1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581436 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1895385 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Elias Pettersson
kulltorp: Reaktionen på Timrås avancemang.
Kommentera

Elias Pettersson
Tycker Ånge/Timrå sonen behöver en egen tråd.
Har har alltså slagit Foppas rekord som junior.
Han håller på att slå slutspelsrekordet. Var ska det sluta?
Kommer ihåg när jag såg en juniormatch för många år sen, redan då sprutade han in poäng och man tänkte att hur bra kan killen bli?
Vad är era egna minnen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Dansk blir garanterat kvar där borta
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag tycker Dansk vore en bra värvning. Stod fyra matcher i NHL i år för Vegas och slutade efter det på en räddningsprocent på 94.6 och 1.78 insläppta per match. Förvisso bara fyra matcher, men ändå NHL.

Man kan också jämföra med Läck som också stod fyra matcher i NHL denna säsong - slutade på 81% i räddningar och 5.29 insläppta per match under dessa fyra matcher.

Sedan stod han förvisso fyra matcher till för Devils, då slutade han på 90.3 % och 3.19 insläppta.

Min röst faller på Dansk, men båda skulle vara spännande.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Läck låter fresh!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Du är precis i mina tankar angående Dansk. Det finns ändå något hos han jag gillar, han är också så pass ung så han har långt ifrån nått sin prime som målis. Men som Timråhockey skriver nedan så hade ju inte en Eddie Läck varit helt fel dock. 😎
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: kan vara Eddy läck som dom försöker få
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Det är ju något man utan omsvep kunde säga om Mattsson och Haukeland tidigare också. Grundpotentialen har ju Dansk, baserat på hur han bedömts genom åren. Draftad i andrarundan, förstekeeper i JVM osv. Visst, målvakter är ett jävla gissel men om han nu är aktuell för Sverige så skulle det förvåna mig om han inte finns med på Nubbens radar. Vi jobbar fortfarande i förädlingsbranschen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Man är ju förövrigt spänd på vilka 5-6 målvakter med Joakim Eriksson inräknat som Nubben har på sin radar. Med tanke på hur envisa Hirsh och Freddan var på att satsa på Haukeland känns ändå betryggande, var ju en riktigt bra värvning på HA nivå. Om jag skall vara ärlig så vattnas det inte så mycket när jag läser om Joakim Eriksson, han har aldrig riktigt övertygat mig trots att han fått stå i topplag och känns inte som den som kan bära ett lag likt Haukeland gjorde förra säsongen. Nu kommer det ju vara en helt ny nivå när vi spelar i SHL och känslan säger mig att Freddan vill lägga mycket krut på en förstemålis. Hoppas dessutom att Brattström tar stora kliv till nästa säsong och kan vara med och utmana i målvaktskampen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
RunarUp: Grejen med Oscar är väl just hans ojämnhet, kan spika igen en match nått kopiöst sen kan han släppa in det enklaste av alla höslöv man sett. Om det är att han är oslipad i sin målvaktsteknik eller om det sitter i det mentala kan jag inte svara på då jag inte har nån som helst hockeybakgrund. Men kanske ser Freddan och Hirschan potentialen i han och kan skapa stordåd?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så vände just Växjö till 2-1. Ett mål och en ass av EP...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Precis. Oscar var ihålig sista säsongen i Rögle.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: nej tack
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag har inte den blekaste aning om hur snacket gått kring Oscar Dansk borta i nordamerika, men speciellt mycket verkar han inte ha spelat i år. Kanske beror på skada, jag vet inte. Kontraktslös blir han efter säsongen hur som helst.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Hade de istället valt en annan Tommy, super-Tommy "Uno bitches" Andersson, hade de haft guldvittring! Att välja rätt Tommy är av yttersta vikt! /Gammalt etruskiskt ordspråk
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Raggaren Putte: Ja jag hörde nån som läst att nån hört att en annan trodde att han sett att nån skrivit att han ev sagt nåt men oklart vad. Så ja, i princip klar 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så är Tommy Jonsson klar som tränare för Linköping. Det känns ju som årets sämsta värvning redan nu....100 spänn på att han sparkas först!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jimmy H i studion på aftonbladet tv, J-18 VM. Kul!!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/ngJPjQ/se-vitrysslandsverige-i-u18-vm
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Men vad är det du säger?! Koivisto är alltså i det närmaste klar. Jätteschysst! Supernice!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Har inte fått min än:-(
Men detta är ett minne för livet. Dottern tillsammans med en livs levande legend. En halvtimme efter miraklet i Karlskrona.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Lycka är... 🔴⚪🔴⚪🔴
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kattgubben: Det har han varit länge. En inställd värvning är också en värvning som jag brukar säga
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Brendl klar?! ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: I min värld är han mao i det närmaste klar då 😁
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: I feel you!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: Det duger för mig. Man har ju lite blodsmak nu, kastar sig över allt som liknar ett rykte.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Var bara Raggaren Putte som skrev att han inte hade tackat nej till Koivisto. Så skulle inte ens kalla det för ett rykte.

Om du använder sökfunktionen och söker på Koivisto så ser du inlägget, 2018-04-08 23:52.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Miika Koivisto-ryktet, nån som vet nåt om det?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: det har du rätt i sputnik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Musik
hockey_21:
Trist som f-n. En uppstickare..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sune: Ja trots allt patRask i Modos forum..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Då är det ju en prioriteringsfråga för din del. Kan säga att jag knapppast är rik själv men har valt bort aftonbladet plus för ST, jag bor dessutom 65 mil enkel ifrån Timrå.
Ångrar mig inte en sekund då jag tycker att ST har bra utbud om Timrå IK nuförtiden. Lär ju inte bli mindre satsning nu när Timrå IK är tillbaks i finrummet igen. 😀
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TD: Hade vi haft en Ejendahl vi med så kunde han köpt ut Lander på hans sista år, jag menar tar han nu guld så har han nog fullbordat sitt sportsliga uppdrag där borta.
Ingen rik rackare till Timråit som känner sig manad att lätta på plånboken? 😋
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Nä du var lite rask där...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Gorkyman: Tom jag kan skriva fel, Fasth det händer sällan..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Han är väl Fasth där
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Om Viktor Rask stannar i Växjö så kanske Viktor Andrén är sugen på att komma?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lander tvåmålsskytt i fjärde finalomgången. En seger till och han är rysk mästare (heter det så?)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Anton Lander s lag ser ut att ta ledningen med 3-1 i matcher mot CSKA Grattis Anton s Bars Kazan
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
YourIntruder: underbart 😏👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Musik
El Maco: vila i frid Avicci😭😭
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hahl Bundy: förhoppningsvis kommer hans testamenterade miljoner till nytta för världens fattiga barn och mindre lyckligt lottade, var inte han ganska bra på att skänka till välgörenhet även i livet?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Avicii är död... lite chockad. 28 år. Alldeles för ung.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
"Anton Wedin drog till sig intresse från andra klubbar och enligt uppgifter till Hockeypuls var Malmö och Linköping två lag som hörde sig för.
Men forwarden ser ut att bli kvar i Timrå IK.
Enligt uppgift är han och klubben överens om ett avtal och Wedin kan bli presenterad inom kort.

Nyligen kunde Hockepuls berätta att Anton Wedin var osäker på framtiden och att det fanns intresse för honom från andra klubbar i SHL.

– Vi får se vad som händer, jag vet att det funnits lite intresse. Jag vill spela i SHL och hoppas det löser sig snart med Timrå eller någon annan klubb. Men jag har känt att jag behöver fundera på vad som är bäst för mig, sa Wedin tidigare i veckan.

Enligt uppgift har både Linköping och Malmö visat intresse för forwarden, men Wedin väljer att stanna i Timrå IK.

Han och klubben ska nämligen vara överens om ett avtal och om inget oförutsett inträffar kan forwardens kontraktsförlängning bli officiell inom kort."
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
SuperMupster: betalar aftonhoran plus..det räcker!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Essvikare: nä precis..jag bor 40 mil bort och behöver inte ST. Men hockey nyheterna vill jag gärna läsa. Och är dom så sura att inte vilja, orka kopiera en text här så må så vara då.
P.s
Har inte twitter..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Hur svårt kan det vara.
Det tar ju bara några minuter på Twitter så läser man Wedda och bor man 80 mil bort finns det ingen anledning att pröjsa ST för något.
Det är ju klart att om man jobbar på ST eller är vill stödja tidningen så vill man ju inte heller skriva ut namn eller inte ens ett (+) tecken tillsammans med länken.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: misstänker att det är ett avtalsbrott, och betala 150kr för full access till 20-talet tidningar i Sverige tycker jag är ganska överkomligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Veteranolle: Precis årets final känns som en rejält avslagen match i november månad saknar väl egentligen allt vad en final behöver ha? .. är rätt säker på att Timrå-Karlskrona serien var den bästa!
Kommentera

« · 1895385 · »