Bra genomförd match av Timrå och kämpatagen värmer, och precis som i matchen mot Hv 71 så är det ett skott från blå som Freddan släpper in ( om han inte vet var han har buren så får han f-n i mig stå kvar ), och då som nu (ännu högre grad i dag) så räddas motståndarna av sin målvakt, tycker Brynäs skall hylla Asplund för dessa tre pinnar då han gör räddningar som bara inte finns idag, som sidoförflyttningen och räddningen på Fagemos direktskott i det "superba" powerplayet i första perioden är bland det svettigaste jag sett.......
Fortsätt så här så kan alla dj-la negativa PUCKON i denna GB gå och lägga sig i korgen, kanske det är bortamatcherna som vinsterna skall hämtas på numera ( 5 points av 6 möjliga ) och nu tar vi Frölunda på tisdag, tycker det är synd att Nordgren inte får chansen idag, såg taggad ut när han fick hoppa in i Kempis och som laget spelar och kämpar just nu hoppas jag att ingen av spelarna går in och läser denna GB.......TRAGISKT är det minsta man kan säga !!!!!!
Sen om man går tillbaka lite och tittar hur deras 2 - 1 går till så vill man ju bara grina av ilska!Kolla in högre uppe i banan,vad fan håller Peltomaa och Ed Ward på med.Dom går ju bort sig totalt pga att dom ska sätta upp en Brynäs-spelare i planket som inte har puck!fan det öppnade ju upp hela banan för deras puckhållare,och sen som vanligt så står ju Freddan och sover på skott efter isen i hemmarinken..
250 kg kärlek... TIMRÅ IK är sååååå jävla kassa...förstår inte varför folk går på matchena?? obegripligt och det finns dom som köper supporter grejer också...nää för fan..det här går inte..hoppas bara att ifsh inte går upp denna säsong så att man kan se framåt mot derbyna...nä skitsamma 250 kg kärlek.. TIMRÅ IK är så jävla kassa så dom kan lägga ner...
Får tyvärr hålla med dig 250kg. Det håller inte att värva en massa mediokra finnar hela tiden. Svenskarna ni har är ju bra. En målvakt plus ett par backar så är ni med i matchen igen..
250kg: Jag tycker styrelsen får ta på sig en hel del av ansvaret eftersom de stod för värvningarna. Vi har ju ett gäng spelare som är av god allsvensk klass dvs säga usel elitserie klass.
Vi har ju mer än en femma som inte är elitserie duglig för guds skull!
Enligt min mening platsar dessa spelare inte i ett elitserielag.
Målvakter: Andersson & De Rouville (Möjligen Andersson som andre keeper)
Tragiskt att stå där ute i ladan och se spelarna i laget inte kan få in Puckuslingen i målet på Asplund!Man blir så jävla less på allt,och det mest jobbiga är att man står och tänker att Brynäs lär väl få ett läge då sätter väl dom dit den!Åh vad fan händer dom sätter ju dit den ganska enkelt så man håller på att få en hjärnblödning!
F-n också!!! Ännu en förlust mot kaffegänget och dessutom minst lika retsam som bortaförlusten i kaffebryggaren Gevaliarin.. f'låt Gavlerinken, där man inte ens släpps ut i periodpauserna på tal om arenor.
Målfabrikationen är vad man kan kalla ett sparsmakat fyrverkeri om man är lite positiv men individuella tabbar har vi inte råd med, så jag vet inte vad som är värst egentligen. Till kvalserien måste alla lagdelar vara topptända. Allt annat än kvalserie är en bonus nu. Att laget ser mer tänt ut är oerhört viktigt och ikväll är de nog lite förbannade så jag hoppas att de kan mobilisera kraften igen och inte vika ner huvet.
Knappt halva serien kvarstår och denna säsong framstår som ytterst retsam med tanke på alla matcher där man dragit det kortaste strået när matcherna stått och vägt oavsett om det blivit straffförlust eller som idag nollpoäng. Hellre dyngstryk känns det som ibland.
Molins hjälptränare i båset kommer snart att offentliggöras... Det blir inte Thoren, Nubben eller Smedberg. Det blir en tränare som heter Ash och han har rödvita bollar som han kastar. Med Ash hjälp ska det gå bra för vårat lag.
Tragiskt att säga att man förlorarar på ännu en målvaktstavla, men det är sanningen. vi har inga målvakter som håller måttet! tycker att laget krigar och kämpar, men har man en sista utpost man inte kan lita på hämmas utespelet ochså. ijol hade vi Ahl, i år har vi ingenting.
250kg: Ja det är väl bara att hålla med. Men det kunde man nästan sagt när säsongen började. Det finns för många spelare i Timrås lag som inte håller eliteriekvalitet. Själv hoppas jag på ett mirakel så vi slipper kvala för det kommer vi inte att greja...
Innebandyförlust i förmiddags när vi lirade korpen, mardrömslottning för Sverige i fotbollsvm, förlust för TIK mot ett helt värdelöst Brynäs! Vart skall detta sluta??? Jag blir säkert misshandlad nere på stan ikväll... som det känns nu så kan jag ta en misshandel utan problem. Finns inte ord för hur förbannad jag är just nu!!!
wesse: Hårt att säga att vi bara förlorar på målvaktstabbar. Själv tycker jag det är halva sanningen. Faktum kvarstår att man inte vinner många matcher på att göra ett mål på tre perioder...
.... och jag tycker alla optimister som dessutom tycker att detta ser bra ut också ska syntestas! I afton skäms jag över at vara Timråbo!
Är det någon Lif-hatare som vet hur man skall kunna störa dem? Med det spel Timrå lirat ikväll kan det inte vara svårt för ett sådant lag som Leksand att ta klivet up.
Molineffekt i all ära.... men den har redan gått över! J
Nu måste dom göra ett syntest på Freddan Fan ytterligare ett skitskott från blå helt oskymd som går in. Jag blir så jävla trött när vi ska förlora på målvakstabbar.
Först och igentligen helt meningslöst vill jag säga dig BIF Ultraz GBG: Lägg ner!!! Du får gärna ha dina åsikter i ett annat forum än Timrås! Här älskar vi Timrå. De som tillåts skriva här är antingen Tikare, eller människor med mkt god opartisk kritik. Du tillhör inget av det.
Nu till väsentligheterna:
Vad skönt att "Molineffekten" har lagt sig, eller fått sig en törn. Blev så himla "piss" när man tror att saker i Tik förändrat sig med en bortaseger osv.... Och att det skulle bero på en tränare!?
Om jag fick så skulle jag- utan minsta tvivel vråla: Jag vill ha Peo tillbaka.
Förlora mot Bif hemma i ladan med facit i hand, ja det är totalt värdelöst!!!!!!! Vi ÄR inte bättre än så här. Och om vi ska kunna bli bättre är det minst ett års jobb, så sikta in er på kvalserien!
Gud; Det är fortfarande *Royale* som innehar korten i sin ägo. Verkar ta en j-vla tid.... Föroppningsvis dyker de upp på Patronsidan inom kort, fast det har han sagt ett bra tag nu.
Hemp; Det finns faktiskt en bild på Gud... Han fastnade på ett hörn när jag fotade Patronerna på Rambergsvallen.. Korten fanns för offentllig visning under sista matchen på IP, när vi satt och myste med glögg a´la kalenderbitarn..
Tikfanz; Det är en sak att blanda supportrarna, det går bara inte. Men att samsas en bit ifrån på samma läktare går bra... En bortasektion är en sektion för motståndarlagets supportrar, inte ett billigt alternativ för andra. Sedan kan man ifrågasätta hur tillresta supportrar behandlas i isladan här... De får sin lilla inhägnad och får vackert stanna kvar där...
De småungar som stod vid oss stod faktiskt och skrek med på våra ramsor.
Amen .. jag har blivit bönhörd .. min största önskan har varit att se HH i raffset .. oj vad ja kommer ta med kameror ..för att få med varenda vinkel av hans såååå frestande kropp
Väl mött i ladan alla TIK:are....Ta raffset HH så man får nått att kika på om matchen blir dålig...Du trivs väl bäst i det....FORZA TIMRÅ....kross av Brynäs idag får vi hoppas på....Själv så blir det bara en Vimpel i bilen och en halsduk på kroppen men det räcker idag.....
Japp då ska man snart ladda inför dagens match, problemet har börjat, ska det vara Ecco eller ska jag ta mina fina stillett klackar, Raffset eller Jeans, vem har sagt att hockey är lätt, då man som supporter har svårigheter med klädsel, Långklänning kanske vem vet,,,,,,,,,,
Pekka är målvaktstränare i Luleå, plus att han är involverad i någon bilförsäljning däruppe. Men hoppas kan man ju göra. Pekka har nog mycket att lära ut till våra målvakter. Slå Brynäs idag vore härligt så, KÄMPA TIMRÅ och välkommen Molin till Timrå islada.
BIF Ultraz: uhmm det är vad även zäta har försökt att förklara zäta är ej den enda spelaren i timrå... även om zäta är en extremt bra spelare så tro mig eller inte tik klarar av es utan honom fast han är utan tvekan en viktig kugge i lagetsom det ser ut nu... om du inte har något intelligent att säga så kan du väll gå och suga på din mors tutte eller vad du nu gör på din fritid.. håll dig borta härifrån bara omdu inte kan säga något bättre än så..
Någon som noterade att vår Smokey deltog i en nyhetssändning under fredagskvällen? Dock i ett trist sammanhang... Nyheter är oftast deprimerande, som bekant, och denna var inget undantag. Hoppas att han repar sig, arvingen! Förjävligt det som hände...
BIF Ultraz GBG: Ja du. I Timrå är hockey ett sätt att leva till skillnad från Gävle och Brynäs numer. Några 58 personer i Timrå ishall är inte troligt. Då är det mer sannolikt att ni kommer att sätta någon form av rekord vad gäller åskådare på en Es- match. Tippar på 112 betalande......
Hälften av era åskådare är "very important people" som kaffet dragit dit. Kineser, brasilianare ( som fryser och lämnar hallen efter en period), och de som försöker klättra inom detta enorma företag i någon form.
Tradition för er bygger er kaffeleverantör upp i form av att "köpa spelare", med ett litet kosta vad det kosta vill. Denna säsong är det dock sparlåga och då sållar man agnarna från vetet, verkligen!
BIF Ultraz GBG: I Gävle med omnejd är det numera bandy som gäller. Det måste vara frustrerande att se hur bandyn tar "kunder" från hockeyn.
Mitt råd till alla arkitekter i Gävle: När ni bygger om Gavlerinken nästa gång, ha i planeringen att snittet i "lilljavaladan" inte kommer överstiga 2300 personer.
Brynäs som hockeylag är sedan länge passé, och håller på att glömmas bort totalt! Tänk vad lite bandy kan orsaka....
Håller er till er uråldriga tradition i stället, att bränna julbockar!
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer
Fortsätt så här så kan alla dj-la negativa PUCKON i denna GB gå och lägga sig i korgen, kanske det är bortamatcherna som vinsterna skall hämtas på numera ( 5 points av 6 möjliga ) och nu tar vi Frölunda på tisdag, tycker det är synd att Nordgren inte får chansen idag, såg taggad ut när han fick hoppa in i Kempis och som laget spelar och kämpar just nu hoppas jag att ingen av spelarna går in och läser denna GB.......TRAGISKT är det minsta man kan säga !!!!!!