1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2070231 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Costanza: och en påse chips.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Leksand skulle må bra av att åka ner och fundera över livet. Oskarshamn, Växjö, Örebro, borde ersättas av Löven, MoDo, Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Gick ju inte så bra för leksand trots att de värvade in rutin och satsade stora pengar. Räddades av ett virus.... Tror mer på Knylans tanke. Det gäller att inte åka ut. Skilde inte supermycket på Timrås och Leksands säsong trots att det skilde supermycket i budget. Sen kanske leksand hade klarat ett kval, men det får vi aldrig veta
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
stoff: Söderberg kommer att bli snabb och full av självförtroende bara han tar ett glas av det heliga öviksvattnet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: håller med till 100%
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Söderberg är inget för Timrå då han är för långsam och osäker. Nä skeppa han till modo där han kommer göra mer nytta för oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Det var en sund tanke av Nubben att bygga långsiktigt med unga hungriga grabbar, men för en lång tät SHL-säsong måste man ha rutin, och det kostar. Går ni upp nu så kommer Dahlén bli än mer viktig och han behöver den ökande pressen för att bli redo för NHL. Ser att Nubben värvat in rutin nu och det är smart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Tror inte man går upp till SHL nu som man gick upp till elitserien för 10-15 år sedan. Då fanns det kanske 4-5 andra klubbar som man hade en chans att sluta före i tabellen. Numera finns det ett lag man kan sluta före. Att ha chans på slutspel i SHL för en nykomling, det är nog minst en femårsplan från och med första året i ligan.

Nubben var väl tydlig hela tiden med att vi skulle få kvala och tog en medveten (men riskabel) chansning som inte betalade sig. Jättetråkig hockey att titta på den säsongen men säkert nödvändig för att ha en chans i långa loppet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det stora problemet med säsongen 18/19 är i grund och botten bara att vi åkte ur. Mycket krångligare än så behöver man nog inte göra det hela, att vi landade där vi gjorde rent tabellmässigt verkar tillhöra naturlagarna för nykomlingar. Leksand stod väl för den största ekonomiska satsning en nykomling någonsin mäktat med nu i vintras och skrapade in otroliga fem poäng fler än vad vi gjorde året innan. De var 11 poäng från säker mark efter 52 omgångar. Kvalspel blir det för nykomlingar oavsett om man lägger 28 eller 48 miljoner på spelartruppen, vad det verkar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: alldeles rätt, vi snubblade upp. Vi hade varken ekonomi eller organisation för SHL. Nubben fick chansa, tog in en "toppmålvakt" och satsade på andra året. Det höll inte, men jag tror att klubben lärde sig mycket, och vi kommer tillbaka mycket starkare!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Ja det är vi många fler som undrar. Men men det det är ett avslutat kapitel nu. Bara att se framåt. Tror nog Nubben lärt sig läxan om hur det funkar i SHL vi skulle sprattla oss upp igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Så sant
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: å idag går Södraberget ut via ST och bönar om att få vara kvar. Tror inte han ingår i Nubbens planer för kommande säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: får de längre semester då eller stryks träningsmatcher som var planerat nu blir det rörigt även om publiken kan komma eller kanske inte vågat att skjuta upp nåt so. Är så oklart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Inte speciellt förvånande när avtalen ser ut som de gör. Tråkigt för en annan men det enda rätta i det här läget.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Undrar bara vad fan ni höll på med där i SHL när ni snubblat upp. Nubben ska ju vara så där snål och smart. Funkar inte alltid. Gillar dock honom och det jobb han lägger ner för er.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Hur uselt var laget då kontra modos dito, vill du fråga mig eller nubben?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Läget är bra. Man är ju MoDoit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Känns som du ställer en fråga tillägnad nubben fast till ingen alls, hur är läget?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det min vän är ett av livets stora frågor. Vi som är konspiratoriskt lagda anar Belgian blue-ugglor i mossor stora likt ryska tundror. Nåt är skevt där, andefattigare satsning får man leta efter. "Fan, trist. Jag hade redan köpt ett allsvenskt lag så nu får vi köra på det fast med SHL-löner" typ
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Varför hade ni sånt uselt lag i SHL? 0,9 poäng per match var ju värre än skit. Nubben måste ju ha firat vidare och stängt av mobilen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja, vi kunde kanske ha bytt lite backar. Vi för att få lite mer defensiv stabilitet och ni lite mer spelande backar. Båda lagen var nog lite felbalanserade...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: nog var Backsidan en av vår svaga sida i alla fall. Eller snarare bristen på "spelande" backar. Men ändå godkänt till Nubben att få ihop ett så pass slagkraftigt lag direkt efter degradering. Synd att vi var så på gång i kvalet också 😕
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ja vi att vi bara slutade 3a gångna säsongen får nog lastas backsidan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Definitivt så SHL vill ha det. Riktigt surt för Karlskrona. Inte för att man har några superpositiva känslor för den klubben men känslorna för de som beslutar i SHL blir bara sämre och sämre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: Karlskånka har en sista livlina kvar via överklagande till Riksidrottsförbundet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Välkommen Vilda Väsby!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Det är väl så SHL vill ha det? Svaga bottenlag i högsta serien och svaga utmanare från allsvenskan. Så att maktbalansen inte riskerar att förändras så mycket.

Bättre att paja ekonomin på kort sikt för en liten uppstickarklubb än att riskera ekonomin på lång sikt för etablerade klubbar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: KHK hade nog klarat sig kvar om man haft vett nog att ansöka om rekonstruktion innan den 30e april.
Arenakravet är så klart orsaken till den dåliga ekonomin. Men hanteringen av den dåliga ekonomin som lett till degradering får klubben ta på sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Första året tror jag att man klarat. Det var de det andra året där man tvingades till ännu mer förändringar som var droppen.

Det är ju helt sinnessjukt att lägga sådana krav på KHK. Man kvalificerar sig för en serie, men man tvíngar laget att bygga en arena som det inte finns publikunderlag för. Det är så korkat man det borde vara straffbart.

Hur som helst så sparar både Modo och Timrå pengar på det och jag kan se fler bortamatcher under säsongen om man ska se det från den ljusa sidan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: fast samtidigt kanske man inte hade underlag för att bygga en förening och ett lag för SHL ändå? Man behöver ju inse sina egna begränsningar tänker jag. Deras arena var för stort för det intresse som fanns där.

Tycka vad man vill om kraven, men det var ju KHK själva som accepterade dom och sköt sig själva i foten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Ja, det är verkligen tråkigt. Antar att deras förutsättningar i ettan inte heller blir så bra.

Sedan som Madhawk skrev på Twitter: "På vilka grunder ska Väsby bygga ett lag.".

Nä, fyfan. Vilken det blev av allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
timraikupdates: Skittråkigt. Framförallt när SHL är den största orsaken till att det blivit sådär. Korkade arenakrav som tvingat dem låna en massa pengar helt i onödan då publikunderlaget aldrig var i närheten av kraven.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det blev nyss klart att KHK:s överklagande fick avslag. Tråkigt sätt att bli nerflyttade på, eller ja.. det är väl alltid tråkigt att bli nerflyttad en liga men det här måste vara riktigt surt för deras fans och klubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Hoppas hoppas! :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: jag var mest imponerad över dina långa inlägg, dej skulle man inte vilja gå i klinsch med..😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja och stämmer Lofqvuist så kommer vi ha en skapliga 2 första backpar.

Lofquist-Hardegård
westerlund-Svensson

Då kommer vi på allvar kunna vara med och fajtas med Björklöven. Speciellt då jag anser att vi har mer spetsig forwardssida och att vår Backsidan kommer vara starkare i år med. Lofquist tvåvägsspel tillsammans med Hardegårds offensiva spets kommer ge oss en till dimension. Svenssons stabila defensiva spel kommer ge mer utrymme för Fille att utveckla ditt offensiva spel. 🙂👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Det tror jag inte, men tack ändå! Gäller ju att passa på när tillfälle ges och nån nappar. Kan dock förstå att ni andra ledsnade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Fille kör sin vanliga "jag vill helst spela i SHL" dans. Vi har lärt oss att de brukar sluta med Timrå i slutändan. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att han är klar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ja jag fattar det också som att det blir Fille PLUS en till back. Om man försöker läsa mellan Nubbens rader så verkar denna back vara en transatlant
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Vad jag förstått så vill Nubben både ha Fille och en till back.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Hur många dygn har ni diskuterat frågan? Måste va nåt slags rekord här på HS.
Hatten av allafall😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: se RasmusVS inlägg längre ner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Jordan Subban, är det han P.K's ohängde bror som är sugen på större rinkar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Kan det vara så att man kollar på både Jordan Subban och Sam Lofquist utifall det skulle skita sig med Westerlund? Kan väl inte finnas plats för alla tre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är Westemann klar???
Ja hört att i kön i systembolage!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Randy Marsh: Låter ju onekligen väldigt spännande...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0:

En bra källa skulle jag vilja påstå. Sedan kan såklart saker förändras fort i den här branschen. Men på honom lät det som det var riktigt nära.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Okej, sista kommentaren från mig i den här frågan.

Ja, man måste gissa publiksiffror inför en säsong för att lägga budget. Då snackar vi 26 hemmamatcher. Nu snackade vi två hemmamatcher där skillnaden mellan att spela en direkt avgörande match eller en helt avslagen match kan vara 4000+ pers. Att då budgetera inför två matcher är mycket svårare när man spelar en slutspelsserie. Men nu var det väl inte budget inför hela säsongen vi snackade om utan fördelningen av 17,3 miljoner mellan 10 lag?

Sedan vet jag inte vilken modell som har använts och vilka siffror det har räknats på eftersom varken du, hockeyallsvenskan eller ”andra sidor” har redovisat detta. Hade jag vetat detta hade både du och jag haft bättre argument att komma med. Då blir det istället upp till var och en att dra sina slutsatser till varför dessa siffror inte har redovisats.

Skillnaden mellan Karlskoga och Timrå är 82%, helt klart ganska mycket. Dock inte lika mycket som 306% eller för den delen skillnaden mellan Karlskoga och Modo som är 559%. Jag kan tycka att Karlskoga fick aningen lite jämfört med Timrå, ja, jämför med Modo, definitivt.

Tack för mig, svara om du vill men jag drar streck här. Jag kommer inte att hålla med dig.
Kommentera

« · 2070231 · »