1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599375 inlägg · 6212 ämnen
« · 2851935 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Ahpl: Det borde bli proppen ur reroaktivt ikväll. Säg 5-1..

Vad känner vi idag hörni? Jag stack fram hakan i ST och körde på 7-1 men får lite kalla fötter så säger 6-1 här. Idag vinner Timrå hörni, oj vad vi ska mosa de redan från första!

{469}: ja om han nu ens sticker, det lät ju inte så självklart faktiskt.

Tom Topp: Lär väl vara långsökt att Frölunda byter ut Lasse Johansson ikväll? Han spelade 5 perioder och hade mycket att göra men de lär väl inte byta ut honom när han spelade så bra finns inte på kartan. Hoppas Juel fortsätter annars kan de bli skakigt i denna nyckelmatch.

OlliJanne: Kronwall tycker jag är bäst av dom så kallade experterna! Har inga problem med Edlund heller.

Jadu: Så är det. Undertecknad körde ett tag med att kommentera alla absurda inlägg om "partiska" kommentatorer, men nu slipper gnällfolket det inslaget. :-)

Rip Kirby: Edlund och Kronwall ikväll alltså. Känns som det brukar gå bra för Timrå när Kronwall är med.

Tom Topp: Vinst ett måste ikväll. Det lossnar äntligen för Hållander han gör 2 mål och vi vinner med 2-0. Lasse Johansson kan inte fortsätta storspela som han gjort. Hoppas inte det iaf. Lär bli mäktigt tryck ikväll också i SCA-arena. Var magiskt senast.

0tto: "Edlund & Kronwall som kommenterar" jahapp å jag som hade tänkt se matchen. Får bli utan ljud då i s f

Rip Kirby: Tycker Tornberg var så mycket bättre än Joel iallafall, mycket mer expertis och bra förklaringar i siuationer. Diggar han hårt.

Olli Hahl: ja han är en fjant på så sätt .fasr även fjantar är profiler i SHL.. Till skillnad från tex många andra grå intetsägande coacher bjuder han gärna på sina fjanterier . Han är för övrigt en bra coach vilket skyddar honnom från allt för stor kritik.

Jadu: Tror inte westberg är partisk, han är ett fullblodsproffs.
Det jag och vad jag tror de flesta stör sig på, som stör sig på honom är att han snackar, skriker konstant.

Blir för mycket fokus på honom och stör ut hockeyupplevelsen en del.
En slags anti- Ralf Edström.

Han är bra i små doser men en hel sändning blir mycket.

Hypocrisy: Rönnberg har ju klagat o grinat över domarna i alla år. Bara att googla… det är ett genomgående tema för rödproppen.

roger_sundsvall: Fräls oss, vinn i kväll!
May the force be with you..

Joaqino88: lite som vinna eller försvinna känns det ju ändå som.
Viker vi bara inte ner oss och hittar på någonting så urbota dumt som att försöka spela på resulta så kan det gå..

Rip Kirby: Folk klagar när Westberg hyllar Frölundas publik till skyarna, när han gör exakt samma sak fast ännu mer mot vår publik, han kunde inte sluta prata om stämningen, sägs inget. Folk letar efter fel i allt och alla

Ikväll slipper alla som inte är på plats i arenan höra Westberg. Edlund & Kronwall som kommenterar!

Joaqino88: Nej, där håller jag inte med dig. Joels försök att vara "neutral" är väldigt genomskinliga och även om han försöker tycker jag att han gör det jävligt dåligt.

Skönt, 1 dag utan hockey för att bearbeta.

Nu ny energi för kvällens match.
Mycket lärdomar för tränar staben och spelarna senast.
Så är min status, tror spelarnas är likadan.
De vet att de var bättre men förlorade.
Stärker gruppen.
Revansch.

Sen har Frölunda lärt sig mycket med och kommer vara bättre förbereda.

Är det någon som vill köpa en ståplatsbiljett vuxen? 100 spänn funkar, skickar över på mail. Skriv pm isåfall!

Rip Kirby: Mitt i prick!! Har suttit å stört mig som fan, mest på Patrik som höjer allt Frölunda gör till skyarna. Joel kan ändå vara neutral i sina åsikter trots sin bakgrund.

Idag hoppas jag att Lasse får smaka på fler insläppta!! Men förlust idag så känns hoppet ute tyvärr!

Fiskrens luktar illa
ikväll mosar vi dom

Bragd-Birger: Jag tror regelboken blivit alldeles för genomarbetad och iom det alldeles för svårtolkad för domarna själva. SHL idag är en ruskigt snabb hockey så domarna måste ta sekundbeslut.
Jag tror att man kan förenkla och göra det mycket enklare för alla, framförallt domarna själva.

Med det sagt så är jag själv en person som reagerar på domarna i stridens hetta, men efteråt är jag lugn med att det blir typ lika för alla och de gör sitt bästa. Utan domare är det en död sport.

Men dåliga beslut fär ju så oerhörda konsekvenser i dagens hockey. Ett mål kan avgöra ett lags ligatillhörighet.

Hypocrisy: ja det blir lite mycket ibland... Kan ändå förstå lite gnället om man tex åkt på en felaktig utvisning som avgjort matchen ..inte annars. Sen att de hotas är ju helt sjuk..
Får mig att tänka om en händelse för ganska exakt 31 år sen.. då en viss Foppa en av elitseriens då största stjärnor stod i direktsändning och hotade Börje med stryk. (Börje var alltså han som hadde randig tröja och dömde matchen för för er som inte mins) han fick dessutom högröd i fejset basunera rätt ut i televisionen om hur oerhört dålig Börje var.
Vi ska vara rädd om våra domare man avundas verkligen inte deras jobb då det i princip alltid gnälla från höger och vänster.

Rox1: oavsett vilka som går vidare av blötröven och råttspillningen så kommer jag hålla på BIK i resten av detta HA-slutspel men redan nu säger kristalkulan följande:
blötröven slår ut råtterna (kulan är lite suddig här dock).
Aphuset kommer då välja SSK.
Aphuset kommer slå ut SSK och blötröven kommer slå ut BIK (det brukar ju bli så)
Sedan vinner Aphuset finalen och vi får två bortamatcher på Hovet nästa säsong.

RedwhitePower: Klart Hållander har NHL klausul. Vi kommer inte få nått betalt tyvärr.

Chansen att OJ eller Forsmark skall skriva nått avtal är nog minimal med...

tjobba: Ja nr 63 och 37 får fan släppa sina handväskor och se till att det fan i mig inte får se ut på det här sättet...
Uppladdat:

500x0-finnishhandbags.png

Vi växlar upp i kväll. Blir tifo i hela arenan och uppmaning till sittplats, växelramsa mellan VS och sitt. Nu kör vi!

jhnd91: Hur skötte sig bisittare Tornberg senast? Kombinationen skrik-Patrik och Joel "rädd för att sova borta" Lundqvist KAN ha varit något av det mest Göteborgpartiska vi sett, men framförallt hört, någonsin i svensk TV-sänd idrott. Heelt fucking patetiskt, if you ask me! Oddsen på att duon är åter match fem på lördag? Näe, pengarna tillbaka på den va?

Hypocrisy: Rönnberg är stressad nu. Han märker att dom är det sämre laget, och kan förlora det här om inte Kasselasse står på huvve! Därför gnäller han!

Hypocrisy: ja…

Förändring kommer i stort sett alltid kräva kollaps innan det kan ske eftersom man bygger strukturer som ska skydda organisationen…
Att kvalitet inte varit tillräcklig och att de linjer som dragits upp varken gynnar svensk hockey som produkt här eller ur ett internationellt perspektiv har inte varit minsta aktuellt hos organisationen som domarna har i Sverige.

Jag skulle vilja se följande från Thorsbrink och co:
1 efter att allt tävlande är klart i år välkomnas ett omtag för fokusområden som domare ska ha.

Ett utvecklingsprogram är akut för det man har idag funkar lika bra som Timrås backutveckling.

2 se över situationsrummets bemanning.

3 för upp ett seriöst samtal kring diving/embellishment kontra påföljd.

De som är ansvariga idag behöver göra en jävla ödmjuk reset och tänka efter kring sitt uppdrag. Inte ur sitt eget perspektiv utan produkten ishockeys perspektiv.

Sedan avsluta med att trycka på att detta ska tas upp till diskussion! Media supportrar föreningar och SHL/HA bör alla få delta.

Lämna inte saker obehandlade för då kommer det bubbla upp igen!
MEN! Spela klart säsongen innan!

Domarna var inga katastrofer senast för Timrå!

Hög klubba - Mål
Och målvakts interference - mål

Kan jag leva med.
Det går fort där ute och för att kunna bedöma den höga klubban i efterhand när det inte är den som går i mål måste regler skrivas om.

Målvaktsinterferencen är så fruktansvärt minimal och Juel gör heller ingen rörelse för att visa sig påverkad av kontakten så det kan jag leva med.

Dom var helt ok.

Spela klart året och ta sedan ett ordentligt tag om domarnas roll/utveckling/ansvar innan det är dags för en ny säsong!

RedwhitePower: Alla som har rättigheterna någon annanstans har klausul med NHL-out, skulle förlora meningen med det annars. Även NL-out är relativt vanligt pga goda ostar och feta checkar.

Olli Hahl: Domarna må vara kassa ibland men börjar tycka att det är för mycket fokus på domarna nu från alla håll. Snart är ju varenda lag ute och klagar på domaren så fort det blir en förlust, sen har vi ju tönten Rönnberg som till och med står och surar på domarna fast dom vunnit matchen.

Vi har dom domarna vi har och dom gör säkert sitt bästa. Allt gnäll, hat och hot kommer ju ta död på tillväxten av domare, till slut står vi där utan nån som vill dömma för att det inte är värt det längre. Då blir det jävligt svårt att utöva sporten ishockey.

timraw: Jag är verkligen tveksam till det där ja. Dom har bara rättigheterna för han i just NHL, men nu är han kontrakterad hos oss. Såvida han nu inte har en klasul i kontraktet (förmodligen), så måste dom väl köpa loss han?

Camper säger som det är om domarna i Sverige:
’Nu när jag förmodligen inte kommer tillbaka kan jag säga några saker. Nivån på domarna i det här landet jämfört med nivån på hockeyn är oförsvarlig. Det är verkligen sorgligt att de här killarna har jobb som betyder så mycket för spelarna, säger Camper till tidningen och fortsätter:
– Alla pratar om det. Deras jobb är hemskt och alla vet om det. Det pratas om det i media, det pratas om det bland supportrar och det pratas om det i varje omklädningsrum. De får aldrig ställas till svar. Allt de vill är att vara involverade och det är riktigt sorgligt.’

Edlundpojken: Imagine och inte ha ultras shyyyy

Henrik_Tikare: jag tycker dom ska köra på som 1a / 2a men kötta på hela matchen och inte va bekväm med en ledning och lära sig att i slutspelet så händer allt för nu har dom lärt sig göra mål igen så ta med sig fördelen som hade 3e och 1a matchen så kommer det bli bra :) men det är lätt att säga som supporter vad vi vill se och sen utföra det för dom och slutspel är tufft och varje millimeter ska krigas för . Men jag tror och känner mig trygg i tanken att Timrå vinner serien:)

Rox1: Och det finns ju inte på världskartan att DIF väljer AIK. Då blir det SSK till 110%

Henrik_Tikare: Kan Malmö kan vi!
Malmö är en inspiration för några som gör mycket med lite.
Hoppas Kollar är vår näste tränare när Jokinen lämnar.

Inför Kvällen

Hur ska Timrå råda bot på Frölundas köttmur framför deras målvakt.

Hur ska Timrå få bort deras spelare som står och balanserar på linjen till målgården framför Juel.
Jag tycker mig se att Frölunda står i målgården lite nu och då, men domaren blåser tyvärr aldrig av spelet och flyttar ut tekningen.
Kan Timrå lösa dessa två punkter så vinner vi matchen i kväll. Men hur löser Timrå dessa två problem?

Rox1: Korta resor är en fördel ;)

Rip Kirby: Björklöven är inte klara än. Skulle AIK vinna får DIF välja mellan SSK och AIK. Kan bli intressant :)

OlliJanne: Man kanske ska dubblera och vara Hudiksupporter då

puffe2: Nej, vi har ju viktigare saker att bry oss om.

{469}: misstänkte det, tack!

timraw: Precis, så är det. Vi har redan fått NHL pengar för Hållander när han skrev sitt första kontrakt med Pingvinerna.

Pinaceae: Alldeles oavsett matchstraff eller inte - Mikkel Aagard är en fullständigt hjärndöd "ishockeyspelare". Punkt!

« · 2851935 · »