1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Smörgåsen : 3 bonuspoäng idag. Inte många hade räknat med 3p borta mot Fbk. Ger lite arbetsro har nu råd att förlora 1 av de 2 kommande matcherna innan uppehållet. Men vi tar väl 6p till, lika bra :)

Vi ligger 6a nu och Hardegård är snart tillbaka. Det ser ljust ut Timråvänner.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Woody Jokinen: Strömberg! Vilket hjärta han visade upp.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Didde är fan overklig. Vilken hjälte.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
BaraTikare: Både Strömberg och Pääjärvi! Vi spelar inte alltid vackert, men vilken identitet vi har! Så vackert att se! ❤️

Sv: Timrå IK:s organisation
Villervalla: Ja och ST:s källa är följande: "Enligt ordförande Lars Backlund får han sparken."
Om det är så att Backlund sagt detta till ST så är det riktigt oproffesionellt från Backlunds sida kan jag tycka. Det behöver man inte lägga till efter pressmeddelandet.
Nu kommer det snart komma en kontring från Innala då han blev uthängd sådär av Backlund. Och vips så får vi en massa negativa artiklar om Timrå IK framöver.
Undra hur populärt det blir att ansöka till positionen som klubbchef efter detta. Gör oss nöjd annars får du sparken som vi kommer avisera i media.
Jösses...

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: fattar inte känns ibland som om många timråiter tror att våra segrar ska se promenad lätta ut. den här ligan är för tajt o varje poäng vi tar med vår budget är värd massa fler 1000 lappar än vad det är för tex lhc o hv.. om vi ska se det så

det kommer va krig o det är inte alltid vackert men just nu gör lilla timrå det bättre än giganterna brynäs hv o färjestad.

så min poäng är : lägg energi där den gör skillnad . få laget att växa kassan att öka o skapa engagemang för timrå ik. blir ibland så jävla le på alla som tror att vi bara har samma förutsättningar som frölunda eller liknande o kan värva ikapp stjärnor som lämnat

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Fattar inte diskussionen härinne och är eg ointresserad. Heffners kommer in och kidnappar trådar igen. Två yngre i Timrå IK får f.n. inte plats i A-laget, den ena lånas ut för att få känna på lite hetluft (är således ff Timrås spelare) och den andre väljer att bryta med Timrå för att få speltid i en lägre serie. Men kan självklart lockas tillbaka nästa säsong om Timrå vill det. Vad är problemet liksom? Skulle de ges chansen av goodwill från Timrås sida trots att bedömningen här och nu är att de inte får plats?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
josha840: Ponera att den som tagit emot Jontes "vem fan är Bäckis"-passning hetat Emil Berglund. Dunsen i magplattan hade hörts upp till rad 21

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
jens_88: Vinner inte Dahlén "Assist of the week" den här veckan kan dom lägga ner den skiten. Det där är årets assist.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
Nu gick det ju vägen men helt jävla absurd coachning att sätta in 54-14-19 efter Luleås timeout med två minuter kvar haha

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-09-25
Tom Topp: ÄLSKAR hur Lander styr intervjun OCH intervjuaren på ett helt briljant sätt.

Sv: Apropå nånting...
Jag tycker Linus Eriksson är värd mera beröm än han får. Har har ju börjat strålande bra, bara lite poäng som fattas,

Sv: Apropå nånting...
steveroper: Snyggt! Dalle, JJ och TS i veckans lag med Genborg som veckans junior.

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Men så man längtar. En av få gånger man har hyffsat när att få se Timrå inom rimligt avstånd. (2 timmars enkel bilresa)

Nu var det förvisso bra många år sen man var i Husqvarna Garden.
Tror bestämt att det till och med var Kinnarps den hette på den tiden...

Håller förövrigt på att planera för resa med familjen upp till Sundsvall/Timrå till mellandagarna. Då jag inte fick till det förra året. Grabbarna på 11 och 14 år är helt lyriska över att få uppleva hemmamatch på Västra stå. 😍

Har inte själv sett en match i Timrå på braaa många år heller. Av olika anledningar, främst logistiskt.

Men Brynäs den 26:e december ser det ut att bli av. Kommer bli magiskt att få komma "hem" till helig mark. 🤩

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Satan vilken mysig seger. Imorrn blir det steveropers favorit-tisha på jobbet.

Idag var det verkligen LAGET som vann, en rakt igenom gedigen insats. Lite extra mysigt att vinna på det sättet. Det bygger alla.

Men jag vill ändå lyfta Emil P idag. Jag tillhör dom som kan bli helt uppgiven när man har sett hans gamnacke och till synes totala ointresse av vad som sker på isen. Men idag fick jag lite Lander-vibbar av hans jobb.

Härligt att se och det ger mig en go känsla för fortsättningen.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Man ser redan nu att Sundin och Freij är en jävulsk uppgradering över finnarna. Freij kommer inte att vara sjunde back länge till.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Timrå har sämst backsida! Timrås backar är för dåliga! Timrås backsida är inte bredare än i fjol! Wohoooooo!

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Såg vi Timrå stänga ner en tredje period så här stabilt nån gång under förra säsongen?

Sv: Apropå nånting...
de här gillar man ju
Uppladdat:

500x0-img8370.jpeg


Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Kul idé!
Ska undersöka den.

Men slänger ut för er info här:
Vi håller på att arbeta på en stående insamling.

Rödvitahjärtan - Öronmärkt för sport och tifoverksamheten.

Summa dras när herrlaget vinner.
Hoppas kunna vara live på försäsongen.

Glad midsommar!

Sv: Apropå nånting...
Sebbe Erixon flyttar hem

"Exakt vad det blir vet jag inte, men jag och ”Nubben” ska sättas oss ned i sommar. Så något inom Timrå blir det."

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen :
+Gath
+Dichow
+Forsell
+McLaughlin
+Kivenmäki
+Gardiner
+Barkemo
+Hallquisth

-Samuelsson
-Juel
-Dahlén
-EP
-Boyce
-Erixon
-Pilö
-Nässén

Jag är kanske jävligt naiv men 26/27 pirrar betydligt mer än 25/26 gjorde

Sv: Silly Season 2026-27
Helenius eller inte, jag har då förnyat mitt årskort idag!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Tycker vi ska även skaffa Modano sektion på sittplats där man måste vara minst 1,90 lång och handväskor är förbjudna samt en Småland sektion där man bara sitter i baren och tittar på Kjell Lönnå. Tror även dessa kan bli slutsålda snabbt

Sv: Silly Season 2026-27
Eugen Sandberg: ”Ibland när jag känner mig svag går jag in här och läser, jösses vilka dysterkvistar ”

de är ju bara samma jävlar som snurrar om o om o om igen i samma förutbestämda sanningar om nästa säsongs bygge trots att vi är i april o finalen inte ens börjat. det är helt jävla sanslöst 😅

sen till alla (t ex nisse mon concord bla bla) som vill säga upp sina årskort o allt, gör bara det då? kan ni inte bara dra in era årskort o medlemskap så är de bra sen? varför in o skriva det efter varje fis nubben släpper som inte innehåller en konkret spelarvärvning?

så här är ni:
Uppladdat:

500x0-img2772.webp


Sv: Silly Season 2026-27
Helt jävla oacceptabelt att man i Nubbens skor nu ”drömmer” om spets och sen sitter och säger i ST att det INTE kommer komma så stor spets.

Vi har släppt våra två bästa och förmodligen två dyraste. Värva in spjutspetsar för pengarna eller boka rum på Hagalid och gå i pension.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Nöjet helt på min sida kompis! Som tack vill jag att alla som inte blivit medlem i år blir det! Det är där styrkan framåt kommer att ligga för TIK som förening. Fler medlemmar!!

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ställde frågan till honom om han tänkte ersätta dessa på samma sätt som han ersatte Hållander o Kapanen, men denna gång bekräftade han att dom definitivt letade på dom högre hyllorna, bl a på utländska marknaden fick jag intrycket av då det känns trots allt hoppfullt.

I övrigt ett riktigt bra möte där man fick intrycket att det fanns en klar plan för framtiden.
Sedan är det bara hoppas att det inte bara är ord utan att saker verkligen går framåt.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: krasst är det ju så att det för Timrå är bättre om Leksand blir kvar och HV71 åker ur. HV har så mycket kapital så nån gång prickar de rätt. Timrå behöver inte lag som blir svåra att få nån poäng mot.
Leksands fans är alltid imponerande på hemmaplan - iaf på TV:n. Älskar det vita havet.

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Kul att Gath presenteras. Ändå en ganska under radarn-värvning måste man säga. Gillar framför allt att han själv säger att han ser fram emot att sätta en karaktär på laget. Får hoppas att spelarna är lika sugen på det som han.

Kul med silly!

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Djingiskahn: Du är full, gå och lägg dig.
Den här säsongen är ett haveri. De ansvarigas förberedelser inför säsongen: ett haveri. Blås ut allt och alla innanför väggarna och gör nytt.
Börja med att erbjuda Bojan ett jobb med juniorerna, så att de får lära sig av en av de bästa i branschen vad gäller att dyka upp, förbereda sig och vad klubbhjärta faktiskt betyder

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Cobra: "I min värld så är det enbart Dahlén som räddar oss från hockeyallsvenskan "

måste bara flika in att emil pettersson gör en jävla insats han med 😅 gör sin poäng bästa säsong o ligger 7a i poängligan.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2026-03-12
Tallnäs: ”Helt otroligt också att supporterklubben vill fira Dahlen på lördag också.” Hur jävla korkad är du? Ta & byt klubb för fan.

Sv: Apropå nånting...
Patetiskt säsong äntligen över. Vi hade 500 chanser att säkra kontraktet, gjorde det ej själva. Vi hade 300 chanser att säkra slutspel, gjorde det ej.

Vi gick istället ut med medlemsmöten när dom trodde kontraktet var säkrat. Alla slutade bry sig.

Kommer aldrig sjunka så lågt att gnälla på FBK och domarna. Vi har INGENTING i slutspel att göra. Patetiska fjollor på isen och värdelösa tränare. Vi klarade INGENTING själva.

Grattis FBK och domarna! Det var ni värda. Och grattis TV4 som slipper se Timrå flöjta runt i en 8-del. Det kmr Örebro bära upp bättre än oss.

Nu ska alla se sig i spegeln. Detta var en patetisk avslutning.

Ingen jävel i klubben ska vara nöjd och slå sig för bröstet. Vi fick en andra chans. Nästa säsong kommer visa om vi tog det på allvar eller om vi ska spela Allan då också.

Fy fan vad besviken jag är på laget. Fy fan vad skönt med shl nästa säsong.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Vi har en tränare som slocknat. Vi har en kapten som typ mellanmjölk just nu. Landers slutspelsblick? Väck!
Vad hände med skägget efter skadan? Saknad.

Vad hände med den aktiva marknadsavdelningen? Timrå IK drog väl in max 20 spänn på Youtube och sociala medier sista månaden... Vi taggar ner, vi kör en struts som gömmer huvudet i marken när andra taggar upp.

Vi skådar just nu det största hockeyhaveriet.

Vi har gått på totalt jävla grund.

Fartyget tar in enorma mängder vatten. Ledningen står som bäst och stirrar på länspumparna.

Tommy & co tog sin time out när det var 3,5 sekunder kvar och nedsläpp i mittcirkeln mot Örebro.

Herregud...

En Duracell-kanin placerad i båset ger fan det här laget mer energi just nu.

Vi har inte sex perioder på oss att vakna och agera på något jävla vis.

Vi har ungefär en period på oss att väcka det här förlamade gänget till verkligheten.

Dom kan faktiskt spela ishockey. Dom kan faktiskt det.

Låna in en batteri av psykologer och berätta det för grabbarna och släpp möjligtvis in en salivsprutande Modano med tegelstenar i en handväska som han får gå loss med i katakomberna under SCA-arena...

Vakna! Agera!

- Är det någon jävel som ger upp nu, då kommer vi att hemsöka och minst mentalt bryta av golflkubbor hela sommaren.

Och låt Tommy sitta på aftonsol och mysa nu på slutet. Kör man samma speldumma taktik 4-5 torskar på raken, under sässongens viktigaste skede, då är det ändå inte direkt elakt att låta honom avsluta där.

Jag tror faktisk Madsen vaknade till en gång i slutet av matchen mot Örebro... Någon utvisning som plötsligt tog honom för en kort stund ur menlöshetens dimma.

Typ så men lite hela tiden. Energi!

KÄMPA TIMRÅ!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Tallnäs: Jo ALLA till SCA Arena på lördag. Av en anledning, för Jontes skull!

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Oskar Lindberg är för övrigt den enda center i ligan som har gjort fler poäng än EP. Svårt att snacka bort dom poängen EP stått för denna säsong.

Sv: Apropå nånting...
Hälsing: Vilket jävla skitsnack. Att medlemmar vill byta ut en föreningsledning för att de inte tycker att de gör ett bra jobb är inte förtal.

Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
”Vi är Timrå vi ger aldrig upp” i all ära, men kom igen. Ställ lite krav. Jag själv var på sittplats, buade, skrek nu får de va nog med bulle och saft. Det duger inte.

Sv: Apropå nånting...
I just detta fallet tycker jag Nubben gör rätt. Finns ingen anledning att ta in något denna säsong. Vill inte jinxa något men mycket tyder på att vi har ett tillräckligt bra lag för att klara oss kvar i SHL (med eller utan kval). Vi lär inte heller vara med och fightas om sm-pokalen. Varför ska vi då bränna en massa pengar i år? Nä satsa allt på nästa säsong istället, det är desto viktigare sportsligt. Det inger också lugn för truppen att inte panikvärva i slutet av säsongen.

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Första 3 poängaren på bortaplan sedan 28 oktober. Den där 3an kom VÄLDIGT lägligt. Frid ni gav oss, tack!

Sv: Silly Season 2026-27
Ja nu har jag mailat till Nubben i alla fall, och sagt att jag tappar allt intresse för Timrå om jag får se Karlin i båset!

Sv: Apropå nånting...
Jag lyssnade igår på hockeymorgon där dom rankade dom bästa kaptenerna i shl. Ingen av dom nämnde ens Lander, han bör ju lätt vara med på en topp 3 lista i shl. Kan inte tänka mig hur man ska kunna vara en bättre kapten än han faktiskt.

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Andersson: Sheriffens målfirande med näven i luften är också årets snyggaste! Den skulle man vilja ha på en t-shirt eller tavla.

Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
Lander #400 och hyllning av JVM-gänget i all ära, men frågan är om inte kebab i chipspåse är det som lockar allra mest?

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2026-01-08
Fruktansvärt skön match!
Och, riktigt imponerande spel rakt igenom. Tittar man på skottstatistik och puckinnehav kan det se ut som ett impotent, ofarligt Timrå som tog överpris. Men, kollade man matchen såg man ett Timrå som var oerhört distinkta defensivt och som spelade rakt och MED ATTACKPSYKE framåt. Vi sköt inte ofta, men när vi gjorde det var det för att göra mål.

Sen hade vi marginalerna på skön sida också. Nu var det motståndarna som lyckades missa öppna mål och bränna A-chanser. Allt medan vi var dödliga som kobror när en blotta uppstod.

Kan vara segerwirren som grumlar mitt omdöme, men frågan är om det här inte är den mest imponerande segern hittills. Eller, topp 3 iaf. Älskar verkligen när man sitter ihop så här och kör på konsekvent, tydligt, bestämt.

Skön luft ner till kval nu. Nästan så att t o m en negativ jävel som jag själv börjar tro att vi kan undvika 13-14. Nästan. Behövs nog någon snar seger på bortaplan först.

Jonte, igen. Herregud. I samma ögonblick som han snurrar runt och svingar mot den där studspucken vet man att den kommer att sitta. Fantastico.
Pratades tidigare om klubbens största spelare genom tiderna. Nog fan ligger han jävligt bra till där. Just den där clutchen han har, när som mest hänger på just hans axlar - då levererar han. Alltid. Vilken jävla ynnest att ha honom i klubben.

Hockey ÄR en underbar sport!!!1

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Landers passning idag till Hartmann var ändå kvällens behållning tillsammans med Dalles vackra styrning till 5-2. Med tanke på resultaten ikväll var vår 3 poängare ännu mer värdefull.

Sv: Apropå nånting...
Oliver Kapanen uttagen till Finlands OS-trupp

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
Vi märkte jättetydligt igår att Westfält försvann mer eller mindre i sin centerposition. Vi kommer få ut mer av honom på kanten.
Vad hade Levinsson igår? En kontrollerad ingång och två passningar på blad? Tappade puck hela tiden. Heikkinen är svag, tappade sin klubba 3-4 gånger varav ett av dom resulterade i baklängesmål.
Har sagt i över 2 år nu att Annerstedt kan växa ut till en hyffsad SHL-spelare över tid. Han har det där IQ:t och tekniken.
Ska vi kanske busa till det och bara köra en hel u20-kedja med Brauer/Kristiansson - Därth - Annerstedt? Bänka Levinsson, Lilja och Heikkinen. 0 kronor i budget mot 350k. Busigt va?

Sjukt ändå att på förhand så skulle "breddspelarna" vara klart bättre denna säsong än tidigare, men hittills är dom sämre än första året vi gick upp.

Alvarez är mängder bättre än Lilja
Lööke är mängder bättre än Heikkinen.
Lundin är mängder bättre än Levinsson.
Erik Andersson är snäppet bättre än Westfält.

Sv: Silly Season 2025-26
jk: Anton Lundmark, vilken jävla king han är. Man förstår ju varför så många supportrar är helt frälst i honom.

Nubben är ju också tydlig i artikeln med att Timrå endast gjorde det här med swishkampanjen osv för att Lundmark ville tillbaka till oss och att supportrarna visste vem han var. Sånt gillar ju man att höra också!
Uppladdat:

500x0-lundmark.png


· 6 ·
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer