1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602085 inlägg · 6213 ämnen
« · 32458 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Njurunda Comments
Soton; Ser att du är från Västerås, trodde du bodde i Gävle eftersom du verkar supporta Brynäs. Du är väl då bara en av dessa ordbajsare som kanppt ser "sitt eget" lag spela utan har en massa synpukter ändå.

skit i tönten soton..
den killen är en bra AMBASSADÖR
för brynäs...dom tackar säkert honom i
morgon....

Soton: Timrå har varit bättre än Brynäs spelmässigt i alla möten.

Hälge:
Hur realistisk är den åsikten då?
Det får finnas rimliga gränser för hur knäppa åsikter man har.
Som att tro att Timrå eller BIF skulle vinna grundserien i år.
Det är också en knäpp tanke.
Vi kom trea förra året och har endast en spelarförlust som vi hade velat ha kvar. Vi spelar aldrig i kvalserien i vår.

Soton: Är du inte glad över att Brynäs vann matchen? Gnälla här efter en seger, du verkar inte riktigt klok. Jag hoppas att Brynäs åker till kvalserien. Det är hatlaget nummer 1. Men det är klart, med eran j-vla tur så kan man inte misslyckas.

Soton: Du kommer här och kallar folk dum i huvudet för att dom inte tycker som dig..?
Det tycker jag är dålig attityd..!

Hälge:
Vad är det för fel med min attityd då?
Inser du inte det absurda att tycka att BIF åker ner i kvalserien efter att ha sett 4 matcher TIK-BIF där TIK vunnit en efter förlängning... Och så länge AIK o Luleå är med så är det omöjligt att landa i kvalserien, vi hamnar på 7-9 plats skulle jag tro.
Jo jag är tränare och 10 spelare som jag tränat i tre år vardera gick hela vägen till TV pucken. Så jag är inte oduglig som tränare direkt!

Sv: Molin
dr Dängroth:
Jo han har rutin från fem kvalserier men han har fn åkt ur tre ggr har jag för mig. Fanns det verkligen ingen bättre tränare ledig?

Soton: Du är ungdomstränare,va..?
Med din attityd är jag glad att du inte tränar mitt barn iaf..!

Er enda räddningsplanka är AIK. Åker ni ut så kommer ni aldrig tillbaka igen... Ingen Zäta bara bleka finnar...

Bo wasa:
Fy fan vilket skämt du är. Av dessa tre har TIK vunnit en efter förlängning och förlorat två. Om du tror att AIK och Luleå tar sig förbi BIF som blir bättre och bättre då alla skadade börjar komma ifatt. Så är du fn totalt dum i huvudet...

synd att gerhardsson vbegärde fantasi löner och inte kunde acceptera att han inte skulle vara lagkapten.

han var kanon i TIK.

Sv: Den bistra sanningen...
...............har kommit ikapp oss alla !

Madde: Om 18 år spelar nog mina barnbarn i TIK så då är det nog dags för Elitserien igen.

Brynäs IF från Lidingö: Frågan är väl vad Brynäs har för chans mot Leksand i kvalet. Jag har sett alla matcher mot Byrnäs i år ( hur många har du sett ? ) och att det andra kvallaget blir Brynäs finns ingen tvekan om.

Bo Wasa; Det är helt enkelt fel inställning!
Någon gång måste de vinna....något positivt....

Allsvenskan, så f-sen heller! Timrå IK har inte kommit till Elitserien för att åka ur igen. Kanske tar 18 år att ta sig tillbaka igen.... vad säger ni, ni som minns förra turen?!

Madde: Visst var det kul med segern i torsdags men det är mot de andra skitlagen vi måste vinna. Men vi vinner ju inte hemma, vinner inte borta och vinner tyvärr aldrig- Vi är ju betydligt sämre än Löven i fjol, de kunde inte vinna borta men vann hemma i alla fall.
Nej tillbaka till Allsvenskan - där hade vi ju i alla fall kul med hockey !

Bo Wasa; Vi fick se Timrå ta 2 av 3 poäng i Kempehallen... Då var det ingen förlust..

I början av säsongen underskattade vi många lag, tyvärr så överskattade vi oss själva. Kanske detta är ett straff?

F-n vi vinner ju inga matcher längre mot de lag vi tänkt oss ha efter oss i tabellen. Nu var det Brynäs på tur - ett skitlag med 3 förluster på raken innan dagens match. Inte ens detta mediokra lag kan vi slå. När vi mötte Brynäs i Gävle var det Brynäs sämsta match någonsin ( tror jag ), ändå förlorade vi. Nu gör Brynäs ingenting i 3 perioder ändå kan vi inte vinna.
Sedan en eloge till publiken som kommer i stora skaror för att se alla dessa förluster och en klack som hejar på de sina varenda match men bara får se förluster hela tiden !

Sv: Dagens Match
Dr Dängroth; Det gör jag inte heller. Lite av min personliga erfarenhet då man inte kan få klara svar av vissa!!

Låter negativt, det är inte jag. Jag är positiv, förutom en svacka för några veckor sedan, och kommer fortsätta med det. Väldigt slitsamt dock...

Roligt att se att nu är snart alla supportrar inne på samma linje som Lakan & jag konstaterade för 1 1/2 månad sedan. Laget är inte bättre än tabellen visar. Många av nyförvärven har ingen TIK känsla - vi är exakt samma KÖPLAG som alla kritiserat MIF för tidigare.
Nej börja redan nu att spela in några A-jun, Niklas Zetterström ex.
Varför köpa dyra spelare som Åhlund?. Varför satsa på 2:a klassens spelare som Halvardsson, Wallin m.fl.
Att Gerhardsson, Sjöberg & Nänzen fick gå är tjänstefel - de hade i alla fall ett TIK hjärta.
Nej tillbaka till verkligheten och Allsvenskan det är där TIK hör hemma. Elitserien är en division för högt för oss.
Det var roligare förr !

Snälla Madde dra inte alla över en kam. Det låter så negativt;).
På tre veckor hade hemsidan 100 000 besökare, med tanke på tabellplaceringen är det helt OK. Långt ifrån alla supportrar skriver i gb. Det bör man också komma ihåg. Besvikelse tar sig olika uttryck... Tänk bara i en sån klubb som Man. united som vunnit så mycket och det nu börjar gå tungt. Jag tror inte tongångarna är positiva där heller ibland fansen. Då tror jag detta liknar en storm i ett vattenglas. Batterier har både plus och minuspoler.....

Men, även om det blir kvalserie så är inte loppet kört för det. Det kan ändå bli elitseriehockey i Timrå nästa år! Det ska det väl bli..
Inte vet jag om t.ex Leksand som spelat överlägset i år är beredda på att ta motgångar i en kvalserie..
Knappt halva säsongen kvar nu och alldeles nyligen låg Mif längst ner, nu har de börjat klättra. I Miflägret var snaran nära men hockey liksom livet handlar om hur man lyckas ta sig förbi och över hinder även om man har en stukad fot bildlikt talat.

250 kg; Du har all anledning att vara positiv i livet. Se framåt, inte bakåt!

Något positivt..grubblar bara på de frågor jag inte får svar på!

Madde: Nu är det helg igen. Gör ngt positivt av den.

Jag är negativ, men det är inte konstigt!

Sv: KING EDWARD
KING EDWARD är hur bra som helst, jag säger det igen om han kunde få spela med någon annan än dr.Åhlund skulle det hända saker. tycker synd om EDWARD som sliter som ett djur men inte får ett dugg tillbaka från sin kedja. ta bort doktorn omedelbart från EDWARD. jag vill fortfarande se EDWARD, zäta och r.carlsson tillsammans.

Bästa nyförvärvet sedan petriläinen är utan tvekan KING EDWARD.
bort med bardivan...

Sv: Står och väger......
Du har en poäng i ditt inlägg 250kg.....och jag har en i att Timrå inte gjorde någon dålig match...... ;-)

Visst är även jag trött på "hedersamma förluster" och detta var en sådan.

/ Din kompis Shadar Logoth

Sv: KING EDWARD
Ed Ward måste vara det i särklass bästa förvärvet i år ,en kille som kämpar i alla lägen ett riktigt "PROFFS" men det behöhvs fler av hans kaliber .Schnabel är ett perfekt kompliment i de bakre leden.

...och vips har tongångarna vänt, igen!!

En hel del verkar inställda på allsvenskan, det är ju trevligt för dem. Hur dåligt det än ser ut just nu så tror jag att Tik klarar att hålla sig kvar när säsongen är slut.

Ni negativa supportrar gör mig bara elak, synd eftersom jag var på ett kanonhumör efter förra helgen... Timråsupportrar...*suck*

Shadar: I 99 fall av 100 gör vi ingen dålig insats....... Jag kräver seger, oavsett det är dåligt eller ej!

250kg kärlek: Timrå gjorde INGEN dålig match.....

KING EDWARD
Kungen på banan är Ed ward, vilken kämpe, vilken vilja att offra sig för laget. Vilket proffs han är. Ett mycket lyckat nyförvärv av få i år. Tänk om alla hade samma vilja som han.

Schnabel skulle vi haft kvar. Men den som vi saknar allra mest är Petriläinen. Han styrde uppspelen grymt.

Thomas Nänsén, Marcus Sjöberg, Stefan Klockare, Dmitri Starostenko f-n vad jag saknar er. Kom tillbaka.

Linkan: Nej jag såg inte matchen. Det trodde jag att du förstått också, med tanke på kunskap och information sedan tidigare.
Skit i samma.

Vad jag vill säga och hävda är att: Alla som fortfarande tror på slutspel och känner "bucklan", med det snaraste ska tänka om.

Det är patetiskt!

Nu älskar vi Tik i kvalserien i stället!

mike66:
Sorry man!
Håller tummarna för er mot Leksand. ;-)

Sv: Molin
Jo Challe jr.: Molin betalade bäst helst enkelt ;). Jag tror han har erfarenhet av fem kvalserier och att han har ett lämpligt psyke för en sådan uppgift. Löven och JVM hit och dit men i det här fallet tror jag han är mer känd norröver än i Difs omklädningsrum...
Och det var PeO själv som klev av...
Snart kommer Ash till Timrå med sina röd-vita bollar..

I så fall kollektivet som skall hedras när de kämpar i 60 minuter och trots förlust ser jag många ljus i tunneln, men när de spelade som de gjorde för 4-5 matcher sedan skall det också kapas hej vilt.......

Och trots att Åhlund är lite nonchalant ibland så gör han en hel del bra också, framför allt törs han hålla i pucken och göra lite oväntade grejer ibland, sätt han på spinning i två/tre veckor så blir det nog bra..........

Sv: Tragiskt...
Sjöberg och Nänzén är de sista tappra mohikanerna! Att man sket i båda är en gåta. För mig är Ed ward en mkt bra spelare men som jag inte kan identifiera mig med.

Mera genuint till timrå!

Molin
Observera att jag inte skriver detta för att vara jävlig så ni kan skita i att svara med något taskigt som 4 mål på 59 sekunder eller liknande.

Jag måste säga att valet av Molin som tränare är märkligt. Han har varit i den här sitsen förut, visst, men hur bra gick det då? Hans meriter är inte något vidare. Örebro? Att få upp Löven i elitserien är inte dåligt men han lyckades ju inte hålla dem kvar! När han tränade juniorlandslaget så gick det ju inge vidare. 5:e plats i JVM med bl.a. Zetterberg och bröderna Sedin är inte speciellt imponerande.

Sv: Tragiskt...
Det tragiska är väl årets nyförvärv, man måste väl fundera om de ansvariga i Timrå blev riktigt blåsta utav alla dessa agenter som spelarna har, många kan man inte ha sett tidigare för då skulle det väl inte blivit några kontrakt med dessa. Ett undantag är ED WARD ,vilken kämpe.

Jag förstår inte vem som omvänt dig så totalt???

Hassebo; Jag fick ett leende av dig, men det var ju också i början av matchen...

Bra kämpat på läktaren idag, sista minuterna står dock under all kritik...

250kg
I sandlådan får du sitta själv och kasta sand, och såg du ens matchen idag ??? Timrå skall ha all heder trots förlust och ett tips är att läsa länken jag la in. Brynäs skall tacka Asplund för segern !

Tragiskt...
Detta är det tyngsta förlusten i år. Detta Brynäs får vinna en match som Timrå dominerar fullständigt. På displayen på radion på väg hem kom det upp ett meddelande med texten: "obegripligt" Det är precis så man känner nu. Det är fullständigt obegripligt detta. Henrik "z" Zetterberg var kung idag igen men karln kan f-n inte göra mål precis som resten av laget. Att vi gjorde fyra mål mot Modo var ju ett mirakel. Som sagt Kvalserien väntar. Det är den första december och vi är total sist i tabellen.

Vissa spelare i laget får börja ta i och kämpa lite. 94% av laget gör det men inte alla.

Freddan måste vara närsynt som släpper in en isare från blålinjen. Som var hur lös somhelst och han hade fri sikt.

Jag längtar till Allsvensk ishockey.

Patrick Polly: Din uppfattning om vilka som passar i ett elitserielag är ju helt jävla korkad...

att säga att hallin och fagemo inte platsar och dessutom säga att andersson inte platsar är ju helt otroligt korkat.

andersson räddade oss i övik senast, fagemo har avgjort några matcher på egen hand i år. och hur såg det ut förra säsongen sa du samma sak då.

tycker du verkar vara en dålig förlorare... TIK är inte bättre än så här i år, men fagemo och andersson skulle nog platsa i många elitserielag i år.

fattar inte hur man kan skylla förlusterna på andersson, gör man bara ett mål så vinner man ingen match och då spelar det ingen roll vem som står i mål, samma gällde mot HV gör man 2 mål så kanske man är värd oavgjort men ingen vinst.

KÖP DIMMAN NU SÅ VI FÅR LITE MÅL I TIK...

Linkan: Du har ju krävt tränarbyte, spelarförflyttningar osv...
Nu när du fått till stånd detta så gnäller du på allt annat. Hur fan ska du ha det?

Du visste att vi skulle byta tränare. Är det mer du vill säga??

Antingen HATAR du Peo eller älskar Molin. Det sistnämnda är det mest sannolika!

Timrå gjorde en riktigt dålig match, eller efter förmåga, you name it, men att kalla mig och en del andra som ifrågasätter spelet för "PUCKON?????", då brinner även jag.

Man kan aldrig vinna genom att bara göra ett FJUTTIGT mål på 30 skott det är bara för ynkligt,men sen att släppa in två på två chanser är nog ändå ynkligare.
Värva en bra målvakt nu eller prova någon av juniorerna,och byt ut Åhlund mot nån som kan göra mål.
Tycker att det är dags att prova Zetterström han tog ju försig bra under SCA cupen.

Åtgärdslista inför KVALET
1,Skaffa en jämn målvakt (nån som kan göra fler än 1 bra match åt gången.
2,Skaffa en måltjuv som inte skjuter målvakten i magen när han blir fri
3.Listan skulle bli lång om man skulle ta upp allt,utan börja med detta inom en snar framtid

Hallin, Wallin och Simmons har väl alla spelat i småkronorna?
Fan dom är ju talangfulla men dom behöver väl tid på sig som Timrå inte har...

Zetterbergs friläge är ett bra exempel på vilken press "Z" har på sina axlar. Har det varit i landslaget har han spelat avslappnat och bara satt pucken i nät. Men i TIK har han sån press på sig att han är så livrädd för att misslyckas att han inte kan göra mål.

Men spelmässigt gjorde TIK en rätt bra match, i alla fall i offensiven. Det jag är mörkrädd för är den totala frånvaron av ett spel i egen zon! Man har ingen back som håller elitserieklass, Jindrich i sina bästa stunder är helt OK men han blandar bra spel med totalt nonchalant agerande. Det TIK:s backar klarar är i stort sett att spela sarg ut. Då är det inte så konstigt att vi alla saknar de snabba anfallen från i fjol, när i stort sett alla pass från backarna är rena rensningar ur egen zon.

Kom igen nu TIK och kliv på tåget, det håller på att lämna perrongen.......

loggo: Om du har varit inne och påtalat vilka halvfigurer TIK värvat,hur kan det komma sig att du bara har ett inlägg registrerat?

Alltså. Det känns ju nästan pinsamt att komma in och påpeka hur vi var här och bråkade med några av er innan säsongen - El Maco gick i frontlinjen för andra sidans käftare - och påtalade att det var ett gäng halvfigurer ledningen värvat åt er. Så jag skall nog inte säga " vad var det jag sa". Det är trots allt många omgångar kvar, men mycket talar för att vi hade rätt. Hur olyckliga det än må göra eder.

Letterman: Han har inte hållit måttet och knappt fått spela. Ändå gången han får agera är när TIK får lagstraff. Då får han ta utvisningen. Kan inte vara roligt för honom heller...

« · 32458 · »