Tom Topp: Ja det har jag sagt länge att klubbarna på ungdomssidan måste samarbeta, men hur Timrå gör nu vet jag inte om det är att samarbeta, man tar t.ex. toppen av SHs U16. Både SH och Timrå ska spela region U16. Sedan om spelarna valt själv vet jag inte men då borde man kanske som förening stoppa det.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge:
Jag tror nog att man på något sätt bör presentera en spelare när man har skrivit kontrakt men det är förstås inte ett problem att vänta en vecka innan man gör det.
Är det inte så att kontrakterade spelare ska anmälas till ishockeyförbundet? Jag kan ha fel men om det är så är det nog väldigt svårt att vänta till nästa år med att presentera honom annars kommer bara några supporters bli arga för att det kommer information "bakvägen".
Jag tror nog att man på något sätt bör presentera en spelare när man har skrivit kontrakt men det är förstås inte ett problem att vänta en vecka innan man gör det.
Är det inte så att kontrakterade spelare ska anmälas till ishockeyförbundet? Jag kan ha fel men om det är så är det nog väldigt svårt att vänta till nästa år med att presentera honom annars kommer bara några supporters bli arga för att det kommer information "bakvägen".
Sv: Silly Season 2026-27
Intressant intervju med nya ordföranden på Timrå live. Det finns en långsiktig plan och det ska satsas på ungdomslagen hos alla Medelpadsklubbar. Han kändes seriös och professionell. Kan nog bli bra det här!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Fanns absolut ingen anledning för Brynäs att gå ut och presentera Välimäki före 1/7 bara för han har 2-års kontrakt. Det hade man kunna göra i efterhand eller först nästa år om det blir aktuellt för Välimäki att vända hem till Europa.
Nu tog nog Alcén en rövare för att kunna visa otåliga supportrar att han visst kan värva spets. Den rövaren kom och bet honom i röven nu istället. Sen är det så klart ett h-lvete att NHL bara kan plocka spelare under kontrakt hur som helst.
Nu tog nog Alcén en rövare för att kunna visa otåliga supportrar att han visst kan värva spets. Den rövaren kom och bet honom i röven nu istället. Sen är det så klart ett h-lvete att NHL bara kan plocka spelare under kontrakt hur som helst.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: vi surar inte, vi hånar bara deras kunskaper eller brist därav rättare sagt
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Ser att Dahlen och Pettersson både bara har skrivit 1års kontrakt i Schweiz. Då känns det ju inte helt omöjligt att dom är tillbaka om nåt år igen bara vi håller oss levande tills dess. Sen kanske Hållander kommer tillbaka efter sina 2 år i NHL om det vill sig väldigt väl. Då skulle det kunna se rätt bra ut igen om några av nyförvärven i år faller väl ut också.
Man måste ju få drömma lite i alla fall :)
Man måste ju få drömma lite i alla fall :)
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: jo det är lite anmärkningsvärt att absolut ingen av experterna verkar ha lagt nån som helst notis om våra JVM-killar och deras eventuella utveckling framöver.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Morska upp er!
Meningslöst att hänga upp sig på och sura över vad "experter" tippar till höger och vänster.
I sig är det väl heller inte orimligt att Timrå tippas på kvalplats. Ett lag som sånär höll på att hamna i kval, tappar två spelare som stod för ca 1/3 av alla poäng (nu också Hartmann, lagets 5e bästa poängörare) och med Boyce inräknad alltså 4 spelare som också är större eller mindre kulturbärare. Om det laget hade hetat typ Leksand, LHC eller Modo så hade nog många här tippat kvalplats eller...
Själv gissar jag plats 10-14 med relativt liten risk att hamna 14. Där är jag som vilken "expert" som helst och tror att Löven/nykomling landar på 14e plats.
Var i och för sig rätt säker på att Djurgårn skulle hamna i kval inför förra säsongen.
Får Gathen till ett lag som sitter ihop och där folk kuggar i och gör jobbet tror jag att vi ska kunna hålla kvalplatserna på hälsosamt avstånd.
Nyckeln är laget, som på Lill-Kentas tid.
Meningslöst att hänga upp sig på och sura över vad "experter" tippar till höger och vänster.
I sig är det väl heller inte orimligt att Timrå tippas på kvalplats. Ett lag som sånär höll på att hamna i kval, tappar två spelare som stod för ca 1/3 av alla poäng (nu också Hartmann, lagets 5e bästa poängörare) och med Boyce inräknad alltså 4 spelare som också är större eller mindre kulturbärare. Om det laget hade hetat typ Leksand, LHC eller Modo så hade nog många här tippat kvalplats eller...
Själv gissar jag plats 10-14 med relativt liten risk att hamna 14. Där är jag som vilken "expert" som helst och tror att Löven/nykomling landar på 14e plats.
Var i och för sig rätt säker på att Djurgårn skulle hamna i kval inför förra säsongen.
Får Gathen till ett lag som sitter ihop och där folk kuggar i och gör jobbet tror jag att vi ska kunna hålla kvalplatserna på hälsosamt avstånd.
Nyckeln är laget, som på Lill-Kentas tid.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Jag kan för mitt liv inte förstå hur alla experter anser att tappet av Dahlen och Emil är större än våra tre utländska nyförvärv.
Jag tycker att vi har gått plus på det bytet.
Men jag kanske inte fattar jag...
Jag tycker att vi har gått plus på det bytet.
Men jag kanske inte fattar jag...
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Bra kommentar.
Jag har tänkt precis samma sak, angående experternas tips. Det är ovanligt att Timrå har tipsen på sin sida, så att säga. Jag misstänker att man får backa omkring tjugo år för att hitta ett sådant tillfälle.
Med det sagt så har jag inte höga förväntningar på kommande säsong. Nu är inte trupperna klara, så jag tycker det känns oseriöst att tippa i nuläget. Men om jag ska känna efter varthän det blåser så finns det många osäkra kort. Många lag är svårbedömda, och det är ingen vild gissning att något lag kommer underprestera och något kommer överraska.
Jag har tänkt precis samma sak, angående experternas tips. Det är ovanligt att Timrå har tipsen på sin sida, så att säga. Jag misstänker att man får backa omkring tjugo år för att hitta ett sådant tillfälle.
Med det sagt så har jag inte höga förväntningar på kommande säsong. Nu är inte trupperna klara, så jag tycker det känns oseriöst att tippa i nuläget. Men om jag ska känna efter varthän det blåser så finns det många osäkra kort. Många lag är svårbedömda, och det är ingen vild gissning att något lag kommer underprestera och något kommer överraska.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Vi var ju bottentippade för 2 säsonger sedan också även fast vi hade spelare som Hållander, Dahlen, Kapanen, Pettersson, Wedin, Lander osv. Spelar nog inte så stor roll vad vi sätter ihop för lag, vi hamnar alltid där nere. Experterna hittar alltid nån svaghet sen går dom stenhårt på det. T.ex. för dålig backsida eller att vi har en orutinerad tränare, eller en tränare från Finland för dom misslyckas jämnt i SHL osv.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i JVM-guldlaget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
Känns som att det är noll fokus t.ex. på att vi har 3 spelare som var framträdande i JVM-guldlaget i vintras och vad dom kan ta för steg i år. Hade dessa lirat i DIF hade det ju inte pratats nåt om hur bra dom kan komma att bli nästa säsong. Linus Eriksson tycker jag gjorde en riktigt bra avslutning på säsongen och var en av våra bästa spelare, han tror jag mycket på kommande säsong.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Haha, isf lär de inte vara glada i Gävle.
Tyvärr innebär väl det här att Brynäs är med och konkurrerar om samma back som vi och säkert några lag till söker. Det är ju rätt många lag som söker en toppback och nu blev konkurrensen ännu hårdare.
Tyvärr innebär väl det här att Brynäs är med och konkurrerar om samma back som vi och säkert några lag till söker. Det är ju rätt många lag som söker en toppback och nu blev konkurrensen ännu hårdare.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Om han inte har en klausul för Schweiz och nåt lag norpar honom till nästa säsong istället. Den antiklimaxen blir man ju inte så avis på i så fall.
Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: nä,men trodde det var nutid. Tänkte varför ska han tillbaka.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Intressant tankegång. Jag tippar exakt samma, möjligen att HV och Löven då hade hamnat under oss i vissa tips... Det har ju f ö blivit en sanning att det var Dahlén och ingen annan som räddade oss kvar. Det är klart man kan se det så, men man kan också se det som en KOLLEKTIV kollaps sista tio omgångarna och att om den inte inträffat hade vi - mycket tack vare Dahlén och Pettersson såklart - till och med kunnat bli topp 6-8, där vi ju låg stora delar av säsongen.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : håller helt med. är ju svårt att säga att man är glad över tappet av dessa två men nåt var ju tvungen att hända. förra säsongen o i synnerhet avslutningen var allt utom bra.
eftersom jag inte har någon spåkula kan jag inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nåt var tvungen att hända är jag helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väl det som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
eftersom jag inte har någon spåkula kan jag inte säga att rockaden som skett är rätt, men att nåt var tvungen att hända är jag helt bekväm med.
att vi också får in en ny tränare är väl det som känns absolut mest spännande. att det finns en möjlighet att få spelare som var bleka förra året att växa.
vad fan har man mer än hoppet?
Sv: Silly Season 2026-27
Söderöver: Man hade ju velat se vart vi skulle bli tippad i tabellen om vi hade haft kvar Dahlén och Pettersson. Förmodligen i botten som vi är nu. Man kan skrika sig hes om tappen av dessa två, men ändå hamnade vi i botten trots att dom öste in poäng.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
Personligen hade jag varit sjukt jävla otaggad på kommande säsong om den enda forward som lämna var Boyce, då hade vi alltså värvat enbart en forward.
Ännu mer otaggad hade jag varit om Tommy varit kvar. Då hade jag placerat oss toksist. Nu är man faktiskt spänd på se hur det är ska gå.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Jugge: Något som faktiskt talar för att man presenterade honom är ju att han är klar för BIF nästa säsong om han inte får ett nytt kontrakt där borta. På något vis lär man nämna det för supporterna.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Ja, den där sticker ju lite i ögonen såklart. Men spelarna skriver väl kontrakt med out-klausul. Kanske de också borde skriva att det är en köpesumma vid outen isf?
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
Jugge: Det är ju jättekonstigt att man presenterar honom och inte är medveten om att det pågår förhandlingar på sidan av, eller har inte spelaren förvarnat om det? Blir ju som du säger, en jäkla dumstrut för Alcén.
+ 1