1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581450 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1833480 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Det finns så många faktorer som kan påverka den slutgiltiga placeringen. Dels har jag ingen vidare koll på övriga lag, dels vet man inte vad som händer under säsongen i form av t ex skador och förstärkningar och dels är det svårt att sia om hur det kommer att fungera med kemin m m i vårt eget lag.

Man vill ju vara någorlunda optimist, så jag tippar att vi hamnar minst lika högt upp i tabellen som Mr Madhawk siar om. På övre halvan med andra ord. 5:a, 6:a, 7:a någonstans i en jämn tabell. Sedan är det bara att hoppas att vi kan utmana längre fram i omgångarna i MHR än tidigare säsonger.

Nu garderade jag mig lite, men det är för att det känns så in i h-e omöjligt att tippa när man inte vet så mycket om förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Spelarbudget är inte liktydligt med spelartruppens kvalité. Det man kan tala om är vad en förening får ut per satsad krona, vad en tränare får ut av en trupp är en annan sak. Blir man sist med dåliga spelare så är ju inte tränarens prestation annorlunda beroende på om snittlönen är 20 000 eller 30 000 kr.

Det är inte säkert att Mora hade lägre spelarbudget än TIK, se länk. De förstärkte ju sin trupp under säsongen. Räknar man dessutom med att Mora, och mycket möjligt också Västervik, koncentrerade sin resurs till tio månader jämfört med TIK som spred ut sin över tolv så hade båda dessa klubbar högre spelarlöner än Timrå.

Marginalerna är små. Har man slarvat någon procent med försäsongsträningen kan det bli fiasko, bygger man laget rätt och har eller utvecklar en gynnsam gruppdynamik kan det bli succé. Spännande :)

Tillägg: Givetvis får man värdera uppgifterna i artikeln utifrån att det meddelats av klubbarna själva och att föreningarna kan räkna på olika sätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Är beredd att hålla med dig om att vi kan hamna högt. Får sköna vibbar från coach Fredde Andersson. Tror att får man bara ihop kollektivet så kan vi lika gärna göre en resa likt Västervik, Karlskoga och viss mån Mora gjorde förra säsongen. Alla dessa nämnda lag var lågt tippade av experterna men bevisade att med rätt ledarskap, gruppkemi och spelarutveckling så kommer man långt. De 3 lagen hade ju dessutom sämre spelarbudget än Timrå men fick ut mer av truppen. Tror och hoppas också att vi lyckas få ihop ett hyffsat PP nu då de senaste säsongerna varit under all kritik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Intrycket är att TIK fortsätter att arbeta systematiskt och bra. Samtidigt är det många föränderliga faktorer som påverkar utfallet, både gällande hur väl TIK och andra lag lyckas. Jag skulle säga topp åtta som utgångspunkt, därefter att Leksand är seriens starkaste lag, samt att jag tror att TIK blir minst lika bra som ifjol.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Topp tre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja vad tror ni andra här inne på forumet att vi hamnar när grundserien avslutats? Jag säger att vi blir 6a
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator:

Ja, vi är knappast favoriter i alla fall. Snarare ett mittentippat lag. Kanske lika bra det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: läste nu :) sjukt roligt! Har väntat flera år på detta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag vet inte hur många här inne som brukar spela NHL-spelen. Men för er som inte gör det, så är det nu ni borde börja! Då det nu är bekräftat att hockeyallsvenskan kommer att finnas med i NHL18!! nu längtar man till 15 september så att man får chansen att spela kval med Timrå mot KHK(?) för att sedan slå ut äckel Växjö i kvartsfinal säsongen efter!! (I NHL18 alltså)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Jag var lite orolig över våra centrar förra veckan men fortsätter Jacke O på detta sättet så borde han faan centra 2a kedjan. (Larry centrar 1a)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Timrå IK plats 5-8
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Mr Madhawk tippar Allsvenskan 2017/2018. 1. Trottoarkanten IF.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator:

Visste att man skulle få ett dylikt svar någonstans ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Banjo-jammin around the campfire?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Notera hur stor andel av 79:orna som i dag bor i hemstaden Ö-vik. Det måste finnas någon slags dragningskraft i staden som gör att man flyttar tillbaka. MoDo, naturen, vad mer...?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Jacob Olofsson avgjorde Småkronornas bronsmatch mot Ryssland i Ivan Hlinka Tournament. Hållander med ett mål i matchen också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

30 Haukeland (1 Brattström)

55 Gallo - 16 Lauritzen - 88 Zetterberg
26 Larsson - 24 Molinder

57 Wedin - 19 Karlsson - 10 Persson
7 Hardegård - 37 Ponomarenko

91 Hållander - 21 Johnsson - 63 Liljendahl
9 Strömberg - 76 Enock

25 Westin - 23 Boyce / 38 Olofsson - 22 Berglund
6 Dahlroth - 28 Kinnvall

Som sagt, bra bredd på backsidan. Tycker Kinnvall har överraskat hittills av det jag har sett. Ponomarenko likaså, han och Hampus Larsson såg ut att funka bra ihop. Algot Landin bästa back igår. Så framtiden för David Westlund i Timrå IK ser inte så ljus ut.
Tycker Johnsson ska spela center, en av seriens bästa tekare.
Rightarna borde också spridas ut, inte som igår när man hade alla fyra på två kedjor.
Intressant också att man ställde en back framför mål i PP. Ponomarenko hade en plats där och även Didrik vid ett tillfälle. Svåra att flytta på.

PP1:
10 Persson - 16 Lauritzen - 55 Gallo
88 Zetterberg - 7 Hardegård

PP2:
63 Liljendahl - 19 Karlsson - 57 Wedin
76 Enock - 26 Larsson
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sen har vi ju forwardsplatserna med. Olofsson och Hållander skall ju in och det kommer bli konkurrens även där. Man börjar faktiskt bli försiktigt optimistisk inför den kommande säsongen. Det som jag ser lite brister i är ju som det nämnts innan om nämligen bristen på Center spets. Johan Johnsson tycker jag såg pigg ut igår och skulle gärna se honom Som Center en position han spelade typ hela förra säsongen på om jag inte minns fel. Då skulle vi alltså ha en centeruppsättning bestående av Lauritsen, Johnsson, Karlsson och möjligtvis Boyce. Sen har vi ju Olofsson och Liljendahl som möjliga centrar med. Mina läktarcoach-kedjor om jag får pussla lite.
Wedda -Larry- Lill Zäta
Gallo- Johnsson-Persson
Liljendahl-Karlsson- Olofsson
Hållander-Boyce/Berglund- Westin

Potentiellt en Rightare i varje kedja i så fall, har vi ens haft det nån gång innan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: På tal om backarna så har vi ju skaplig bredd på den positionen. Varken Westlund, Hardegård, Molinder och Enock var ju med igår. Frågan är ju vilka som kommer få flytta på sig. Om man får klura lite, hur skulle backkedjorna se ut om ni får välja alltså och alla finns tillgängliga? Själv tror jag Dahlroth kommer få det tufft i konkurrensen(baserat på hur hans spel såg ut senaste säsongen) jag gillar också Didde Strömberg men han kommer nog få kämpa för sin plats med då hans passningsspel och känsla med puck inte alltid är den bästa. Eller rättare sagt eftersom det är så trångt om positionerna så kommer väl ingen gå säker. Det tycker jag är riktigt positivt då det lär bli bra intensitet på träningarna då ingen är given en plats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Härligt att Z är tydlig med sitt klubbhjärta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Tack det låter toppen rakt igenom 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Jag är optimist, och det är ett gott tecken. Wedin och Emil pigga som vanligt tidigt på säsongen.
Zetterberg, Maksims, Hampus positiva överaskningar. Erik K bra.
Vi kändes mycket tyngre än Modo. Och det är nåt som inte ljuger även om det är försäsong.
Vi är bättre än Modo i år kan jag lova.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hur gick der ikväll??
Helt under isen efter årets Hottsste kväll..
Fanns der nåra utropstecken?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Plus från denna match, PP känns som att det finns ett frö av det vi saknat de senaste åren. En hunger och killer instinct att ta pucken mot mål och många hot då vi har gott om rightare och spelare med bra skott. Wedda känns riktigt het och jag skulle vilja se han med Gallo då jag tror dom hade kunnat ha rätt skoj ihop, Boyce skulle kunna Centra dom 2. Hokkyland känns tät och stabil. Macke P(Maksims) kan bli våran offensiva Back vi sökt med bra skott. Hampus Larsson som nämts ser ut som en klippa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: slut 3-2 hurra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nu.är jag säker..Hampus blir en general i år. Grym!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: ...de kan börja i boxplay ändå...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Är väl mest en o samma skribent som gnäller på domaren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: 3-2 efter att John W får hjärnsläpp och utv. i anfallszon
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ja. Modo borde få börja varje match i 2min boxplay bara för att modoliderna är så korkat enögda..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Älskar hur Macke P(Maksims) ofta står och knackar på blå och står och laddar för slagskott. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Det är väl så varje säsong nästan, att Emil ser het ut på försäsongen för att sedan få det svårare med produktionen i serielunken. Jag gillar däremot hans inställning och tycker han passar bra som energispelare i en 3:e eller 4:e kedja. Skulle han hårdnöta skott och slipa till effektiviteten så skulle han kunna producera en del poäng känns det som. Som det har varit innan så har det varit mycket skott i magen på målis i bra lägen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det märks att hockeyn är igång när Modoboken som vanligt gnäller på zebrorna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Hampus L och Maksims P kommer att bli grymma på backen...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikaree: 3-1, Erik Karlsson den senaste. Snyggt mål.
Mode åker ur i år!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: vad står det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: ...och påven kommer att bestiga Mount Everest....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Nu går det inte att dra så stora växlar från en träningsmatch men kan inte minnas när vi hade så rörligt PP senast. Visserligen 5 mot 3 men vi har ju varit kassa även i den spelformen med. Vi har många farliga hot med många Rightare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Emil blir målkung i år. Mer än tio i alla fall...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Wedda skapar och ser het ut. Klart bra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikaree: Du får se den.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikaree: 1-1 efter en period. Emil B kvitterade. Jämn period. Tycker Erik K sett bra ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
GurraG: ok! Får man se matchen eller skriver dom?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikaree: Det räcker med plus!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon som vet om man kan se matchen via st om man är pluskund? Eller måste man köpa den?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Tror ni det blir någe folk i ladan ikväll.?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta till ST (plus-artikel):

– Och de vill nog inte ha mig när jag är 42, haha. Men jag är väldigt öppen för någon slags delaktighet i klubben, säger han och utvecklar:

– Även om jag inte kommer att bo i Sundsvall hela tiden har jag fortfarande ett stort Timrå-hjärta och vill att det ska gå bra för klubben. Känner de att jag kan hjälpa till på något sätt så är jag absolut öppen för det.

Kan bli väldigt bra för klubben att Zäta vill engagera sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: ... Och så är det väl även ett bra upplägg med att nya tröjorna gör matchdebut på seriepremiären.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Nya tröjorna kanske är på tryck? Ibland får man vara lite ödmjuk inför att man kanske inte vet allt.
Kommentera

« · 1833480 · »