1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1832874 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Kongo: Jag instämmer helt vad du säger..
Men det är semestertider....
Ja du vet...
Silly Season..
Ikväll glider de in i ladan...
Lite fest..klang och jubel..
Eller e jag helt ute och cyklar??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Hållander och Olofsson är med småkronorna. Westlund lär rehaba. Enock lär vi bli varse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator, Småland: Det är bra för Timrå IK om det här forumet är relevant, det vill säga att det handlar om Timrå IK och ishockey. Med det sagt vill jag uppmana till att ta andra saker via privata meddelanden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Jaaa, naturlich.. 🍷
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Vargtazz menar du väl?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat:

Saknar fyra spelar i trupplistorna.

Vart är Hugo Enock, David Westlund, Filip Hållander och Jakob Olofsson?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bra Timrå! Det är sån här information jag blir glad av att få
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Hallonsaft, den bästa saft jag nånsin haft.. 🍷🍸🍻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Finns dä nått att drikke i lada imorron??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Tung ja. Kommer att få jobba med fötterna för att hänga med. Jag är inte imponerad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok: Niklas Grossman till Sö'tälje. På papper ett riktigt tungt förvärv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: " Vi kommer dessutom att presentera säsongens matchtröjor."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Wilhelm Westlund går ju till Vita Hästen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Tröjorna brukar dom ju vara lite halvsega med under försäsongen eller har du hört något annat?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: I'll be there..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spännande att få se dom nya tröjorna på torsdag Ni missar väl inte ispremiären👍😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Instämmer till fullo med ditt resonemang
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: I jämförelse med fjolåret: Bättre målvaktspar, bredare backsida, jämnare forwardsuppsättning. Jag har sagt topp sex sen truppen spikades.

Tappen av Dahlén och EP var oundvikliga. De vi har fått in kan inte ersätta men Galló, Karlsson, Liljendahl och Zetterberg är riktigt bra pjäser på den här nivån och tillsammans med sparkapital som Johan Persson och Wedin så ska det nog kunna produceras en hel del framåt. Framförallt så tror jag på en spridning. Ifjol var det en kedja som gjorde det, i år kanske vi kan ha tre formationer som levererar. Nu har jag inte ens nämnt förstacentern. Lauritzen har fortfarande runt en poäng i snitt per match i kroppen.

Bland backarna har vi tappat Jens Westin, som dock ersatts rakt av genom Hampus Larsson. Enock är en intressant värvning, liksom Kinnvall. I de får vi in två pucktrygga rightare. Letten Ponomarenko kommer att bli en jobbig jävel att möta. Han ska vara stenhård och älska att tacklas. Att Molinder klivit ner känns tryggt. Hans förstapass är nåt vi kommer att ha nytta av i vinter. Kan sen en sån som Hardegård utvecklas vidare så har vi en bra päpä-back i honom. Det finns även en potentiell försvarsgeneral i Westlund. Håller han ihop så blir vi grymt starka nerifrån.

Målvaktssidan är sjukt spännande. Jag tror inte många utifrån vet hur bra Bratttström redan är och hur bra han kan bli. Det är ingen båsöppnare som Haukeland kommer att ha vid sin sida. Haukeland själv kommer att tillhöra toppen i HA och kan han hitta jämnheten, då...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:Laget på pappret är topp 3 men sen ska det spelas också. Förra året saknade vi en tränarstab och en spelidé. Iår har vi bägge. Som tur är så har vi fått behålla nästan hela truppen intakt och det är viktigt. Jag själv är ju nästan alltid positiv så säger att vi hamnar topp 4.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille:

Jag tillhör förmodligen dem som har sämst koll här inne, men som jag minns det har vi i alla fall skaffat oss ett gäng intressanta nyförvärv. T ex på forwardssidan leftaren Vilmos Galló som nyligen har spelat i Linköping i SHL och Lukas Zetterberg, en lovande rightare från Västerås. Vi har även fått behålla John Westin, vilket känns bra. T ex på målvaktssidan har vi fått in den norske landslagsmannen Henrik Haukeland från Leksand och förhoppningsvis innebär detta att vi blir stabilare på den posten. Sedan har vi tappat ett och annat ess också, men det är givetvis oundvikligt.

Om vi blir starkare eller svagare än under föregående säsong har jag lite svårt att sia om, men man vill ju gärna tro på det tidigare alternativet. Personligen har jag stora förhoppningar på de spelare jag nämnde här ovan och inte minst då på norrbaggen mellan stolparna (och ribban). Jag har inte känt mig särskilt nöjd med vår målvaktssida nu på ett tag, men nu kanske vi får oss ett lyft.

I fjol var vi Kungar fram till att det blev december, då vi började att tappa allting och under JVM har jag för mig att det var rena katastrofen då vi väl inte ens ersatte de spelare som var uttagna till Tre Kronor. Jag tänker mig att vi ska ta ett ytterligare kliv nu framåt våren och det där Meca Hockey Race måste vi ju bara ta oss till. Väl där har vi inte lyckats särskilt bra hittills, men nu har vi i alla fall en del erfarenhet av att spela där.

Vad tror ni själv om MoDos chanser? Jag har just ingen koll på er trupp, men vis av erfarenhet vet jag att MoDo är den sortens klubb som snabbt brukar komma tillbaka. Traditionen talar liksom för det. Mig skulle det inte förvåna om ni passerar oss kommande säsong och helst skulle jag vilja se att vi båda huserar där uppe i toppen framåt vårkanten. Vi är två klassiska lag som borde ha förutsättningar att göra det, även om konkurrensen synes svår med andra klassiker som t ex AIK och Leksand samt en del kluriga lag som t ex Bofors, Västervik och - tack och lov - Pantern (min enda chans att få se Timrå IK här nere).

Jag önskar er all lycka förutom i de Y-derbyn som väntar. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hur ser ni Timrå-iter på erat lagbygge? Tror ni på slutspel?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille:

Det var så lite så. En ganska kort text förresten. Det där hade man nog kunnat utveckla lite mer. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Tackar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille:

Fredrik Anderson har spelat 13 säsonger med Modo Hockey och har dessutom varit både tränare och sportchef för klubben.
Trots ett förslagskontrakt om att fortsätta med föreningens J20-lag, valde han till slut att skriva på som huvudtränare för Timrå IK.
Men trots att Modo nu alltså är att beräkna som ärkerival, i alla fall på isen, öser Andersson beröm över klubben.
– För mig var det helt otroligt att de tappade SHL-platsen, speciellt med tanke på hur mycket bättre laget var än Leksand sett över sju matcher, säger han och fortsätter:
– I fjol tror jag att man underskattade hur bra allsvenskan egentligen var och vad som krävdes och började väldigt dåligt och fick egentligen aldrig något lyft. I år kommer de bättre förberedda och kommer säkert vara ett topplag i allsvenskan i år.
Timrå IK och Modo möts i derby redan i första träningsmatchen för säsongen, om drygt en vecka.
Hur känns det att möta Modo?
– Nu är vi ju konkurrenter och när man är i båset vill man bara vinna. Det kommer säkert vara en hel del addrenalin som kickar in och det är klart att det är en hel del prestige i de där matcherna också. Men på senare år har jag också lärt mig att släppa det när det är klart. Match är match, men sen får man skaka av sig det och gå vidare. Många i klubben är mina kompisar och det gäller att skilja på situationerna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Jag minns matchen på vårsäsongen 1998. Vi tog en tidig ledning med 0-3 i Pinbackshallen, men tappade allt och föll med 5-4. Surt. De hade något slags flygplanstema som intro. Detta var strax innan jag presenterade mig för TIK08. Dagen efter nederlaget genomgick jag min hornhinnetransplantation. Obehagligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Någon som har plus som kan klistra in eller referera lite?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
The great one: Thoose were the days..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Stämmer det, minns det nästan som igår ;-)
Arlanda hade Björn Danielsson o Tony Mårtensson som radarpar har jag för mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: snyggt! Var i Pinbackshallen många gånger men minns inte -99 explicit. Året innan tror jag vi torskade där, Roger Melin var deras tränare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...för dom som var med(se bild)
Nostalgisk man blev nu. Säsongernas säsong.
Uppladdat:

450x300-img2287jpg.jpgimg2287jpg.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Skiljelinjen bör väl gå vid om en förening säljer sitt namn till ett företag eller inte. Sedan finns det naturligtvis grader i detta agerande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Det är poängen. Hade man satsat på Røymark hade man fått välja bort en topp fyra-forward. Man hade fått en rutinerad, välmeriterad och äldre spelare, men tappat en yngre utvecklingsbar. Då gör man samtidigt ett avsteg från strategin att utveckla yngre spelare. Det kan man göra, men då måste förutsättningarna vara rätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fredrik Andersson om kommande säsong och svunna tider. Vem minns inte t ex semin mellan DIF och MoDo 1998? Jag var på plats i Globen i det första mötet (2-4), men minns förstås också den fjärde matchen via TV från Ö-vik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon:

Ett stort tack till Din trevliga gratulation. Denna högtidsstund ägde rum nu i torsdags och sedan dess är ingenting sig längre likt. Helgen var rent magisk. Till och med att man fick oväntat besök från förr. Av ett ex från Eskilstuna som man inte hade träffat på snart ett decennium. Jag blev uppriktigt sagt rörd. Trist nog har inget av barnen hört av sig, men jag har i alla fall lyckats få dem intresserade av hockey. Läs bara:

"WHEN THE GUY YOU'RE DATING GET FUCKING PLAYOFF TICKETS FOR THE NEXT SHARKS HOME GAME?!?!?"

(Twitter, 21 april 2017)

Jaji, dottern är 21 bast och bor i San José. Håller stenhårt på både Sharks och Timrå IK. En tuff jävla partybrud i sina bästa år. Det kanske kan glädja t ex Andersson, som jag vet håller på San José. Allting började med att jag tvingade med henne på ett gäng TIK-matcher redan innan vi senast gick upp i nuvarande SHL. Fan, om vi bara kunde upprepa den bedriften!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Grattis!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo:

MoDo ingår väl numera i Holmen AB, så det är inte längre ett företagsnamn. Dessutom skrivs det nästan uteslutande Modo numera. Jag tycker att det är ett namn som klingar bra och som känns synonymt med Örnsköldsvik.

Wifsta/Östrand Hockey låter lite för komplicerat, så namnet Timrå är bra. Som tidigare har skrivits nedan ingår inget lokalt förankrat i förkortningen SCA, varför det hela faller platt. Det är inte alls samma sak som MoDo/Modo/MODO.

Modo Hockey hette tidigare MoDo AIK och jag kan tänka mig att A stod för Alfredshem och inte för Allmänna, så därmed övergav man inte ursprunget helt.

Fast min initiala poäng var nu det hypotetiska i huruvida vi skulle ställa oss till att t ex Red Bull gick in och sponsrade Timrå IK, så att vi fick ordning på ekonomin och åter blev ett topplag i SHL. RB Timrå IK. Det skulle jag faktiskt kunna leva med i så fall.

Timrå Kajsijic A hade nästan också gått för sig. Nu snackar jag om serbisk sprit som jag förärades av på bemärkelsedagen i förra veckan. Ja, nu har man fyllt jämnt igen. Skål ta mig satan, Småland m fl! : )

(Nog om sprit nu. Detta var ett undantag. 50 bast fyller man bara en gång i livet.)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Svenska Cellulosa Aktiebolaget om man ska vara petig😜
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Tredje-målvakt.

Nej, men i nuläget ser det ju svårt ut. Men man hade också kunnat vara ute i godare tid och prioriterat honom för någon annan spelare. Jag bara säger att jag hade velat se honom i Timrå. Hur det hade löst sig är en annan fråga...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Modo var ett företagsnamn. SCA med. Modo är namngivet av sågarna i Mo och Domsjö. SCA är svensk cellulosa. SCA Hockey, hela Sveriges lag ju.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Nu är ju SCA inte något ortsnamn så analogin haltar..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Så med den lokalt förankrade aspekten skulle du inte ha något problem om Timrå IK blev SCA Hockey?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo:

Jag anser inte att Alfredshem sålde sin själ. Inte i något avseende. MoDo står väl för Mo och Domsjö som synnerligen är lokalt förankrade namn däruppe. Dessutom klingar ju MoDo tusenfalt bättre än Alfredshem i mina öron. Två guld är för övrigt bättre än noll oavsett vad man heter och MoDo är onekligen ett lag som väcker känslor, såväl åt det ena som åt det andra hållet.

På gravplatsen för P A Örnsköld står följande:

"Outtröttlig i ämbetet. Nitisk i Konungens tjänst, Lagens helgd. Länets förkovran. Slöjdens befordran. Var mans rätt."

Och han var inte ens ångermanlänning, utan södermanlänning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Hur hade du velat få in honom i lagbygget?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Ja fan.. Röymark hade jag velat se hos oss istället, surt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Vi har ett exempel i form av vår derbyrival: Alfredshem -> Modo. Två guld har det blivit, dock oklart vilken betydelse det haft att de sålde sin själ.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Röyken klar för Skabbräven...👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Exakt.
Fonten måste vara Rockwell extra bold i rött😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: + Red Bulls New York..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren:

Det finns plats för fler Red Bulls. Salzburg, Leipzig, Njurunda... och Timrå! : )
Kommentera

« · 1832874 · »