backarnas ansvar och en toppmålvakt tar även 1an en bra dag

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Laken:

Om du tror att vi kommer bli bättre framåt våren så lever du i en drömvärld. Lägg till 25 förluster till så kommer vi ha ett ännu trasigare självförtroende än vi har nu.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Modano: Ska vi ha nån chans överhuvudtaget så måste vi hitta tillbaka till det uppoffrande spelet vi hade o det hårda jobbet!!!
Kan inte stå som Boyce vid 2-2 o peta på motståndarna! Måste vara rejäl där o ta bort han. Hellre en utvisning då än att låta han stå fri o peta in pucken! 😈
Är lite fundersam på Freddan på vissa saker o hur han tänker. Boyce och Lill -Challe i boxplay: Fine👍! Men i PP...Där går gränsen!
Bara att hoppas att Rensfeldt o Hållander kan medverka på lördag. De har ändå lite klass o tyngd o betyder en hel del i denna tunna trupp!
Vore grymt skönt med en trea på lördag men det känns tyvärr väldigt långt borta nu med detta spel på näthinnan...

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Sputnik: Japp håller med ingen jävla målis kan rädda ett lag som bara trycks ut i sarghörnen i def och offensiven är små rädda i alla delar zonerna.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Alla verkar ha glömt att vi är nykomlingar med en till stora delar allsvensk trupp.

I början spelade vi på rus och hade maginalerna med oss.

Freddan får ändå ut ganska mycket av den trupp vi har. Till våren ska vi vara som bäst.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{297}: Är vår första uppsättning i pp jalasvara ,boyce ,berglund då kan man börja fundera på om freddan kan hockey

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Bragd-Birger: det som stör mig är att Freddan alltid pratar om att täta till försvaret, bli mer noga där osv. Sen kommer det en sån här jävla match där man byter så dåligt att man tar en utvisning för too many men, släpper till ett 3-1 läge och sist men inte minst ett friläge som dom gör mål på.

Det är i grund och botten en coachmiss.

Sen kan vi inte ens ta oss in i zon i PP och ännu mindre skapa lägen, den spelformen som förväntas göra skillnaden för ett lag som är tillräckligt bra för att jobba sig till PP men för dåliga för att avgöra i 5-5.

Det är också en coachmiss.

Låt gå att Svedberg blandar friskt, låt gå för att vi bara har en stjärna i laget, låt gå att vi har en backuppsättning som skulle få problem mot Vita Hästen. När vi också gör en dålig ”coachmatch”, då är vi helt jävla chanslösa.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Modano: Ok.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Bragd-Birger: Ja ungefär så. Varje undviket ”gå in på mål” är inte bara ett bortkastat anfall utan också tyvärr ofta en kontring i anus. Inga kombinationer - jamen körts då som kanadensare😊. De har byggt en hel hockeykultur på odugligt spelsinne....

Men det ser också lojt ut. Jag vägrar att tro att vi inte är speedigare än så här??? Ser allt som oftast ut så att vi spelar på stillastående spelare på offensiv blå, vilken skarvar in till en motståndar back. Nu går det fort. Ett par slaktömningar till i november och hej hopp är vi avsågade. Tugga fradga nu för fan

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Hälge: Bulla Finn Lundström Tåget Biffen

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
OlliJanne: Idag tycker jag inte han kan lastas för målen, möjligvis 3:an för den såg jag inte ens.. Friläge på första och andra är det så SJUKT mjukt försvarspel då dom låter motståndarna få stå parkerade för enkelt framför mål...

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Bragd-Birger: som det ser ut nu vinner vi bara matcher om Svedberg storspelar. HV hemma gör han en kanonbra match men bägge mötena med Luleå var rent av dåliga

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
lincoln: jag trodde man skulle ge sig själva chansen. Spela enkelt, brunka. Lägga puckar på mål. Spela efter sarg är helt jävla meningslöst. Vi har alldeles för lätta forwards och är för enkla att hålla undan.

Vi har en svag, till största del allsvensk trupp. Fine. Men vi måste hitta sätt att kunna vinna matcher. Klapp-klapp går bort. Spelvändningar, nja. Vi har för dåliga backar för att slå snabba och bra förstapass. Slå ner puckar och jobba? Yes. Få upp puck på back och krascha mål i väntan på backskott? Yes. Men den varianten undviker vi.

Fortsätter vi så här är det kört. Svedberg är inte stabilt överjävlig nog att ge oss chansen att vinna på 1-0 varje match.
Och: coachning. Wedin är in da zone, och han ska inte spela någon annanstans än i en offensiv omgivning. Vi är kort om folk idag, men...herregud.
Och, som sagt...Boyce/Berglund i PP är faen provocerande.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Modano: Så vilka andra hjältar vill du lyfta fram som presterade något ?

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Jäklar vad gnälligt det är härinne då....kom igen...trodde nån verkligen att detta lag skulle fortsätta genom serien som de första 5-6 omgångarna? Klart man ska vara besviken att vi ger bort matchen i andra perioden, men detta gnäll hjälper ju ingen....alltid lätt att sitta på läktaren och i efterhand klaga på allt som är fel med facit i hand...
Rött-o-vitt alltid !!!!1

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{8608}: Jo exakt de gör det de kan, men problemet är att de gör vad de kan är ju precis vad som är felet. Vissa i laget räcker inte till på SHL nivå, man måste ju ändå få ge konstruktiv kritik. Dock inga påhopp och skälsord om spelare.. Nubben och Freddan är nog inte nöjda alls nu och det lär nog letas nyförvärv frenetiskt bakom kulisserna skall ni se. Knäpper händerna och ber till Gud att Dahlen kommer hem och spelar igång sig denna säsong i SHL nu. Hade nog blivit en skaplig boost för laget och är en spelare som hade kunnat vara tungan på vågen en sån här match...

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Man har 0-2 uppe i Luleå å spelar Berglund som han vore nå Gud på isen skärpning freddan du ser ju allt eller vadå!!

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Bragd-Birger: Fan denna kommentaren gav mig flashbacks från säsongen vi åkte ur, usch

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Bragd-Birger: Tänkte på samma sak. När man ändå är chanslösa att få till anfall med en andra våg är det bättre att lägga på mål. När man har ett halvläge att skjuta men lägger i rundeln så är det just nu inte bara menlöst anfallsspel utan tyvärr ofta också en kontring i 7 fall av 10. Just nu är vi inte Elitseriemässiga i uppträdandet. Ingen förmåga att skapa tryck. Men men .... långt kvar.... vad trodde vi egentligen??

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Ärligt. Jag tror att våran upppställning ikväll är den sämsta SHL har sett på 20 år.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{8608}: det kommer att vända. Killarna bryter ihop, biter ihop och kommer igen. Ny match, nya tag på lördag. Stötta laget och inte ha för höga krav är viktigt nu. Det viktiga är att de håller sig kvar och får jobba i lugn och ro. Hjälper inte att trycka ner och såga killarna. De gör det de kan

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{297}: Ingen fara behöver inte värva bara spela Dvärgar o Fröken Boyes i vart andra byte så lyfter vi från 13e platsen. Nubbs behöver inte agera bättre o snåla sig ur så få kultbärarna dvärg o fröken 10 års kontrakt

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{8608}: jag har inget särskilt emot Drugge..vi är inte bättre än så här. I ärlighetens namn så hade vi jävligt tur dom första 5 matcherna..nu har verkligheten kommit ifått oss och då ser det ut så här pissigt.


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Lule manövrerar enkelt ut Timrå. Lallig andraperre, aldrig nära i tredje. Svedberg måste stå på huvudet för poäng, börjar bli ett tag sen han gjorde det. Jaja.

Sen: lägg puckarna på mål förihelvete! Är det något som borde vara tydligt efter det här dubbelmötet är det att saker kan hända då. Jävla oskick att spela pucken ner längs sargen hela tiden, särskilt från backplats.

Nej. Svårt att vara positiv nu. Måste hända något på värvningsfronten. Vi behöver två stabila SHL-pjäser. En back, en center. Annars är vi helt avsågade innan november är över.

Gaaah!

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Nu jävlar ladda vi om och sätter dit HV71!

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Nisse1: Var ju precis samma sak förra säsongen tyvärr, då var vi ju i HA och dom funkade inte ens i pp där heller. Så man tycker ju Freddan borde lärt sig vid det hör laget...

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Men allvarligt! Vad fan trodde ni? Att vi har tagit 17 poäng med det här laget är en bragd i sig.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Tikkare: Haha...tur då för Drugge att han satt på läktaren. Denna gång kan du inte skylla på honom hur gärna du än vill.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Nisse1:

Håller med, alltid stått bakom freddans analyser mm. Men nu på slutet är det som han inte ser klart. Utarbetad?

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Freddan besviken .... för fan titta i spegeln och coacha laget för att vinna å inte vinna kompis poäng hos spelare

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Jockz: Börjar tveka på Freddan. Mycket konstiga beslut. Berglund Boyce i PP....Hur faaaan tänker han där?
Hoppas verkligen att Wedin håller ihop hela säsongen.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{8608}: jag tycker hela laget utom Wedin är skit just nu

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
grinar emot
varit luleå i samma läge
så hade pucken stutsat i huvet på
domaren o i ryggen på svedberg
o in i mål med 1sek kvar

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Anlita en psykolog för helvete, det här laget är redo för kvalspel. Ridå.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
uhahl: Fyfan vad brunt detta är, typiskt att man får nån form av förhoppning för att det sedan ska raseras.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
ser ju rätt trött körda ut verkar inte orka 3 perioder

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Hjärtproblematiken tilltar när Timrå spelar dåligt!
Nu måste jag ta en paus, tjao.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Tikkare: Inte själv såklart. Tycker att alla spelartyper behövs för att göra ett lag starkt och då menar jag inte bara fysiskt. Jag håller inte med snacket om stora spelare. Det behövs såklart stora fysiska spelare att matcha ihop med de som inte är lika stora och fysiska. Tycker att Drugge sågas orättvist. Med rätt backkollega och förtroende från tränarna skulle han få blomma ut. Han har styrkor i passningsspelet som Timrå skulle behöva. Tycker du det ser bra ut just nu med bla Jalasvara i pp?

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Våga ta målvaken för helvete snart Fattas bara att Dvärgen tekar och fröken Boyes inne då

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Men geeee pucken till Wedin så kan ni andra lipsillar sätta er i ett hörn och joddla istället.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
{297}: Det är inte lätt att vara målis i Timrå nu. Jag tror inte ngn målis skulle orka stå emot alla öppna lägen vi släpper till.
Sedan så är det inte ok att spela Boyce och Berglund i PP Freddan.
De är helt ofarliga i målväg och dessutom otekniska. De är de sista 2 förutom målisarna som ska vara inne i PP.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Puckat: berglund är kass. Han ska absolut inte va inne i pp

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Smokey: vi kan inte ens ta ett extra varv när vi har pucken i anfallszon, jag tror inte självförtroendet finns där att göra det som siste man i boxplay.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Någon som kan förklara.

Luleå har PP och timråbacken fiskar upp pucken mellan blå och mål. Har inga spelare direkt i närheten. Då skickar spelaren pucken direkt upp mot Luleås zon. Varför tar man inte ett varv med pucken och dödar några sekunder till?

Händer rätt ofta.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Backhandflipp: ja så är det. Icing någon gång för mycket med torskad tekning som följd.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-11-01
Spelar man matcherna i egen zon all the time så kommer det för det mesta alltid att skita sig, oavsett hur bra målvakt du har.

« · 1918981 · »